Пошук фішок і лайфхаків у SEO давно відійшов на другий план. Планомірна робота над сайтом з різних боків дає результат з більшою ймовірністю, ніж кілька фішок застосованих для сайту.

Лайфхаки є і їх треба шукати, але сьогодні поговоримо про комплексне мислення, побудову стратегії, очікування від лінкбілдінгу та розглянемо кейс.
Якщо не хочете читати довгі міркування, можна відразу перейти до кейсу за цим посиланням.

Інтернет-маркетинг складається з десятків інструментів, більшість з яких можна оцінити та виміряти окремо.

SEO – один із найбільш важко прогнозованих напрямків. Можна зробити технічну оптимізацію сайту, згідно з рекомендаціями Google, але це не дасть гарантію результату, це швидше підвищить ймовірність вашого виграшу в цій грі, не більше.

Складова SEO, яку найважче оцінити – посилання.

Питання, яке не може вирішити жоден SEO-фахівець

Як оцінити ефективність посилання?

На це питання немає відповіді. SEO-фахівці будують стратегію просування сайту на основі аналізу ніші, методів просування конкурентів, внутрішнього чуття та ідей.

Припустимо, є сайт з ідеальною технічною оптимізацією згідно з довідкою Google, з хорошим поведінковим профілем, але сторінки далекі від топу і не отримують достатньо цільового трафіку через слабкий профіль сторінок. Як визначити достатню кількість посилань потрібної якості, щоб отримати бажані позиції, не заплативши зайвого?

Нема відповіді.

Питання, які необхідно поставити перед створенням стратегії посилань:

  1. які типи посилань використовувати;
  2. у якій пропорції;
  3. яка має бути динаміка;
  4. у якій кількості;
  5. яку додаткову цінність вони дадуть: впізнаваність, переходи;
  6. як довго ми дотримуватимемося даної стратегії;
  7. що робити, якщо стратегія не спрацює?

Як побудувати посилальну стратегію у стані невизначеності?

У той самий час, коли ефективність посилань важко порахувати, від них неможливо відмовитися. Тому у лінкбілдінгу важливо вірити в обрану стратегію і дати їй час, щоб показати себе.

На що варто звернути увагу:

Постійна позитивна динаміка

Це найважливіший чинник. Постійна поява нових посилань свідчить про те, що ваш сайт розвивається, про нього знають, про нього говорять, отже, він має цінність.

Поєднання різного типу посилань

Звернувши увагу на співвідношення типів посилань лідерів ніші, можна як знайти ідеї для власного профілю, так і просто зрозуміти можливе співвідношення за посиланнями.

Анализ ссылочного профиля лидеров ниши

Важливий момент. Старі сайти мають більший рівень довіри пошукових систем, тому можуть дозволити собі певні перегини. Наприклад, такі сайти можуть мати високу частку посилань з прямими анкорами, але якщо молодий сайт повторить цю стратегію, то з високою ймовірністю отримає фільтр від Google.

Рекомендуємо аналізувати топ 10-20, щоб отримати усереднені дані та звернути увагу на молодих гравців ринку, які стратегії вони використовують.

Визначаючи типи посилань для вашого посилального профілю, можна виходити з основних варіантів посилань:

  • із статей;
  • з форумів, коментарів;
  • з PBN;
  • із соціальних мереж;
  • з профілів, каталогів.

Технічні характеристики: dofollow/nofollow, redirect, текстові.

Параметри майданчика. Залежно від типу посилання, вимоги до майданчика можуть бути різні, наприклад:

  • траст сайту;
  • трафік;
  • тематика;
  • кількість зовнішніх посилань на сайт;
  • кількість зовнішніх посилань із сайту.

Не забувайте, що кожен тип посилань має свою функцію. Dofollow посилання з трастових майданчиків передадуть більше ваги сайту, ніж посилання із соціальних мереж, але останні можуть привести реферальний трафік із хорошими поведінковими.

При цьому одні й ті самі посилання можуть бути використані для різних цілей. Наприклад, SEO-фахівці використовують крауд-маркетинг для абсолютно різних завдань.

Намагайтеся будувати максимально природний профіль без надання переваги якомусь одному типу посилань.

Анкори та навколопосилальний текст

При проєктуванні анкорного листу найчастіше чути слово “безпека”. Навіть якщо ви використовуєте максимально якісні майданчики, але при цьому отримаєте 100% комерційних анкорів, ваші шанси потрапити під санкції пошукових систем дуже високі.

На початковому етапі розвитку проєкту, рекомендуємо уникати будь-яких прямих входженнь запитів до анкору. Але потрібні фрази можна використовувати в навколопосилальному тексті, що дасть якийсь плюс.

