
Посилальний профіль виріс, за трафік ще рано говорити, але Галина та Тетяна які супроводжували проєкт були дуже ввічливі, а також брали до уваги всі вимоги та побажання.
Нарощування посилальної маси — одне з пріоритетних завдань під час роботи з інформаційними та комерційними проєктами в будь-яких нішах. Механік лінкбілдінгу дуже багато, тому оптимізатору слід використовувати максимальну кількість варіантів для перемоги над конкурентами та захисту сайту від санкцій.
Зазвичай вебмайстри обирають найпростіші способи: посилання з сайтів каталогів, посилання з профілів соціальних мереж, посилання з сайтів пошуку роботи, крауд-маркетинг. Мало хто доходить до гостьових постів і тим паче до аутрічу. Проблема в тому, що без досвіду складно розробити стратегію розміщення трастових посилань з мінімальними витратами.
У цій статті поговоримо про одну з найскладніших механік лінкбілдінгу. Розповімо, навіщо використовувати аутріч для просування сайту, як спілкуватися з власниками майданчиків і поставити процес на потік.
Підписуйтесь на телеграм-канал і лінкбілдінг чат Реферра. Там на вас чекають свіжі новини системи, цікаві механіки просування сайтів посиланнями, нішеві сесії запитань-відповідей з SEO-експертами, прямі етери з розборами реальних прикладів сайтів і побудовою стратегій у режимі реального часу, а також анонси нових випусків навчальних відео на YouTube-каналі.
Аутріч (англ. outreach) — це механіка просування сайту посиланнями, яка побудована на комунікаціях з іншими вебмайстрами. Він дає змогу добувати трастові посилання з ресурсів, які не розміщують пропозиції з бірж або взагалі не представлені на таких майданчиках.
Outreach прийшов до нас із Заходу. На міжнародних ринках складно автоматизувати роботу з посилальним профілем через відсутність бірж. Вебмайстри постійно взаємодіють із власниками сайтів для обміну згадками та збільшення трасту проєкту.
Одна з головних особливостей аутрічу полягає в тому, що він дає змогу збільшити впізнаваність бренду та залучити цільовий трафік. Наприклад, якщо розмістити невелику замітку про сервіс розсилок електронних листів у блозі вебмайстра з відвідуваністю, зацікавлені користувачі з часом можуть стати клієнтами.
Аутріч разом із крауд-маркетингом, гостьовими постами, Link Insertion та іншими методами лінкбілдінгу спрямований не тільки на прокачування посилальної маси проєкту, але й на класичний PR. Якщо оптимізатор вибрав релевантні майданчики для просування, ефект буде дуже хорошим.
Якщо розглядати outreach з боку SEO, то це інструмент, який дає змогу розміщуватися на якісних майданчиках із високим трастом і хорошою відвідуваністю. Багато проєктів не представлені на біржах посилань або взагалі не розміщують посилання, а на згадку сайту в контексті статті можуть погодитися.
Багато оптимізаторів обходять аутріч стороною, тому що отримання беклінків за такого формату роботи іноді стає практично нездійсненним завданням. Особливо якщо немає досвіду взаємодії з власниками сайтів і вебмайстер не може скласти правильну комерційну пропозицію.
Формула ефективного аутрічу складається з кількох компонентів:
Якщо думаєте, що достатньо зібрати 10—15 майданчиків і надіслати шаблонний лист, то дуже помиляєтеся. У популярних проєктів стабільний потік заявок на розміщення і вони можуть відмовити більшій частині рекламодавців. Для початку потрібно встановити контакт, показати свою цінність і тільки потім користуватися всіма перевагами аутрічу.
У вебмайстрів, які не до кінця вникли в процес роботи з аутрічем, часто складається враження, що метод не підходить для класичного лінкбілдінгу. Є міф, що це ефективний інструмент інтернет-маркетингу, який дає змогу просувати бренди та продукти.
Насправді аутріч майже завжди використовується, щоб отримати якісне посилання з релевантного донора. Тобто в його основі лежить класичний лінкбілдінг. А отримання охоплення — додаткова перевага, яку оптимізатори не завжди закладають під час планування кампаній.
Outreach можна використовувати не тільки для SaaS-платформ та інших проєктів, які можуть дати користувачам відчутну цінність. Якщо відповідально підійти до розробки кампанії, то можна підвищити впізнаваність навіть стандартного інформаційного сайту.
Припустімо, ви створили інфографіку про те, як індустрія подорожей справляється з наслідками пандемії та хочете отримати природні згадки. Збираєте список релевантних майданчиків, надсилаєте листи, чекаєте на відповідь і розміщуйте медіаконтент.
І тревел-проєкти, і аудиторія отримають корисний контент, який допоможе вирішити конкретні завдання. У першому випадку — збільшення додаткової цінності матеріалу, у другому — отримання важливої інформації в зручній для сприйняття формі.
