Ігор Рудник
Керівник referr.com.ua

Суперечки про те, чи потрібні nofollow-посилання для SEO – нескінченні. Головна теза:

Якщо nofollow-посилання не передають ваги, а значить не впливають на просування сайту, навіщо їх добувати?

Якщо ви погоджуєтесь з цією думкою, то сьогодні ваш світ зміниться 🤫

У цій статті ми розберемо, що таке dofollow-посилання та nofollow-посилання, чим вони відрізняються і чи потрібно використовувати nofollow при просуванні сайту посиланнями.

Зміст
  1. Що таке dofollow-посилання?
  2. Що таке nofollow-посилання?
  3. У чому різниця між dofollow-посиланням та nofollow-посиланням?
  4. Навіщо потрібні nofollow-посилання у лінкбілдингу?
  5. Що вам дає використання nofollow-посилань на рівні з dofollow?
  6. Як перевірити dofollow або nofollow посилання? І що таке nofollow noopener?
  7. Що про nofollow-посилання думає Google?
  8. Навіщо сайту взагалі потрібні посилання?
  9. Де взяти найкращі nofollow-посилання для просування сайту?
  10. Замість висновків

Що таке dofollow-посилання?

Технічне визначення:

Dofollow–посилання — гіперпосилання, які ведуть на певний сайт чи сторінку. Такі посилання дають роботам пошукових систем сигнал до переходу і сканування сторінки, де розташовані.

Приклад:

<a href=”url” rel=”dofollow”>текст посилання</a>

Що таке nofollow-посилання?

Технічне визначення:

Nofollow-посилання — це значення атрибута rel для HTML-тегу «a» (rel=”nofollow”).

Приклад:

<a href=”http://site.com/” rel=”nofollow”>текст посилання</a>

У чому різниця між dofollow-посиланням та nofollow-посиланням?

Дуфоллоу-посилання 100% враховуються пошуковими системами, а нофоллоу-посилання враховуються вибірково. Вони працюють більше як підказки під час ранжирування. 

Тому при просуванні сайту посиланнями, фахівці намагаються добути із зовнішніх майданчиків якнайбільше dofollow-посилань. Аргументуючи це тим, що вплив dofollow-посилань на SEO сильніший. Але якщо ви хочете створити природний і безпечний посилальний профіль сайту, варто добувати посилання різних видів.

Навіщо потрібні nofollow-посилання у лінкбілдингу?

Останнім часом я все частіше стикаюся з думкою, що nofollow-посилання — це погано. Більшість наших клієнтів вказують у ТЗ 100% dofollow. Мене це насторожує, особливо якщо замовник — молодий сайт.

Навіщо потрібні нофоллоу-посилання сайту? Чи потрібні вони взагалі, може вони марні й варто їх максимально уникати або намагатися взагалі не отримувати. І як правильно використовувати dofollow та nofollow-посилання для просування сайту в Google? Відповіді на ці запитання ви знайдете у відео (прив’язка до часу):

Аргумент №1: довіряємо лідерам

Перший аргумент на користь того, навіщо потрібно використовувати nofollow-посилання — це довідка Google. 

Чи враховуються nofollow-посилання під час ранжування? Як використовувати nofollow-посилання? Інформація в довідці Google

Існує думка, що якщо привласнити атрибут rel=nofollow посиланню, то Google не переходитиме за ним. Якщо дослівно перекласти: «nofollow» означає «не слідувати».

Ми «начебто» забороняємо пошуковим роботам переходити за цим посиланням. Відповідно, воно не буде проіндексоване та враховане. Але! Як бачимо, у довідці Google пишуть, що так було раніше. Тепер вони мають зовсім інший підхід. І будь-які атрибути, зокрема й атрибут rel=nofollow, будуть використовуватися як сигнали при ранжируванні сторінки.

Я глибоко переконаний, що nofollow-посилання враховуються. Особливо якщо вони трафікові й стоять у потрібному місці. Такі посилання безумовно важливі та працюють. Ви можете із цим сперечатися, але якщо це написано у довідці Google, то так і є.

Читайте про просування сайту в Google та актуальні фактори ранжування Гугла.

Аргумент № 2: сайтів зі 100% dofollow-посиланнями немає

При впровадженні крауд-посилань, гостьових публікацій, аутрічу і Tier-2, Tier-3 посилань, всі хочуть dofollow-посилання з комерційними анкорами. Це, звісно, ​​чудово, але далеко від реальності.

А реальність така, що практично не існує сайтів, які мають 0% nofollow-посилань. Як правило, їх досить багато.

Кількість nofollow-посилань у профілі залежить від того, яким механікам посилального просування ви віддаєте перевагу. Якщо ви тільки почали працювати з сайтом, реєструєте його в каталогах, профілях соцмереж та інших сабмітах, а також працюєте з форумами, то на таких майданчиках апріорі частка nofollow-посилань і redirect-посилань вище. 

