З 2019 року працюємо з Referr. Перший проєкт був пов'язаний із фільмами та серіалами. Своє просування розпочали із закупівлі посилань. Знадобився і крауд-маркетинг. Тестували багато сервісів, але у підсумку обрали Referr. Дуже швидко опрацювали заявку, виділили персонального менеджера та розпочали роботу. Перші місяці ми дивилися на підрядника, якість роботи та чи дотримується ТЗ. Менеджер був…
Що таке крауд-маркетинг? Повний посібник з крауду на 2024 рік
У мережі є сотні тисяч матеріалів, присвячених посиланням з форумів та спільнот. І стільки ж інформації (якщо не більше) написано всередині гайдів з лінкбілдінгу та SEO.
Referr регулярно випускає статті/дописи/відео, в яких розповідає про роботу з крауд-маркетингом. Тепер ми вирішили створити повноцінний гайд, в якому докладно розпишемо, що таке крауд-посилання, де їх розміщувати, як грамотно розробити стратегію, створити ТЗ та чиїми руками реалізувати.
У мережі дуже багато не до кінця правильних суджень щодо цієї механіки лінкбілдінгу. Розберімося, крауд-маркетинг — що це таке простими словами🤓
- Що таке крауд-маркетинг?
- Чим крауд-посилання допоможуть бізнесу: які маркетингові та SEO-завдання вирішать
- Повний гайд зі стратегій розміщення крауд-посилань
- Які посилання зі спільнот добувати: анкорні чи безанкорні
- На які посилання цілимося: dofollow чи nofollow
- Активні та неактивні посилання
- Як відібрати майданчики для розміщення крауд-маркетингових коментарів
- Правильний профіль автора в крауд-маркетингу
- Який коментар з посиланням вважається якісним
- Чиїми руками розміщувати крауд-посилання
- Спрощуємо процес: як працювати з Referr
- Як створити грамотне ТЗ для крауд-маркетингу
- Шаблони ТЗ: SEO та маркетингові завдання
- Шаблон 1: ТЗ для динамічного профілю посилання
- Шаблон 2: ТЗ для реферального трафіку
- Шаблон 3: ТЗ для різноманітного посилального профілю
- Шаблон 4: ТЗ для зростання позицій
- Шаблон 5: ТЗ для тестування MVP
- Шаблон 6: ТЗ для брендових запитів
- Як зробити ТЗ ще ефективнішим
- Що ще може запропонувати Referr?
- Замість висновків…
Що таке крауд-маркетинг?
Крауд-маркетинг (англ. crowd marketing, crowd — «натовп» і marketing — «реклама») — це розміщення цікавих коментарів з рекомендацією цільового сайту/компанії в спільнотах з цільовою аудиторією.
Де розміщують крауд посилання?
- у тематичних обговореннях на форумах;
- на Q/A сайтах (запитань-відповідей);
- під тематичними статтями із можливістю коментування;
- в інших спільнотах.
Посилання з коментарів та спільнот відмінно підійдуть:
- інтернет-магазинам;
- сайтам послуг;
- онлайн-сервісам;
- контентним проєктам;
- стартап;
- агенціям.
Проєкти, для яких посилання з відгуків та спільнот будуть малоефективними:
- Вузькорегіональні проєкти, якщо цільова аудиторія обмежується невеликим містечком, селищем тощо.
- B2B-компанії з високим чеком або сильно вузькою нішою. Наприклад, продаж великого промислового обладнання, сільгосптехніки тощо.
- Ситуативні послуги: зламування замків, виклик евакуатора, екстрені служби.
З тим, що таке крауд-маркетинг, розібралися. Тепер розглянемо крауд у деталях — як застосовувати його у 2024 році.
Чим крауд-посилання допоможуть бізнесу: які маркетингові та SEO-завдання вирішать
Крауд-маркетинг — це досить сильна механіка лінкбілдінгу. При грамотному підході крауд-посилання виконують низку завдань:
- залучають цільову аудиторію на сайт;
- збільшують впізнаваність бренду у мережі;
- створюють позитивну тональність довкола бренду;
- провокують зростання довіри до компанії з боку цільової аудиторії.
