Referr - Система крауд-маркетингу

Просування сайту в Google. Як вивести сайт у топ Гугла у 2024 році

Автор: Олена Туранова
23 Листопада 2023

Олена Туранова
Олена Туранова
Контент-маркетолог referr.com.ua

Просування сайту в топ Google — важливе завдання в апріорі. Будь це інтернет-магазин або IT-компанія, якщо ви розраховуєте отримувати клієнтів з пошукової видачі, вам необхідно розібратися в цьому питанні.

З цієї статті ви дізнаєтесь:

  • як просунути сайт у Google;
  • чи можна самостійно вивести сайт у топ Гугл;
  • як впливають зовнішні посилання на просування сайту в пошуковій системі Google;
  • як підвищити видачу сайту у пошуковій системі;
  • які є особливості просування сайту в Google у 2024 році;
  • як розпочати просування нового сайту в Google;
  • як зробити, щоб сайт був першим у пошуку Гугла.

Ми допоможемо вам пізнати основи SEO у Google, щоб ви могли успішно розвивати ваш бізнес.

Зміст
  1. Фінішуємо всі внутрішні процеси перед просуванням
  2. Перевіряємо сайт на помилки перед запуском просування
  3. Перевіряємо наявність та функціонування адаптивної версії сайту
  4. Аналізуємо поточне положення за допомогою SEO-інструментів
  5. Визначаємо цільові сторінки для просування в Google
  6. Розкрутка сайтів у Google: вибудовуємо посилальну стратегію
  7. Як просунути сайт в Google за допомогою сабмітів
  8. Просуваємо сайт у Google гостьовими статтями
  9. Як просунути сайт у Гуглі за допомогою крауд-маркетингу
  10. Аутріч як метод ефективного просування сайту в Google
  11. Складаємо правильне технічне завдання на просування сайту в Google за допомогою посилань
  12. Створюємо чи оживляємо блог на сайті
  13. Створюємо або пожвавлюємо сторінки в соціальних мережах
  14. Як підняти сайт у пошуку: особливості просування в Google у 2024
  15. Як підняти сайт у Google: алгоритми ранжування
  16. Як вивести сайт у топ Google: основні фактори ранжування у 2024 році
  17. Розкрутка сайту в Google самостійно: відстежуємо ефективність стратегії
  18. У доповнення

Фінішуємо всі внутрішні процеси перед просуванням

Перед тим, як почати просування сайту в Google, слід завершити всі внутрішні процеси та переконатися в тому, що на ринок ви випускаєте якісний продукт.

Насамперед дайте відповідь собі на запитання:

  1. Дизайн сайту приємний користувачеві?
  2. Функціонал сайту працює правильно?
  3. Новому відвідувачу буде зрозуміло, як користуватись сайтом, його функціоналом та де шукати потрібну інформацію?
  4. На сайті є всі необхідні розділи?
  5. Чи чітко прописаний FAQ?
  6. Контакти (адреса компанії, номери телефонів, email) актуальні?
  7. Чи є кнопка зворотного зв’язку або чат з менеджерами?
  8. Тексти на сайті прописані грамотно та просто?
  9. На сайті є посилання на соціальні мережі та месенджери?
  10. Чи надано необхідні юридичні документи?

Це те, що стосується зовнішнього вигляду сайту та функціоналу. Внутрішня оптимізація має низку своїх питань, які необхідно закрити перед тим, як просувати сайт в Google. Пройтися ними можна легко за допомогою SEO-чекліста від collaborator.pro.

SEO чеклист Collaborator.pro

Також рекомендуємо вам протестувати юзабіліті сайту сторонніми користувачами. Таких можна легко знайти на біржах фрилансу. Коштує це недорого. Натомість ви отримаєте чесний відгук із розгорнутим звітом.

Freelancehunt — юзабіліті тестування

Перевіряємо сайт на помилки перед запуском просування

Після ручної перевірки сайту на наявність помилок у функціоналі та юзабіліті, слід перевіряти ще раз себе за допомогою автоматизованих інструментів. Це допоможе уникнути втрачених багів та незначних помилок. Адже наша мета – якісно просунути сайт у Гуглі та отримати бажаний результат.

Рекомендуємо для цього завдання використати сервіс Sitechecker. Він дозволить безкоштовно проаналізувати стан сайту та визначить три види можливих помилок:

Sitecheker — аналіз сайту
  1. Critical Errors (критичні помилки). Для оптимальної роботи та ефективного SEO-просування сайту в Google, їх необхідно виправити найближчим часом.
  2. Warnings (попередження). Менш критичні помилки, але виправивши їх можна розраховувати на кращий результат.
  3. Notices (повідомлення). Посередньо впливають на продуктивність і просування в топ, але попрацювати над ними все ж таки варто.
Анализ сайта на ошибки: Sitechecker

Крім цього, Sitechecker до кожної помилки додає інформацію про можливу причину виникнення та поради щодо усунення.

