Олена Вєдьоріна
Контент-маркетолог referr.com.ua

Безплатні посилання — чудовий спосіб почати просування нового сайту. Вони дають можливість протестувати різні механіки лінкбілдингу та визначити найбільш ефективні для вашого проєкту, а також забезпечать правильний старт для нарощування посилальної маси.

Але де безплатно розмістити посилання? Адже для безпечного просування потрібні якісні майданчики, а в сучасних реаліях якісно ≠ безплатно. 

У цій статті я розповім про ТОП-10 типів майданчиків, на яких можна розмістити безплатні посилання на сайт. А також поділюся секретами плідної роботи з ними 🤗

Підписуйтесь на офіційний телеграм-канал Реферра. Там ви знайдете кращі механіки лінкбілдингу для отримання безплатних посилань 🦉

А також приєднуйтесь до лінкбілдинг чату Referr.

І тип: Директорії (каталоги, довідники)

Реєстрація у каталогах — один із перших перевірених способів отримання безплатних посилань для сайту. До таких типів майданчиків належить Google My Business.

Що врахувати під час роботи з цим методом? 

  1. Обирайте майданчики з трафіком не менше ніж 9К відвідувачів на місяць (не плутати з унікальними відвідувачами). Дізнайтесь із нашої статті: якими інструментами перевірити трафік майданчика.
  2. Перевіряйте траст донора. Це може бути DR Ahrefs, DA MOZ або TF Majestic.
  3. Повністю заповнюйте анкету. Усі поля, які необхідні для заповнення, у тому числі картинки/відео, мають бути заповнені.
  4. Вказуйте лише актуальну та достовірну інформацію. Це стосується номерів телефонів, email, фізичних адрес, соціальних мереж, месенджерів тощо.

Пам’ятайте, що навколопосилальний текст так само важливий, як і якість майданчика.

Приклади каталогів/довідників для розміщення безплатного посилання
Google Мій бізнес
Foursquare.com
Whitepages.com
Yookalo.com
Somuch.com

II тип: Сайти пошуку роботи

Усі знають про ці майданчики, але мало хто використовує сайти пошуку роботи для розміщення посилань. Однак абсолютно на всіх job-сайтах можна додати активне посилання.

Тут також слід повноцінно прописувати інформацію про компанію та надавати актуальні контактні дані. Це збільшить довіру з боку цільової аудиторії та Google. 

Окрім цього, рекомендуємо регулярно моніторити відгуки про компанію. Було б непогано приєднати до цього завдання й роботу з крауд-посиланнями. Розміщення з десяток нейтральних коментарів допоможе створити позитивну тональність довкола вашого бренду. А це важливо при просуванні у мережі.

Приклади сайтів пошуку роботи, на яких можна розмістити безплатні посилання
Europass.europa.eu
Theladders.com
Linkup.com
Indeed.com
Angel.co

Тип III: Сайти відгуків

Метод доволі підступний, проте він реально забезпечує отримання безплатного посилання. У чому підступність? На таких майданчиках потрібно розміщуватись обережно. Ви повинні бути готові до реальних вигуків про компанію. 

Радимо уважно підійти до опису компанії, додати контактні дані та візуальний контент. 

Обов’язково підпишіться на email-сповіщення про нові коментарі, щоб вчасно реагувати на всі відгуки відвідувачів. 

Також було б непогано провести акцію на кшталт: «бонус за відгук». Це допоможе вам отримати свої перші реальні відгуки відносно безплатно (залежно від типу бонусу).

Приклади сайтів відгуків для розміщення безплатних посилань
Trustpilot.com
Merchantcircle.com
Which.co.uk
Testfreaks.com
Consumerreports.org

IV тип: Соціальні профілі

Відмінний спосіб отримання природних посилань безплатно.

Посилання із соціальних профілів — ефективний метод просування молодих сайтів і не тільки. Якщо у вас не вистачає часу чи бажання добирати трастові майданчики, створювати та заповнювати якісні профілі для розміщення посилань, то ви завжди можете делегувати це нам. У Referr є чудові SEO-пакети «Посилання із профілів соціальних мереж».

Тут потрібно завести хороший брендований профіль, в якому обов’язково повинні бути присутніми:

  1. Ім’я, Прізвище представника;
  2. Фото;
  3. Заповнена анкета;
  4. Інформація про компанію (де її можна додати);
  5. Логотип, банер, картинки;
  6. Контактна інформація (email, соціальні мережі, месенджери тощо). 

Обов’язково простежте, щоб профіль був «живим» (мінімальна діяльність та хороша заповненість), уникайте додавання посилань у свіжозареєстровані акаунти. Зачекайте щонайменше 2 тижні, перш ніж додати до облікового запису посилання.

