Referr - Система крауд-маркетингу

60+ актуальних методів лінкбілдінгу на Захід у 2024 році

Автор: Ігор Рудник
1 Грудня 2023

Ігор Рудник
Ігор Рудник
Керівник referr.com.ua

Нині непростий час для українського бізнесу. Переважна більшість підприємців із російськомовною цільовою аудиторією втратили левову частку клієнтів, а отже, втратили більшу частину доходу.

Щоб реанімувати бізнес, отримувати стабільний прибуток і підтримувати країну економічно, потрібно відкрити нові точки зростання шляхом виходу на західні ринки.

Ми оновили цей посібник з метою допомогти компаніям просунути свої сайти на ринках Європи та Америки. Методи, які ми зібрали тут, допоможуть вам отримати перші результати без значних витрат.

Щоб завжди залишатися в курсі останніх новин у світі SEO та лінкбілдінгу, підписуйтесь на телеграм-канал Реферра, а також приєднуйтесь до лінкбілдінг чату Referr, де можна поговорити про посилання, просування сайтів по Україні та на Захід, апдейти Google та багато іншого.


У цьому пості зібрані найкращі методи лінкбілдінгу для західного ринку, які ви можете реалізувати своїми руками. Їх можна назвати умовно безкоштовними, тому що ви витрачаєте на їх реалізацію час та сили. Крім того, вони перестають бути безкоштовними, рівно в той момент, коли ви вирішили їх масштабувати та найняли співробітника.

Мета даної статті: направити та надати методи підбору майданчиків для розміщення посилань безпосередньо для вашої тематики. Також тут будуть посилання на готові списки майданчиків, які ви можете використовувати.

Зміст
  1. Неробочі методи
  2. Робочі методики
  3. Сабміти
  4. Локальні сабміти
  5. Локальний лінкбілдінг
  6. Пости
  7. Інформаційна робота
  8. Крауд-маркетинг
  9. Методи зі спеціальними навичками
  10. Web 2.0 PBN
  11. Інші

Неробочі методи

Методи лінкбілдінгу циклічні, коли якийсь із методів стає популярним серед широких мас, він перестає давати бажаний результат.

Деякі методи просто вмирають через еволюцію SEO, але це не означає, що вони не зможуть реінкарнувати.

Биті посилання

Сенс методу полягає в тому, щоб на сайті донорі знайти зовнішнє посилання, яке веде на 404-сторінку та запропонувати редактору замінити її на вашу, якіснішу сторінку.

Звучить непогано. На західних ринках раніше з’являлися гайди, в яких говорили, що це відмінний метод. Проблема в тому, що я не знаю жодної людини, у кого даний метод лінкбілдінгу спрацював та дав би належну віддачу за витрачений час. Тому метод битих посилань потрапив у розділ неробочих методик.

Якщо ви все ж таки вирішите спробувати цей метод, тримайте докладний посібник.

Однак зараз активно використовують аналог цього методу, змінюючи принципи та правила пошуку майданчиків.

Кому можна використовувати:

Тим, хто змінив домен, але раніше активно просував сайт за допомогою лінкбілдінгу (крауд-маркетинг, гостьові статті, локальні каталоги тощо).

Дотримуйтесь порад:

  • Шукайте майданчики з трафіком від 10К користувачів на місяць, DR по Ahrefs від 10, не заспамлені, відповідні тематиці та гео;
  • Якщо раніше ви розміщували посилання на сайт на вибраному донорі, то окрім виправлення URL, перегляньте текст. Можливо, у вас є чим його доповнити;
  • Зверніть увагу на своїх конкурентів: чи використовують цей метод? Якщо ні, спробуйте домовитися з майданчиком про заміну їхнього домену на свій з відповідним контентом (більше стосується рейтингів та невеликих згадок).

Кількість посилань, які ви можете отримати за допомогою цього методу, залежить від того, як активно ви раніше просувалися на цільовому ринку та як просували свій сайт ваші конкуренти.

Автоматичні прогони

Епоха автоматизованого просування сайтів пішла. Всі автоматичні прогони за тисячами та десятками тисяч сайтів завдадуть колосальної шкоди вашому сайту.

Не рекомендуємо ризикувати, краще зосередитися на безпечніших методах лінкбілдінгу.

Робочі методики

Для простоти сприйняття ми розбили всі методи лінкбілдінгу на 7 груп, без якогось ранжирування за часткою впливу на просування, у рандомному порядку.

7 груп безкоштовних методів лінкбілдінгу:

Сабміти

Сабміти (submits) — це розміщення інформації про ваш сайт зі зворотним посиланням на різних майданчиках, які дозволяють це робити самостійно.

Директорії (каталоги сайтів)

Розміщення в директоріях — це один із найстаріших методів лінкбілдінгу, який спотворили автоматичними прогонами та зменшили його вплив на просування сайтів. 

Проте із занепадом автоматичних прогонів як методу, змінилися правила роботи з каталогами. Тому зараз вони добре працюють.

Основні принципи правильного розміщення у каталогах:

  1. знайти тематичні директорії;
  2. відібрати лише з потрібним регіоном;
  3. підготувати хороший опис сайту та максимально якісно заповнити інформацію про ваш бізнес.

Щоб знайти сайти для розміщення у вашій ніші, використовуйте такі пошукові запити:

  • directory submission “keyword”;
  • directory “keyword”;
  • directory List “keyword”.

Актуальний список директорій на 2024 рік за посиланням.

Сайти пошуку роботи

Сайти пошуку роботи можна використовувати для отримання посилань в абсолютно різних регіонах. Ви можете знайти десятки таких майданчиків за допомогою таких запитів:

  • job site uk;
  • job site us.

Список кращих сайтів пошуку роботи у Великобританії та США на 2024 рік.

Посилання можна розмістити як у резюме, так і у картці компанії. Якщо в резюме не вдалося поставити посилання, то як варіант, спробуйте завантажити PDF-файл, в якому буде посилання на сайт. Пошукові системи індексують PDF-документи.

Відбираючи job-сайти, важливо перевірити показники:

  • Відвідуваність (від 10К відвідувачів на місяць та вище);
  • DR сайту від 20;
  • Спам та траст.

Далі зареєструйтесь на відповідних та заповніть анкету компанії:

  • ніша у якій працює проєкт;
  • розмір компанії;
  • тип;
  • контактні дані;
  • сайт;
  • про компанію: цей пункт прописуйте докладно з усіма перевагами та можливостями.

Відеохостинги

Творчий спосіб регулярно отримувати посилання на свій сайт із якісних донорів. Відеоконтент давно збирає навколо себе значно більшу аудиторію, ніж текстовий. І зараз, у 2024 році створювати відеоролики стало набагато простіше.

Декілька цікавих форматів:

  • слайдшоу із фотографій з музикою на бекграунді;
  • анімований ролик про проєкт;
  • скринкаст про функціонал вашого сайту;
  • влог;
  • відео + субтитри;
  • інтерв’ю;
  • ролик із думкою експертів;
  • вебінар;
  • навчальні відео;
  • і багато іншого.

Створювати такий контент завжди довше, ніж статті, проте результат кращий. Ще один плюс відеоконтенту у його довгому хвості дистрибуції.

Після створення відео ви можете:

  1. розмістити його на десятках відеохостингів із хорошими показниками;
  2. розмістити посилання на нього у соціальних мережах;
  3. написати допис у телеграм-каналі;
  4. зробити розшифровку у блог;
  5. випустити розсилку;
  6. використовувати для майбутніх статей на зовнішніх майданчиках та у блозі.

Декілька відомих відеохостингів:

Запити для пошуку:

  • Video hosting sites;
  • Submit Video;
  • Video submission sites list.

Трохи порад:

  1. завжди додавайте таймлайн;
  2. прописуючи опис, використовуйте ключові слова;
  3. не нехтуйте тегами;
  4. додавайте не тільки посилання на сайт, а й на корисні матеріали та соціальні мережі;
  5. стежте за коментарями під відео та своєчасно на них реагуйте.