Анализ сайта на ошибки: Sitechecker

Але безкоштовний SEO-аналіз сайту не єдине, чим може похвалитися цей сервіс. Такий інструментарій робить Sitechecker чудовим помічником при подальшій роботі з сайтом та просуванні у топ Гугла. Перевірено особисто🤗

Sitechecker — перелік функціоналу

У Sitechecker.pro за промокодом “referr” отримаєте 50% знижки на оплату будь-якого тарифного плану.

Перевіряємо наявність та функціонування адаптивної версії сайту

На сьогодні ефективне розкручування сайтів у Google практично неможливе без наявності та правильного функціонування адаптивної версії. Головна мета адаптивної версії – розробка сторінок, здатних динамічно підлаштовуватись під різні формати екранів. У тому числі екранів смартфонів.

У мережі існує величезна кількість сайтів та програм, які перевіряють сайти на адаптивність. Рекомендуємо вам перевірити свій сайт перед початком реалізації лінкбілдінг стратегії.

Інструмент, яким перевіряли адаптивність сайту — Website Planet.

Аналізуємо поточне положення за допомогою SEO-інструментів

Розкрутка сайтів у Google має довгострокову перспективу. Дуже рідко трапляється так, що сайт за місяць потрапляє у топ і тримається там тривалий час. Тому вам просто необхідно вибрати для себе пул SEO-інструментів, які допоможуть відстежувати ефективність стратегії (крім внутрішніх: Google Analytics та Search Console, про них трохи пізніше).

За допомогою цього етапу ми можемо побачити своє “до”, щоб пізніше було з чим порівнювати. Особливо якщо ваш сайт не новий.

Які інструменти ми рекомендуємо:

  • Ahrefs. Один з найкращих SEO-інструментів для аналізу стану профілю посилання. У ньому можна побачити динаміку приросту посилань, докладну інформацію про донорів, анкор лист, розподіл за типами посилань та багато іншого. Добре підходить як для аналізу сайту, так і для сторонніх майданчиків.
  • Serpstat. Покаже поточний пошуковий трафік, ситуацію із ключовими словами та сторінки-конкуренти.
Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - Plardy-oglyad-instrumentu-1024x616.png

Рекомендуємо всі дані, які ви отримали після повноцінного аналізу сайту, занести в окремий документ для визначення ефективності вашої стратегії просування в Google в майбутньому😊

Визначаємо цільові сторінки для просування в Google

Перед тим, як почати просування сайту під Google, визначте цільові сторінки, на яких ви робитимете акцент. У майбутньому цей перелік можна буде доповнити.

Щоб вибрати сторінки, дайте відповідь на запитання:

  1. Які сторінки вашого сайту є найбільш конверсійними? Які сторінки популярні в аудиторії, користувачі охоче з них реєструються або купують. Для цього потрібно налаштувати цілі в Google Analytics.
  2. Які сторінки знаходяться біля топу за потрібними ключовими запитами? Просування таких сторінок допоможе швидко побачити бажаний результат.
  3. На яких сторінках розміщено маржинальний товар/послуга? Результатом просування таких сторінок буде як зростання позицій, так і, можливо, зростання прибутку компанії.
  4. Які сторінки менш конкурентні у ніші? Чи є у вас унікальні сторінки, яких немає у конкурентів ніші? Їхнє просування принесе видимий ефект за менший термін.

Після того як цільові сторінки будуть визначені, можна розпочинати розробку стратегії посилань, головне завдання якої — підняти сайт у пошуку Google.

Розкрутка сайтів у Google: вибудовуємо посилальну стратегію

Важливість етапу створення посилальної стратегії для просування сайту складно переоцінити. Від грамотно складеної стратегії залежать позиції сайту у видачі, його популярність на фоні конкурентів та потенційний прибуток.

Розберімо, як правильно створювати лінкбілдінг стратегію покроково 🙃

Крок 1: Визначаємо та фундаментально аналізуємо конкурентів

Що дає вам відбір та аналіз прямих конкурентів?

  1. свіжі ідеї для сайту;
  2. опорну кількість посилань для старту просування в Google;
  3. які методи посилального просування працюють, а які ні;
  4. втрачені ключові слова при складанні семантичного ядра;
  5. грамотні комерційні анкори;
  6. якісні донори для розміщення посилань;
  7. ідеї створення контенту;
  8. і багато іншого.

Знайти прямих конкурентів ми можемо за допомогою того ж Ahrefs. Там можна проаналізувати їх.

Або, використовуючи SEO-інструмент Serpstat. Кому як більше подобається 😉

Рекомендуємо вивантажити з вибраного інструменту список потенційних конкурентів і занести їх в окрему Google таблицю для подальшого аналізу.

