Гарячий анонс 🔥 11 жовтня запрошуємо вас на Осінню SEO-конференцію Collaborator — масштабний галузевий івент про просування Worldwide 📈
Referr - Система крауд-маркетингу

Просування мультирегіональних та багатомовних сайтів у 2024. Виходимо на міжнародні ринки правильно

Автор: Олена Туранова
15 Серпня 2024

Олена Туранова
Олена Туранова
Контент-маркетолог referr.com.ua

Перед більшістю українських компаній, які бажають вийти на міжнародні ринки, постає питання: «Як правильно створити мультирегіональний та/або багатомовний сайт для більшого охоплення аудиторії?».

Для Google недостатньо просто перекласти контент ресурсу потрібними мовами. Не варто забувати й про функціонал сайту, метатеги. Важливо дотриматися необхідних технічних параметрів і врахувати рекомендації пошукової системи.

У цій статті ви дізнаєтесь, чим мультирегіональний сайт відрізняється від багатомовного, як допомогти пошуковій системі визначити регіональну приналежність сайту, що має бути на багатомовному сайті та які існують стратегії мультирегіонального просування.

Але спочатку вирішімо головну суперечку фахівців: мультирегіональний та багатомовний сайт будувати на папках, на піддоменах чи на регіональних доменах?

Оптимальним варіантом вважається створення окремих внутрішніх категорій і папок, але можуть бути винятки. Будь-яка ніша вимагає проведення аналізу і регіоні, під який бажаєте просуватися. Кожен спосіб реалізації має свої недоліки. Більше про методи та їх плюси/мінуси читайте нижче.

Підписуйтесь на телеграм-канал Referr, щоб першими дізнаватися про новини системи, цікаві лайфхаки в лінкбілдінгу та SEO, а також анонси нішевих івентів — https://t.me/referrofficial 

+ ви завжди можете отримати відповіді на запитання про просування сайтів посиланнями у нашому лінкбілдінг чаті — https://t.me/referrchat

Зміст
  1. Що таке багатомовний сайт?
  2. Що таке мультирегіональний сайт?
  3. Як допомогти пошуковим системам визначити регіональну належність сайту?
  4. Що має бути на багатомовному сайті?
  5. Стратегії мультирегіонального просування
  6. Крауд-маркетинг як ефективний метод просування багатомовних та мультирегіональних сайтів
  7. Коротко про головне
  8. Більше про просування сайтів на міжнародні ринки

Що таке багатомовний сайт?

Багатомовний сайт — ресурс, який містить адаптований контент двома і більше мовами. Зазвичай такі сайти орієнтовані на відвідувачів кількох країн одночасно, або кількох мов у межах однієї країни. Наприклад, сайт під США, але контент адаптований під американську та іспанську мову.

При цьому рекомендується налаштувати відображення сайту так, щоб мова підлаштовувалась під налаштування браузера та індивідуальні побажання користувача без географічної прив’язки.

Перевага багатомовних сайтів у тому, що вони можуть показувати користувачам контент рідною мовою. Однак це не розв’язує проблеми з функціоналом. Наприклад, відображення відповідної валюти чи одиниць виміру.

Що таке мультирегіональний сайт?

Мультирегіональний сайт — ресурс, який орієнтований на відвідувачів із різних країн. Такі сайти можуть бути одночасно і мультирегіональними, і багатомовними.

Мультирегіональний ресурс побудований так, що користувачі бачать контент, що відповідає їх місцезнаходженню. Жителі різних країн бачитимуть вартість товарів та послуг у звичній їм валюті, а також важливу регіональну інформацію, наприклад, на сторінці «Контакти».

Але мультирегіональний сайт, окрім переваги в адаптації під особливості регіону, має ключовий недолік: відвідувач, який подорожує іншою країною, не завжди може володіти її мовою.

Наприклад, якщо українець прилетів до Італії та зайшов у глобальний інтернет-магазин, то йому відобразиться контент італійською. А ось якщо сайт буде і мультирегіональним, і багатомовним, то відвідувач просто перейде на комфортну для себе мову.

Як допомогти пошуковим системам визначити регіональну належність сайту?

З різницею мультирегіональних та багатомовних сайтів розібралися. Але як пошукова система повинна зрозуміти до якого конкретного регіону належить ресурс при формуванні видачі? Тут на допомогу приходить атрибут hreflang.

Окрім цього атрибуту, Google також враховує контактні дані, вказані на сайті: номери телефонів, імейли та фізичні адреси.

Для коректного ранжування перевірте та виставте країну просування в Google Search Console. Додатково потрібно додати інформацію до Google Мій Бізнес.

Що має бути на багатомовному сайті?

Як ми вже говорили, при створенні багатомовного сайту просто перекласти контент на потрібну мову недостатньо. Необхідно дотриматися ряду технічних параметрів. Розберімося з кожним із них.

