Чекліст для локального проєкту під США та Європу. Швидка лінкбілдінг стратегія під міжнародні ринки

Робоча стратегія просування сайту посиланнями потрібна будь-якому бізнесу. Особливо якщо ми просуваємо локальний проєкт на міжнародні ринки. Тут необхідне не просто загальне розуміння роботи, а чіткі, послідовні рекомендації.
У мережі опубліковано безліч гідних посібників з локального SEO. Але в цьому матеріалі я пропоную вам відійти від складних лонгрідів і ознайомитися зі стислим чеклістом, завдяки якому вам вдасться самостійно побудувати грамотну лінкбілдінг стратегію для вашого проєкту.
Старт🏁
А у телеграм-боті Referr ви можете отримати простий SEO чекліст для вашого сайту
- Технічні SEO-фактори: перевіряємо ваш сайт перед початком просування
- Крок 1. Аналіз швидкості завантаження сайту
- Крок 2. Адаптація сайту під мобільні пристрої
- Крок 3. Налаштування Google Analytics та Google Search Console
- Крок 4. Створення XML-карти сайту
- Крок 5. Створення файлу robots.txt
- Крок 6. Пошук помилок 404
- Крок 7. Перевірка налаштування протоколу HTTPS
- Крок 8. Визначення головного дзеркала сайту
- Крок 9. Створення SEF URL-адрес для сторінок
- Крок 10. Автоматизована перевірка на технічні помилки
- Контент сайту: переконуємось у якості
- Крок 11. Перевірка юзабіліті
- Крок 12. Актуальність контактів
- Крок 13. Зворотний зв’язок
- Крок 14. Підписка на розсилку
- Крок 15. FAQ
- Крок 16. Корисна інформація та юридичні документи
- Крок 17. Посилання на соціальні мережі та месенджери
- Крок 18. Зрозуміле меню сайту
- Кейс 19. Кейси, відгуки, приклади робіт
- Крок 20. Додатковий функціонал
- Розроблюємо лінкбілдінг стратегію: поетапно
- Крок 21. Робимо зріз SEO-показників сайту
- Крок 22. Визначаємо цільові сторінки для просування
- Крок 23. Визначаємо прямих конкурентів
- Крок 24. Аналізуємо конкурентів
- Крок 25. Розраховуємо опорну кількість посилань для просування
- Крок 26. Відбираємо механіки лінкбілдінгу для локального сайту
- Крок 27. Реєструємо компанію в Google My Bussiness та подібних до нього
- Крок 28. Заводимо картку компанії у картографічних сервісах
- Крок 29. Підключаємо посилання із соціальних профілів
- Крок 30. Створюємо блог на сайті та підключаємо гостьові пости
- Крок 31. Вчимося працювати з аутричем
- Крок 32. Підключаємо Link Insertion
- Крок 33. Підсилюємо лінкбілдінг крауд-маркетингом
- Крок 34. Визначаємо виконавця для реалізації стратегії
- Крок 35. Звіт про виконану роботу
- Крок 36. Коригуємо стратегію
Технічні SEO-фактори: перевіряємо ваш сайт перед початком просування
Крок 1. Аналіз швидкості завантаження сайту
Google любить сайти, які швидко завантажуються. Настільки, що швидкість завантаження сторінок є фактором ранжування. Крім того, вона відіграє велику роль для користувачів. Скільки разів ви чекали на завантаження сторінки, а потім йшли з сайту, тому що це займало занадто багато часу?
Пропоную перевірити швидкість завантаження сторінок вашого сайту, використовуючи спеціальні інструменти:
- pagespeed.web.dev
- webpagetest.org
- dotcom-tools.com/website-speed-test
- dareboost.com/en
- uptrends.com
- tools.keycdn.com/speed

У цих же інструментах ви знайдете поради щодо виправлення помилок.
Крок 2. Адаптація сайту під мобільні пристрої
Google завжди дивиться, як сайти відображаються на мобільних пристроях, перш ніж індексувати та ранжувати їх. Тому пропускати цей крок злочинно.
Для перевірки можна використовувати:
- Інструменти розробника у консолі Google Chrome;
- Google Mobile Friendly.