Які завдання вирішує outreach:
Якщо головна мета аутріч-кампаній — отримання посилань з нових ресурсів, то знадобиться тільки бюджет на оплату розміщень. Коли стоїть завдання збільшити впізнаваність бренду, залучити нову аудиторію або сформувати попит на послугу, планувати розміщення треба з максимальним фокусом на релевантність майданчиків.
Отримувати аутріч посилання на потоці складно. Якщо у вебмайстра немає досвіду роботи, перший час він отримуватиме цінні знання. І в кращому випадку через декілька місяців зможе отримати позитивну відповідь від 20—30% майданчиків зі списку.
Вплив outreach на SEO та маркетингові показники залежить від підходу до роботи. Якщо оптимізатор не приділив достатньо уваги підбору майданчиків і не знає, які показники хоче поліпшити, гроші будуть витрачені даремно. Якщо удача буде на його боці, то він отримає згадки з трастових донорів, але цього не завжди достатньо.
Краще запускати кілька кампаній під різні цілі, щоб отримати максимальну користь. Окремо під прокачування ваги й окремо під просування продуктів. Поєднувати кілька завдань можна, але сегментація ніколи не буває зайвою.
Плюси аутрічу:
Мінуси:
Зверніть увагу на останній пункт у перевагах. Outreach, як і крауд-маркетинг, дає результат набагато швидше, ніж інші механіки лінкбілдінгу. Якщо розміщуватися на популярних сайтах, цільова аудиторія дізнається про корисний проєкт або продукт, який допомагає розв’язати їхні завдання.
Індексація посилань теж зазвичай проходить швидше, бо на трастових проєктах присутній бот, який знаходить зміни, оновлює версії сторінок у кеші та додає посилання в базу. У випадку з беклінками з каталогів і соціальних профілів, індексація може затягнутися.
Аутріч можна розділити на платний і умовно-безплатний. Для використання першого способу потрібен великий бюджет. Особливо якщо проєкт просувається в конкурентних нішах на міжнародних ринках. Другий спосіб зазвичай використовують вебмайстри, які запускають аутріч-кампанії не вперше.
Підхід до використання платного outreach максимально зрозумілий: зібрали список майданчиків, створили шаблон листа, зробили email-розсилку і працюєте з відгуками. Якщо зможете запропонувати вебмайстрам хорошу ціну за посилання або погодитеся на їхні умови за прайсом, відсоток розміщень буде високим.
Умовно-безплатний аутріч — гра на максимальному рівні складності. Знадобиться реальна цінність, яку можна запропонувати вебмайстрам і майстерність для складання ефективної комерційної пропозиції. Отримувати майже безкоштовні outreach посилання за такого підходу складно.
Виділимо кілька основних методів аутрічу:
Більше про Link Insertion для вашого міжнародного проєкту можна дізнатися у менеджерів у чаті на сайті referr.com.ua або в телеграм @referrservice
Методів аутрічу дуже багато. Можна використовувати один або кілька популярних інструментів і придумувати унікальні стратегії розміщення беклінків. Завжди краще йти не тим шляхом, який конкуренти використовують багато років поспіль, а знаходити варіанти для обхідного маневру.
У нас є корисний матеріал про 60+ методів лінкбілдінгу на Захід, у якому багато уваги приділено аутрічу і різним підходам до реалізації кампаній. Обов’язково прочитайте його, якщо є труднощі з розробкою посилальної стратегії.
Припустимо, є сервіс для самозайнятих, який дає змогу фрилансерам контролювати завдання, вести фінансовий облік, будувати звіти й отримувати платежі від замовників із різних країн. Ключова цінність — економія часу на рутинних завданнях.
Перед вебмайстром або оптимізатором виникає складне завдання, від якості вирішення якого залежить успіх просування проєкту. У таких нішах найкраще працює локальний контент-маркетинг, гостьові статті та аутріч.
Перший етап аутрічу — підбір релевантних майданчиків для розміщення зворотних посилань.
Якщо не приділити цьому кроку достатньо уваги, подальші дії будуть марними. Багато вебмайстрів не люблять рутину і вважають за краще довіряти роботу інструментам автоматизації.
За такого підходу є високий ризик випустити з уваги якісні майданчики, які не завжди показуються на перших рядках видачі за очевидними ключами. Аутріч — не тільки про DR та інші посилальні метрики, а насамперед про перетворення проєкту на впізнаваний бренд і розширення цільової аудиторії.
Найпростіший спосіб створення списку донорів — аналіз конкурентів і пошукової видачі.
Подивіться, як лідери ніші побудували посилальну стратегію і зверніть увагу на сайти, де вони розміщуються. А видача допоможе збільшити кількість потенційних майданчиків для розміщення беклінків.
Другий етап аутрічу — аналіз і вибір відповідних майданчиків.
Просто зібрати сайти в список і надіслати шаблонний лист — шлях у нікуди. Необхідно уважно проаналізувати майданчики, знайти найякісніші та скласти детальну стратегію роботи. Якщо вибрати найпростіший варіант роботи, користі буде мало.