А з боку SEO крауд-посилання:
- безпечно збільшують посилальну масу;
- допомагають створити правильний список анкорів;
- збільшують кількість зворотних посилань;
- сприяють зростанню позицій у видачі пошукових систем за ключовими запитами;
- збільшує рівень довіри до сайту з боку пошукових систем.
Але важливо розуміти, що це ви отримаєте не відразу. Крауд-маркетинг — це механіка, яка працює на довгострокову перспективу. Якщо вам потрібне зростання позицій вже завтра, то ви обрали не той спосіб. Або поверніться на початок статті та ще раз перечитайте, що таке крауд-маркетинг😉
Повний гайд зі стратегій розміщення крауд-посилань
Перед розміщенням перших посилань з форумів варто приділити увагу розробці повноцінної стратегії. Стратегія має ґрунтуватися насамперед на конкретних завданнях, які ви хочете вирішити, використовуючи цю механіку.
Стратегії крауд-маркетингу поділяються на:
- класичну;
- природну;
- слідами конкурентів;
- ТОП за ключовими запитами;
- для посилення контент-маркетингу;
- комплексну.
Тепер докладніше👩🏫
Класична стратегія крауд-маркетингу
Стратегія крауд-маркетингу №1: класична.
Мета: отримати охоплення аудиторії у профільних спільнотах, опосередковано отримати посилання для SEO.
Класичний крауд-маркетинг — це механіка, орієнтована на найбільш щільну комунікацію з аудиторією.
Процес реалізації:
- пошук тематичних обговорень;
- створення облікового запису;
- розвиток облікового запису;
- асиміляція до спілкування;
- написання коментаря зі згадкою бренду, або з посиланням.
Складнощі:
- обмежена кількість трафікових нішевих майданчиків;
- відсутність постійних нових тем.
Вирішення:
- нарощувати присутність та експертизу в нішевих спільнотах;
- виходити на суміжні ніші із цільовою аудиторією;
- стимулювати нове спілкування.
Результат:
- зростання згадок бренду у мережі;
- позитивна динаміка посилального профілю;
- впізнаваність сайту.
Результат від грамотного крауд-маркетингу можна переглянути в наших кейсах:
- Крауд-маркетинг для інтернет-магазину алкогольно-безалкогольного комбінату🥂 У 2,5 рази більше продажів
- Крауд-маркетинг для сайту фармацевтичної фабрики. Просуваємо медичний проєкт по Україні
- DR від 36 до 42. Крауд-маркетинг для українського сайту
Стратегія отримання природних посилань з коментарів
Стратегія крауд-маркетингу №2: посилання з коментарів.
Мета: отримати SEO-посилання, максимально асимільовані під живі
Природні посилання — дуже плутане поняття, далеко не завжди можна визначити межу, де природно, а де вже ні. І така проблема не тільки у людей, а й у пошукових систем.
Проте, не має значення, чим керувалася людина, коли залишала посилання. Якщо воно доречне і розташоване релевантно очікуванням користувача, то не залишається жодних суперечностей.
Процес реалізації:
- пошук тематичної бесіди;
- створення облікового запису;
- написання коментаря з посиланням;
- розміщення.
Складнощі:
- витратний пошук тематичних обговорень;
- закінчення обговорень (якщо тема вузька).
Основна мета — створити динаміку посилального профілю:
Посилання на сайт, що постійно з’являються, дозволяють:
- прискорити індексацію сайту;
- розбавити посилальний профіль;
- надати природності, що дозволяє з більшою швидкістю нарощувати інші типи посилань;
- підвищити видимість у пошукових системах та збільшити органічний трафік.
Стратегія слідами конкурентів
Стратегія крауд-маркетингу №3: ідемо слідами конкурентів.
Мета: отримати посилання зі сторінок (доменів), на яких вже є посилання на конкурентів, для посилення позицій у SEO
Складнощі:
- часовитратний аналіз конкурентів;
- формування детальних ТЗ виконавцям;
- постійна циклічність процесу.
