
Індивідуальний підхід до кожного проєкту, професійні поради та підтримка, своєчасні звіти та результат, клієнтоорієнтованість топ!
У мережі є сотні тисяч матеріалів, присвячених посиланням з форумів та спільнот. І стільки ж інформації (якщо не більше) написано всередині гайдів з лінкбілдінгу та SEO.
Referr регулярно випускає статті/дописи/відео, в яких розповідає про роботу з крауд-маркетингом. Тепер ми вирішили створити повноцінний гайд, в якому докладно розпишемо, що таке крауд-посилання, де їх розміщувати, як грамотно розробити стратегію, створити ТЗ та чиїми руками реалізувати.
У мережі дуже багато не до кінця правильних суджень щодо цієї механіки лінкбілдінгу. Розберімося, крауд-маркетинг — що це таке простими словами🤓
Крауд-маркетинг (англ. crowd marketing, crowd — «натовп» і marketing — «реклама») — це розміщення цікавих коментарів з рекомендацією цільового сайту/компанії в спільнотах з цільовою аудиторією.
Де розміщують крауд посилання?
Посилання з коментарів та спільнот відмінно підійдуть:
Проєкти, для яких посилання з відгуків та спільнот будуть малоефективними:
З тим, що таке крауд-маркетинг, розібралися. Тепер розглянемо крауд у деталях — як застосовувати його у 2024 році.
Крауд-маркетинг — це досить сильна механіка лінкбілдінгу. При грамотному підході крауд-посилання виконують низку завдань:
А з боку SEO крауд-посилання:
Але важливо розуміти, що це ви отримаєте не відразу. Крауд-маркетинг — це механіка, яка працює на довгострокову перспективу. Якщо вам потрібне зростання позицій вже завтра, то ви обрали не той спосіб. Або поверніться на початок статті та ще раз перечитайте, що таке крауд-маркетинг😉
Перед розміщенням перших посилань з форумів варто приділити увагу розробці повноцінної стратегії. Стратегія має ґрунтуватися насамперед на конкретних завданнях, які ви хочете вирішити, використовуючи цю механіку.
Стратегії крауд-маркетингу поділяються на:
Тепер докладніше👩🏫
Стратегія крауд-маркетингу №1: класична.
Мета: отримати охоплення аудиторії у профільних спільнотах, опосередковано отримати посилання для SEO.
Класичний крауд-маркетинг — це механіка, орієнтована на найбільш щільну комунікацію з аудиторією.
Процес реалізації:
Складнощі:
Вирішення:
Результат:
Результат від грамотного крауд-маркетингу можна переглянути в наших кейсах:
Стратегія крауд-маркетингу №2: посилання з коментарів.
Мета: отримати SEO-посилання, максимально асимільовані під живі
Природні посилання — дуже плутане поняття, далеко не завжди можна визначити межу, де природно, а де вже ні. І така проблема не тільки у людей, а й у пошукових систем.
Проте, не має значення, чим керувалася людина, коли залишала посилання. Якщо воно доречне і розташоване релевантно очікуванням користувача, то не залишається жодних суперечностей.
Процес реалізації:
Складнощі:
Основна мета — створити динаміку посилального профілю:
Посилання на сайт, що постійно з’являються, дозволяють:
Стратегія крауд-маркетингу №3: ідемо слідами конкурентів.
Мета: отримати посилання зі сторінок (доменів), на яких вже є посилання на конкурентів, для посилення позицій у SEO
Складнощі:
В результаті ви отримуєте посилання з максимально релевантних доменів, що впливає на зростання позицій та органічний трафік.
Ця механіка близька до наступної, зверніть увагу на стратегію номер 4.
Стратегія крауд-маркетингу №4: підтягуємо позиції.
Мета: отримати SEO-посилання зі сторінок, які Google вважає релевантними за цільовим пошуковим запитом.
Ця механіка відмінно підходить для того, щоб «підтягнути» у ТОП-3, сторінки сайту, які знаходяться у ТОП 10-20:
Процес реалізації:
Складнощі, аналогічні стратегії номер 3 — це великі часові витрати.
Стратегія крауд-маркетингу №5: працюємо з інфополем конкурентів.
Мета: привернути увагу цільової аудиторії шляхом успішних дій в інфополі конкурентів.