Подкасти

Цікавий спосіб отримати посилання для сайту за допомогою аудіо та невеликого опису — створення подкасту.

Можна записуватись самостійно або запрошувати гостей — експертів вашої ніші. Другий варіант складніший, але ефективніший з точки зору залучення аудиторії.

Процес отримання посилання:

  1. Створюєте аудіодоріжку (але не нехтуйте якістю матеріалу та його змістовністю);
  2. Знаходите платформи для розміщення (орієнтуйтеся за трафіком та SEO-показникам майданчика);
  3. Реєструєтеся та детально заповнюєте профіль (якщо є можливість, вказуєте посилання);
  4. Завантажуєте аудіофайл;
  5. Додаєте короткий опис та посилання.

Запити для пошуку:

  • audio podcast platforms;
  • free podcast platforms.

Декілька прикладів:

Топ сайтів для подкастів у 2024 ви знайдете тут.

Фриланс сайти з портфоліо

Методика близька до сайтів роботи:

  1. реєструєтеся як виконавець чи замовник;
  2. оформлюєте профайл;
  3. вказуєте посилання на сайт у профайлі;
  4. додаєте портфоліо і в описі роботи даєте посилання.

Запити на пошук сайтів:

  • freelance sites list;
  • freelance uk sites;
  • freelance jobs.

Наприклад:

Найкращі сайти фрилансу у 2024 році на західних ринках за посиланням.

Рекомендуємо також переглянути корисний вебінар на тему: «Клієнти з Upwork — шлях від 0 до $50k» з Микитою Вдовенком на вебінарній платформі Collaborator:

Обмін документацією/презентаціями

Розміщення посилань у сервісах обміну презентаціями — чудовий спосіб отримати як посилання, та й аудиторію.

Процес:

  1. Створіть презентацію вашого бізнесу та сайту, а краще корисну презентацію щодо розв’язання будь-якого питання, пов’язаного з вашою нішою;
  2. Забрендуйте презентацію;
  3. Залийте презентацію у сервіси обміну;
  4. Додайте текстовий опис та посилання на цільовий сайт.

Запити для пошуку майданчиків:

  • presentation sharing sites;
  • share presentation.

Приклади майданчиків:

Актуальний список на 2024 рік тут 👈

Аналізатори сайтів

Багато сервісів для аналізу сайтів кешують отриманий результат і зберігають посилання на ваш сайт. Наприклад, цей SEO-інструмент.

Так можна отримати десятки посилань. Можуть бути:

  • SEO-аналізатори;
  • юзабіліті аналізатори;
  • сервіси для аналізу швидкості сайту та роботи сервера;
  • сервіси для перевірки IP сайту;
  • тощо.

Запити для пошуку:

  • website analyzer;
  • site analyzer.

Більше таких сервісів ви знайдете у списку.

Каталоги PDF

Дуже проста механіка лінкбілдінгу, яку знає багато SEO-фахівців, але не часто використовують у просуванні сайту — посилання з PDF-директорій.

Google чудово індексує PDF-файли. Тому можна створювати контент у PDF та завантажувати його в сервіси обміну.

Серед такого контенту виділяють:

  • цікаві статті із гарним візуальним оформленням;
  • презентації;
  • чеклисти, добірки та списки;
  • шаблони стратегій, розрахунків тощо.

Запити на пошук директорій:

  • pdf directories list;
  • pdf directory.

Гарна добірка безкоштовних PDF-директорій із можливістю розміщення посилань на якісних донорах.

Схема роботи:

  1. Реєструємось у директорії;
  2. Завантажуємо готовий файл;
  3. Додаємо опис із посиланням на потрібний сайт/сторінку;
  4. Прописуємо відповідні теги;
  5. Тиснемо на кнопку для відправки;
  6. Профіт! Схвалення зазвичай миттєве⚡️

Серед переваг PDF-директорій виділяють можливість завантажувати контент на кілька сайтів для обміну, не переймаючись дублями.

Агрегатори сайтів/блогів

Недооцінений метод лінкбілдінгу. В першу чергу він буде корисний сайтам, у яких є постійний потік свіжого контенту, бо це дозволить отримати додатковий трафік із дистрибутованого контенту.

Процес:

  1. підбираєте список релевантних вашій ніші агрегаторів ;
  2. робите RSS-фід;
  3. додаєте до агрегатора;
  4. перевіряєте, щоб агрегатор правильно читав фід.

Тут важливо не полінуватися і зробити фід, відповідно до технічних вимог різних агрегаторів — це у випадку, якщо ви хочете отримати трафік.

Запити для пошуку агрегаторів:

  • list of blog aggregator;
  • news aggregator.

Приклади агрегаторів сайтів:

45+ нових агрегаторів сайтів на 2024 рік за посиланням.

Посилання з профілів форумів/соціальних мереж

Відмінний спосіб самостійно розмістити від 10 до 50 якісних посилань на місяць — попрацювати із соціальними профілями.

Цей спосіб отримання безкоштовних посилань є досить простим. Його особливість у тому, що поняття “соціальні профілі” охоплює отримання посилань як із соціальних мереж, так і з профілів бірж фрілансу, форумів, блогів тощо.

Запити для пошуку соціальних мереж та бірж фрілансу:

  • social network list;
  • social networking service;
  • freelance websites;
  • freelance websites list..

Невелика добірка топових соцмереж на західних ринках.

Дуже важливо розміщуватись у заповненому профілі. У ньому мають бути:

  1. Ім’я та прізвище представника;
  2. Фото;
  3. Заповнена анкета;
  4. Інформація про компанію (де її можна додати);
  5. Логотип, банер, картинки;
  6. Контактна інформація (email, соціальні мережі, месенджери та ін.).

Якщо справа стосується профілів у соціальних мережах або на форумах, то простежте, щоб вони були живими (мінімальна діяльність та гарна заповненість обов’язкова), уникайте додавання посилань у щойно зареєстровані акаунти (зачекайте 2-4 тижні, перш ніж додати посилання) і не забувайте про навколопосилальну інформацію.

Локальні сабміти

Для просування молодого регіонального сайту немає кращого початку, ніж реєстрація в локальних каталогах, оскільки вони дозволяють як отримати посилання, так і процитувати адресу сайту, його телефон та іншу комерційну інформацію, яку пошукові системи також враховують.

Картографічні послуги

Онлайн-карти корисні не тільки профілю сайту, але й для бізнесу загалом. З них можна отримувати цільовий трафік і замовлення в майбутньому.

Від підбору до отримання посилання зазвичай проходить трохи більше ніж година.

Щоб знайти хороші онлайн карти, достатньо ввести запити:

  • list of maps services;
  • online maps..

При роботі з цим методом важливо:

  1. Трафік ресурсу від 10К відвідувачів на місяць;
  2. Перевірка на траст та спам;
  3. Повністю заповнена анкета компанії (сайт, інформація про компанію, час роботи, логотип, фото, email, соціальні мережі, ціни та ін.);
  4. Регулярно стежте за картою, актуалізуйте інформацію та своєчасно реагуйте на відгуки користувачів.

23 кращих картографічних сервіси на 2024 рік у добірці.

Лістинги компаній

Списки локальних компаній — це широке поняття, яке поєднує в собі й сітігайди, і рекомендації, і рейтинги закладів. Рекомендуємо максимально широко провести research. Відштовхнутися можна від цих пошукових запитів:

  • companies list;
  • companies list submit;
  • NY companies list.

500 таких сайтів шукайте за посиланням.

Сайти відгуків

Сайти відгуків — важлива частина просування локальних проєктів. Займаючи провідні позиції на таких майданчиках, можна взагалі уникнути потреб у SEO-просуванні, адже для бізнесу буде достатньо потоку клієнтів.