Під час аналізу конкурентів дивимося на дату появи сайту, відвідувачів та SEO-параметри. Вибираємо наймолодших та найперспективніших для детального аналізу. Рекомендуємо скористатися Ahrefs. Нас цікавить:

  1. DR та його співвідношення до кількості унікальних доменів, що посилаються;
  2. динаміка посилального профілю, що планомірно зростає, без різких відтоків посилань;
  3. кількість зворотних посилань;
  4. анкор лист, співвідношення комерційних та некомерційних анкорів;
  5. розподіл за типами посилань.

Більше про аналіз сайтів в Ahrefs можна дізнатися з доповіді Миколи Чурика (продакт-маркетолог Ahrefs):

Крок 2: Розраховуємо кількість посилань, яка знадобиться на старті

Якщо ви визначили для себе 2-3 гідних конкурентів і проаналізували їх, то розрахувати кількість посилань для старту буде легко.

Просто беремо кількість унікальних посилальних доменів конкурентів в Ahrefs і визначаємо середнє арифметичне. Отримане число буде чудовою метою, до якої необхідно прагнути у просуванні.

Важливо! Просування сайту в Google самостійно слід починати з тієї кількості посилань, на яку вистачить ресурсів: часу, сил, фінансів, а потім поступово нарощуйте це число.

Якщо у вас обмежений бюджет, то не варто вкладати у просування одразу всі фінанси. Розподіліть їх на оптимальний термін. Ціна лінкбілдінг стратегії та її реалізації напряму залежить від ваших цілей, складності проєкту та механік, які ви бажаєте підключити. Ви завжди можете отримати безкоштовну консультацію щодо можливостей лінкбілдінгу, заповнивши невеличкий бриф.

Крок 3: Вибираємо відповідні методи лінкбілдінгу

Методів просування сайтів посиланнями у Google чимало. Проте у лінкбілдінгу існують “чотири кити”: основних і, мабуть, найефективніших способів отримання посилань:

  1. сабміти;
  2. крауд-маркетинг;
  3. гостьові статті;
  4. аутріч.

Далі розкажемо про кожен метод детальніше.

Як просунути сайт в Google за допомогою сабмітів

Сабміти – один із ключових методів просування під Google, особливо це стосується локального бізнесу. За короткий час цей метод дозволяє отримати десятки якісних посилань з великих донорів без серйозних вкладень.

Сабміти як метод лінкбілдінгу, посилання на referr

Сабміти – це розміщення інформації про компанію з активним посиланням на сайт на майданчиках, які дозволяють самостійно розміщувати інформацію користувача.

Навіщо вони потрібні вашому бізнесу:

  1. забезпечують зростання посилальної маси;
  2. збільшують рівень довіри до бренду;
  3. формують якісний анкор лист.

Плюси роботи із сабмітами:

  1. розкрутка сайту в Google безкоштовно на невеликих обсягах;
  2. просування сайту в топ Гугл самостійно;
  3. цей метод досить ефективний та доступний абсолютно для всіх;
  4. не потребує особливих навичок лінкбілдінгу.

Які майданчики підійдуть для розміщення:

  1. картографічні сервіси;
  2. сайти пошуку роботи;
  3. каталоги та довідники компаній;
  4. сайти відгуків;
  5. лістинги компаній;
  6. відеохостинги;
  7. подкасти;
  8. біржі фрилансу;
  9. соціальні мережі.
Картографічні сервіси для просування сайту в Google

Основні правила роботи із сабмітами:

  • Розміщуємось тільки на якісних майданчиках. Дивимося на зовнішній вигляд, трафік, траст згідно Majestic.
  • Прописуємо фізичну чи юридичну назву компанії.
  • Логотип компанії.
  • Фотографії/картинки.
  • Фізична чи юридична адреса офісу компанії (на локальних сабмітах).
  • Адреса сайту.
  • Актуальні засоби зворотного зв’язку: пошта, телефон, месенджери.
  • Посилання на профілі у соціальних мережах.
  • Графік роботи (на локальних сабмітах).
  • Особливості: WiFi, паркування, способи оплати (готівковий/безготівковий розрахунок) тощо (на локальних сабмітах).
  • Для інтернет-магазинів: картки популярних товарів та ціни.
  • Для сайтів послуг: види послуг та ціни (на локальних сабмітах).
  • Відповіді на запитання, що часто ставляться.
  • І інше (залежно від типу донора).

Просуваємо сайт у Google гостьовими статтями

Гостьові статті – перевірений роками метод лінкбілдінгу, який дозволяє отримувати якісні посилання для вирішення SEO-завдань та підтвердження своєї експертності у ніші.