Якщо ви молодий сайт, отже, у вас немає ніякого інфополя, з яким можна було б працювати.
В цьому випадку, ви можете вибрати кількох сильних конкурентів і працювати зі своїми згадками, тим самим перетягуючи увагу на себе.
Процес реалізації:
Складнощі:
Ефективний метод і майже безкоштовно😃
Стратегія крауд-маркетингу №6: посилення контент-маркетингу.
Мета: розповсюдити контент у тематичних спільнотах
Гарний контент далеко не завжди сам поширює себе. Щоб вашу статтю швидше побачили та прочитали люди, її необхідно показати.
На багатьох форумах є розділи «Новини», «Блогосфера» та їм подібні:
Посіви у цих розділах не суперечать правилам та дозволяють привернути увагу.
Процес:
Складнощі:
Результат таких посівів притягує не тільки користувачів, але й посилання з дайджестів/новин, а отже, видимість в органіці зростає.
Стратегія крауд-маркетингу №7: працювати у комплексі — найкраще рішення.
Мета: використовувати різнотипні майданчики для отримання більшого охоплення аудиторії та різнотипних посилань.
Більшість людей довіряють відгукам в інтернеті.
Для бізнесу це і добре, і небезпечно. Людська природа спонукає ділитися з усіма негативним досвідом. Стійкий бізнес може зазнавати значних фінансових втрат від негативних відгуків та відсутності позитивного інформаційного фону.
Щоб убезпечити себе від конкурентів, або від провин, необхідно стабільно формувати позитивні відгуки навколо вашого бренду. Існує понад 100 сайтів відгуків, з якими можна працювати. Декілька з них:
Присутність на цих сайтах дозволить:
Зі стратегіями розібралися. Тепер давайте трохи заглибимося у SEO. Які посилання з коментарів нам найвигідніше добувати: анкорні/безанкорні, dofollow/nofollow, активні/неактивні?
Думки фахівців щодо складання грамотного списку анкорів розділилися: одні кажуть, що потрібно розміщувати 80% безанкорних посилань, 20% анкорних; інші ж, що комерційні анкори мають переважати у посилальному профілі. Чи так це? І які саме добувати посилання зі спільнот дізнаємося далі.
Досконалої пропорції немає. Все індивідуально. Але те, що безанкорні лінки мають переважати — це правда. Ось так приблизно виглядає гарний анкор-лист:
Чим менше анкорних посилань, тим природнішим буде посилальний профіль вашого сайту. З форумів здебільшого добуваються безанкорні посилання. Комерційні анкори на форумах та у спільнотах найчастіше будуть виглядати як спам.
Анкори на кшталт «тут», «за посиланням» та інші повинні розміщуватися у гостьових статтях. Навряд чи учасник розмови на форумі, який хоче поділитися корисним посиланням, думатиме про те, який найкраще прописати анкор. Він просто додасть URL-адресу.
У 2019 році Google спростив муки вибору і практично зрівняв dofollow і nofollow посилання у своїй значущості для просування.
Більшість великих форумів та сайтів питань-відповідей закривають свої посилання в nofollow або noindex, але це не привід відмовлятися від розміщення там.
Крім цього, розміщення nofollow посилань на форумах та у спільнотах робить ваш посилальний профіль органічним. А це суттєво впливає на рівень довіри з боку пошукових систем та позиції сайту у видачі у майбутньому.
Наступна дилема, яка турбує спеціалістів, чи потрібно розміщувати неактивні посилання? Звісно, потрібно. Якщо ваші завдання не обмежуються SEO, то вам неактивні посилання, як і згадки сайту, дуже важливі.
Як і для будь-якої іншої механіки лінкбілдінгу, для отримання посилань з коментарів дуже важливо відібрати якісні майданчики для розміщення. На що звернути увагу при відборі?
Спираючись на ці показники, можна відібрати кілька десятків, а то й сотень непоганих донорів.
Зверніть увагу на каталог Referr, який налічує 6 850+ трастових донорів для розміщення лінків різних типів, тематик та гео.
Як тільки майданчики будуть відібрані, можна розпочинати створення облікових записів автора на них.
Що при цьому важливо?
Нейтральний нікнейм чи ім’я та прізвище. Можете скористатися спеціальними генераторами, щоб прискорити процес.