В результаті ви отримуєте посилання з максимально релевантних доменів, що впливає на зростання позицій та органічний трафік.
Ця механіка близька до наступної, зверніть увагу на стратегію номер 4.
Посилання з ТОПу за потрібними ключовими фразами
Стратегія крауд-маркетингу №4: підтягуємо позиції.
Мета: отримати SEO-посилання зі сторінок, які Google вважає релевантними за цільовим пошуковим запитом.
Ця механіка відмінно підходить для того, щоб «підтягнути» у ТОП-3, сторінки сайту, які знаходяться у ТОП 10-20:
Процес реалізації:
Складнощі, аналогічні стратегії номер 3 — це великі часові витрати.
Відбудовування в інфополі конкурентів
Стратегія крауд-маркетингу №5: працюємо з інфополем конкурентів.
Мета: привернути увагу цільової аудиторії шляхом успішних дій в інфополі конкурентів.
Якщо ви молодий сайт, отже, у вас немає ніякого інфополя, з яким можна було б працювати.
В цьому випадку, ви можете вибрати кількох сильних конкурентів і працювати зі своїми згадками, тим самим перетягуючи увагу на себе.
Процес реалізації:
- вибрати великих конкурентів;
- розробити стратегію взаємодії;
- відстежувати згадки конкурентів;
- адаптуватися у коментарях;
- збільшувати присутність.
Складнощі:
- наявність якісного продукту, що перевершуватиме конкурентів;
- моніторинг;
- творчий.
Ефективний метод і майже безкоштовно😃
Посилення контент-маркетингу
Стратегія крауд-маркетингу №6: посилення контент-маркетингу.
Мета: розповсюдити контент у тематичних спільнотах
Гарний контент далеко не завжди сам поширює себе. Щоб вашу статтю швидше побачили та прочитали люди, її необхідно показати.
На багатьох форумах є розділи «Новини», «Блогосфера» та їм подібні:
Посіви у цих розділах не суперечать правилам та дозволяють привернути увагу.
Процес:
- створити цікавий контент;
- знайти тематичні спільноти;
- створити облікові записи;
- розвинути профілі;
- розмістити повідомлення із посиланням.
Складнощі:
- обмеженість майданчиків;
- створення цікавого контенту.
Результат таких посівів притягує не тільки користувачів, але й посилання з дайджестів/новин, а отже, видимість в органіці зростає.
Комплексна стратегія
Стратегія крауд-маркетингу №7: працювати у комплексі — найкраще рішення.
Мета: використовувати різнотипні майданчики для отримання більшого охоплення аудиторії та різнотипних посилань.
Більшість людей довіряють відгукам в інтернеті.
Для бізнесу це і добре, і небезпечно. Людська природа спонукає ділитися з усіма негативним досвідом. Стійкий бізнес може зазнавати значних фінансових втрат від негативних відгуків та відсутності позитивного інформаційного фону.
Щоб убезпечити себе від конкурентів, або від провин, необхідно стабільно формувати позитивні відгуки навколо вашого бренду. Існує понад 100 сайтів відгуків, з якими можна працювати. Декілька з них:
- trustpilot.com
- bingplaces.com
- turbify.com
- merchantcircle.com
- insiderpages.com
- yelp.com
- which.co.uk
- testfreaks.com
- consumerreports.org
- citysearch.com
Присутність на цих сайтах дозволить:
- отримати максимально релевантне посилання;
- зробити позитивний інформаційний посів;
- закласти чергову цеглу у надійність інформаційного фундаменту вашого бренду.
Зі стратегіями розібралися. Тепер давайте трохи заглибимося у SEO. Які посилання з коментарів нам найвигідніше добувати: анкорні/безанкорні, dofollow/nofollow, активні/неактивні?