При правильній реалізації гостьові пости здатні:

  • розповісти цільовій аудиторії про ваш продукт;
  • залучити зацікавлених користувачів на сайт;
  • переконати аудиторію у своїй компетентності;
  • фундаментально покращити посилальний профіль сайту;
  • наростити якісні посилання;
  • грамотно розбавити анкор лист.

У комплексі з іншими методами посилального просування гостьові статті здатні підняти сайт у пошуку Google.

Пам’ятайте, що будь-який контент, який ви розміщуєте, має бути орієнтований на читача. Намагайтеся не розміщувати “посилання заради посилання”.

Як писати грамотні гостьові статті:

  1. Відповідально підходьте до вибору теми вашої статті. Проаналізуйте топові матеріали ніші за ключовими запитами. Визначте матеріали, з якими ви не погоджуєтесь або вам є, чим їх доповнити.
  2. Визначте цілі розміщення. Чого ви хочете досягти, розмістивши цей матеріал? Це може бути навчання аудиторії, просування конкретного продукту або підвищення впізнаваності бренду в мережі.
  3. Використовуйте простий стиль написання. Пишіть простою та зрозумілою мовою, без зайвої води. Стиль написання не повинен відвертати увагу читача від суті статті.
  4. Пишіть від себе. Намагайтеся не розміщуватись і не подавати матеріал від бренду. Не бійтеся брати на себе відповідальність за контент та розміщуватись під своїм ім’ям та зі своєю фотографією. Люди читають людей, довіряють людям. Крім цього, такий стиль робить гостьовий матеріал “живим”.
  5. Старанно складайте тезовий план статті. Дотримуйтесь логічної послідовності та намагайтеся писати так, щоб ваша гостьова стаття повністю закривала питання читача.
  6. Зверніть увагу на вступ. Вступ часто називають “лід-абзац”. Його призначення – зацікавити читача, захопити його увагу та переконати прочитати вашу статтю. Щоб досягти цього, дотримуйтесь комбінацій: роздум → проблема → рішення.
  7. Правильна верстка. Розбийте більші абзаци на менші, виділіть основні думки, замініть текст списком та ін.
  8. Не бійтеся посилань. Не бійтеся ставити в гостьових статтях (якщо дозволяє донор) посилання на свої матеріали на зовнішніх майданчиках, на трастові джерела, інструменти, дослідження.
  9. Закінчення статті. Важливо успішно завершити матеріал. Можна використовувати “коротко про головне”, “висновки”, “бонус абзац”, “додаткові матеріали”, “що ще почитати” або, взагалі, коротке звернення до аудиторії з питанням та смайлик.
Гостьові пости, приклад авторства

Як розміщуватись?

Тут є два варіанти. Перший – використовувати аутріч; другий – розміщувати статті за допомогою бірж вічних посилань, таких як collaborator.pro.

Про те, як ефективно аутрічити майданчики для розміщення гостьових статей розповідав Ігор Рудник на конференції “SEO без води 2” (відео із закріпленим таймінгом):

А також як замовляти посилання через collaborator можна дізнатися тут:

Як просунути сайт у Гуглі за допомогою крауд-маркетингу

Крауд-маркетинг — це досить сильний метод просування сайту посиланнями в Google. Проте з ним треба бути обережним. Якщо неправильно реалізувати крауд-маркетингову стратегію можна не тільки нашкодити посилальному профілю сайту, але і репутації компанії в цілому.

Розміщення крауд-посилань допоможе:

  1. залучити мотивовану аудиторію на сайт;
  2. збільшити впізнаваність бренду;
  3. створити позитивну тональність навколо бренду та сформувати хорошу репутацію;
  4. спровокувати зростання довіри з боку цільової аудиторії та Гугла;
  5. наростити безпечну посилальну масу;
  6. створити правильний анкор лист;
  7. збільшити кількість природних посилань у профілі;
  8. підняти сайт у видачі Google за ключовими запитами.
Посилковий профіль сайту

Аутріч як метод ефективного просування сайту в Google

Аутріч — це метод просування сайту в пошукових системах, який побудований на комунікаціях із власниками донорів та фахівцями. Він дозволяє отримувати трастові посилання з ресурсів, які не співпрацюють із біржами.

Цей спосіб лінкбілдінгу прийшов до нас із Заходу, де складно автоматизувати роботу з посилальним профілем через відсутність бірж. Вебмайстри постійно взаємодіють із власниками сайтів для обміну згадками та збільшення трасту проєкту.

Завдання, які допоможе вирішити вам аутріч:

  • розміщення вічних посилань;
  • збільшення впізнаваності бренду;
  • прокачування посилальної ваги;
  • захист від санкцій через якість одержуваних посилань;
  • залучення цільової аудиторії;
  • формування попиту.