Наприклад, відомий yelp.com має 135 млн американського трафіку за даними SimilarWeb. Його локальні версії: yelp.it, yelp.de та інші займають такі ж потужні позиції на своїх ринках.

Відгуки на таких сервісах мають значний внутрішній та зовнішній трафік через високі позиції у пошукових системах.

Запити на пошук сайтів відгуків:

  • customer review sites list;
  • customer review.

Декілька готових сервісів, з яких можна стартувати:

  • Yelp;
  • Foursquare;
  • Bing Places for Business;
  • Yahoo Local;
  • Insider Pages;
  • Merchant Circle.

30+ найкращих сайтів відгуків на 2024 рік знайдете у добірці.

Не забувайте про ретельно заповнений профіль, додаткові матеріали у вигляді фото та відео, а також регулярний моніторинг та своєчасну реакцію на нові повідомлення від користувачів.

Локальний лінкбілдінг

Спонсорство місцевих організацій

Ви спонсоруєте невелику спортивну команду, конференції, благодійні організації, спектаклі чи перегони? Більшість із цих місцевих організацій мають свій сайт і доступ до новинної стрічки місцевих видавництв. Проспонсорувавши команду, ви можете попросити від них не дошку, а посилання.

Щоб знайти такі можливості, використовуйте ці запити:

  • inurl: sponsors “City name”;
  • intitle: sponsors “City name”;
  • intext: sponsors “City name”.

Спонсорський внесок може бути $1-2К, що посильно багатьом компаніям.

Створіть дослідження через Google Consumer Insights

Нові видавництва дуже люблять різні дослідження та цифри. Особливо коли у вас є докази їх актуальності.

Використовуючи Google Consumer Insights, ви можете за $1,5-2К та десь 2 тижні зібрати відповіді на питання, які актуальні для людей у ​​вашій ніші та отримати цікаві дані.

Далі ви можете запакувати їх у цікаву інтерактивну карту, графіки, діаграми, опублікувати на своєму сайті та відправити у новинні видавництва.

Чи не хочете витрачати $1,5-2К? Ви можете звернутися до цільових фейсбук групи, телеграм-канали, чати та інші тематичні спільноти. Таким чином, зібравши цікаві дані для матеріалу.

Створіть конкурс творів

Бажаєте отримати посилання із сайтів локальних спільнот та організацій?

Є ще один цікавий спосіб. Створіть конкурс творів, зробіть призовий фонд або просто забезпечте просування кращих творів в інтернеті.

Якщо ви зробите дійсно хороший конкурс, приділите мінімальну кількість зусиль його просуванню, ви вже отримаєте гідний результат у вигляді посилань з новинних видавництв, а якщо зробите все правильно, то й edu посилання.

Створіть та дистрибутуйте сторінку про набір стажерів

Цей метод підійде лише реальному локальному бізнесу.

Ви не проти взяти стажерів до себе? Здорово! Мало того, що це загалом добра справа, ви ще й можете отримати хороші посилання з сайтів університетів.

Що потрібно зробити:

  1. створити сторінку про стажування у вашій компанії;
  2. скласти список університетів у вашому регіоні;
  3. знайти відповідальних осіб в університеті (як правило, є спеціальні люди, які відповідають за цей напрямок, тому ви можете отримати дуже швидкі відповіді).

Крім того, ви можете звернутися до відділу зв’язку університету, щоб вас направили до відповідальної людини. Якщо не вдалося зв’язатися онлайн, не бійтеся піти в університет і поспілкуватися в офлайні.

А ось і зворотні посилання:

Так, ви можете сказати, що це Кока-Кола і відразу здатися, а можете взяти цю ідею за основу та отримати результат.

Створіть сторінку знижок

Завжди актуальним способом просування бізнесу є знижки. Це стосується й лінкбілдінгу. Запропонуйте знижку на тарифи або послуги для певних груп (студентів, пенсіонерів, військових). Сюди відносяться бонуси та подарунки до замовлень.

Щоб ця система запрацювала у лінкбілдінгу, потрібно зробити на сайті окрему сторінку, де ви зможете розмістити промо та докладні умови. Але дані на ній треба постійно актуалізовувати.

Як знайти майданчики для розміщення?

Скористайтеся пошуком. Наприклад, такою конструкцією: city inurl: employee, discount.

Не забувайте про контент навколо посилання. Він має бути унікальним і привабливим для читачів.

Також інформацію про знижки з активним посиланням на сторінку можна розмістити в соціальних мережах, телеграм-каналах та зробити розсилку.

Якщо ваша пропозиція буде дійсно вигідною, то цією сторінкою охоче будуть ділитися користувачі, що дасть хороші темпи “сарафанному радіо”.

Стипендії (scholarship)

Стипендії — метод лінкбілдінгу, який допомагає отримати вічні посилання з edu (освітніх) сайтів та дає хороший траст.

Як реалізувати:

  1. Знаходимо добірки стипендій на сайтах іноземних коледжів та ВНЗ;
  2. Вивчаємо сторінки зі стипендіями на сторонніх сайтах;
  3. Робимо аналогічну сторінку на сайті;
  4. Збираємо базу зовнішніх посилань із сайтами, які пропонують стипендії (можна скористатися Ahrefs) та вибираємо ті, з яких вони отримали edu посилання;
  5. Виплачуємо стипендії чи просто залишаємо посилання.

Вкрай рекомендуємо виплачувати стипендії та не грати з кармою.

Якщо ви збираєтеся використовувати цей метод лінкбілдінгу неодноразово, радимо виплачувати стипендії (можна почати з невеликих сум). Це дозволить підвищити рівень довіри до вашого сайту.

Цікава добірка для прикладу за посиланням.

Знижки для студентів та працівників освітніх установ

Ще один спосіб лінкбілдінгу, який схожий на стипендії, але рідко використовується при просуванні на західний ринок. Він чудово підходить для сайтів e-commerce та допомагає отримати не тільки edu посилання, але й посилання з gov сайтів (урядових).

Схема роботи:

  1. Збираємо базу edu та gov сайтів;
  2. Надсилаємо листа кожному відібраному сайту з пропозицією отримати індивідуальний промокод на знижку;
  3. Просимо зазначити посилання на ваш проєкт на сторінці зі знижками кожного сайту.

Запити для пошуку майданчиків:

  • site:.edu student discounts;
  • site:.edu employee discounts;
  • site:.gov student discounts;
  • site:.gov employee discounts.

Завдяки цьому нескладному методу ми можемо отримати ще кілька десятків якісних посилань.

Пости

У категорію пости віднесено методики створення контенту, який ви зможете розмістити у власному блозі, або у блозі компанії, в який будете акумулювати трафік та посилання.

Техніка хмарочоса (The Skyscraper Technique)

Про техніку хмарочоса, як про спосіб отримання посилань, відомо вже багато років. На Заході вона не втрачала своєї популярності, а навпаки, все більше компаній використовували її у своєму просуванні.

Відомий західний експерт, засновник Backlinko та співзасновник Exploding topics Браян Дін ще у 2014 році написав докладну інструкцію до цієї техніки з відео та реальними прикладами, та регулярно її оновлював. 6500+ шейрів та 760+ коментарів отримала стаття. Досі не втрачає своєї популярності.

Як працювати:

  1. Аналізуємо ТОП пошукової видачі за потрібним запитом;
  2. Створюємо найкращий контент, що повністю відповідає на всі запитання користувача (обов’язково додаємо відео, інфографіку, думки експертів, скриншоти, графіки тощо);
  3. Приділяємо особливу увагу верстці, щоб матеріал читався легко;
  4. Якісно поширюємо отриману статтю: соціальні мережі, розсилка, телеграм-канали, сайти запитань/відповідей (Reddit, Quora), співпраця з лідерами думок тощо;
  5. Отримуємо природні зворотні посилання читачів.

Чим докладніше буде описано обрану тему, тим краще. Без ”води”. Читач бажає отримувати відповіді свої запитання вже з перших абзаців.