Фото/картинка на аватарці. Краще підвантажувати її не з пошуку, а з безкоштовних фотостоків чи генерувати за допомогою AI. Так буде більше унікальності.
Повністю заповнена анкета. Посада, хобі, гео, дата народження, інтереси та багато іншого. Чим докладніше про вас буде інформація, тим більше модератори майданчиків довірятимуть вашим дописам.
Важливо! Перед розміщенням цільового допису з посиланням на сайт переконайтеся в тому, що вашому обліковому запису понад два тижні і на рахунку не менше 20 нейтральних коментарів.
При роботі з коментарями на форумах та у спільнотах важливо розуміти, що які завдання ви б не ставили перед цим методом просування, ви так чи інакше писатимете для людей.
Тому найголовніше у ваших дописах – користь для читача. Це стосується не тільки розміщення посилань у коментарях, але і всього контенту, який ви створюєте.
Ось кілька порад щодо створення корисного крауд-маркетингового коментаря:
Крауд-маркетинг — це один зі способів лінкбілдінгу, який нескладно реалізувати самостійно. Але як тільки він набирає обертів, виникає низка труднощів. Розгляньмо варіанти реалізації крауд-маркетингу:
Якщо ви вирішили спростити просування сайту та віддати крауд-маркетинг у руки Referr, вам необхідно зареєструвати особистий кабінет у нашій системі або просто написати в чат підтримки на сайті.
Як тільки ми отримаємо ваше повідомлення – до діалогу одразу приєднається один із наших привітних менеджерів. До речі, у нас найкращі менеджери на ринку SEO.
Вони:
Тепер познайоммося з Реферром ближче. Почнемо з реєстрації. На неї витратите не більше ніж хвилину. Лише потрібно заповнити поля:
Важливо! Валюту облікового запису можна вибрати лише раз. Рекомендуємо серйозно підійти до цього питання:
Як тільки все заповните та натиснете на «Зареєструватися», у вас на пошті з’явиться лист-підтвердження. Сміливо клацніть за посиланням для початку роботи.
Кабінет Реферр максимально простий і зручний (шанувальники мінімалізму або просто любителі лаконічності будуть у захваті🙈).
Тепер додаймо проєкт:
Заповнюємо необхідні поля та переходимо до технічного завдання. Ми розглянемо цей пункт окремо🤗
Створення ТЗ – фундаментальний етап реалізації крауд-маркетингової кампанії. Нижче ми покажемо приклади правильних ТЗ для розміщення посилань у спільнотах.
Якщо ви тільки починаєте роботу з проєктом, то ТЗ має бути максимально простим. Чому?
На поточному етапі вам потрібно вирішити всього лише 2 завдання:
Ось так виглядає класичний шаблон для складання ТЗ:
Ми використовуємо його в роботі (щоправда, у нас це реалізовано не у вигляді Google-таблиць, а у вигляді внутрішнього інтерфейсу системи, ми спеціально перетворили на таблиці, щоб ви могли використовувати ці шаблони).
Для вирішення конкретних завдань потрібні різні шаблони, давайте їх і розглянемо.
Мета: домогтися постійної динаміки (зростання) посилального профілю.
Як оцінювати: дивимося на графік Ahrefs. В ідеалі він має бути ось такий — крива постійно повзе вгору.
Який вигляд має ТЗ?
Що тут головне?
Задати динаміку. Не треба зв’язувати руки виконавцям різними критеріями. На старті проєкту потрібні різноманітні трафікові типи посилань:
Чому так важливо мати посилальний профіль з позитивною динамікою?
Для пошукових систем це знак, що ваш проєкт розвивається та цікавий людям. Це дуже важливо для молодих проєктів та для реанімації старих проєктів, які перебувають у стагнації.
Скільки потрібно посилань?
Якщо ви в перший місяць проставили 50 посилань, потрібно й надалі проставляти щонайменше 50 посилань на місяць. Важливо грамотно розподіляти бюджет, щоби на ваш проєкт постійно з’являлися нові посилання.
Що впливає на обсяг отримуваних посилань:
Просто копіюйте шаблон та починайте працювати.
Мета: отримати цільовий реферальний трафік.
Як оцінювати: стежити за змінами на графіках GA4. Стрілки вказують на переходи на посилання з сайтів. Якщо показник зростає, стратегія спрацювала.