Які посилання зі спільнот добувати: анкорні чи безанкорні
Думки фахівців щодо складання грамотного списку анкорів розділилися: одні кажуть, що потрібно розміщувати 80% безанкорних посилань, 20% анкорних; інші ж, що комерційні анкори мають переважати у посилальному профілі. Чи так це? І які саме добувати посилання зі спільнот дізнаємося далі.
Яким насправді має бути анкор-лист?
Досконалої пропорції немає. Все індивідуально. Але те, що безанкорні лінки мають переважати — це правда. Ось так приблизно виглядає гарний анкор-лист:
- 80% — URL (за типом referr.com.ua);
- 10% — брендові посилання (referr, referr com ua, реферр ком юа, реферр тощо);
- 5% — посилання з картинок;
- 4% — комерційні анкори (крауд-маркетинг, крауд, природні посилання купити тощо);
- 1% — інше.
Грамотний анкор-лист через посилання з форумів
Чим менше анкорних посилань, тим природнішим буде посилальний профіль вашого сайту. З форумів здебільшого добуваються безанкорні посилання. Комерційні анкори на форумах та у спільнотах найчастіше будуть виглядати як спам.
Анкори на кшталт «тут», «за посиланням» та інші повинні розміщуватися у гостьових статтях. Навряд чи учасник розмови на форумі, який хоче поділитися корисним посиланням, думатиме про те, який найкраще прописати анкор. Він просто додасть URL-адресу.
На які посилання цілимося: dofollow чи nofollow
У 2019 році Google спростив муки вибору і практично зрівняв dofollow і nofollow посилання у своїй значущості для просування.
Більшість великих форумів та сайтів питань-відповідей закривають свої посилання в nofollow або noindex, але це не привід відмовлятися від розміщення там.
Крім цього, розміщення nofollow посилань на форумах та у спільнотах робить ваш посилальний профіль органічним. А це суттєво впливає на рівень довіри з боку пошукових систем та позиції сайту у видачі у майбутньому.
Активні та неактивні посилання
Наступна дилема, яка турбує спеціалістів, чи потрібно розміщувати неактивні посилання? Звісно, потрібно. Якщо ваші завдання не обмежуються SEO, то вам неактивні посилання, як і згадки сайту, дуже важливі.
Як відібрати майданчики для розміщення крауд-маркетингових коментарів
Як і для будь-якої іншої механіки лінкбілдінгу, для отримання посилань з коментарів дуже важливо відібрати якісні майданчики для розміщення. На що звернути увагу при відборі?
- Трафік майданчика. Відвідуваність має бути від 9-10К на місяць.
- Географія цільової аудиторії. При цьому не варто наголошувати на першому регіоні зі списку. Завжди зіставляйте відсоток потрібного регіону та загальний трафік сайту.
- Тематика на рівні обговорення. Саме на рівні обговорення. Більшість навіть вузькотематичних форумів містять «теми-курилки», «альтанки» тощо? де можна розміститися майже будь-якій ніші.
- Актуальність обговорення. Тут дивимося не на те, коли було створено обговорення, а на те, коли було розміщено крайній допис.
- Дивимося на Trust Flow по Majestic. TF відповідного майданчика має бути від 10.
Спираючись на ці показники, можна відібрати кілька десятків, а то й сотень непоганих донорів.
Зверніть увагу на каталог Referr, який налічує 6 850+ трастових донорів для розміщення лінків різних типів, тематик та гео.
Правильний профіль автора в крауд-маркетингу
Як тільки майданчики будуть відібрані, можна розпочинати створення облікових записів автора на них.
Що при цьому важливо?
Нейтральний нікнейм чи ім’я та прізвище. Можете скористатися спеціальними генераторами, щоб прискорити процес.
Фото/картинка на аватарці. Краще підвантажувати її не з пошуку, а з безкоштовних фотостоків чи генерувати за допомогою AI. Так буде більше унікальності.
Повністю заповнена анкета. Посада, хобі, гео, дата народження, інтереси та багато іншого. Чим докладніше про вас буде інформація, тим більше модератори майданчиків довірятимуть вашим дописам.