Далі можна створювати витримки цих матеріалів з дотриманням унікальності та розміщувати на сторонніх трастових майданчиках з активним посиланням на першоджерело — статтю в блозі. Та й деякі донори дають змогу поставити посилання на головну сторінку проєкту.

Думка експертів (Roundup)

Трохи заїжджений спосіб отримання посилань у ніші маркетингу та SEO, але так само ефективний серед інших напрямів — думки експертів.

Ви часто бачите різні матеріали у блогах та соціальних мережах сервісів щодо просування сайтів на світовий ринок. А чим вони справді корисні бізнесу?

Для початку подивимося на технологію їхнього виробництва:

  • Ідея та тип матеріалу. Тут важливо визначити тему, мету та формат роботи. Цей матеріал має бути пізнавальним для вашої цільової аудиторії та спонукати її заходити на сайт.
  • Цікаві запитання. Обов’язково слід прописати актуальні та нестандартні питання, які зацікавлять респондентів та заохочуватимуть їх до написання розгорнутих відповідей.
  • Пошук експертів. Необхідно визначити лідерів думок та експертів у обраній ніші, до яких дослухаються.
  • Отримання відповідей. Якщо ви новачок на ринку, то не факт, що з вами одразу захочуть спілкуватися. Перед отриманням перших відповідей потрібно надіслати багато листів.
  • Формування матеріалу. Презентуйте матеріал цікаво: зробіть графіки чи зведену таблицю, попрацюйте над версткою, цитатами, додайте зображення, відео тощо. Стимулюйте читача не просто скролити, а хоча б трохи почитати ваш матеріал.
  • Дистрибуція. Завжди потрібно шейрити матеріал. За допомогою розсилки, дописів у соціальних мережах проєкту та експертів, посилання на матеріал у популярних статтях свого блогу та, по можливості, у блогах експертів, нові гостьові статті на основі цього матеріалу з посиланнями на першоджерело, коментарі на форумах, під тематичними статтями на якісних донорах тощо.

Такі посилання завжди виглядають природно, приносять користь вашому посилальному профілю та створюють позитивну тональність навколо бренду.

Дайджести

Цей тип контенту старий як світ.

Дайджести працюють як метод лінкбілдінгу, адже якщо ви на когось послалися, то, ймовірно, людина захоче навзаєм розмістити посилання на ваш ресурс.

Процес створення дайджесту:

  1. вибрати тему;
  2. розробити концепцію;
  3. випускати регулярно;
  4. дистрибутувати доступними каналами: соціальні мережі, розсилка, телеграм-канали, блоги, крауд-маркетинг тощо.

Інформаційна робота

Аутрич — ініціативна комунікація з людьми, які приймають рішення щодо розміщення контенту на сайтах донорах, які цікавлять лінкбілдерів. Результат аутричу — розміщене посилання на зовнішньому майданчику: гостьова стаття або вставка у готовій статті.

У цьому блоці ми зберемо методи, основою яких є вміння комунікувати з людьми та будувати відносини.

Це один із найважливіших блоків.

Гостьові статті (гест пости)

Гостьові статті (гест пости) — це потужний інструмент просування сайту, особливо на Заході. Правильна гостьова стаття здатна підвищити рівень довіри до сайту з боку Google, залучити цільову аудиторію, підтягнути позиції у видачі та переконати читача у вашій експертності.

Скласти список сайтів, які розміщують гостьові статті, можна за допомогою наступних запитів:

  • “your niche” + guest post;
  • “your niche” + guest author;
  •  “your niche” + write for us;
  • “your niche” + guest article.

Гарна добірка із 350 донорів у різних тематиках для безкоштовного розміщення гест постів у 2024 році.

Якісний гест пост містить:

  • унікальний текст;
  • складні речі, написані простою мовою;
  • приклади;
  • візуальну частину: скриншоти, ілюстрації, відео, інфографіку;
  • посилання на корисні джерела

Як написати гостьову статтю?

  1. проаналізуйте найкращі матеріали на вибрану тему;
  2. визначте нерозкриті моменти та спірні судження;
  3. намагайтеся максимально докладно описати свої думки на цю тему;
  4. підкріпіть фактами та доказами;
  5. використовуйте скриншоти, відео, інфографіку, графіки тощо;
  6. виберіть відповідного донора (спираючись на трафік, регіон, тематику та активність аудиторії);
  7. домовтесь із власниками/редакторами майданчика;
  8. розмістіть статтю та дистрибутуйте її каналами: соціальні мережі, розсилка, реклама.

І пам’ятайте: чим цікавіший і унікальніший матеріал, тим дешевшим буде розміщення (а може й зовсім безкоштовно).

Пришвидшити пошук та підбір якісних майданчиків можна за допомогою біржі прямої реклами Collaborator.pro.

У Collaborator ви зможете підібрати майданчики для розміщення гостьових матеріалів для таких регіонів як Україна, Казахстан, США, Китай, Японія, Іспанія, Франція, Великобританія, Бразилія, Німеччина, Канада, Нідерланди, Чехія, Ірландія, Італія та ін.

Також на біржі є майданчики, які дають можливість не тільки розмістити гостьовий матеріал із посиланням на потрібний вам проєкт, а й написати його за вас. Це суттєво скоротить часові та фінансові витрати під час роботи з гостьовими постами для західного ринку.

Обмін посиланнями

Архаїчний метод лінкбілдінгу, який майже втратив свою популярність, але тим краще для нас, бо це не означає, що він став гірше працювати.

Раніше на кожному сайті була окрема сторінка, на якій розміщувалося 200-500 посилань на інші сайти та точно з таких сторінок стояли зворотні посилання.

Як ми розуміємо, довго такий метод існувати не міг і Google почав накладати за нього санкції.

Після того, як обмін посиланнями еволюціонував, його почали використовувати сайти “прокладки”, але це також перестало працювати.

Сьогодні можна застосовувати у наступному вигляді:

  1. домовлятися про обмін посиланнями із конкретних сторінок;
  2. просити поставити посилання в обмін на інший бартер, але не лінку;
  3. ваші ідеї.

Просто обмінюватися посиланнями зі спамних сторінок — немає сенсу.

Обмін постами

Механіка обміну гест постами чудово підходить для розвитку корпоративного блогу.

Як працювати:

  1. складаємо перелік тематичних блогів;
  2. знаходимо контакти власників майданчиків/редакцій/маркетологів та зв’язуємося;
  3. надсилаємо добре підготовлену пропозицію з описом вас, як автора, з прикладами ваших успішних гостьових постів, з пропозицією теми та тез;
  4. дізнаємося правила розміщення;
  5. створюємо справді корисну статтю, не для галочки, а як для себе;
  6. надсилаємо якісно зверстану статтю та окремо архів з картинками (це прискорить процес розміщення);
  7. пишемо правила розміщення гостьової статті вже у ваш блог;
  8. розміщуємо статтю у відповідь.

Хороший метод для того, щоб отримати посилання на тематичні сайти та збільшити аудиторію.

Надалі з такими майданчиками можна співпрацювати за іншими механіками.

Написання рев’ю та прохання посилання

Це трудомісткий метод отримання посилань, але завдяки йому можна створити цікаву статтю у блог і спробувати отримати зворотне посилання.

Процес:

  • обираємо онлайн-сервіс чи товар, який цікавить;
  • пишемо докладний огляд;
  • зв’язуємося із представниками сервісу чи магазину та ділимося нашим оглядом;
  • натякаємо, що стаття буде цікавою їхнім користувачам і вони захочуть поділитися нею;
  • розраховуємо на посилання.

Робити такі матеріали виключно заради лінкбілдінгу непродуктивно з погляду часових витрат, але як доповнення до методу створення якісного контенту для сайту рекомендуємо використовувати.