Атрибут hreflang

Перший важливий момент — присвоєння атрибуту hreflang. Цей атрибут вказує на мову у форматі ISO 639-1 та, якщо потрібно, на регіон у форматі ISO 3166-1 Alpha 2 альтернативної URL-адреси.

При цьому не обов’язково, щоб мова була безпосередньо пов’язана з регіоном.

Наприклад:

  • en – контент англійською для будь-якого регіону;
  • en-GB – контент англійською мовою для користувачів із Британії;
  • en-ES – контент німецькою мовою для користувачів з Іспанії.

Як коректно задати атрибут hreflang можна дізнатися з довідки Google.

Файл Sitemap

Проінформувати Google про варіанти сторінок сайту на альтернативних мовних версіях можна за допомогою файлу Sitemap.xml (карта сайту). Для цього додайте в карту елемент <loc> із зазначенням URL сторінок, а в <xhtml:link> посилання на її версії різними мовами та під різні регіони, включаючи вихідний URL.

Так, якщо у вас чотири варіанти сторінки, то в карті сайту буде чотири елементи з чотирма дочірніми тегами.

Приклад додавання версій сторінок до файлу Sitemap з тієї ж довідки Google:

Метатеги

Дуже важливо при налаштуванні багатомовності сайту перекладати тег title та метатег description для кожної сторінки. Це впливає на ранжування в пошуковій видачі ресурсу.

Не забувайте про переклад атрибутів alt та title у зображень на сайті.

Перемикання мови

Найважливіший елемент на багатомовному сайті – це функціонал перемикання мов. Він не просто повинен бути, він має бути помітним. Рекомендую розміщувати його у правій чи лівій зоні шапки сайту та футері.

Також біля мов/країн можна розміщувати їхні прапори. Так буде наочніше і прискорить процес пошуку потрібної мови.

Перелінкування

На кожній сторінці вашого сайту має бути посилання на цю сторінку іншою мовою. Це значно полегшить роботу з ресурсом.

Відповідно, при натисканні на бажаний переклад користувач не повинен йти зі сторінки. Повинна змінитися лише мова контенту, розташованого на ній.

Якщо ми говоримо про мультирегіональний сайт, то крім перерахованих вище параметрів, також повинен перекладатися функціонал сайту: повинні підтягуватися потрібні валюти, одиниці виміру, написи на картинках та інтерактивний контент (тести, ігри, калькулятори тощо).

Присвоєння кількох регіонів домену через Google Мій бізнес

Досить проста та безпечна механіка просування, особливо для тих, хто вже має свою картку компанії на цьому сервісі. Просто введіть необхідні адреси, заповніть картку інформацією та натисніть «зберегти».

Стратегії мультирегіонального просування

Після створення та оптимізації мультирегіонального сайту, можна починати займатися його просуванням у Google. Але є нюанси. Про них розповімо нижче.

Спочатку потрібно зрозуміти, за якими запитами хочете ранжуватися, оскільки видача може будуватися, враховуючи:

  1. тільки мову;
  2. країну + мову;
  3. країна + мову + місцевість.

Провівши аналіз ніші за релевантними запитами, ви зрозумієте специфіку в конкретному випадку.

Пошукове просування в основному регіоні та інтернет-реклама в інших регіонах

Цей метод передбачає запуск комплексного просування сайту посиланнями у тому регіоні, де розташований офіс компанії. Це дозволяє покращити позиції сайту в пошуковій видачі під основну локацію та додаткові регіони іншими мовами.

Доповненням до комплексного просування зазвичай запускають контекстну рекламу, яку можна налаштувати й на цільовий регіон, і на сусідні країни.

Перевагою цього методу є те, що запуск не вимагає фундаментальних/точкових доробок сайту та додаткових адрес у сусідніх країнах.

Недоліком — відвідувачі неохоче довіряють сайтам, які розміщують контекстну рекламу із чужих регіонів.

Просування за допомогою переліку назв регіонів у контенті

Сенс в тому, щоб прописувати цільові регіони в тексті. Наприклад, у заголовках H1-H6, а також в основному контенті сторінки.

Це найпростіший і найдоступніший метод просування мультирегіонального сайту. Він абсолютно не потребує доробок функціоналу. Однак не поспішайте обирати саме його. Оскільки геоприв’язка сайту за допомогою Google Search Console йде на рівні домену. Наприклад, site.ua, або папки, наприклад site.com/en/.

За цим методом потрібно на поточних сторінках перерахувати всі населені пункти, в яких ви працюєте, проте є ризик накладення санкцій за переспам.

Ефективний тільки для не конкурентних ніш.

