Referr - Система крауд-маркетингу

Конспект Q/A сесії з поетапної SEO-оптимізації сайтів для виходу на нові ринки з Андрієм Тимошенко

Автор: Олена Туранова
21 Листопада 2022

Олена Туранова
Олена Туранова
Контент-маркетолог referr.com.ua

Сьома Q/A сесія в телеграм-каналі Referr пройшла з Андрієм Тимошенко.

Андрій займається SEO просуванням із 2007 року. Під західні ринки працює з 2014 року. Працював Head of SEO Department в Industrial Media та в TyresNet. Зараз обіймає посаду Head of SEO Department у компанії SEOprofy. Постійний спікер профільних вебінарів та конференцій.

На сесії обговорювали такі важливі теми, як:

  • Чи є різниця у використанні анкорних, чи безанкорних nofollow посилань?
  • Якими інструментами визначати конкурентність кластеру?
  • Який найбільш ефективний спосіб знайти донорів для лінкбілдінгу?
  • Які типи посилань варто використовувати при просуванні сайту?
  • Чи можна просувати сайти без текстів?

Під відео на каналі ми додали зручні таймкоди для перегляду окремих відповідей та корисні посилання. А нижче, за традицією, конспект з акцентами на цікавих та важливих моментах.

Зміст
  1. Як краще робити лінкбілдінг стратегію нового сайту при просуванні на Польщу? Які етапи?
  2. Тематичність визначати на рівні сторінки чи сайту?
  3. Як прив’язати сайт чи його мовну версію для показу в певному гео? Наприклад, щоб англомовна версія показувалась саме в Британії, а не в інших англомовних країнах.
  4. Чи можливо просувати сайт з регіональним доменом типу com.ua під інші країни?
  5. Як дотягнути до ТОПа сайту послуг, який працює по різних містах Канади? Позиції підвисли у ТОП 20-30 й далі ніяк. Контент наче в нормі, інформації більше, ніж у конкурентів, краще описані послуги.
  6. Якими інструментами та за яким алгоритмом можна проаналізувати, через що сайт не підіймається вище певних позицій?
  7. Як впливають nofollow посилання на просування сайту та який приблизний відсоток їх має бути при роботі з західними ринками?
  8. Чи є різниця у використанні анкорних, чи безанкорних nofollow посилань?
  9. Як аналізувати конкурентів перед запуском сайту в сірих нішах?
  10. Якими інструментами визначати конкурентність кластеру?
  11. Чи впливають посилання на зображення на позицію сайтів і покращують її в пошуку?
  12. Як впливає на зміну регіональності підклейка домену з іншого регіону? (Є .uk, до нього клеїмо .br — як це спрацює?)
  13. Як швидко та легко зробити мультимовність сайту на WordPress?
  14. Який найбільш ефективний спосіб знайти донорів для лінкбілдінгу? (відповідь Ігоря Рудника)
  15. Чи є фактором для пошукової системи кількість років на які реєструється домен?
  16. Якщо у конкурентів більше доменів, а в нас немає можливості повторити цю кількість через обмеження бюджету, то як тоді побудувати стратегію просування? Чи є якась можливість просунутися у цьому випадку?
  17. Який мінімальний бюджет на посилання під USA на місяць для сайту послуг у білій ніші?
  18. Як просувати сайт на арабських ринках (наприклад Саудівська Аравія чи Туреччина).
  19. Що там з EAT та профілями авторів: чи качаєте, чи створюєте?
  20. Що краще: одне посилання з великого донора (під Україну) за 200$ чи 10 посилань по 20$ з більш менш адекватних донорів?).
  21. Які типи посилань варто використовувати при просуванні сайту?
  22. Чи бачили ви сайти за конкурентними запитами без текстів? Чи це означає, що можна просувати сайти без текстів?

Як краще робити лінкбілдінг стратегію нового сайту при просуванні на Польщу? Які етапи?

Стратегія для нового сайту мало відрізняється від того, чи це в Польщі, у Франції чи Німеччині. Більше залежить від тематики.

Не регіон визначальний фактор, а саме тематика, ваша ніша.

Якщо ми кажемо про проєкт, який просувається з нуля, то я б починав ставити ті посилання, які максимально тематично релевантні вашому проєкту, ніші, щоб для початку для Google закріпити за собою тематику. Тут на першому етапі важлива саме якість посилань, а не їх кількість.

Якщо ми кажемо про типи посилань, то тут треба ставитись до лінкбілдінгу так, як би ви ставилися, якщо були б власником бізнесу: що б ви робили? Мисліть не з точки зору SEO на першому етапі, а з точки зору бізнесу. Що треба робити, щоб про ваш бренд, вашу компанію, дізналось більше людей?