Розшифровка та надсилання лінки лідеру думок

Метод дуже близький до попереднього. Якщо ви плануєте робити розшифровку лише заради отримання посилання, то це не найефективніший метод, але як доповнення до створення хорошого контенту у ваш блог — рекомендуємо.

Процес:

  • знаходимо цікаве відео профільного блогера, яке не має розшифровок;
  • розшифровуємо відео (важливо зробити адаптоване розшифрування, оскільки є велика різниця між розмовною мовою та текстом);
  • зв’язуємося з блогером і демонструємо наші напрацювання, пропонуємо йому на них послатися зі своїх проєктів, якщо вважатиме за потрібне;
  • можливо отримуємо посилання.

Набагато важливіше зберегти стосунки з людиною, ніж отримати посилання. Тому не наполягайте. Як мінімум ви дали експерту знання про ваш продукт і, можливо, це зіграє на користь у довгостроковій перспективі.

Згадка = посилання

Заміна згадки на посилання — це метод із високою віддачею, за умови, якщо у вас вже є певне інформаційний фон і про ваш бренд говорять.

Як працювати:

  1. відстежуємо згадування вашого бренду (вручну або за допомогою спеціалізованого софту) на сторонніх майданчиках;
  2. знаходимо контакт відповідального за розміщення та редагування контенту на сайті;
  3. надсилаємо прохання про розміщення посилання замість згадки;
  4. налаштовуємо відстеження згадок на постійній основі та періодично повторюємо сценарій.

Як створити інформаційний фон навколо бренду:

  1. упорядковуємо сайт, переконуємося, що на ньому є все необхідне, функціонал працює, контент оптимізований;
  2. працюємо над зовнішнім просуванням класичними методами лінкбілдінгу: сабміти, гостьові статті, крауд-маркетинг;
  3. додаємо PPC, таргетинг тощо (залежно від тематики);
  4. підключаємо аутріч;
  5. розвиваємо партнерську програму;
  6. залучаємо експертів до створення контенту;
  7. збираємо відгуки, огляди, пишемо кейси;
  8. не ігноруємо просування tier-1/tier-2;
  9. якісно ведемо соціальні мережі;
  10. робимо все це хоча б пів року/рік;
  11. профіт! Можна використовувати механіку 🦾

Важливо! Перед розміщенням посилання завжди аналізуйте домени. Підбирайте якісні майданчики як за SEO-параметрами, так і за наповненням сайту.

Тест блогерами безкоштовного продукту/сервісу

За допомогою спеціалізованих сервісів або ручного пошуку ви можете домовитися про бартер з блогерами. Ви їм надсилаєте свою продукцію, вони у відповідь роблять справедливий огляд.

Для якісного продукту — це чудовий метод лінкбілдінгу.

Сторінка ресурсу

Деякі блогери/видавці/компанії мають сторінки, на яких вони рекомендують сервіси, які їм подобаються, або яким вони довіряють.

Прикладом від Referr виступить наш список улюблених сервісів SEO-фахівців:

Аутрічте і тактовно пропонуйте корисний матеріал або безкоштовний сервіс, який може підійти цій сторінці.

Успіх залежить від якості листа, який ви складете.

Інфопартнерство з конференціями

Посилання з головних сторінок якісних сайтів завжди працюють. Тому варто використовувати будь-який метод, який дозволить їх здобути. Інформаційне партнерство з конференціями — один із таких методів. 

Процес отримання посилання:

  1. Щоб стати інфопартнером профільної конференції, ви повинні мати доступ до аудиторії: email-база, сторінки у соціальних мережах; телеграм-канал або Youtube-канал.
    Якщо ви маєте цей ресурс, можна рухатися далі. Бо спершу потрібно створити цінність, яку ви можете запропонувати організаторам конференції.
  2. Зберіть список тематичних конференцій. Для цього можна використовувати спеціальні календарі: приклад.
    Запити для пошуку:
    • conferences + «theme»
    • conferences + «theme» + city
    • conferences + «theme» + country
    • events + «theme» + region
  3. Підготуйте листа, в якому обов’язково вкажіть наступне:
    1. у темі напишіть, що ви пропонуєте інфопартнерство;
    2. вкажіть, який розмір аудиторії ви можете запропонувати та який формат: розсилка, банери, повідомлення у соцмережах тощо;
    3. якщо є приклад співпраці з іншими конференціями, згадайте це в листі.
      Рекомендуємо надсилати не один лист, а використовувати ланцюжки. Це збільшить кількість відповідей.
  4. Договоріться про взаємні послуги. Необхідно отримати відповіді на такі запитання:
    1. де буде розміщено посилання;
    2. як довго;
    3. що окрім посилання ви отримаєте: доступ до конференції, рекламу, повідомлення, банери тощо;
    4. у який термін вони розмістять посилання, обов’язково уточніть дедлайн;
    5. які дії у відповідь вам потрібно виконати та в який термін.
  5. Досягніть виконання умов з боку організатора конференції та виконайте свої. Обов’язково перевірте, чи розміщене посилання відповідає умовам: dofollow/nofollow, активне/неактивне.

Зробіть на вашому сайті сторінку про партнерство та акцентуйте відкритість для інформаційної співпраці. Це дозволить працювати із вхідними пропозиціями.

Так, метод трудомісткий, але лише до того моменту, поки ви не побудуєте процес і не налагодите контакти.

Зворотний пошук за картинкою

Якщо ви створюєте цікаву інфографіку, тематичні меми, корисні банери або будь-який інший графічний контент, то висока ймовірність того, що вашу роботу використовують без згадок авторства та посилань на першоджерело. Це не справедливо.

Спробуємо це виправити:

  1. заходимо до images.google.com;
  2. завантажуємо зображення, що вас цікавить;
  3. знаходимо збіги;
  4. списуємось із власником майданчика;
  5. просимо розмістити посилання на першоджерело;
  6. перевіряємо результат.

Чим цікавіший ваш контент, тим більше таких посилань можна отримати.

Крауд-маркетинг

Крауд-маркетинг — це інструмент на межі маркетингу та SEO. Він дозволяє отримати трафікові посилання зі спільнот та привернути увагу аудиторії до вашого сайту.

SEO-завдання, які допомагає вирішити крауд-маркетинг:

  • створення динаміки посилального профілю;
  • розбавлення посилального профілю;
  • просування низькоконкурентних пошукових запитів.

Маркетингові завдання:

  • інформаційні посіви;
  • залучення аудиторії;
  • керування репутацією.

Розглянемо майданчики для крауд-маркетингу.

Форум

Форуми — один із типів майданчиків для розміщення крауд-маркетингових посилань. А це означає, що за їх допомогою можна:

  • залучити цільову аудиторію на сайт;
  • збільшити впізнаваність бренду у мережі;
  • створити позитивну тональність навколо бренду;
  • задати темпи зростання довіри компанії з боку цільової аудиторії;
  • безпечно збільшити посилальну масу;
  • створити правильний анкор-лист;
  • сприяти зростанню позицій у видачі пошукових систем за ключовими запитами;
  • збільшити рівень довіри до сайту з боку пошукових систем.

Працюючи із форумами, слід бути максимально обережними. Погано реалізована стратегія розміщення на таких майданчиках може серйозно нашкодити репутації бізнесу.

Декілька порад щодо роботи з цим методом:

  • Пишіть грамотно і просто, уникаючи складних оборотів та визначень.
  • Перед написанням цільового повідомлення обов’язково визначте “біль” учасників обговорення та намагайтеся його вирішити.
  • Додайте до посту картинки, скриншоти, фото, карти, відео тощо.
  • Використовуйте емоджі. Вони допоможуть звернути увагу на необхідні моменти в тексті. Але максимум 2-3 на повідомлення.
  • Не бійтеся залишати посилання на корисні тематичні джерела. Це може бути стаття у відомому виданні або сторінка у Вікіпедії.
  • Будьте доброзичливими, не сперечайтесь і не виходьте на відкритий конфлікт з учасниками обговорення.
  • Завжди зважайте на мовну особливість цільової аудиторії конкретного регіону.
  • Форматуйте текст. Для цього підійдуть марковані списки, жирний шрифт, цитати. Але намагайтеся уникати курсиву. Він виглядає не дуже добре у тексті.
  • Прокачуйте профіль автора. Обов’язково повністю заповніть анкету та напрацюйте базу — щонайменше 20 повідомлень перед цільовим із посиланням. Також радимо почекати близько двох тижнів від моменту реєстрації до розміщення першого посилання.