Розподіл dofollow і nofollow посилань у посилальному профілі сайту в інструменті Ahrefs

Якщо ви базуєтеся на крауд-маркетингу й у вас 100% dofollow-посилань — це дивно, тому що такого не буває. Ця ситуація точно приверне увагу пошукових систем, що може призвести до накладення санкцій на сайт.

Песимізація позицій сайту при розміщенні 100% dofollow посилань на зовнішніх майданчиках

Як розподіляти dofollow, nofollow-посилання та чи працює поширена формула: 20% nofollow-посилань, 80% dofollow-посилань? Розповідає Ігор Шулежко — CEO & Founder Rankup-Ua (прив’язка до часу):

Аргумент № 3: величезна кількість топових майданчиків розміщують лише nofollow-посилання

Існує велика кількість крутих майданчиків, які розміщують тільки nofollow-посилання і немає причини з такими майданчиками не працювати. Вони дають вам переходи на цільовий сайт, впізнаваність компанії у мережі та, власне, клієнтів. 

Так, вони не дадуть вам dofollow-посилання, але посилання з атрибутом rel=nofollow, яке вони розмістять дасть вам переходи зацікавленої цільової аудиторії. Зверніть увагу на Serpstat Blog:

Трафік блогу Serpstat через інструмент SimilarWeb. Серпстат блог у статтях розміщує тільки nofollow-посилання

Тепер візьмемо за приклад посилання в якійсь блоговій статті: 

Атрибут rel=nofollow для посилання всередині блогової статті Serpstat

Бачимо, що воно з атрибутом rel=nofollow. У цьому нічого поганого.

Якщо ви не використовуєте nofollow-посилання — ви втрачаєте можливості.

Що вам дає використання nofollow-посилань на рівні з dofollow?

  1. Безпека посилального профілю. Якщо ви намагатиметеся розміщувати максимальну кількість dofollow-посилань — це буде виглядати дивно на тлі інших сайтів вашої ніші.
  2. Природність. Працюючи над посилальним, потрібно пам’ятати, що «зразково-показовий» профіль без nofollow-посилань і redirect, приверне до себе увагу пошукових систем і, у майбутньому, може призвести до потрапляння під фільтри.
  3. Більше можливостей. Це найголовніше. Не боячись отримувати nofollow-посилання, перед вами відкриваються нові можливості: робота з найкращими майданчиками, трафіковими, трастовими, цікавими. 

Використання nofollow-посилань відкриє перед вашим сайтом нові горизонти. Тільки уявіть, якщо ви уникатимете таких посилань, а ваші конкуренти — навпаки? Вони розміщуватимуться на найбільших майданчиках і спілкуватимуться на крутих форумах зі своєю цільовою аудиторією, а ви ні. Адже у вас в голові виник міф, що nofollow-посилання — це погано.

Я рекомендую вам відходити від цього стереотипу і все ж таки використовувати потенціал nofollow-посилань. 

Як перевірити dofollow або nofollow посилання? І що таке nofollow noopener?

Обираючи майданчики для отримання посилань, потрібно вміти визначати dofollow, nofollow, redirect посилання.

Найпростіший спосіб — це знайти зовнішнє SEO-посилання та подивитися його у коді.

Відкриваємо контекстне меню, тиснемо Inspect і дивимося, що в коді:

 Перевірка атрибута вихідного посилання на зовнішньому майданчику: dofollow, nofollow, redirect

До речі, тег rel=”nofollow noopener”, за фактом це те ж саме, що і тег nofollow. Саме nofollow noopener почав використовуватися в останніх версіях WordPress, тому ви будете бачити його так само часто.

Більше корисних розширень для SEO ви знайдете у статті: «30+ розширень Google Chrome для SEO-фахівців, вебмайстрів та маркетологів»

Зараз переходимо до цікавого, до того як Google сприймає nofollow-посилання.

Адже ви цього чекали? 

Що про nofollow-посилання думає Google?

Восени 2019 року по всьому світу пройшла несподівана новина! Google офіційно заявив, що буде враховувати nofollow-посилання. Про це йдеться у його офіційному блозі. Скрін статті додавали раніше.

Крім цього, пошукова система ввела два нові атрибути: rel=”sponsored” і rel=”ugc”. Перший рекомендується використовувати для куплених посилань (посилань у рекламних дописах, спонсорському контенті), другий — для посилань в органічному контенті користувача (наприклад, у коментарях).

Рекомендуємо бути з новими атрибутами максимально обережними. Якщо ви використовуєте атрибут rel=”ugc”на платних посиланнях, це потенційно може привести ваш сайт до санкцій.