  • Піар. Це статті, аутріч, ви отримуєте ті самі лінки, які добре працюють для SEO, але ви відштовхуєтесь від піар-стратегії.
  • Білі лістинги. Зазвичай вони не безкоштовні, але там ви можете за тематикою додати свій сайт у перелік компаній з рейтингом. Всі такі посилання будуть добре працювати, адже, якщо вони зроблені правильно, за ними будуть переходити люди. Для Google найкорисніше посилання те, по якому є переходи. І тут важливо не розмивати тематичність.

Я рекомендую починати з цього, а далі, через 2-3 місяці, поступово підмішувати більш сеошні лінки, для передачі Page Rank.

Тематичність визначати на рівні сторінки чи сайту?

Залежить від того, наскільки великий сайт, з якого ми ставимо посилання.

Якщо це невеликий сайт, ми дивимось на тематичність всього сайту. Якщо це щось велике, воно має мати загальну тематику.

Якщо в нас e-commerce, то можемо розміститись на будь-якому бізнесовому сайті зі статтею про запуск нового стартапу чи магазину. Можна записати інтерв’ю, як це робить ain.ua. Вони роблять інтерв’ю з засновником компанії, сайт якої в результаті отримує якісне посилання, яке можна вважати певною мірою тематичним.

Все залежить від контексту. Але з точки зору SEO нам більш важлива тематичність сайту загалом. Її досить непогано показує Majestic. Там можна подивитися до якої тематики відноситься обраний сайт, а потім на основі цієї інформації приймати рішення щодо розміщення посилання.

Як прив’язати сайт чи його мовну версію для показу в певному гео? Наприклад, щоб англомовна версія показувалась саме в Британії, а не в інших англомовних країнах.

В нас існує тег hreflang, яким ми показуємо, під який регіон та під яку мову ранжувати ту чи іншу сторінку або мовну підпапку сайту. В коді можемо це вказати. Зробити так, щоб сторінка ранжувалась лише під Великобританію важко, бо англомовна видача, у вас буде трафік з інших регіонів, як не крути. Але вказати основну, щоб полегшити собі просування у цільовому регіоні, допоможе hreflang, мовним кодом на сайті, якщо ми вказуємо регіон. Це можна зробити в Search Console — Legacy tool (вказати регіональність домену). Або в Search Console окремо саму підпапку і регіон для неї.

Чи можливо просувати сайт з регіональним доменом типу com.ua під інші країни?

Це буде неефективно, в цьому нема сенсу.

Якщо ваш основний бізнес під Україну і ви хочете вийти, наприклад, на Польщу, то краще зробити окремий домен .pl і зв’язати домени hreflangʼами.

Коли ми підв’язуємо hreflang, ми маємо вказати для кожної сторінки відповідну сторінку в іншому регіоні та з того регіону теж ми маємо отримати зворотний лінк.

Тобто кожна сторінка буде перелінкована з відповідною сторінкою в новому регіоні. Ці посилання також передають Page Rank.

Ми робимо обмін Page Rank між цими сторінками й другий домен теж отримує певну силу, він не буде абсолютно нульовий. Але все одно потрібні регіональні посилання на нього. І буде не добре, якщо регіональні посилання ми будемо ставити на com.ua.

Під кожну країну окремий домен. Окрема доменна зона буде набагато ефективніше.

Як дотягнути до ТОПа сайту послуг, який працює по різних містах Канади? Позиції підвисли у ТОП 20-30 й далі ніяк. Контент наче в нормі, інформації більше, ніж у конкурентів, краще описані послуги.

Скоріш за все, сайт програє за посиланнями конкурентам. Такі випадки треба дивитись індивідуально, бо там можуть бути нюанси.

Наприклад, якщо видача ТОП-10 наповнена сайтами, яким по 10-15 років, а у вас молодий сайт, якому 2 роки, то буде досить важко увійти до ТОПу з тими показниками, за реферальними доменами, по об’єму тексту сторінок конкурентів.

Треба враховувати мультиплікатор. Якщо за віковими показниками сайту, тоді це треба чимось компенсувати. Компенсувати можна контентом та зворотними посиланнями, робити більше.

Також потрібно створювати набагато кращий контент. Якщо сторінки, які ранжуються у конкурентів мають 5000 слів, то вам треба робити 10000 слів. Якщо в них там по 70 посилань на комерційні сторінки, то треба робити 100-120, бо це великі, старі сайти, а ми за цим програємо.