Просування лише за геонезалежними запитами

Найчастіше такий спосіб дозволяє просувати сайт за інформаційними та некомерційними запитами. Тому контент-стратегію потрібно вибудовувати, спираючись на способи монетизації інфосайту. Знову ж таки, у ряді ніш геонезалежні запити можуть бути комерційними.

Створення «посадкових» сторінок під регіони

Складніший варіант, порівняно з окремими сторінками, з позиції адміністрування сайту. Якщо ви створюватимете окремі сторінки під конкретний регіон, то ви повинні гарантувати правильну видачу контактних даних, валюти та контенту на цих сторінках.

Результат – складна структура сайту для відвідувача та пошукової системи. Може бути досить проблематичним для впровадження на вашій CMS.

Також при такому методі просування потрібно впровадження топонімів у метатеги та заголовки H1-H6 (назва населених пунктів), щоб покращити результати просування.

Створення підпапок для регіонів

Один із найефективніших варіантів просування мультирегіонального сайту. Для його реалізації на ваш сайт просто встановлюють модуль багатомовності, який є у більшості популярних CMS.

Після цього відбувається створення категорій та папок для копіювання відповідного контенту та його перекладу. У такому разі посилальна вага сайту зберігається, оскільки реалізація стратегії просування відбувається в рамках єдиного домену.

Оскільки цей варіант оптимальний, його використовують навіть деякі конструктори сайтів. Вони дозволяють копіювати та перекладати окремі сторінки. 

Клонування основного сайту під кожен регіон

Варіант, де для кожного регіону створюють окремий сайт, але за мінімальну вартість. Причина цього в тому, що сайти будуть створюватися шляхом клонування цільового ресурсу, подальшого перероблювання контенту та заміною контактних даних під відповідні регіони.

Клонування відбувається досить швидко, без спеціальної системи керування та технічних доробок.

Недолік цього варіанта — індивідуальне керування кожним сайтом. Якщо вам потрібно буде замінити частину контенту на сайті, це потрібно буде реалізувати на кожному клоні окремо вручну.

Цілком окремі сайти для кожного регіону

Цей варіант передбачає створення незалежних за функціоналом, контентом та дизайном сайтів, окремо під кожен регіон, з урахуванням усіх особливостей та нюансів при просуванні.

Перевагою створення окремих сайтів є те, що вони більш ефективно просуваються посиланнями, оскільки повністю оптимізовані та заточені під конкретний регіон (нагадує просування незалежних ресурсів).

Недолік — це досить витратно і складно реалізовано. Крім створення самих сайтів необхідно наймати окрему команду під кожен регіон. У випадку, якщо шаблони сайтів відрізнятимуться один від одного, то вага може не передаватися за допомогою тега hreflang. Пошукова система може не зрозуміти, що сайт є регіональним представництвом.

Система регіональних доменів

Дуже зручний та простий у користуванні спосіб. Система регіональних доменів самостійно підміняє на ресурсі контактні дані та контент залежно від регіону, з якого заходить користувач. Це чудово імітує створення індивідуальних сайтів під регіони.

Основною і, мабуть, вирішальною складністю для багатьох компаній є технічна реалізація цього функціоналу. Не кожна система керування надає можливість допрацювати програмний код, щоб додати інструменти для створення регіональних доменів.

Також потрібно провести аналіз вашої ніші та зрозуміти, яким чином ранжуються конкуренти. Посилальна маса буде розрізненою, оскільки посилатиметься на різні піддомени.

Крауд-маркетинг як ефективний метод просування багатомовних та мультирегіональних сайтів

При посилальному просуванні багатомовних та мультирегіональних сайтів крауд-маркетинг – найпростіший і гнучкий метод для отримання початкових посилань. Він дозволяє одночасно працювати з усіма бажаними регіонами. Але за умови, що обрано грамотну лінкбілдінг стратегію. Ви можете реалізувати це самостійно, а можете віддати на аутсорс.

Рекомендую прочитати: Що таке крауд-маркетинг? Повний посібник з крауду на 2024 рік 

Чому вигідно віддати на аутсорс?

При передачі крауд-маркетингової кампанії ви уникаєте:

  1. Самостійної розробки стратегії під кожний регіон;
  2. Відбору відповідних обговорень під кожний регіон (особливо складно в середині просування, коли основні якісні донори використані);
  3. Створення та розкручування профілів авторів;
  4. Підбору виконавців — носіїв мов;
  5. Створення KPI для виконавців;
  6. Регулярного відстеження процесу та боротьби з модерацією (видаленням) розміщених дописів;
  7. Самостійного зрізу аналітики – відстеження ефективності кампанії.