Крок 3. Налаштування Google Analytics та Google Search Console
Не мати змоги відслідковувати відвідувачів вашого сайту — це все одно, що намагатись забити гол, не знаючи, де ворота. Додайте код відстеження Google Analytics на сайт та налаштуйте Search Console. Пам’ятайте: чим ретельніше ви їх налаштовуєте, тим більше даних вам будуть доступні.

Крок 4. Створення XML-карти сайту
XML-карта (Sitemap) — це спеціальний файл, у якому перелічені всі сторінки сайту. Google використовує його як спосіб легко отримати інформацію про URL-адреси. Не забудьте надіслати карту сайту до Google Search Console.

Створити XML-карту можна двома способами:
- за допомогою зовнішнього онлайн-генератора;
- за допомогою модуля чи внутрішнього генератора для конкретної CMS.
Крок 5. Створення файлу robots.txt
Robots.txt — це текстовий файл, який повідомляє пошуковим роботам, де вони можуть чи не можуть перебувати на вашому сайті. Хоча це і простий текстовий файл, його неправильне налаштування може перешкоджати індексації вашого сайту.

Як його створювати читайте у довідці Google.
Крок 6. Пошук помилок 404
Тут все просто: сторінок з помилкою 404 не повинно бути. Щоб їх знайти, використовуйте інструмент Screaming Frog.

Крок 7. Перевірка налаштування протоколу HTTPS
Дуже важливий крок для безпеки вашого ресурсу та інформації користувачів. Сайти на протоколі HTTP замість HTTPS Google песимізує у видачі.
Докладніше про перехід сайту на HTTPS читайте у керівництві.
Крок 8. Визначення головного дзеркала сайту
Google сприймає домен з www і без www як два різні сайти. Щоб допомогти йому правильно індексувати та ранжувати сайт, поставте 301-редірект з другорядного домену на основний.
Крок 9. Створення SEF URL-адрес для сторінок
Завжди використовуйте короткі та зрозумілі користувачеві URL-адреси для сторінок свого сайту. У цьому вам допоможе інструмент UKRLIT.ORG TRANSLIT.

Крок 10. Автоматизована перевірка на технічні помилки
Після того як ми перевірили основні технічні параметри, можна зробити комплексний аналіз сайту за допомогою інструментів: Sitechecker, Netpeak Checker або той самий Screaming Frog. Це дозволить вам не проґавити дрібні нюанси сайту перед початком просування.

Контент сайту: переконуємось у якості
Крок 11. Перевірка юзабіліті
Рекомендую завжди тестувати юзабіліті сайту. Особливо, якщо займаєтесь просування нового сайту. Це можна легко зробити сторонніми користувачами (найняти на біржі фрилансу або попросити когось зі знайомих).

Крок 12. Актуальність контактів
На локальному сайті завжди повинні бути актуальні контакти, такі як:
- фізична адреса;
- електронна пошта;
- номери телефонів;
- графік роботи;
- карта проїзду (необов’язково).

Крок 13. Зворотний зв’язок
Також обов’язково мають бути присутні кілька видів зворотного зв’язку:
- кнопка зворотного дзвінка;
- текстова форма;
- чат із менеджерами;
- чат-бот (як перевага, проте не обов’язково);
- форма для бронювання відеоконсультацій (у вузькоспрямованих проєктах).
Крок 14. Підписка на розсилку
Тригерна та інформаційна розсилка — невіддільна частина просування локального сайту. Вона допомагає тримати зв’язок з користувачами та своєчасно повідомляти їх про всі зміни, акції, новини компанії.
Чим простіша форма підписки на розсилку, тим краще. Також можете запропонувати користувачам бонус — цікавий контент або знижку на перше замовлення.

Крок 15. FAQ
Не забудьте докладно прописати сторінку/блок відповідей на часті запитання. Це спростить взаємодію з сайтом для клієнтів та полегшить роботу менеджерів.
Намагайтеся його регулярно оновлювати, спираючись на досвід спілкування з клієнтами вашого відділу продажів.

Крок 16. Корисна інформація та юридичні документи
Переконайтеся, що на сайті є всі необхідні юридичні документи, зокрема сертифікати якості, ліцензії, а також інформація щодо оплати, доставки, повернення тощо.