Якими інструментами та за яким алгоритмом можна проаналізувати, через що сайт не підіймається вище певних позицій?

Я піду аналізувати контент за ключовими словами та текстовою оптимізацією, порівняю з конкурентами.

Мені тут подобається сервіс SurferSEO. Він непогано аналізує контент, підказує, які ключі в якій кількості треба додавати.

За нашими кейсами це дійсно працює. Коли ми оброблюємо сторінки й корегуємо за рекомендаціями інструменту, то вони підростають.

Я б подивився на якість сторінок порівняно з конкурентами й те, як вони пропрацьовані в плані трасту. Також звернув би увагу на історію. Якщо сторінки зараз ранжуються у ТОП-20, ТОП-30 та ранжувалися й раніше, то скоріш за все недотягують.

Якщо ми були в ТОПі, а потім вилетіли на ці позиції й там залишились — то це трохи інша історія. Це міг зайти асесор і у своїх анкетах написати про сайт негативне. Тоді треба робити аудит за тим, на що дивиться асесор.

Як впливають nofollow посилання на просування сайту та який приблизний відсоток їх має бути при роботі з західними ринками?

Класична схема використання nofollow-посилань: 15-30% від загальної кількості.

Чи мають вони якесь значення для SEO — мають, коли вказують бренд або посилання взагалі. Вони не передають Page Rank, але треба думати, як ці посилання можуть передати хоча б трафік.

Якщо nofollow-лінк передасть хоча б трафік, значить він працює.

Окрім цього, якщо в nofollow-посиланнях прописані брендові ключі, то Google їх розуміє, розклавши текст на терміни та розмір. Навіть якщо Page Rank не передасться, ви отримаєте певну вагу.

Чи є різниця у використанні анкорних, чи безанкорних nofollow посилань?

З точки зору просування, за анкорами, які ви берете, nofollow-посилання вас не будуть підіймати.


Коментар Ігоря Рудника:

Google минулого року заявляв, що nofollow-атрибут став не забороняючим, а наче рекомендаційним, але Google сам вирішує, чи переходити за таким посиланням. В цьому контексті як ти вважаєш, чи потрібно платити за nofollow?


Добувати має сенс. Якщо в нас є можливість поставити з якісного ресурсу nofollow-посилання, яке нам теоретично може передати трафік, то його краще ставити.

Якщо сайт ніхто не відвідує, то нам таке посилання не релевантне. Тут ключовий момент — переходи

Я думаю, тому Google це так формулює: якщо є переходи, то він враховує nofollow-посилання, а якщо ні, то посилання не працює взагалі.

Як аналізувати конкурентів перед запуском сайту в сірих нішах?

Перш за все треба зібрати семантику та кластеризувати її. А далі дивитись за окремими кластерами, бо в різних кластерах будуть різні сайти в ТОПі, трохи різна конкуренція та будуть відрізнятися дані.

Наприклад, в нас є певний кластер ключів. Ми беремо їх, додаємо в Ahrefs й дивимось ті сайти, які мають найбільшу видимість саме за цим пулом ключів.

Так ми збираємо дашборди, виділяємо 5-10 кластерів, збираємо дашборди та за ними, а потім дивимось, які конкуренти максимально представлені у цих кластерах.

Тобто, ми зібрали 10 дашбордів, маємо 100 сайтів, але 10 із них повторюються в тих чи інших кластерах — це і є наші основні конкуренти, яких ми маємо проаналізувати більш детально.

Коли ми аналізуємо конкурентів, ми можемо в Ahrefs завантажити всі беклінки в історію, поставити сортування за датою та, якщо це дійсно успішні кейси в сірих нішах, подивитись, які типи посилань вони ставили й зробити, якщо не те саме, то не гірше. Якщо ми розуміємо, як вони просувались та якою стратегією.

Але майте на увазі, що в сірих нішах часто використовують PBN, які закривають від індексації й Ahrefs їх не побачить. Дані будуть трохи неповні. Треба розуміти, що є певний запас прихованих посилань. Зважаючи на це, слід будувати свою стратегію.

Якими інструментами визначати конкурентність кластеру?

Якщо в мене вже є семантика, то це все робиться через Ahrefs. Я вношу просто кластерами семантику в аналізатор і дивлюся, які сайти за цією семантикою в рамках окремих кластерів ранжуються.

Чи впливають посилання на зображення на позицію сайтів і покращують її в пошуку?

Загалом, так. Будь-яке посилання на вашу сторінку чи на зображення на вашій сторінці, покращує, передає Page Rank.
Це один із методів лінкбілдінгу, коли ви, наприклад, створюєте на сторінках у себе інфографіку, дистрибутуєте її та отримуєте посилання саме на зображення, але вони працюють для SEO теж.