Важливо! Перед розміщенням цільового допису з посиланням на сайт переконайтеся в тому, що вашому обліковому запису понад два тижні і на рахунку не менше 20 нейтральних коментарів.
Який коментар з посиланням вважається якісним
При роботі з коментарями на форумах та у спільнотах важливо розуміти, що які завдання ви б не ставили перед цим методом просування, ви так чи інакше писатимете для людей.
Тому найголовніше у ваших дописах – користь для читача. Це стосується не тільки розміщення посилань у коментарях, але і всього контенту, який ви створюєте.
Ось кілька порад щодо створення корисного крауд-маркетингового коментаря:
- Ретельно проаналізуйте потреби та біль учасників обговорення.
- Подумайте, як ви зможете допомогти у вирішенні цього болю. Що ви можете запропонувати їм і як закриєте їхні потреби?
- Пишіть зрозуміло та просто.
- Намагайтеся писати у стилі майданчика.
- Перевіряйте грамотність, якщо, звичайно, ви не обрали такий стиль написання.
- Створюйте історії. Чим «життєвішим» буде ваш допис, тим більше уваги до себе він приверне.
- Додайте візуальний контент. Це може бути знімок з екрана чи корисне відео.
- Додайте посилання там, де вони дійсно потрібні. Намагайтеся їх максимально вписати в контент.
Чиїми руками розміщувати крауд-посилання
Крауд-маркетинг — це один зі способів лінкбілдінгу, який нескладно реалізувати самостійно. Але як тільки він набирає обертів, виникає низка труднощів. Розгляньмо варіанти реалізації крауд-маркетингу:
- Самостійно. Можете виконувати своїми руками або руками найманого співробітника. Такий метод цілком ефективний, якщо ви впевнені у професіоналізмі своєї команди.
- Фриланс. Це той самий відділ, тільки віддалено. Під час роботи з фрилансерами також важливо правильно вибрати виконавців. На жаль, на біржах більше ймовірності натрапити на неорганізованих фрилансерів, які можуть і дедлайни завалити, і якістю роботи здивувати. Але якщо ви все ж знайшли хороших лінкбілдерів, які розміщують гідні посилання на форумах, будьте готові до самостійного складання та регулярного коригування стратегії, пошуку гарних донорів, аналізу конкурентів тощо. І так, якщо розміщені фрилансером посилання у спільнотах «відваляться», вам ніхто безкоштовно їх не замінить.
- Аутсорс. Оптимальний метод реалізації посилань у спільнотах. Якщо, звісно, ви обрали хорошу компанію. Все, що від вас вимагається — цільовий сайт, його особливості та завдання, які ви хочете вирішити, розміщуючи посилання на форумах та спільнотах.
Спрощуємо процес: як працювати з Referr
Якщо ви вирішили спростити просування сайту та віддати крауд-маркетинг у руки Referr, вам необхідно зареєструвати особистий кабінет у нашій системі або просто написати в чат підтримки на сайті.
Як тільки ми отримаємо ваше повідомлення – до діалогу одразу приєднається один із наших привітних менеджерів. До речі, у нас найкращі менеджери на ринку SEO.
Вони:
- допоможуть вам познайомитися з особистим кабінетом та його можливостями;
- проаналізують ваш цільовий сайт;
- створять індивідуальну комплексну стратегію просування посиланнями;
- визначать оптимальну кількість посилань для старту;
- розкажуть про наші тарифні плани та бонуси на обсягах;
- допоможуть скласти грамотне ТЗ виконавцям, враховуючи побажання та переваги вашого проєкту;
- дадуть відповідь на всі питання, що вас цікавлять у процесі роботи;
- своєчасно вирішать труднощі, що виникли;
- створять повноцінний звіт ефективності на кожному проміжному етапі;
- нададуть необхідні документи.
Тепер познайоммося з Реферром ближче. Почнемо з реєстрації. На неї витратите не більше ніж хвилину. Лише потрібно заповнити поля:
Важливо! Валюту облікового запису можна вибрати лише раз. Рекомендуємо серйозно підійти до цього питання:
Як тільки все заповните та натиснете на «Зареєструватися», у вас на пошті з’явиться лист-підтвердження. Сміливо клацніть за посиланням для початку роботи.