Який вигляд має ТЗ?
Що тут головне?
У ТЗ цього немає сенсу прописувати, але є сенс проговорити з підрядником:
Це головні відмінності у цьому напрямі.
Знову ж таки, копіюйте ТЗ, заповнюйте, віддавайте в роботу та отримуйте посилання на ваш проєкт вже сьогодні.
Мета: розбавити посилальний профіль природними посиланнями
Як оцінювати: порівнюємо посилальний профіль — співвідношення до і після:
Перед тим, як скласти ТЗ, важливо зрозуміти, що вам потрібно скоригувати:
Який вигляд має ТЗ?
В цьому випадку використовуйте звичайне ТЗ, але фокусуйтесь на потрібному рішенні завдання. Наприклад, для отримання безанкорних посилань:
Мета: точково підтягнути сторінки, які у ТОП 15-20 до ТОП-5.
Як оцінювати: порівнюємо зростання позицій до та після:
Який вигляд має ТЗ?
Що тут головне?
Посилання у спільнотах — це лише інструмент. На гарне ранжування сторінок впливає сукупність факторів.
Якщо коротко:
Мета: протестувати мінімально готовий продукт.
Як оцінювати: аналізуємо якість зворотного зв’язку — кількість експертних коментарів, відповідей та пропозицій.
Що тут головне?
Якість аудиторії та тематичність майданчиків. Для Заходу – відмінно підходить Quora і Reddit, для локального ринку – тематичні спільноти та сайти запитань-відповідей. У додаткових вимогах вкажіть, що важливо не так переходи та кліки за посиланнями, скільки наявність експертних відповідей та живого спілкування.
Мета: підвищити впізнаваність бренду на ранніх етапах проєкту.
Як оцінювати: прямий трафік на сайт (GA4) та частка брендових запитів (Search Console).
Який вигляд має ТЗ?
Що тут головне?
Переступіть через себе та дозвольте використовувати брендові запити, неактивні посилання. Не фокусуйте виконавців на активних посиланнях. Дайте повну свободу та фокус на живі майданчики.
Ми дали багато шаблонів, але це не дає гарантії, що вони підійдуть вам на 100%. Розберімо нюанси, які дозволять вам досягти максимального результату.
Крауд-маркетинг — це не завжди затратно. Вигідна партнерська програма допоможе зробити просування посиланнями зі спільнот не тільки корисними вашому сайту, але й вигідними для бюджету компанії.
Ми пропонуємо 10% з кожного платежу залученого клієнта впродовж всього терміну його роботи з нашим сервісом. Цей же прибуток ви можете акумулювати на посилання для вашого проєкту😊
Крок 1. Переходимо на сайт https://referr.com.ua/
Крок 2. Клікаємо на кнопку реєстрації
Крок 3. В особистому кабінеті переходимо на вкладку «Партнерська програма»
Крок 4. Копіюємо персональну партнерську лінку
Крок 5. Розміщуємо її у себе на сайті, у соціальних мережах, розсилці тощо.
Крок 6. Згадуємо Referr скрізь, де вам зручно (не забуваємо вказувати реферальне посилання).
Профіт! Отримуєте 10% з кожного залученого клієнта на весь термін його роботи з Referr. Без мінімальної суми виведення партнерських коштів.
Що таке крауд-маркетинг та як його ефективно реалізувати ми розібралися. Якщо ви все ще сумніваєтеся чи підключати посилання з форумів та спільнот до своєї лінкбілдінг стратегії, то рекомендуємо звернути свою увагу на ще одні наші кейси:
Також рекомендуємо звернути увагу на відгуки клієнтів Referr про співпрацю.
Та не забудьте подивитися нове відео на YouTube:
Крауд-маркетинг — це механіка лінкбілдінгу, яка регулярно вдосконалюється. Де можна знайти свіжі новини цієї ніші, лайфхаки та корисні гайди про те, що таке крауд-маркетинг та лінкбілдінг загалом?
На цьому все. Сподіваюся, цей матеріал був вам корисним.
Якщо ви все ж вирішили делегувати крауд-маркетинг команді Referr — реєструйтеся на сайті чи пишіть у чат підтримки. Ми проаналізуємо ваш сайт та розробимо персональну лінкбілдінг стратегію, спираючись на ваші завдання та бюджет💡