Як впливає на зміну регіональності підклейка домену з іншого регіону? (Є .uk, до нього клеїмо .br — як це спрацює?)

Це ніяк не спрацює, бо все одно основним доменом лишається .uk. Ми в будь-якому випадку такими кроками підсилюємо головний домен.

Тобто, якщо мета підсилити .uk домен, то можна підклеїти бразильський і все буде ок?

В нас передасться Page Rank, але в нас нічого не передасться в плані тематичності за контентом, бо посилання будуть зовсім не за цільовими ключами, з іншомовними анкорами. Взагалі, якщо сайт тематичний, то його не буде відносити до основної тематики.

Так ми додаємо вагу, але ніяку семантичну цінність ми цими діями не додаємо. Це працює, якщо нам треба перебивати високу конкуренцію. Тоді підклейками підвантажують сайт, роблять його “товстим”, але тематичність регулюється все ж таки анкорними посиланнями та контентом сторінок. І тут ми ніяк не переб’ємо підклейками.

Як швидко та легко зробити мультимовність сайту на WordPress?

Є багато мультимовних плагінів. Але треба розуміти, що вони створюються розробниками, а не SEO-спеціалістами. Зазвичай при встановленні такого плагіну сайт треба ще допилювати з точки зору SEO-оптимізації.

Важливий момент: як ви перекладаєте ваші вебелементи. Зазвичай, якщо йдеться про багато мов одразу, їх перекладають автоматично перекладачем. Я завжди рекомендую ці переклади перевіряти вручну.

Ми вивантажували вебелементи в таблиці, де сам елемент — це строка, а мови перекладу — колонки. І роздавали їх перекладачам, аби вони самі це перекладали, бо, якщо робити це автоматично, скриптами через Google Перекладач, то можна отримати варіант як на Аліекспрес, що вже стало мемом.

Пункти меню, особливо німецькою та іспанською, автоматично перекладаються досить некоректно й смішно.

Навіть якщо ви хочете зробити все дуже швидко, я б не нехтував тут людським ресурсом.

Який найбільш ефективний спосіб знайти донорів для лінкбілдінгу? (відповідь Ігоря Рудника)

Це зайти в Collaborator або звернутися в Referr й отримати посилання. Наче жарт, а наче й ні. Але найефективніше це взяти з десяток конкурентів, вивантажити їх беклінки, відсіяти й спробувати повторити їх стратегію.

Інший спосіб, який мені дуже подобається — це взяти деякі маркерні запити по типу «How to». Якщо у вас, наприклад, сайт про ноутбуки, ви можете взяти питання “як вибрати ноутбук”. І за конкретними запитами вивантажити ТОП-100 та їх проробити, виділити контентні або блогові сайти й там добути посилання. Вони будуть дуже тематичні, гарні. Це добре працює, рекомендую.

Чи є фактором для пошукової системи кількість років на які реєструється домен?

Ні. Це може впливати на SEO тільки в одному випадку, якщо ви забуваєте його продовжити. Коли ви реєструєте на 5 років, ви цей ризик із себе знімаєте.

Якщо у конкурентів більше доменів, а в нас немає можливості повторити цю кількість через обмеження бюджету, то як тоді побудувати стратегію просування? Чи є якась можливість просунутися у цьому випадку?

Так, є можливість, треба більше у своїй стратегії робити акцент на ключі низької конкуренції.

Тематичні ключі цільові, але які мають додаткові слова, низькочастотні ключі та середньочастотні, які мають невелику конкуренцію. Просто не намагатися перебити конкурентів за тими ключами, де великий search volume, але й велика конкуренція.

Починаючи з цих ключів. Їх можна зібрати досить багато. Це також буде вимагати від вас створення великої кількості сторінок. Просто на кожну окрему сторінку у вас буде небагато трафіку, але загалом, якщо це ваша загальна стратегія, якої ви будете дотримуватись певний час, у вас набереться об’єм сторінок, який буде давати пристойний трафік.

Який мінімальний бюджет на посилання під USA на місяць для сайту послуг у білій ніші?

Я можу зорієнтувати за середньою вартістю — це буде 140-170$ за більш-менш якісне посилання з сайту, який має хоча б 2000 трафіку та DR 35-40+.

Якщо у вас працює команда аутрічерів, чи є лінкбілдер, то ви в перші місяці зможете тримати середню ціну за посилання у 100$, бо у вас буде досить багато по 70$, 90$, 100$, але вони швидко закінчаться й середня вартість підвищиться до 180$. А далі вже множте на кількість посилань.