Кабінет Реферр максимально простий і зручний (шанувальники мінімалізму або просто любителі лаконічності будуть у захваті🙈).
Тепер додаймо проєкт:
Заповнюємо необхідні поля та переходимо до технічного завдання. Ми розглянемо цей пункт окремо🤗
Як створити грамотне ТЗ для крауд-маркетингу
Створення ТЗ – фундаментальний етап реалізації крауд-маркетингової кампанії. Нижче ми покажемо приклади правильних ТЗ для розміщення посилань у спільнотах.
Шаблони ТЗ: SEO та маркетингові завдання
Якщо ви тільки починаєте роботу з проєктом, то ТЗ має бути максимально простим. Чому?
На поточному етапі вам потрібно вирішити всього лише 2 завдання:
- протестувати посилання з форумів для вашої ніші (якщо ви звернетеся до Referr, то в більшості ніш ми відразу зможемо сказати про реальні очікування);
- створити динаміку посилального профілю.
Ось так виглядає класичний шаблон для складання ТЗ:
Ми використовуємо його в роботі (щоправда, у нас це реалізовано не у вигляді Google-таблиць, а у вигляді внутрішнього інтерфейсу системи, ми спеціально перетворили на таблиці, щоб ви могли використовувати ці шаблони).
Для вирішення конкретних завдань потрібні різні шаблони, давайте їх і розглянемо.
Шаблон 1: ТЗ для динамічного профілю посилання
Мета: домогтися постійної динаміки (зростання) посилального профілю.
Як оцінювати: дивимося на графік Ahrefs. В ідеалі він має бути ось такий — крива постійно повзе вгору.
Який вигляд має ТЗ?
Що тут головне?
Задати динаміку. Не треба зв’язувати руки виконавцям різними критеріями. На старті проєкту потрібні різноманітні трафікові типи посилань:
- dofollow;
- nofollow;
- redirect;
- безанкорні;
- картинки;
- тощо.
Чому так важливо мати посилальний профіль з позитивною динамікою?
Для пошукових систем це знак, що ваш проєкт розвивається та цікавий людям. Це дуже важливо для молодих проєктів та для реанімації старих проєктів, які перебувають у стагнації.
Скільки потрібно посилань?
Якщо ви в перший місяць проставили 50 посилань, потрібно й надалі проставляти щонайменше 50 посилань на місяць. Важливо грамотно розподіляти бюджет, щоби на ваш проєкт постійно з’являлися нові посилання.
Що впливає на обсяг отримуваних посилань:
- бюджет;
- ніша — впливає як на кількість необхідних зворотних посилань, але найголовніше, на доступні можливості влитися в спілкування та отримати посилання;
- конкуренція — якщо на ринку присутні сильні гравці, то вам потрібно постаратися якнайшвидше їх наздогнати. Значить, немає ніякого сенсу чекати, потрібно набрати хороший темп і проставляти 100-150 посилань.
Просто копіюйте шаблон та починайте працювати.
Шаблон 2: ТЗ для реферального трафіку
Мета: отримати цільовий реферальний трафік.
Як оцінювати: стежити за змінами на графіках GA4. Стрілки вказують на переходи на посилання з сайтів. Якщо показник зростає, стратегія спрацювала.
Який вигляд має ТЗ?
Що тут головне?
У ТЗ цього немає сенсу прописувати, але є сенс проговорити з підрядником:
- релевантність тем обговорення — це єдиний критерій для ухвалення рішення писати в цій гілці чи ні. Не має жодного значення на якому майданчику люди обговорюють вибір ноутбука — на форумі гіків або на будівельному сайті. Якщо це тематично та релевантно, то нам це підходить.
- актуальність гілки — вік обговорення не має значення, якщо в ній є нові (не старші 30 днів) відповіді.
Це головні відмінності у цьому напрямі.