Методика вибору майданчиків для просування аутрічем залежить від цілей запуску кампанії. Якщо треба прокачати вагу — на першому місці будуть посилальні показники донора. Якщо стоїть завдання збільшити впізнаваність бренду, підійдуть навіть заспамлені або відносно молоді проєкти.
На другому кроці однозначно доведеться розширити список потенційних донорів, тому що в процесі аналізу вдається знайти неочевидні проєкти, які не спливли на поверхню під час першого занурення в нішу.
Третій етап аутрічу — підготовка якісного контенту під обраний метод аутрічу.
Вище ми вже розповідали про те, що є багато підходів до запуску аутріч-кампаній. Одні вебмайстри добре справляються з гостьовими постами, а інші використовують розшифровку відео, щоб отримати посилання в блозі або соціальній мережі лідера думок.
Краще вибрати кілька методів, щоб отримати хоча б мінімальний результат. Наприклад, якщо не вдасться досягти успіху з Resource Page або інфопартнерством, на допомогу прийдуть тести продукту, обмін посиланнями, огляди та Link Insertion.
Не забувайте, що під кожен підхід до аутрічу знадобиться відповідний контент. Якщо хочете отримати зворотне посилання в обмін на розміщення інфографіки або ролика, треба створити медіаконтент хорошої якості. Тільки так вийде домогтися позитивного результату.
Четвертий етап аутрічу — підготовка ланцюжків листів для ефективної взаємодії з вебмайстрами.
Опанувати мистецтво складання листів для аутрічу за кілька днів не вийде. Якщо є можливість, краще заручитися підтримкою досвідченого email-маркетолога, який знає, що таке «доставлення», «відкриття» і «ланцюжки».
Якщо хочете зануритися в розсилки, приготуйтеся до труднощів і рутини. Створення шаблонів можна перетворити на захопливий квест, але технічних завдань уникнути не вийде. Інструменти автоматизації вирішують частину проблем, але зовсім без ручної праці не обійтися.
На вебінарній платформі Collaborator є корисний вебінар з аутрічу. Digital PR & Marketing Specialist Олександра Хілова детально розповіла про роботу з листами, виміри ключових метрик і відповіла на багато запитань під час Q&A-сесії.
П’ятий етап аутрічу — поширення контенту.
Припустимо, копірайтер написав корисний огляд сервісу для самозайнятих і тепер треба поширити його на релевантних майданчиках. На допомогу приходить дистрибуція контенту — процес поширення інформації всіма доступними каналами.
Якщо на сайті, що просувається, грамотно вибудувана дистрибуція контенту, то охоплення буде ширшим. На майданчику, де будете розміщувати гостьову статтю або згадку, процес дистрибуції теж має бути налагоджений.
Коли будете аналізувати список потенційних донорів, зверніть увагу на дистрибуцію. Якщо майданчик анонсує нові дописи в усіх соціальних мережах і просить інфопартнерів розмістити згадки, ефект від розміщення на такому проєкті буде набагато вищим, ніж там, де дистрибуція взагалі не організована.
Шостий етап аутрічу — подяка за співпрацю (залишаємо про себе гарне враження).
Якщо взаємодія з майданчиком пройшла добре, не забудьте залишити відгук про співпрацю. Навіть якщо не плануєте в майбутньому працювати з проєктом, краще витратити трохи часу на опис позитивного досвіду.
Напишіть листа власнику проєкту і подякуйте йому за швидкий відгук і якісне розміщення.
Іноді вебмайстри розповідають про розміщення посилань на майданчиках у блозі, щоб поділитися досвідом з колегами. Перш ніж публічно згадувати майданчик, не забудьте запитати дозвіл у власника сайту.
Є кілька варіантів запуску аутріч-кампаній. У кожного з них є переваги та недоліки, тому треба відштовхуватися від завдань, які ставить перед собою власник сайту або клієнт, якщо йдеться про послуги.
Якщо вебмайстер хоче отримати перший досвід розміщення посилань напряму, варто зануритися в усі процеси. За необхідності можна делегувати частину завдань, щоб прискорити процес навчання, але краще розуміти як працює ланцюжок, щоб оперативно знаходити помилки.
Вебстудії та маркетингові агентства часто беруть аутрічерів у штат, щоб надавати послуги клієнтам. Якщо збираєтеся побудувати сітку проєктів або запускаєте сервіс на гроші інвесторів, вам точно знадобиться досвідчений лінкбілдер. Платити йому доведеться в середньому від $1000.
Найвигідніший варіант для просування проєктів, які розраховані на тривалий термін, — аутріч на аутсорсі. Фахівці проаналізують особливості сайту, сформують стратегію роботи та дадуть гарантію від видалення посилань.
Outreach посилання відмінно підходять для урізноманітнення посилальної маси та просування за запитами з високою конкуренцією. Якщо не можете самостійно поставити нарощування посилань на потік, звертайтеся до професіоналів і побачите чарівну силу якісних беклінків
Рекомендуємо до прочитання посилальне просування кейси та Реферр відгуки від клієнтів для розуміння наших механік роботи з лінкбілдінгом та їхньої ефективності для проєктів різних тематик і гео.