Тут ми не враховуємо ручні посилання: з форумів, сабміти та інше. Тут саме про аутріч, якісні посилання зі статей тощо.

Як просувати сайт на арабських ринках (наприклад Саудівська Аравія чи Туреччина).

Насправді так само. Тут тільки проблема у мовному бар’єрі. Процес аутрічу мало чим відрізняється. Проте є національні особливості. Наприклад, через які канали та месенджери спілкуватися.

Також можуть бути нюанси в оплаті. А так, загалом, це той самий аутріч, який так само працює. Там також є вебмайстри, які за кошти можуть розмістити на вас посилання з цільового регіону або .com.

Якщо вам треба вага, то подумайте над тим, щоб створювати PBN, бо це буде вам економити час. Середня вартість одного посилання буде не занадто висока, але ви будете створювати сайти для себе.

А англомовні сайти, які ранжуються в тому регіоні — їх досить багато, їх можна аутрічити. Якщо ви обираєте англомовний сайт, то я б дивився, щоб в ТОП-3 за джерелами трафіку були ваші цільові регіони.

Що там з EAT та профілями авторів: чи качаєте, чи створюєте?

Так, створюємо та прокачуємо. Здебільшого це фейки. Але, якщо є можливість, робіть не фейковий.

Якщо це фейковий профіль, я не рекомендую йому намагатись заробити якісь соціальні посилання. Просто не давати посилання, а вказувати автора із фотографією.

Якщо у вас реальний профіль, то можна давати посилання. Бо асесори заходять та бачать, що це фейкова карточка з Facebook чи Twitter, тоді сайт може песимізуватись. Якщо автор фейковий, вказуйте автора, ставте фотографію, але не вказуйте посилання. Якщо реального приєднали, то можна ставити.

Що краще: одне посилання з великого донора (під Україну) за 200$ чи 10 посилань по 20$ з більш менш адекватних донорів?).

Якщо в нас є багато сторінок, які нам треба прокачувати, то вигідніше взяти 10 посилань та розподілити їх за різними сторінками.

Якщо ми просуваємо головну сторінку, то краще взяти одну за 200. Це залежить від того, яку кількість сторінок ми просуваємо.
І ті, і ті посилання в принципі нормальні, але, якщо вам треба поставити на 20 різних сторінок, то ви ж не будете по 200$ платити. Тут стратегія дешевших буде ефективнішою.

Які типи посилань варто використовувати при просуванні сайту?

Найефективніше — це текстові посилання з контенту та посилання із зображень.

Із зображень — це найчастіше посилання з логотипа. Це може бути з PBN, так і просто із сайту, який дає можливість купити посилання з головної сторінки. Вона виглядає як набір брендів, лого спонсорів. Такі посилання непогано працюють.

З приводу інших посилань — не важливо, а rel:sponsored взагалі намагаємось не ставити.

Чи бачили ви сайти за конкурентними запитами без текстів? Чи це означає, що можна просувати сайти без текстів?

Так, можливо. В нас навіть цього року були експерименти: ми з e-commerce сторінок прибирали тексти та спостерігали. Деякі навіть краще ранжувались без тексту, ніж з текстом. Тобто, текст — це не панацея. Інколи він насправді не потрібен.


Коментар Ігоря Рудника:

Якщо можна додати ключі сторінок в H2, якісь характеристики, описи тощо, то насправді використовувати текст необов’язково.


Наче все😉

Підписуйтесь на телеграм-канал Referr, щоб першим дізнаватися про нові сесії питань та відповідей, долучайтеся до лінкбілдінг чату, щоб дискутувати на тему просування сайтів посиланнями та не забудьте приєднатися до нашого YouTube-каналу, де ми постійно розміщуємо записи Q/A сесій з експертами. Також рекомендуємо додати наш блог у закладки, щоб не пропустити нові конспекти сесій.

Вікторія Гнипа
SEO-фахівець, копірайтер miidvir.ua
Інтернет-магазини
Локальні проєкти

Приємно працювати. Команда легко йде на контакт, клієнтоорієнтовані.

Ознайомитись з усіма 292 відгуками
Кейс Лінкбілдінг для інтернет-магазину електроніки з локальними точками. Зростання видимості молодого ecommerce

x17

зростання DR

+17К

нових ключових слів

Антон Сапко CEO проєкту
Вивчити детальний кейс
Зареєструйтесь
Чи не підійшов тариф? Зверніться до нашого менеджера

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опубліковано. Усі поля є обов'язковими для заповнення.