Плюси передачі крауд-маркетингу для мультирегіональних та багатомовних сайтів до рук Referr:

  1. Комфортні особисті кабінети;
  2. Різноманітність способів оплати;
  3. Особистий менеджер, який завжди на зв’язку;
  4. Можливість спостерігати за процесом, схвалювати майданчики, дописи;
  5. Місяць гарантії на посилання;
  6. Пишемо пости українською, англійською, польською, іспанською, німецькою, італійською та іншими популярними мовами світу;
  7. Працюємо із 40+ країнами;
  8. Вчасно надаємо документи, що закривають;
  9. Вся робота ведеться вручну (ніяких спецільних програм);
  10. Кожний допис проходить жорстку модерацію з нашого боку;
  11. Є можливість створити індивідуальний тариф та ділити оплату великих тарифів на кілька місяців;
  12. Можна отримувати 10% з кожного залученого клієнта протягом всього терміну його співпраці з Реферром за партнерською програмою.

Бажаєте замовити крауд-маркетинг для свого мультирегіонального чи багатомовного сайту у Referr? Рекомендую заводити мовні версії в особисті кабінети як окремі проєкти під кожен регіон. Так процес буде простіше та ефективніше.

Щоб переконатися в ефективності лінкбілдінг стратегій команди Реферра — читайте кейси з просування сайтів наших клієнтів та відгуки про співпрацю з Referr.

Коротко про головне

Багатомовність – головна умова просування сайту в різних регіонах. Реалізувати її можна, використовуючи різні варіанти: на різних доменах, піддоменах, окремих папках і категоріях за допомогою спеціальних модулів, створенням індивідуальних сайтів — все залежить від бюджету, можливостей і людських ресурсів.

Головне враховувати технічні моменти:

  1. Обов’язково задати атрибут hreflang;
  2. Впровадити відповідну розмітку у Sitemap;
  3. Коректно перекласти контент сайту;
  4. Прописати/перекласти метатеги;
  5. Реалізувати зручний перемикач мов/регіонів;
  6. Перелінкувати сторінки/сайти.

Оптимальний спосіб створення та просування мультирегіонального та багатомовного сайту – створення підпапок та категорій на основному сайті. Так вся посилальна вага буде передаватися на цільовий ресурс, а не розпорошуватись по клонах та окремих регіональних доменах, але враховуйте вашу персональну ситуацію в ніші.

Найефективніший і найпростіший метод отримання посилань для таких ресурсів на початковому етапі — крауд-маркетинг на аутсорсі. Ви зможете просуватися під усі регіони одночасно без втрат у якості та великих фінансових витрат.

Також до лінкбілдінг стратегії для таких сайтів можна додати:

  1. Сабміти (локальні каталоги, посилання із соціальних мереж, посилання з сайтів пошуку роботи). Вигідно розбавляють посилальний профіль природними посиланнями, демонструють Google геоналежність сайту та забезпечують динаміку зростання посилальної маси;
  2. Гостьові статті. Складніший, але абсолютно точно робочий метод просування сайту в топ Google. Якісні гостьові статті здатні не тільки розвинути посилальний профіль сайту, але й переконати цільову аудиторію у вашій експертизі та збільшити рівень довіри до бренду;
  3. Link Insertion (Niche Edits). Ексклюзивні посилання зі сторінок у топі, які вже мають вагу, трафік і ранжуються в Google за релевантними запитами. Забезпечують швидше просування.

Більше про просування сайтів на міжнародні ринки

Читайте в наших статтях: 

Та дивіться відео на YouTube-каналі Referr

На цьому все.

А який спосіб реалізації мультирегіональності/багатомовності ви вибрали та чому?


bear 6
Павло Юдаков
Спеціаліст з digital marketing у B2B, B2C проєктах; kronus.eu, seniorurezidences.lv
Європа
Інтернет-магазини
Медичні проєкти

Співпрацю з Referr оцінюю дуже позитивно. Комунікація на високому професійному рівні: завжди оперативно та у справі. Під час роботи ми значно збільшили реферальний трафік і рівень доменів, що посилалося на сайт, що дало гарне збільшення органічного трафіку. Також велику подяку хочу висловити support team і менеджерам по роботі з клієнтами. Дівчата дуже якісно та відповідально…

Ознайомитись з усіма 298 відгуками
Кейс Крауд-маркетинг для інтернет-магазину алкогольно-безалкогольного комбінату🥂 У 2,5 рази більше продажів

+22

до DR по Ahrefs

x2.5

зростання кількості продажів з сайту

x2.3

зростання органічного трафіку

Ілля Сафронов SEO-фахівець «АБК Дніпро»
Вивчити детальний кейс
Зареєструйтесь
Чи не підійшов тариф? Зверніться до нашого менеджера

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опубліковано. Усі поля є обов'язковими для заповнення.

Бажаєте отримати безкоштовну консультацію про лінкбілдінг?👻 Заповнити бриф