Крок 17. Посилання на соціальні мережі та месенджери
Заведіть та активно наповнюйте контентом сторінки у соціальних мережах. Це ще одна можливість побудувати комунікацію з користувачами та розповісти їм більше про повсякденні новини.
Всі посилання на соціальні мережі повинні обов’язково бути на сайті. Розмістіть їх у футері сайту, або на окремій сторінці з контактами.

Крок 18. Зрозуміле меню сайту
Без зайвих слів — усе має бути під рукою. Користувач сайту не повинен шукати потрібну інформацію декілька хвилин. Намагайтеся розміщувати меню зверху, а контактну інформацію, документи тощо у футері.

Кейс 19. Кейси, відгуки, приклади робіт
Створіть та регулярно наповнюєте сторінки з відгуками, кейсами та прикладами робіт. Доповнюєте їх фото та відеоконтентом, вказуйте більше даних про клієнтів (з їхнього дозволу, звичайно).

Крок 20. Додатковий функціонал
Йдеться про різні калькулятори вартості та прорахунку кількості, форму самостійного складання індивідуальних замовлень тощо.
Штука необов’язкова, але аудиторію приваблює і часом дає бал конкурентоспроможності.

Розроблюємо лінкбілдінг стратегію: поетапно
Крок 21. Робимо зріз SEO-показників сайту
Важливий етап у просуванні сайту. Використовуйте кілька інструментів для різних параметрів. Найпростіші:
- внутрішній аналіз у Google Analytics та Search Console;
- показники сайту в Ahrefs: динаміка посилального профілю, DR, кількість доменів і беклінків, що посилаються, анкор-лист, розподіл посилань за типами;
- TF і CF по Majestic;
- позиції сайту за ключовими словами в Ahrefs, Serpstat;
- та інші.
Усі показники збирайте у зручну таблицю та оновлюйте наприкінці кожного періоду просування.
Крок 22. Визначаємо цільові сторінки для просування
Цільові сторінки на кожному етапі просування треба переглядати. Щоб відібрати їх правильно, орієнтуйтесь на пункти:
- найбільш конверсійні сторінки (популярні сторінки, з яких користувачі найчастіше реєструються або купують (потрібно обов’язково налаштувати цілі та відстежувати їх у Google Analytics));
- сторінки, які найближче до топу за вашими ключовими запитами;
- сторінки з маржинальними товарами та послугами;
- сторінки з унікальними пропозиціями, яких немає у конкурентів.
Це базовий набір, який забезпечить вам видимий результат. Надалі до списку можна додати статті у блозі, кейси, сторінки відгуків тощо.
Крок 23. Визначаємо прямих конкурентів
Дуже простий крок, який принесе вам низку позитивних моментів:
- нові ідеї для функціоналу та контенту;
- опорна кількість посилань для просування;
- механіки лінкбілдінгу, які дійсно працюють;
- втрачені ключові слова;
- правильні комерційні анкори;
- трастові донори для розміщення посилань.
Знайти ваших конкурентів можна за допомогою Ahrefs:

Або Serpstat:

Як кому зручніше.
Крок 24. Аналізуємо конкурентів
Вивантажуємо з інструментів список конкурентів та аналізуємо кожного за параметрами:
- загальний вигляд сайту, функціонал, зручність, контент;
- DR по Ahrefs та його співвідношення до кількості унікальних доменів, що посилаються на сайт;
- динаміка посилального профілю;
- кількість зворотних посилань;
- анкор-лист та співвідношення комерційних/некомерційних анкорів;
- типи посилань та їх розподіл;
- вік домену сайту.
Найбільше нас цікавлять молоді сайти, що швидко зростають, мають позитивну динаміку посилальної маси та DR від 10. Достатньо 2-3 домени. Їх у таблиці виділяємо кольором.
Крок 25. Розраховуємо опорну кількість посилань для просування
Після того, як визначилися з конкурентами, прораховуємо опорну кількість посилань для просування на старті на основі їх аналізу.
Розрахунок елементарний:
- виносимо кількість посиланих доменів кожного конкурента;
- обчислюємо середнє арифметичне.
Це і буде наша ціль на перший період роботи.
Проте важливо починати просування з тієї кількості посилань, на яку маєте час, сили та бюджет. Бажано розподілити фінанси на пів року/рік уперед у порядку наростання, щоб уникнути різких відтоків посилань або стагнації профілю.
Крок 26. Відбираємо механіки лінкбілдінгу для локального сайту
Механік просування посиланнями сайту на міжнародні ринки існує чимало. Тільки в нашій добірці зібрано понад 60 таких. І майже всі вони підійдуть локальному бізнесу. А ось декілька, які точно спрацюють:
Серед сабмітів зверніть увагу на каталоги та Google My Bussiness зокрема, картографічні сервіси та соціальні профілі.
Крок 27. Реєструємо компанію в Google My Bussiness та подібних до нього
Google My Bussiness — відмінний помічник у просуванні локального сайту. Якщо говорити про нього коротко, то це безплатний онлайн-довідник організацій, який дозволить керувати показом даних про ваш бізнес у сервісах Google (насамперед у Google Maps та пошуку).
Там можна створити картку компанії та додати до неї:
- загальну інформацію про бізнес;
- фото та відео матеріали;
- контакти;
- послуги/товари та ціни;
- відповіді на часті запитання.
У цій картці користувачі зможуть цікавитись деталями, залишати відгуки та ставити бали. Це чудовий спосіб покращити комунікацію з цільовою аудиторією. Також не забувайте, що такі картки досить помітні в пошуку та відображаються візуальними сніпетами.

Крок 28. Заводимо картку компанії у картографічних сервісах
Якщо говорити про Google Maps, то тут достатньо створити картку у довіднику та заповнити інформацію, щоб дані відображалися і в картах:
Для інших сервісів правила ті ж:
- прописуємо коротку інформацію про компанію;
- прикріплюємо актуальні контактні дані (номери телефонів, email, адреси офісів, графік роботи, наявність паркування, WI-FI, особливі умови відвідування, якщо такі є, адреса сайту).
Не забувайте стежити за відгуками користувачів. Майже на всіх картах є функція оцінки.

Крок 29. Підключаємо посилання із соціальних профілів
Посилання із соціальних профілів — відмінний спосіб розбавити посилальний профіль та забезпечити його органічність.
Правила роботи з такими майданчиками:
- відбирайте якісних донорів (хороша відвідуваність та SEO-показники);
- завжди заповнюйте анкету на 100%;
- наповнюйте стрічку дописами.

Крок 30. Створюємо блог на сайті та підключаємо гостьові пости
Якісний блог на сайті відкриває перед будь-яким бізнесом безліч можливостей у лінкбілдінгу. Це й обмін гостьовими статтями, і взаємний аутріч, і обмін банерами, і багато іншого.
Є одна ключова порада: створюйте дійсно корисний контент, ґрунтуючись на власному досвіді.
Ця порада буде корисна, як при створенні матеріалів у блог на вашому сайті, так і для зовнішніх майданчиків.
Гідні гест пости допоможуть:
- розповісти аудиторії про продукт;
- залучити вмотивованих користувачів;
- продемонструвати свою компетентність;
- покращити посилальний профіль;
- регулярно одержувати якісні посилання.
Декілька рекомендацій від мене:
- завжди серйозно підходьте до вибору теми для статті (аналізуйте топові матеріали міжнародних блогерів, відштовхуйтеся від семантики сайту та болей ЦА);
- прописуйте цілі розміщення;
- пишіть складне простою мовою, це завжди приваблює читача;
- розміщуйтеся під своїм ім’ям (прокачуйте себе як експерта);
- думайте над тезовим планом ґрунтовно;
- не забувайте про лід-абзац;
- звертайте увагу на верстку;
- не бійтеся посилань на інші ресурси у статті;
- розставляйте акценти — врізки та цитати повинні відображати короткий зміст/виводи абзаців. Це допоможе читачеві пробігти очима та зрозуміти, наскільки корисний йому цей матеріал;
- наповнюйте статті відео та фото контентом.