Посилання-картинки з прописаними альтами у вигляді потрібних ключових слів — непоганий вибір для молодого сайту.

Якщо ви робите довгостроковий проект, краще відштовхуватись від безпечної стратегії і не випробовувати долю. Швидше за все, ваш проект зростатиме повільніше, але ви зможете закласти якісну базу і в перспективі залишитеся у виграші.

Очікування перед початком робіт

Перед тим як братися за створення посилального профілю, вам необхідно визначитись зі своїми очікуваннями.

Тут можна виділити два варіанти:

  1. швидко, дешево (або дорого) та з високим ризиком;
  2. дорого, швидко та надійно.

Правильні очікування перед початком робіт допоможуть оцінювати результати на тимчасовому проміжку.

Цілі

При розміщені посилань можуть бути закладені різні цілі:

  • реферальний трафік;
  • впізнаваність;
  • зростання позицій;
  • і т.д.

Важливо визначити очікування на початку робіт.

Посилання це одна із складових просування, так само як і текстова оптимізація, технічна, юзабіліті. Якщо у вас сильно шкутильгає одна з цих складових, то її не завжди можна нівелювати за рахунок іншої. Однак, якщо йде комплексна робота, то ви можете посилити результат за рахунок правильно вибраного інструменту.

Так і вийшло у наших колег із агентства spectr.media.

Яку роль відіграв крауд-маркетинг у просуванні сайту засобів гігієни

Кейс агентства spectr.media.
Константин Журавський, SEO-фахівець

Наприкінці грудня до нас надійшов сайт, який спеціалізується на продажу засобів гігієни для хворих на нетримання. Перше, що ми зробили – провели аудит. Сайт був перевірений за 22 групами факторів, які сумарно містять 700 параметрів:

– Загальний аналіз сайту

– Перевірка матриці сайту

– Вивчення тематики

– Перевірка хостових факторів

– Перевірка індексації

– Перевірка на дублювання, афіліати та помилки

– Перевірка регіональної належності сайту

– Перевірка на спам та вразливість

— Фактори авторитетності

— Семантичне ядро

– URL фактори

– Перевірка структури сайту

– Перевірка верстки

– Перевірка юзабіліті

– Перевірка сніппетів

– Перевірка посилальної маси

– Перевірка внутрішніх посилань

– Перевірка статичної ваги сторінок

– Перевірка анкор-листу

– Перевірка текстових факторів

– Аналіз ефективності просування

– Бізнес-аналітика

У результаті було виявлено 94 технічні помилки, які вимагали виправлення. Наприклад:

  • Картки товарів були доступні відразу за двома адресами (це значна помилка);
  • Відсутня семантична розмітка;
  • Щомісяця на сайті виявлялося 600-700 недоступних сторінок (404 помилка).

  1. Проблема була в обміні між 1C Склад та CMS сайту. Усунули причину виникнення. На даний момент 404 помилок немає.
  2. У індексі були сторінки категорій з параметрами ?sort, які є дублями основних сторінок категорій. Закрили від індексації сторінки з параметром sort у robots.txt.
  3. Асортимент ховався із сайту, якщо його не було в наявності. Оскільки поставки були регулярними, було прийнято рішення відображати товари постійно і додати до них напис: “Немає” і кнопку “Повідомте, коли з’явиться”.

    Відвідувачі сайту почали залишати свої адреси, і, як тільки, товар надходив на склад їм відразу приходило повідомлення. Це збільшило продаж!
Оскільки потрібен був результат, а аудит зайняв місяць, ми вирішили, що з початком виправлення помилок ми одночасно запустимо крауд-маркетинг.
Важливо! Виправлення на сайті вносилися силами програмістів клієнта. Все було зроблено дуже швидко та оперативно. Варто відзначити, що клієнт (власник інтернет-магазину) був активно залучений до роботи над проєктом, тому на стороні замовника всі правки вносилися дуже швидко!

Що ми очікували від крауд-маркетингу

  1. Швидке нарощування посилальної маси. З якою метою? Нам було необхідно, щоб робот Google став частіше відвідувати наш сайт, щоб зміни, які ми вносили, швидко потрапляли до них у систему і відповідно сайт став швидше від цього зростати.
  2. Цільову аудиторію.
  3. Продаж. Чесно скажемо, не дуже чекали, але хотілося отримати заявки від людей, які переходили за посиланнями, що розміщувалися на форумах.
  4. Вартість посилання. Ми розміщуємо на сторонніх сайтах винятково гарні гостьові матеріали. Все це робиться з метою формування правильного іміджу, а також це гарний сигнал пошуковій системі про те, що ми працюємо якісно. Наша концепція — розміщуватись там, де знаходиться наша цільова аудиторія. Якщо порівнювати вартість розміщення одного крауд-посилання та гостьового поста, то виходить велика різниця у ціні та обсязі за однаковий бюджет.