А якщо вам потрібно приховати від індексації спонсорське посилання, то ви цілком можете застосувати поєднання rel=“sponsored nofollow”. Головне не переплутати 😄

Раніше у SEO-колах існувало твердження, що якщо закрити всі вихідні посилання від індексації, то сайт краще ранжуватиметься.

Google вважає його неправильними й аргументує це тим, що закриття всіх вихідних посилань у nofollow може нашкодити сайту, тобто знизити позиції у пошуковій видачі.

Детальніше про це у відео:

Навіщо сайту взагалі потрібні посилання?

Незалежно від того, чи передають nofollow, redirect, span посилання якусь вагу чи ні, головне, що вони виконують свою основну функцію — переводять користувача з однієї сторінки на іншу.

Посилання сприяють підвищенню впізнаваності бізнесу у мережі

Це означає, що люди будуть потрапляти на ваш сайт, проводити на ньому час, торкатися вашого бізнесу.

Якщо у вас якісний продукт, зручний сайт, ви отримаєте гарні поведінкові фактори сторінок, що неодмінно вплине на SEO. Ви отримаєте брендовий та прямий трафік, який має велике значення для пошукових систем.

Беклінки безпосередньо впливають на лідогенерацію сайту

Якщо ви розміщуєте посилання на релевантних сторінках, ви отримаєте переходи аудиторії, якій цікавий ваш продукт і якщо він якісний, то однозначно отримаєте ліди та замовлення.

Посилання породжують посилання

Посилання, розміщені у соціальних мережах можуть не дати вам очікуваного SEO-ефекту, але можуть спровокувати інфопривід і принести посилання з інших майданчиків.

Якщо ви здатні згенерувати крутий інфопривід, яка різниця, як будуть реалізовані посилання?

Де взяти найкращі nofollow-посилання для просування сайту?

Найкраще посилання = трафікове. Якщо за посиланням переходить релевантна аудиторія, це корисне посилання.

Розміщення беклінків на популярних відеохостингах

Youtube — найпопулярніший відеохостинг у світі й ви думаєте, що Google не враховує посилання, які стоять під популярними відео?

Зворотні посилання під відео в найпопулярнішому у світі відеохостингу YouTube

Або Vimeo:

Зворотні посилання під відео в популярному відеохостингу Vimeo

Рекомендації від відеоблогерів можуть дати великий обсяг трафіку з дуже добрими поведінковими:

Переходи на сайт за вихідними посиланнями, розміщеними під відео на YouTube

Додавання посилань у профілі та дописи відомих соціальних мереж

X, Flickr, Tumblr, LinkedIn, Facebook, Instagram, Tik Tok та десятки інших соціальних мереж дозволяють додати посилання та отримати аудиторію:

Розміщення беклінків у постах і профілях соціальних мереж

Добування зворотних посилань з форумів та спільнот

Багато лідируючих форумів закривають свої посилання в nofollow або noindex, але це абсолютно не привід не працювати з ними. Ось, наприклад, Moz Q&A Forum:

Ссылки с тегом rel = "nofollow" в посте на Q/A форуме Moz

Але якщо ви хочете dofollow-посилання, то звичайно виключайте його зі свого списку відповідних майданчиків 😜

Отримання беклінків на Q/A сайтах (сайтах запитання-відповідь)

Це платформи з мільярдним щомісячним трафіком і у них також посилання на nofollow, а у Quora посилання реалізовані через span. Але я не думаю, що пошукові системи не враховують ці посилання у SEO. Це не логічно.

Приклад посилання на quora.com:

 Посилання з тегом rel = «noopener nofollow» у q/a сервісі Quora

Рекомендуємо прочитати про грамотне просування сайту посиланнями на Quora і лінкбілдинг на Reddit.

Замість висновків

Головна мета пошукових систем — покращити результати видачі, суттєво піднявши експертний контент. Однак той факт, що посилання з Вікіпедії та інших трастових ресурсів не враховувалися через те, що вони nofollow, створив замкнене коло. 

Після того як Google переглянув своє ставлення до таких посилань, можна сміливо стверджувати, що вони працюють і працюватимуть надалі. 

Тому не варто побоюватися nofollow-посилань. Якщо ви добуваєте їх з якісних майданчиків — це піде тільки на користь посилальному профілю вашого сайту. 


Бажаєте отримувати посилання вже сьогодні? Просто зареєструйтесь у Referr. Наші менеджери допоможуть вам у всьому розібратися та запустити посилальне просування сайту. Про ефективність роботи нашої команди читайте у маркетингових кейсах і відгуках від клієнтів Реферра.

Можемо з упевненістю сказати, що у нас найкращі менеджери на ринку, які допоможуть вирішити абсолютно будь-яке завдання з лінкбілдингу!