Складаємо правильне технічне завдання на просування сайту в Google за допомогою посилань

Технічне завдання — фундамент успішної реалізації, чи то крауд-маркетинг, гостьові пости чи сабміти. До того, від грамотно складеного технічного завдання залежить до 90% успіху всієї лінкбілдінг стратегії.

Перед тим, як починати складати ТЗ, визначтеся з початковими цілями:

  1. задати динаміку посилального профілю сайту;
  2. залучити мотивовану аудиторію;
  3. вивести сайт у топ Google за потрібними ключовими запитами;
  4. покращити репутацію бренду та збільшити довіру цільової аудиторії;
  5. підвищити впізнаваність;
  6. підвищити траст сайту та створити правильний анкор лист.

Тепер розберемо основні аспекти ТЗ до лінкбілдінгу:

  1. Тематика. Завжди дивіться тематику на рівні обговорення/статті.
  2. Трафік. Орієнтуйтесь на донорів із трафіком від 9К користувачів на місяць.
  3. Жвавість майданчика. Цей параметр підійде і для гостьових статей, і для крауд-маркетингу. Дивимося на дату останньої публікації в обговоренні чи статті у блозі.
  4. Активність аудиторії. Як люди діляться статтями та відповідають на коментарі. Чи є якийсь рух.
  5. Nofollow/dofollow. Після апдейта Гугла в березні 2020 року, nofollow посилання стали враховуватися при ранжируванні. Тож тут вибір за вами. Але рекомендуємо для природного посилального профілю використовувати різні типи посилань, у тому числі та посилання-картинки.
  6. Анкорні/Безанкорні посилання. Досконалої пропорції немає. Усе індивідуально. Але безанкорні посилання мають переважати.
  7. Допускати повтори чи ні. Багато SEO-фахівців вважають, що повтори розміщень на донорах не несуть у собі жодного сенсу та користі сайту. Але це зовсім не так. Повтори — це добре для крауд-маркетингу та гостьових постів, на відеохостингах та подкастах. Головне, якісний контент та майданчик із гарними параметрами.
  8. Географія аудиторії. Аналізуючи аудиторію майданчика, завжди дивіться співвідношення процента цільового регіону до загального трафіку сайту. Приклад: в обраного форуму 120К користувачів на місяць і 8% аудиторії з потрібного регіону. На перерахунку це 9,6К на місяць. Такий майданчик нам цілком підійде (якщо, звичайно, він підходить вам у мовному плані).
  9. Інші SEO-параметри. Залежно від методу лінкбілдінгу, це можуть бути будь-які показники. Ось, наприклад, у крауд-маркетингу можна дивитися ще на TrustFlow та CitationFlow. При цьому TF у донора має бути не менше 10.

Якщо не хочете витрачати свій час та енергію на розробку лінкбілдінг стратегії та створення технічного завдання – просто заповніть короткий бриф і наші менеджери допоможуть вам вирішити це завдання.

На доказ ефективності наших лінкбілдінг стратегій почитайте наші відгуки та розгорнуті кейси.

Створюємо чи оживляємо блог на сайті

Блог на сайті — не забаганка, а необхідність. Та й не просто якийсь, а з якісними статтями, оптимізованими під ключові запити сайту.

Гарний корпоративний блог допоможе:

  1. збільшити пошуковий трафік;
  2. показати аудиторії рівень своєї експертності;
  3. розповісти ніші про нові віяння та цікаві лайфхаки;
  4. сформувати позитивну тональність довкола бренду;
  5. обмінюватися гостьовими статтями із трастовими донорами;
  6. і багато іншого.

Дуже важливо підходити до своїх внутрішніх матеріалів серйозно, адже кожен із них — це ваша репутація. Чим якіснішими будуть статті, тим більше вам довірятимуть, як експерту у своїй галузі.

Типи матеріалів у блозі:

  • стандартні статті;
  • статті з експертами;
  • лонгріди;
  • дослідження;
  • інтерв’ю;
  • тести;
  • інфографіки;
  • та ін.

Окрім правильного змісту та оптимізації статей, дуже важлива повноцінна дистрибуція по каналах. Це можуть бути:

  • дописи у соціальних мережах;
  • дописи у телеграм-каналах;
  • email-розсилання;
  • реклама;
  • дописи в інформаційних партнерів.

Також рекомендуємо регулярно оновлювати свої матеріали. Це чудово допоможе підняти сайт у видачі Гугла.

Створюємо або пожвавлюємо сторінки в соціальних мережах

Повертаючись до питання дистрибуції контенту, хочемо наголосити на тому, що соціальні мережі — досить ефективний інструмент дистрибуції будь-якого контенту та інфоприводу.

Особливо добре вони працюють, якщо ви ведете особисті сторінки та виступаєте представником бренду.