Знову ж таки, копіюйте ТЗ, заповнюйте, віддавайте в роботу та отримуйте посилання на ваш проєкт вже сьогодні.
Шаблон 3: ТЗ для різноманітного посилального профілю
Мета: розбавити посилальний профіль природними посиланнями
Як оцінювати: порівнюємо посилальний профіль — співвідношення до і після:
- анкорні/безанкорні;
- за джерелами посилань: статейні/крауд/сабміти/pbn;
- за типом розміщення: dofollow/nofollow/redirect.
Перед тим, як скласти ТЗ, важливо зрозуміти, що вам потрібно скоригувати:
- профілактика — якщо у вас немає жодних проблем з посилальним профілем і ви просто хочете додати йому природності, використовуйте класичний варіант ТЗ, цього буде достатньо;
- надмірна кількість анкорних посилань — робимо фокус на 100% безанкорних посилань;
- переважає певне джерело посилань — вибирайте класичне ТЗ, це дозволить розбавити посилання;
- переважає певний тип посилань — для розбавлення dofollow-посилань; зробіть фокус використання nofollow, redirect, текстових посилань.
Який вигляд має ТЗ?
В цьому випадку використовуйте звичайне ТЗ, але фокусуйтесь на потрібному рішенні завдання. Наприклад, для отримання безанкорних посилань:
Шаблон 4: ТЗ для зростання позицій
Мета: точково підтягнути сторінки, які у ТОП 15-20 до ТОП-5.
Як оцінювати: порівнюємо зростання позицій до та після:
Який вигляд має ТЗ?
Що тут головне?
Посилання у спільнотах — це лише інструмент. На гарне ранжування сторінок впливає сукупність факторів.
Якщо коротко:
- через Serpstat чи Ahrefs ми дивимося, які сторінки перебувають у ТОП 15-20;
- прописуємо у ТЗ посилання на ці сторінки;
- даємо завдання крауд-маркетологу залишити коментарі на релевантних майданчиках із цими посиланнями.
Шаблон 5: ТЗ для тестування MVP
Мета: протестувати мінімально готовий продукт.
Як оцінювати: аналізуємо якість зворотного зв’язку — кількість експертних коментарів, відповідей та пропозицій.
Що тут головне?
Якість аудиторії та тематичність майданчиків. Для Заходу – відмінно підходить Quora і Reddit, для локального ринку – тематичні спільноти та сайти запитань-відповідей. У додаткових вимогах вкажіть, що важливо не так переходи та кліки за посиланнями, скільки наявність експертних відповідей та живого спілкування.
Шаблон 6: ТЗ для брендових запитів
Мета: підвищити впізнаваність бренду на ранніх етапах проєкту.
Як оцінювати: прямий трафік на сайт (GA4) та частка брендових запитів (Search Console).
Який вигляд має ТЗ?
Що тут головне?
Переступіть через себе та дозвольте використовувати брендові запити, неактивні посилання. Не фокусуйте виконавців на активних посиланнях. Дайте повну свободу та фокус на живі майданчики.
Як зробити ТЗ ще ефективнішим
Ми дали багато шаблонів, але це не дає гарантії, що вони підійдуть вам на 100%. Розберімо нюанси, які дозволять вам досягти максимального результату.
- Тематика. Дозвольте досвідченому лінкбілдеру допомогти вам підібрати майданчики згідно з цільовою аудиторією. Якщо це машини – то чоловічі форуми, якщо ніжні коктейльні сукні – жіночі, якщо іграшки – спільноти молодих мам. Хороший підрядник повинен поставити вам запитання, що наводять, для виявлення правильного підходу.
- Регіон. Щоб посилання з коментарів спрацювали точніше, вкажіть регіон вашої роботи. Навряд чи люди замовлятимуть у вас клінінг, якщо живуть у Львові, а ви працюєте у Кривому Розі. Це з одного боку. З іншого боку, регіональні проєкти можна і навіть потрібно розвивати на масштабних трастових майданчиках, але обов’язково з прив’язкою до місця. Так ви отримаєте більше трафіку. Логіка така: користувачі з маленьких міст рідко сидять на місцевих форумах і вважають за краще отримувати інформацію з великих майданчиків.