Чому крауд ​​маркетинг, а не розміщення в блогах та засобах масової інформації

Причини такі:

  • Швидкість розміщення;
  • Вартість розміщення одного посилання.

Створення матеріалів для розміщення в блогах або ЗМІ займає від одного до чотирьох тижнів, залежно від форми контенту. Відповідно, на кожен сайт, який обирається за десятком критеріїв, ми розміщуємо одну одиницю унікального контенту. Щоб робот Google полюбив наш сайт і швидко індексував зміни, які ми вносили, нам потрібен був інший спосіб. Ми вирішили використати крауд-маркетинг.

Коли почали обирати підрядника, першим нам потрапив сервіс Referr. Крім цього, ми були підписані на їхню розсилку, звідки приходили гарні матеріали, тому до нього було більше довіри. Звичайно, як будь-яке агентство, ми хотіли оптимальний варіант, щоб ціна дорівнювала якості. Пошукали в Інтернеті, написали знайденим компаніям.

Усього було знайдено 4 компанії: 2 — відповіли, 2 — не відповіли. В результаті віддали перевагу Реферру.

Що вийшло в результаті

Справді, перевіряючи логи сайту на сервері, ми визначили, що частота відвідування роботами Google нашого сайту зросла у кілька разів. До кінця першого місяця ми заміряли позиції, вони сильно виросли (і продовжують рости):

а трафік сайту зріс у 6 разів:

Також ми побачили, що люди дійсно переходять, і це саме цільова аудиторія, оскільки час відвідування сайту досить довгий.

У перший місяць не було заявок з форуму, але ми відразу, за допомогою когортного аналізу Google Analytics заміряли, зробили вибірку – когорту відвідувачів, які приходили з форумів та відстежували їх протягом наступних 30 днів. Тут виявили, що кілька заявок надійшло від людей, які вперше потрапили на наш сайт через форум.

Постановка завдань для крауд-маркетингу:

  1. Нас цікавили не посилання, а відвідувачі та зростання нашої впізнаваності у мережі.
  2. Релевантні відповіді. Дозволено було посилатися на будь-яку сторінку сайту, яка допомогла б розв’язати питання людини.
  3. Вільна форма анкорів.
  4. Приймалися посилання будь-якого типу: dofollow, nofollow, redirect, згадки. Для максимального охоплення та природності.

Таке ТЗ дозволило підрядникам не зупинятися лише на анкорах чи seo-показниках майданчиків, проставляти різні види посилань, у тому числі просто текстові згадки сайту.

У підсумку, за 6 місяців роботи у сайту значно зросли позиції в пошуку, ми відзначили високу ефективність крауд-маркетингу і плануємо використовувати цю стратегію для інших проєктів також.

UPD. 5 жовтня 2016

3 постійні речі, які ми робили і продовжуємо робити з сайтом:

  1. Крауд маркетинг.
  2. А/Б тестування. За серпень-вересень протестували та за результатами змінили кошик, додали кілька елементів у картку товарів.
  3. Розміщення якісних матеріалів на зовнішніх майданчиках.

За підсумками:

UPD. 15 травня 2017

За період з жовтня 2016 до травня 2017 року, ми продовжували роботу з розміщення статей на інших сайтах з метою отримання трафіку. Всі посилання, які розміщувалися на цих сайтах, ставилися в теги nofollow і noindex.

Продовжували роботу з форумами та відгуками. Її продовжував виконувати сервіс referr-service.com.

Послідовно вносили зміни до дизайну сайту з метою підвищення конверсії.

Дві, на наш погляд, найважливіші зміни, що вплинули на зростання трафіку в останньому періоді:

  • Перехід сайту на https протокол. Для цього ми використали цю інструкцію.
  • У нас на сайті фільтр продуктів налаштований так, щоб пошукові системи могли формувати сторінки. Тобто зараз у нас розміщено 215 товарів. Але сторінок у пошуку – понад 8000. Причому всі сторінки містять унікальний контент!

На даний момент семантика сайту – унікальні запити, – складає 18 000 слів.

Тобто, якщо людина вводить запит “Підгузники hartmann розмір medium номер 2”, ми надаємо їй сторінку, яку автоматично сформувала та додала до свого індексу пошукова система, на якій розміщені “3 продукти Hartmann medium номер 2”. Ці сторінки мають унікальний контент, згенерований за формулою title, description та h1:

Результати

Зростання пошукового трафіку:

Зростання посилального профілю:

Зростання видимості в пошукових системах за даними Serpstat:

Стабільна робота щодо проєкту підвищує ймовірність позитивних результатів.