Крок 31. Вчимося працювати з аутричем
Аутріч — це механіка лінкбілдінгу, яка побудована на комунікації з власниками донорів та фахівцями.
Це найбільш популярна у Європі та США механіка отримання посилань.
Аутріч допоможе вашому бізнесу:
- розміщувати вічні посилання;
- збільшити впізнаваність;
- прокачати посилальний профіль;
- залучити ЦА;
- сформувати попит.
Читайте нашу статтю «Що таке аутрич і як його використовувати для просування сайту 👨🏫»
Крок 32. Підключаємо Link Insertion
Link Insertion (Niche Edits) — механіка побудови посилань з наявних сторінок сайтів, які мають вагу, видимість в Google за релевантними пошуковими запитами та аудиторію.
Link Insertion допоможе вашому сайту:
- підвищити траст домену;
- підняти сайт у видачі Google;
- створити органічний посилальний профіль;
- посилити цільові сторінки та комерційні запити.


Читайте наші кейси:
«Link Insertion для сайту швейцарського банку Dukascopy💸 Просування фінансового проєкту на ринок США»
«Виводимо сайт з-під фільтрів Google🔩 У 7 разів більше органічного трафіку для інтернет-магазину автозапчастин по США»,
щоб переконатися в ефективності Link Insertion для міжнародних проєктів.
Крок 33. Підсилюємо лінкбілдінг крауд-маркетингом
Крауд-маркетинг допоможе вам не тільки отримувати природні посилання з форумів та тематичних спільнот на цільові сторінки, але й посилить ваш блог та гест пости.
Це досить сильна механіка лінкбілдінгу, тому треба бути обережним. Якщо неправильно реалізувати крауд-маркетингову стратегію можна нашкодити не тільки посилальному профілю сайту, але і репутації компанії в цілому.
Але якщо все зробити правильно, то відмінна динаміка посилальної маси й прихильність Google вам забезпечені.
Замовити крауд-маркетингові посилання із трастових донорів можна у нас на сайті.
Крок 34. Визначаємо виконавця для реалізації стратегії
Тут все залежить від ваших цілей, переваг та бюджету. Варіантів реалізації стратегії декілька:
- Своїми руками чи руками штатних працівників. Відмінний метод, якщо ви впевнені в їхньому професіоналізмі й у вас невеликі обсяги просування;
- За допомогою співробітників на фрилансі. Тут потрібно правильно підібрати виконавців, налагодити систему моніторингу, проставляти дедлайни та самостійно перевіряти виконану роботу. Достатньо енергозатратно;
- За допомогою аутсорс компаній. Оптимальний метод. Цілковито делегували просування сайту посиланнями професіоналам. Рівень залученості у процес можете регулювати самі.
Я б порекомендувала звернути увагу на нашу послугу «лінкбілдінг під ключ», яка дозволить повністю передати просування вашого сайту команді Реферр з відстеженням процесу у зручному особистому кабінеті.
Крок 35. Звіт про виконану роботу
Тут повертаємось до пункту про зріз показників і робимо ту ж роботу. Але слід пам’ятати, що перші значущі результати від просування посиланнями ви побачите не раніше 3-6 місяців роботи.
У тему: «Вчимося складати гарний SEO-звіт👨🎓»
Крок 36. Коригуємо стратегію
Залежно від результатів просування на попередньому етапі, коригуємо кількість посилань, механіки лінкбілдінгу, цільові сторінки, анкори тощо. Також для посилення стратегії можна замовити багаторівневий лінкбілдінг (посилання Tier-2 і Tier-3).
Готово 🏁
Якщо ви не готові проходити всі 36 кроків для досягнення поставленої мети, просто заповніть короткий бриф і наші спеціалісти проконсультують вас за проєктом і допоможуть максимально спростити лінкбілдінг для вашого локального бізнесу.
Зверніть увагу також на кейси з лінкбілдінгу і відгуки про Referr. Вони допоможуть визначитися із вибором виконавця😉

Відгук про команду максимально позитивний. Завжди робили все вчасно, реагували на всі коментарі та побажання швидко і чітко. Спілкування було позитивним і приємним. DR виріс на +5, очікую ще плавний підйом. Трафік виріс на +15%.
+18%

Проконсультуйтесь
Бажаєте делегувати просування сайту посиланнями, але все ще маєте сумніви?
Зверніться до менеджера, щоб дізнатися про всі можливості лінкбілдінгу з Referr для
вашого бізнесу 🤝