- Переваги проєкту. Сформулюйте кілька чітких переваг вашого проєкту перед конкурентами та надайте виконавцю відповідні матеріали, щоб він міг поширювати:
- посилання на реальні відгуки;
- фото реальних продуктів;
- посилання на відео з Youtube;
- посилання на соціальні мережі.
- Об’єм. Адекватно оцініть себе та свій проєкт. Важливо розуміти, що якщо ви новий сайт, то мінімальна кількість посилань: 55 та період — один місяць. Якщо ви великий проєкт, то й 200 посилань може бути недостатньо. Досвідчений лінкбілдер підкаже правильний об’єм.
- Цільові сторінки. Визначайте після відповіді на запитання:
- які сторінки приносять вам гроші та чи можете ви отримувати ще більше;
- які сторінки більш маржинальні;
- які зі статей вашого сайту подобаються аудиторії найбільше в інших каналах дистрибуції;
- що для вас найважливіше?
Що ще може запропонувати Referr?
Крауд-маркетинг — це не завжди затратно. Вигідна партнерська програма допоможе зробити просування посиланнями зі спільнот не тільки корисними вашому сайту, але й вигідними для бюджету компанії.
Ми пропонуємо 10% з кожного платежу залученого клієнта впродовж всього терміну його роботи з нашим сервісом. Цей же прибуток ви можете акумулювати на посилання для вашого проєкту😊
Як приєднатися до партнерської програми?
Крок 1. Переходимо на сайт https://referr.com.ua/
Крок 2. Клікаємо на кнопку реєстрації
Крок 3. В особистому кабінеті переходимо на вкладку «Партнерська програма»
Крок 4. Копіюємо персональну партнерську лінку
Крок 5. Розміщуємо її у себе на сайті, у соціальних мережах, розсилці тощо.
Крок 6. Згадуємо Referr скрізь, де вам зручно (не забуваємо вказувати реферальне посилання).
Профіт! Отримуєте 10% з кожного залученого клієнта на весь термін його роботи з Referr. Без мінімальної суми виведення партнерських коштів.
Замість висновків…
Що таке крауд-маркетинг та як його ефективно реалізувати ми розібралися. Якщо ви все ще сумніваєтеся чи підключати посилання з форумів та спільнот до своєї лінкбілдінг стратегії, то рекомендуємо звернути свою увагу на ще одні наші кейси:
- Просування інтернет-магазину електроніки з локальними точками
- Лінкбілдінг для ecommerce в США
- Просування нового сайту гральної тематики
- Просування аутсорсингу. Зростання видимості сайту агентства UI/UX дизайну Cadabra у 23 рази на американському та європейських ринках
- Просування маркетплейсу фриланс послуг HELPMYTASK у Європі
- Просування IT-компанії на англомовний ринок
Також рекомендуємо звернути увагу на відгуки клієнтів Referr про співпрацю.
Та не забудьте подивитися нове відео на YouTube:
Де ще можна дізнатися про крауд від Referr?
Крауд-маркетинг — це механіка лінкбілдінгу, яка регулярно вдосконалюється. Де можна знайти свіжі новини цієї ніші, лайфхаки та корисні гайди про те, що таке крауд-маркетинг та лінкбілдінг загалом?
- Наша група у Facebook, де регулярно публікуються анонси статей та важливих подій ніші;
- Група Linkedin;
- Telegram-канал Ігоря Рудника;
- Telegram-канал сервісу Referr;
- Лінкбілдінг чат Реферра;
- YouTube канал.
На цьому все. Сподіваюся, цей матеріал був вам корисним.
Якщо ви все ж вирішили делегувати крауд-маркетинг команді Referr — реєструйтеся на сайті чи пишіть у чат підтримки. Ми проаналізуємо ваш сайт та розробимо персональну лінкбілдінг стратегію, спираючись на ваші завдання та бюджет💡