Якщо у вас ще немає сторінок у соцмережах — рекомендуємо зайнятися цим найближчим часом. Поки що можна обмежитися Facebook, LinkedIn, Telegram і Instagram. Та й не забувайте, що з кожної соцмережі ви отримаєте зворотне посилання на свій сайт, а це теж дуже добре працює при просуванні сайту в Гуглі.

Як підняти сайт у пошуку: особливості просування в Google у 2024

Кардинально правила просування в Google не змінилися. Але є моменти, на які варто звернути свою увагу у 2024 році:

  1. Адаптивна версія сайту. На оптимізацію під мобільні пристрої зараз Google звертає особливу увагу. Як ми говорили на початку статті, якщо у вас немає адаптивної версії — варто приділити цьому час у першу чергу.
  2. Внутрішня SEO-оптимізація та одночасно якісний, унікальний контент. Тепер тексти задля ключових слів не працюють. Крім оптимізації, Google дивиться на сам контент та визначає його користь для відвідувача.
  3. Розширюйте семантику. Слідкуйте за тенденціями у своїй ніші та намагайтеся розширювати семантику сайту новими ключовими запитами.
  4. Оцінка важливості поведінкових чинників. Щоб зайняти провідні позиції в пошуковій видачі, слід адаптувати сайт під вимоги та зручність користувачів. Регулярно удосконалюйте функціонал та тестуйте юзабіліті.
  5. Якісний лінкбілдінг. Планомірне нарощування якісної посилальної маси сильно впливає на авторитетність сайту в Гуглі.
  6. Локальний пошук. Наразі активно популяризується просування локального бізнесу. Під це написано багато крутих матеріалів, таких як цей.
  7. Голосовий пошук. Оптимізація сайтів під голосовий пошук уперше з’явилася у 2017-2018. Але зараз на неї слід звернути особливу увагу. Дедалі більше користувачів користуються голосовими помічниками.
  8. Перехід до протоколу HTTPS. Епоха HTTP вже давно минула. Наразі досить рідко зустрічаються такі сайти. Якщо ви ще не перейшли на HTTPS, рекомендуємо зайнятися цим найближчим часом. Пошукові роботи зараз уважно стежать за сайтами, які вибилися із загальної маси.
  9. Вилучення будь-яких нав’язливих спливаючих вікон на сайті. Останнє оновлення алгоритмів Google Page Experience Update радить власникам сайтів та вебмайстрам прибрати всілякі рекламні спливаючі вікна, особливо ті, що закривають собою контент.
  10. Об’єктивний огляд продукту. Апдейт Product Reviews Update говорить, що у пріоритеті ранжирування будуть сторінки з чесними оглядами, в яких є: переваги та недоліки продукту, його аналоги, чесні відгуки з інформацією про користувача та ін.

Якщо врахувати ці пункти перед тим, як рекламувати сайт в Google, то можна значно прискорити процес і досягти поставленої мети раніше поставленого дедлайну.

Як підняти сайт у Google: алгоритми ранжування

Ворога треба знати в обличчя … Тому розберімо всі пошукові алгоритми та фільтри Google.

1. SandBox (Пісочниця) — один із найперших фільтрів Гугла. З’явився у 2004 році. Дивиться на нові (молоді) сайти, сайти, які змінили тематику і ті, хто активно нарощує посилальну масу сайту. Якщо потрапити під цей алгоритм, ваш сайт буде відображатися в кеші Гугла, але не з’являтиметься в результатах видачі. Фільтр можна зняти за півроку-рік.

2. Panda (Панда) — фільтр Гугла, який з’явився у 2011 році. Причина його появи — масові скарги на сайти в топі видачі з неунікальним або вторинним контентом (просто копіпастом). Фільтр прибирає з перших сторінок видачі пошукової системи сайти з копіями, переспамленим ключовими словами контентом та сайти та порожні сайти.

3. Penguin (Пінгвін) — алгоритм Гугла, який з’явився у 2012 році. Направлено цей алгоритм на боротьбу з пошуковим спамом. Один з основних алгоритмів поруч із Пандою. Опускає сайти у видачі з неприродною посилальною масою (з покупними низькоякісними посиланнями, розміщеними на спамних, нетематичних майданчиках). Пінгвін працює автономно та без оновлень.

4. Colibri (Колібрі) — алгоритм з’явився у 2013 році. Ґрунтується на поведінкових факторах користувачів. Гугл покращив розуміння синонімів та розділив контент за тематиками. Нині алгоритм карає переспам конкретного ключового слова.

5. Mobile Friendly — алгоритм з’явився у 2015 році. Спеціалізується на видачі користувача, який користується пошуковою системою не з ПК, а з гаджетів: мобільних, планшетів тощо. Фільтр дозволяє сторінкам з адаптивною версією ранжуватися вище. Штрафних санкцій немає, але робити свій сайт зручним для мобільних користувачів бажано. Це збільшує конверсію.