Дотримуючись цих простих правил, можна не турбуватися, що ваше посилання видалять, а обліковий запис заблокують модератори.

Коментарі

Експертні коментарі під статтями лідерів думок, видавництв, блогерів дозволяють привернути увагу до своєї персони чи бізнесу, почати будувати стосунки з автором та розмістити посилання.

Процес роботи із коментарями не особливо відрізняється від роботи з форумами, тому не дублюватимемо його.

Єдине, що потрібно враховувати — віджет, через який ви розміщуєте коментарі. Як правило, це можуть бути:

  1. Disqus;
  2. Facebook;
  3. коментарі WordPress;
  4. звичайні коментарі від CMS.

Якщо це варіант 1-3, то вам потрібно мати гідно оформлений обліковий запис від імені якого ви будете працювати.

Сайт запитань і відповідей

Сайти питань/відповідей дуже популярні на Заході. Користувачі залишають питання на різні професійні та загальні теми, отримують на них відповіді, розвивають бурхливі дискусії. Ви можете стати частиною цього руху та привернути увагу цільової аудиторії до свого бізнесу.

Запити на пошук Q&A сайтів:

  • q&a sites list;
  • q&a site.

Актуальний рейтинг Q&A сайтів на 2024 рік за посиланням.

Найголовніші сайти питань/відповідей:

  • reddit.com — 1.6 мільярда трафіку на місяць;
  • quora.com — 0.5 мільярди трафіку на місяць.

Декілька слів про специфіку роботи:

  • обирайте майданчики з гарними показниками;
  • шукайте тематичні обговорення чи створюйте їх самі;
  • стежте за жвавістю гілки та не розміщуйте посилання відразу;
  • перед тим, як залишити посилання на цільовий сайт, поспілкуйтеся близько двох тижнів, написавши при цьому щонайменше 20 нейтральних повідомлень;
  • переконайтеся, що ваше повідомлення із посиланням дійсно відповідає на запитання аудиторії.

Методи зі спеціальними навичками

Є умовно безкоштовні методи, які ви можете реалізувати самостійно, за умови, що у вас є певні навички.

Створення інфографіки

Інфографіка — це зручна та систематизована подача інформації у графічному вигляді. Дозволяє привернути увагу та спровокувати зростання природних посилань. До того ж інфографіку можна додати до багатьох спеціалізованих каталогів.

Процес:

  1. придумати ідею — без проблеми, яку ви можете вирішити за допомогою інфографіки, нічого не вийде;
  2. створити інфографіку — намалювати чи зібрати за допомогою конструктора;
  3. розмістити на своєму сайті — зробіть статтю з інфографікою;
  4. якісно дистрибутувати;
  5. додати до каталогів.

Скористайтеся такими запитами для пошуку каталогів інфографіки:

  • infographic directory;
  • infographic directory list;
  • infographic submission.

Конструктори інфографік:

ТОП-40 каталогів інфографіки на 2024 рік.

Плагіни

Якщо маєте навичку програмування, то можете створити цікавий для аудиторії плагін, який вирішує її завдання і поставити копірайт.

Процес:

  1. Знаходимо ідею. Залежно від того, з якою CMS ви знайомі ближче: з WordPress, Joomla, Modx або іншою популярною платформою, виберіть одну. Знайдіть нішу, в якій немає гідного плагіну (можна підглянути популярні плагіни в інших CMS і зробити подібний до тієї, яку вибрали);
  2. Робимо плагін. Важливо зробити справді гарний плагін, який вирішуватиме завдання користувачів;
  3. Зашиваємо копірайт. Бажано також зашити перевірку на наявність копірайту і якщо його видалять, робити плагін недієздатним.
  4. Поширюємо. Додаємо до офіційного каталогу, розміщуємо на профільних форумах, у спільнотах тощо: використовуємо всі доступні нам канали.

Мінус цього методу у тому, що ви не можете контролювати посилальну масу та якість донорів, але ви можете отримати дуже багато зворотних посилань.

Каталоги плагінів від CMS:

  1. WordPress Plugins;
  2. Extensions Joomla;
  3. Modx Extras.

Шаблони

Спорідненою методикою є отримання посилань із безкоштовних шаблонів сайтів. Для цього вам знадобиться ще більше навичок:

  • дизайн;
  • верстка;
  • програмування.

Процес:

  1. Вибір популярної теми для шаблону. У неї буде більше охоплення, більше завантажень, більше посилань;
  2. Дизайн. Важливо зробити дизайн шаблону, який буде спрямований на масового споживача;
  3. Верстка. Зробіть адаптивну верстку;
  4. Розробка. Запрограмувати недостатньо, прикладіть також технічну документацію, вшийте посилання у структуру шаблону і перевірте їх наявність. Якщо їх видаляють, шаблон перестає працювати;
  5. Дистрибуція. Поширте безкоштовними каталогами шаблонів, додайте в офіційні каталоги.

Каталоги шаблонів:

Знайти більше каталогів можна за допомогою запитів:

  • directories for wordpress themes;
  • directories for wordpress templates.

Безкоштовні сервіси

Розробка нескладних безкоштовних сервісів дозволить сформувати ядро ​​аудиторії та отримати велику кількість зворотних посилань із мінімумом зусиль.

Подивіться кількість зворотних посилань:

Тести та вікторини

Цікавий тест у вашій ніші допоможе залучити трафік із соціальних мереж, а також забезпечити зростання кількості зворотних посилань.

Але це за умови, що тест буде цікавим.

Приклад такого у вузькій ніші:

А ось і результат — зростання кількості доменів, що посилаються:

Непогано для однієї сторінки. Чи не так?

Профільні електронні книги 

Профільні e-books — не новий, але все ще актуальний спосіб просування проєкту, що задає надзвичайно довгий шлях дистрибуції.

Якщо ви створите щось дійсно потрібне та унікальне, то такий спосіб може принести вам не одну сотню хороших посилань, а також довіру з боку цільової аудиторії, як до експерта.

Але треба розуміти, що писати книгу довго, складно і трудомістко, а після завершення роботи потрібно суттєво попрацювати над її популяризацією.

Декілька порад:

  • одразу віддавайте книгу на оформлення;
  • перекладіть популярними мовами;
  • замовте якісне озвучення;
  • після використання всіх безкоштовних методів дистрибуції, спробуйте підключити платні канали: наприклад, розміщення книги у застосунках для читання;
  • якщо є можливість, випустіть паперову версію та передайте на реалізацію відомим маркетплейсам та книгарням.

Добірка цікавих книг з SEO за посиланням.

Web 2.0 PBN

Створення сіток сателітів — це високий рівень професіоналізму для будь-якого SEO-фахівця, оскільки вони дають повний контроль над профілем цільового сайту.

Web 2.0 блоги — це персональні блоги на безкоштовних платформах для створення контенту.

Як працювати:

  1. Виберіть платформу. Почніть із доступних: WordPress або Medium;
  2. Створіть блоги. Зареєструйте блоги на окремі електронні пошти, намагайтеся не робити спільних футпринтів;
  3. Наповніть вмістом. Додати цікаві тематичні матеріали з картинками, відео, інфографіками тощо;
  4. Просувайте блоги. Ви повинні ставити зворотні посилання на ці блоги та розвивати їх, щоб додати вагу;
  5. Розміщуйте посилання з головних або внутрішніх сторінок Web 2.0 блогів на основний сайт, залежно від вашої стратегії;
  6. Масштабуйте. Ставте процес на потік та створюйте десятки Web 2.0.

Знайти більше платформ для Web 2.0 блогів можна за допомогою запитів:

  • web 2.0 sites;
  • web 2.0 List;
  • blog platforms.

Інші

До цього розділу увійшли методи лінкбілдінгу, які ми не змогли сегментувати та віднести до інших категорій, але це не означає, що вони менш результативні. Швидше навпаки, вони недостатньо популярні та від цього привабливіші.

Колаборація зі ЗМІ helpareporter.com

HARO — відомий сервіс, який поєднує журналістів ЗМІ та представників різних ніш, лідерів думок. ЗМІ потрібна експертна думка, професіоналам потрібні охоплення та увага.

Як працювати:

  1. Реєструєтесь на Help A Reporter або аналогічних сервісах: Muck Rack, SourceBottle, ProfNet, Qwoted, Meltwater, JustReachOut, OnePitch тощо.;
  2. Додаєте інформацію про себе або свій сайт: важливо зробити якісний опис, щоб викликати до себе інтерес з боку ЗМІ;
  3. Чекаєте на запити: залежно від тарифного плану можна налаштувати отримання повідомлень на свою пошту про потрібні тематики;
  4. Або самостійно відгукуєтеся на тематичні запити ЗМІ: важливо підготувати гарний пітч, щоб зацікавити журналістів;
  5. Пропонуєте свій коментар: ваша відповідь має бути місткою та корисною, щоб підвищити шанси на розміщення;
  6. Якщо ваш коментар буде вартим уваги, ви отримаєте посилання у ЗМІ.

У Ahrefs є докладна інструкція по роботі з HARO, варто ознайомитися.

Енциклопедії

Усі знають Вікіпедію і всі хочуть із неї посилання. Це вірно. Але існує безліч інших енциклопедій у різних нішах та загального характеру.

Приклади:

  • citizendium.org;
  • conservapedia.com;
  • wikisource.org;
  • wikia.com;
  • species.wikimedia.org.

Ви можете знайти список енциклопедій за запитами:

  • wiki site list;
  • popular wiki sites.

Готовий список енциклопедій за посиланням.

Процес:

  1. знаходимо енциклопедії, які мають статті у потрібній ніші;
  2. вивчаємо щодо слабких матеріалів, які можна поліпшити;
  3. готуємо професійний контент із посиланнями на джерела, з підтвердженнями та аргументацією;
  4. додаємо посилання на потрібний сайт;
  5. чекаємо на схвалення статті (іноді статтю доводиться переписувати кілька разів перш ніж її приймуть).

Це досить складний метод отримання посилань, але безкоштовний і, найголовніше, дуже ефективний.

Конкурси робіт

Участь у конкурсі робіт — дуже трудомісткий процес і розцінювати його як прямий метод лінкбілдінгу не потрібно, але як непряма можливість від PR до отримання посилань та лідогінерації чому б і ні.

Процес:

  1. знаходимо тендери;
  2. робимо тестове завдання;
  3. якщо робота вийшла у фінал, то докладаємо всіх зусиль, щоб отримати посилання у пресрелізах про тендер.

Метод підходить для більшості ніш на рівні цін вище середнього, зокрема B2B.

Шукаємо за наступними запитами:

  • “keyword” + competition;
  • “keyword” + tender..

Приклад оновлюваного списку тендерів в SEO у 2024 році.

Пресрелізи

Пресрелізи — старий метод, який пережив не одну реінкарнацію, але все ще дозволяє будувати посилання і вирішувати завдання з PR.

Процес роботи з пресрелізами:

  1. знаходимо нішеві або загальнотематичні майданчики з гарними SEO-показниками;
  2. вивчаємо вимоги до матеріалів: важливо одразу зробити все відповідно до вимог, щоб не переробляти;
  3. пишемо пресреліз: коротко, цікаво та по суті;
  4. відправляємо на розміщення через форму на сайті або за прямим контактом на пошту;
  5. нагадуємо про себе: не факт, що ваш пресреліз схвалять відразу, тому важливо досягти відповіді;
  6. отримуємо посилання.

Запити, за якими ви зможете скласти свою власну вибірку майданчиків для пресрелізів:

  • press release list;
  • free press release submission sites.

Добірка майданчиків для безкоштовного розміщення пресрелізів на Заході.

Партнерська програма

Створення партнерської програми допомагає не тільки збільшити продажі, а й спонукає активніше посилатися на вас, адже у людей з’являється фінансова мотивація.

Процес простий, але “з довгим хвостом”:

  1. створюємо партнерську програму або використовуємо сторонній сервіс для цього;
  2. дистрибутуємо інфопривід, що у вас з’явилася партнерка із вигідними умовами (вони справді мають бути такими);
  3. аутрічимо лідерів думок та розповідаємо їм про нашу партнерську програму;
  4. використовуємо інші канали поширення інформації (соціальні мережі, месенджери, тематичні блоги, ЗМІ, розсилки, інфопартнерство з іншими сервісами, виступи на конференціях, вебінари тощо).

Якщо ви створите справді вигідну партнерську програму, то розповсюджувати її можна всюди та безстроково. Згадали сайт? Скажіть і за партнерку. Пишите гостьову статтю? Додайте інформацію про партнерську програму.

У Referr також є партнерська програма. Вона дозволяє отримувати 10% з кожного поповнення рефералу протягом усього терміну роботи з нашим сервісом.

Відгуки для сервісів та сайтів

Якщо ви є активним користувачем сервісів, продуктів у вашій ніші, то ви можете запропонувати їм залишити відгук, за умови розміщення посилання на ваш цільовий сайт.

Процес:

  1. формуємо список сервісів/продуктів, споживачем яких ви є;
  2. зв’язуємось і пропонуємо відгук;
  3. обумовлюємо умову розміщення посилання;
  4. контролюємо;
  5. отримуємо посилання.

Просування за допомогою Pinterest

Просування за допомогою Pinterest не зовсім класичний метод лінкбілдінгу, проте це потужний інструмент для отримання цільового трафіку на сайт і все ж якісних трафікових посилань.

Pinterest — соціальна мережа, фотохостинг, який дозволяє користувачам додавати зображення, розміщувати їх у тематичних колекціях та ділитися ними з іншими користувачами. Ця соцмережа приваблює найбільшу кількість пошукового трафіку з Google порівняно з іншими.

На західних ринках, Pinterest — один із найпростіших та найзручніших ресурсів для залучення цільових відвідувачів. Він знаходиться на 4-му місці у всесвітньому рейтингу соціальних мереж за трафіком.

Ця соціальна мережа дуже схожа на Instagram. Головна відмінність у тому, що під піном (картинкою) можна розмістити пряме посилання на цільовий сайт. Кожен пін приваблює ЦА протягом 3,5 місяців (у Facebook — 90 хвилин, у Twitter — 24 хвилини).

Також на Pinterest є групові дошки (аналог груп/пабліків в інших соціальних мережах). Якщо розмістити хороший пін на груповій дошці, шанси залучити зацікавлену аудиторію збільшуються.

Як підготувати сайт до просування на Pinterest:

  • Адаптувати вебсайт під мобільні пристрої. На Заході серфлять соціальними мережами, в основному, з мобільних пристроїв;
  • створити докладні піни (rich pins);
  • Додати кнопку “pinterest” у соціальні кнопки;
  • Розмістити більше якісних зображень на сайті.

Як працювати:

  1. Створюємо цікаві, красиві піни (Canva, Tailwindapp);
  2. Знаходимо тематичні групові дошки;
  3. Стаємо співавтором (подружитися з адміністратором та запропонувати співавторство через особисті повідомлення);
  4. Регулярно розміщуємо піни з активним посиланням на сайт.

PBN на дропах

Дроп — це домен, який був забутий власником або закритий з якоїсь причини.