6. Rankbrain — алгоритм з’явився у 2015 році й з того часу не оновлювався. Призначений для розшифровки запитів користувачів та надає релевантні результати залежно від контексту. Штрафує сайти за низьку релевантність запиту користувача і за погані поведінкові показники.

7. Fred — алгоритм з’явився у 2017 році. Призначений для боротьби з порушниками рекомендацій для вебмайстрів та зловживанням деякими видами реклами. Також карає сайти з великою кількістю вихідних посилань та контентом, написаним спеціально для створення трафіку.

8. Bert — алгоритм з’явився 21 жовтня 2019 року. Працює над покращенням релевантності результатів пошукової видачі шляхом аналізу пропозицій.

9. Florida 2 — алгоритм з’явився у серпні 2019 року. Аналізує контент за фактором E-A-T — експертністю, авторитетністю та надійністю. Аналізує якість посилального профілю та враховує авторитетність проєктів.

10. Google Page Experience — алгоритм ранжування Google, який з’явився у 2021 році. Мета цього алгоритму — підняти на високі позиції видачі user-friendly сайти. З цим оновленням Google почав суворіше перевіряти знайомі нам метрики, які відповідають за якість сайту.Preparing A Website For Latest Google Page Experience Update

11. Core Web Vitals — новий алгоритм ранжирування, який також з’явився у 2021 році. Це індекс швидкості завантаження сайту, який визначають, використовуючи досвід користувача. Команда Гугла зазначає, що цей фактор не має прямого впливу на індексування, проте дозволяє коригувати поведінкові чинники.

Алгоритм Google, Сore Web Vitals

12. Page Experience Update — апдейт останнього алгоритму. Розгорнувся з 22 лютого 2022 року по 3 березня 2022 року. Тепер Google ще більше враховує наступні три фактори:

  • Core Web Vitals (LCP + CLS + FID);
  • Безпечний протокол з’єднання HTTPS;
  • Відсутність нав’язливих міжсторінкових оголошень.

При цьому зниження позицій сайту у видачі зовсім не означає, що він не відповідає критеріям. Падіння рейтингу може бути зумовлене і тим, що конкурентні сайти відповідають їм краще.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - Google-Page-Experience-Update.jpg

13. Product Reviews Update — черговий апдейт алгоритму, що розгорнувся у березні 2022 року. Суть апдейта проста: що детальніше, об’єктивніше і чесніше огляди продуктів публікує сайт, то вищими будуть його позиції в пошуковій видачі. І навпаки, шаблонні, однотипні та упереджені огляди занижують рейтинг майданчика.

Прямих санкцій для сайтів, які публікують шаблонні огляди, не буде, але у видачі вони стоятимуть точно нижче, ніж ті, які відповідають вимогам. Зараз оновлення алгоритму стосується лише англомовних сайтів.

Декілька рекомендацій:

  • Вказуйте плюси та мінуси продукту, робіть порівняння з попередніми версіями.
  • Пишіть об’єктивно.
  • Надайте інформацію про користувачів, які вже тестували продукт та готові поділитися особистим досвідом. Додайте їх фото, соціальні мережі або зніміть відео.
  • Діліться повнішою інформацією про продукт, ніж ділиться власник.
  • Намагайтеся надавати список альтернативних продуктів та опишіть відмінності.

14. Core Update — апдейт, який було запущено у вересні 2022 року. Детального опису змін алгоритму Google не публікував, проте фахівці впевнені, що це оновлення наголошує саме на наповненні сайту, його контенті. Висновок, якого вони дійшли, спостерігаючи за своїми сайтами — оновлення контенту на сайті істотно допомагає в ранжируванні.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - 2-1024x538.jpg

15. Google Spam Algorithm Update — жовтневий апдейт 2022 року, який покращує процес боротьби зі спамним контентом. Детальних інструкцій Google не надав. Але фахівці радять звернути увагу на ПЗ своїх сайтів, вихідні посилання (як у контенті, так і партнерські).

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - 24.01.2023_01.01.59_REC.png

Як вивести сайт у топ Google: основні фактори ранжування у 2024 році

Тут ми розберемо чинники, які існували й раніше. Однак зараз Google ставиться до них серйозніше та суворіше перевіряє сайти на відповідність. Якщо ви не знаєте, як розкрутити сайт у Гуглі та залишитися в топі надовго, то доведеться попрацювати над якістю контенту та адаптивною версією сайту. Про це докладніше:

  1. Якість та обсяг контенту. Перед роботою над контентом сайту, чи це блог або тексти на головній, варто уважно проаналізувати топ видачі та визначити необхідний зміст та довжину контенту. Звертайте увагу на те, що контент у топ-3 буде значно більшим за обсягом, ніж у топ-20. Чим більша частота необхідних ключових слів, тим більше має бути обсяг. Також не забувайте про якість контенту. Він повинен повністю закривати потребу користувача на потрібний запит.
  2. Ключові слова у H1-H4. Ключові слова в заголовках – це ефективний спосіб підняти сайт у видачі. Особливо якщо контент їм повністю відповідає.
  3. Ключові слова в Title та Description. Нині цей фактор як ніколи актуальний. Грамотно складений title та description допоможуть Гуглу краще розуміти, про що ваш контент та яким запитам він відповідає. Також не забувайте використовувати емоджі (достатньо буде по одному). Це покращить поведінкові чинники.
  4. Протокол HTTPS. З 2019 року Google активно стимулює всіх seo-фахівців та власників сайту перейти на https. Зараз без цього протоколу вийти в топ буде просто неможливо.
  5. Показник відмов. У топ видачі потрапляють сайти із низьким показником відмов. Для пошукової системи це означає, що користувачу цей контент максимально корисний. А це означає, що зараз потрібно активніше працювати над поведінковими, а саме: створювати релевантний, якісний контент і збільшити швидкість завантаження сайту.
  6. Попадання у розширені сніпети (нульова позиція у видачі). Це блоки видачі з короткими відповідями на запити. Щоб потрапити до цього блоку, необхідно ще раз переглянути свою роботу з контентом. Важливо писати коротко, зрозуміло і без зайвої “води”, використовувати багато списків на 5-10 пунктів, створювати текст у форматі Q/A, або у форматі інтерв’ю тощо.
  7. Адаптивна версія. Як і писали раніше, адаптивна версія має бути. І бажано, що вона була зручною для користувача.
  8. Якісні лінки. Якісні зворотні посилання на сайт впливають на трастовість ресурсу в очах Google. Рекомендуємо поставитися до лінкбілдінгу відповідально.
  9. Створення xml-картки сайту. Для створення XML-карти можна використовувати спеціальні сервіси або генерацію через систему керування. Перевірити валідність sitemap(.)xml можна у Google Search Console. Адреса картки необхідно вказати у robots(.)txt.
  10. Відсутність битих посилань на вебсайті. Перевірити цей показник можна за допомогою Screaming Frog.
Швидкість завантаженняДесктопна версіяАдаптивна версія
Гарна<1 сек.<1,6 сек.
Середня1–2 сек.1,6–3 сек.
Погана>2,1 сек.>3 сек.

Розкрутка сайту в Google самостійно: відстежуємо ефективність стратегії

Лінкбілдінг — спосіб просування в Google, який має довгострокову перспективу. Тому не варто чекати на швидкі результати. Перші зрушення з’являться за 3-4 місяці.

Де можна подивитися динаміку?

  1. Google Analytics. Цей інструмент покаже пошуковий трафік сайту, розподіл трафіку за каналами, кількість досягнутих цілей, кількість переходів з певних рекламних компаній (якщо були використані utm-мітки) та багато іншого. Просто незамінний для просування у Гуглі.
  2. Google Search Console. Без цього інструменту важко уявити просування сайту в Google. Він аналізує ключові запити, зовнішні та внутрішні посилання на сайті, перевіряє індексацію сторінок, допомагає визначити помилки на сайті, оптимізує показники, сканує сторінки на відкритість для роботів Гугл.
  3. Ahrefs. Куди ж без нього. Він допомагає відстежувати ефективність лінкбілдінг стратегії: динаміку посилальної маси, якість та кількість зворотних посилань, доменів, анкор лист та багато іншого.
  4. Serpstat. Інструмент також допоможе з відстеженням позицій сайту в пошуковій видачі за ключовими запитами.

Рекомендуємо створити окрему таблицю/документ зі зрізами даних з інструментів для зручності. Краще порівнювати дані кожні три місяці.

У доповнення

Більше про просування сайтів у Google можна дізнатися тут:

На цьому, мабуть, усе. Дякую, що дочитали до кінця. Діліться в коментарях враженнями про гайд🙃

Олександр Олександрович
Менеджер з розвитку компанії Ecomoss
Інтернет-магазини

Посилальний профіль виріс, за трафік ще рано говорити, але Галина та Тетяна які супроводжували проєкт були дуже ввічливі, а також брали до уваги всі вимоги та побажання.

Ознайомитись з усіма 292 відгуками
Кейс Зовнішнє просування освітнього проекту👨‍🎓 На 20% більше продажів курсів з підготовки до ЗНО

на 20%

зростання продажів курсів

x5

зростання прямих заходів на сайт

+137

унікальних трастових донорів

Андрій Пучков Засновник освітнього ресурсу
Вивчити детальний кейс
Зареєструйтесь
Чи не підійшов тариф? Зверніться до нашого менеджера

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опубліковано. Усі поля є обов'язковими для заповнення.