Чим хороші дропи:
Можна купити дуже трастовий домен з історією, заощадити час і бюджет на лінкбілдінгу. У поодиноких випадках можна перехопити й трафіковий домен.

Чим дропи небезпечні:
Можна погано проаналізувати дроп, підняти на ньому сайт та виявиться, що він під санкціями. Результат — втрата бюджету.

Як знайти дропи?

Найшвидший спосіб знайти дропи в мережі — скористатися expireddomains.net. Він не тільки допоможе знайти дропи за фільтрами, але й покаже невелику статистику щодо них.

Ще для пошуку дропів можна використовувати:

Як відібрати дропи:

  1. Цікавлять тематичні та навколотематичні дропи;
  2. Не повинно бути спамних посиланнь;
  3. Не менше 10-20 доменів, що посилаються;
  4. вік від 1 року;
  5. Trust Flow від 20 згідно з Majestic;
  6. Позитивна динаміка посилального (поки ще на дропі існував сайт).

Варіанти використання дропу:

  1. ставимо 301-редирект на сайт;
  2. піднімаємо на дропі сайт і вже з нього ставимо посилання.

Безкоштовні дошки оголошень (bulletin board)

Дошки оголошень — чудовий спосіб отримати посилання на сайт, адже на них щодня продають товари/послуги десятки тисяч відвідувачів.

Особливо ефективно цей метод працює для інтернет-магазинів та сайтів послуг.

Як реалізувати:

  1. Знаходимо безкоштовні дошки оголошень потрібного регіону;
  2. Перевіряємо їх на траст та спам;
  3. Розміщуємо оголошення із посиланням на сайт.

Дошки оголошень шукаємо за запитами “online bulletin board + регіон” або “community bulletin board + регіон”.

ТОП-листи, списки, добірки

Максимально робочий спосіб отримання великої кількості посилань на сайт. Він, мабуть, ніколи не сконає. Навіть у цьому матеріалі ми опублікували не один десяток списків та добірок з різних методів лінкбілдінгу.

Реалізувати такий спосіб нескладно:

  1. вигадуєте актуальний у вашій ніші список/добірку (у SEO в нас був список фахівців, список міжнародних фахівців, список сервісів тощо);
  2. публікуєте статтею в блог або створюєте під нього окремий функціонал на сайті (з голосуванням/посиланнями/промокодами);
  3. дистрибутуєте скрізь, де це можливо: соціальні мережі, telegram, розсилка, посилання у гест постах, статтях у блозі, в коментарях, за допомогою крауд-маркетингу, банери тощо);
  4. прибуток!

Головне — зробити справді потрібний список, щоб ваша цільова аудиторія хотіла про нього розповісти своїм френдам сама.

Інструкції

Дуже простий, але робочий спосіб отримання посилань без необхідності самостійного розміщення/аутричу.

Суть методу у тому, щоб створити детальну нішеву інструкцію.

Наприклад, у ніші SEO та маркетингу — це можуть бути інструкції про користування вашим/стороннім сайтом/сервісом/інструментом або як залишати відгук.

Користувачі шукають такі матеріали частіше, ніж ви думаєте.

Декілька порад:

  1. Детально описуйте кожен крок, з картинками чи відео;
  2. Подбайте про зручну верстку та адаптацію;
  3. Якісно дистрибутуйте. Підключіть не лише стандартні канали, а й вільні блоги для безкоштовного розміщення (не забудьте унікалізувати текст або скористатися відео).

Ціль, як і у попередньому методі, змотивувати вашу аудиторію ділитися цим контентом самостійно.

“Поділитися для завантаження”

Популярний метод просування сайту посиланнями на західних ринках.

Працює так:

  1. Вигадуєте якусь пропозицію (це може бути спеціальний доступ до сервісу, книги, чеклисти, інструкції, відео тощо), яку користувач може отримати лише після того, як поділиться посиланням на ваш сервіс зі своїми френдами у соціальних мережах чи з аудиторією на сайті.
  2. Прикручуєте потрібний функціонал або, щоб спростити, розміщуєте на сайті меседж про це і чекаєте.

Якщо хочете якісніші посилання, рекомендуємо зробити градацію, де будуть бонуси від малого до великого, в залежності від місця розміщення та аудиторії.

Нішеві курси

Якщо ви володієте достатніми знаннями та досвідом у конкретній сфері, то вам до снаги створення власних курсів.

Є досить багато можливостей отримання посилань цим методом:

  1. Розміщення курсу на своєму сайті;
  2. Співпраця з онлайн-школами;
  3. Розміщення на спеціалізованих платформах;
  4. Дублювання курсу на відеохостингах;
  5. Використання деяких матеріалів для статей у блогах та гест постів;
  6. Мотивування аудиторії ділитися курсом скрізь, де можливо;
  7. Отримання не одного десятка посилань з різних добірок, рейтингів, оглядів;
  8. І багато іншого.

Метод теж не швидкий і трудомісткий, але явно вартий того.

Рекомендуємо створити під нього на сайті гідний функціонал із тестами, іспитом, сертифікатом. Це привабить набагато більше користувачів.

У нас теж є свій курс з крауд-маркетингу та лінкбілдінгу. Пройти можна тут.

Вебінари

Досить заїжджений, але все ще актуальний метод лінкбілдінгу.

Варіанти роботи з ним:

  1. Участь у вебінарах на популярних майданчиках як гість;
  2. Проведення вебінарів як ведучий. 

Можливості, які дає метод:

  1. Дистрибуція вебінару з обох боків;
  2. Розміщення ваших посилань як у презентації, місці проведення, так і скрізь, де публікуватиметься;
  3. Розшифровки з активними посиланнями;
  4. Записи вебінарів та презентації для користувачів;
  5. Можливість залучити користувачів на сайт онлайн за допомогою пропозицій у режимі реального часу: консультації, подарунки, знижки, спеціальні матеріали та інше. Зазвичай проводиться конкурс.
  6. Немає обмежень щодо кількості. Головне: актуальні, цікаві теми.

Відмінний приклад — вебінарна платформа Collaborator.

Топовий спікер

Конференції — це великі тематичні заходи з лояльною аудиторією.

Організатори конференцій зазвичай залучають кілька сотень зацікавлених користувачів своїми темами, експертами, подарунками від партнерів та непоганими можливостями для спікерів.

Якщо ви добре розумієтеся на темі, можете її легко і грамотно подати аудиторії, то цей спосіб для вас. Окрім посилань, він забезпечить довгострокову популярність та майбутні пропозиції щодо співпраці.

Головне — регулярно стежити за ринком та анонсами конференцій, а також вчасно готувати матеріал для виступу.


Корисне відео на тему просування сайтів за кордоном:

На цьому все💪

Потрібні посилання для просування у США, Європі та інших країнах? Реєструйтеся у нашій системі крауд-маркетингу та комплексного лінкбілдінгу. Просуваємо сайти десятьма мовами у 40+ країнах світу.

Микита Шабалін
Фахівець з просування сайту ветеринарної спільноти
Контентні проєкти

Команда Реферру дуже допомогли з оптимізацією посилальної маси. Підбирають донорів добре, за чітко прописаним ТЗ. Дотримуються термінів виконання. За деякими проєктами спостерігається класний приріст з 200 до 8000 у трафіку на добу внаслідок підняття природності посилальної маси та використання наскрізних лінків (цього результату досягли за пів року роботи над проєктом).

Ознайомитись з усіма 292 відгуками
Кейс Зростання трафіку нішевого інтернет-магазину у 6 разів😀

+57%

позицій сайту зросли

+27%

позицій потрапили до топ-3

x6

вырос трафик сайта

Костянтин Журавський SEO-фахівець spectr.media
Вивчити детальний кейс
Зареєструйтесь
Чи не підійшов тариф? Зверніться до нашого менеджера

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опубліковано. Усі поля є обов'язковими для заповнення.