Приклади соціальних мереж для видобутку безплатних посилань
Facebook.com
Reddit.com
LinkedIn.com
Instagram
Quora.com

V тип: Сайти візуального контенту 

Цей метод трохи складніший, оскільки потребує мінімальних навичок у створенні та редагуванні візуального контенту. Яскравий представник такого типу майданчиків — Pinterest. 

Все, що потрібно — створити привабливу картинку / інфографіку, завантажити її на майданчик та додати сайт до опису. 

Це може бути як щось просте: логотип компанії, фото офісу / товару; так і щось складніше: інфографіка, малюнок, схема, діаграма тощо.

Сайти візуального контенту для розміщення безплатних посилань
Pinterest.com
Theinspirationgrid.com
Designspiration.com
Dribbble.com
Behance.net

VI тип: Відеохостинги

Ще складніший, але не менш ефективний метод — отримання посилань під відео на Youtube, Vimeo тощо. Складність його в тому, що для розміщення посилання необхідно створити щонайменше один відеоролик (краще корисний). 

Це може бути цікава реклама або вебінар, навчальне відео чи інтерв’ю. Головне, щоб воно несло якусь цінність. Приклад:

Як тільки готовий контент, можна почати розкидати його по майданчиках. Внизу не забудьте додати опис та посилання на сайт. 

Приклади відеохостингів для отримання безплатних посилань
Youtube.com
Vimeo.com
Twitch.tv
Swarmify.com
Wistia.com

Тип VII: Подкасти

Подкасти — аналогічний відеохостингам, метод отримання безплатних посилань. Суть його у тому, щоб записати корисну голосову доріжку (міркування, інтерв’ю, лекція тощо) та розмістити її на всіх відповідних майданчиках з активним посиланням на сайт. 

Приклади подкастів для розміщення безплатних посилань
Podhunt.app
Radiopublic.com
Soundcloud.com
Libsyn.com
Podbean.com

VIII тип: Видання для самостійного розміщення

Це знайомий всім нам метод розміщення гостьового посту з одним «але». Донори для матеріалів повинні надавати можливість розмістити статтю з посиланням безплатно. Такий собі блог усередині блогу. 

Норми до такого матеріалу такі самі, як і для стандартного гест посту, але тут можна дати волю посиланням. Розмістити лінку на головну сторінку, статті, інструменти, додати відео, дослідження тощо. 

Чим повноцінніше і цікавіше буде ваш матеріал, тим краще. 

Видання для самостійного розміщення, в яких можна проставити безплатні посилання 
Write.as
Issuu.com
Medium.com
Telegra.ph

IX тип: Безплатні дошки оголошень 

Ще один спосіб просування безплатними посиланнями. На дошках оголошень щодня продають товари / послуги десятки тисяч відвідувачів. Цей метод отримання безплатних посилань спрацює найкраще для ніші e-commerce та сайтів послуг. 

Що робити:

  1. знаходимо безплатні дошки оголошень потрібного регіону;
  2. дивимося на їх трафік, траст та спам;
  3. створюємо профіль та додаємо туди посилання;
  4. за бажанням можна створити кілька оголошень.
Дошки оголошень для розміщення безплатних посилань  
Phpbb.com
Mybb.com
Higherlogic.com/vanilla/
Discourse.org

X тип: Обмін документами (Word та PDF)

Метод полягає в тому, щоб завантажувати текстові документи або файли у форматі PDF, які містять посилання на ваш ресурс, на файлообмінники. Пошукові системи відмінно індексують PDF-файли та посилання в них.

Але пам’ятайте, що важливо не просто завантажити док з активним посиланням на сайт, а ретельно продумати контент навколо нього. Це можуть бути статті, інформація про компанію або навіть акційні пропозиції. 

Важливо писати для людей і що «людянішим» буде контент, тим більше лояльності з боку ЦА та пошукових систем ви отримаєте.

Файлообмінники (PDF та Word) для отримання безплатних посилань
Sendspace.com
Filefactory.com
Sharefile.com
Dropbox.com
Mediafire.com

Коротко про головне

Можна отримати посилання на сайт безплатно, але головне, щоб вони були якісними. Ретельно добирайте майданчики для розміщення та готуйте контент, у якому буде безплатне посилання. Також варто звернути особливу увагу на відстеження коментарів та роботу з можливим негативом. У цьому чудово допоможе крауд-маркетинг. 

Просування безплатними посиланнями добре працює лише для молодого сайту. На великих обсягах такі лінки часто губляться і фундаментально не вплинуть на посилальний профіль. 


Бажаєте замовити лінкбілдинг для сайту у надійного лінкбілдинг провайдера? Спробуйте Referr. У нас ви знайдете крауд-посилання для просування проєктів у Google, dofollow-посилання з сабмітів (сайтів каталогів та профілів соцмереж), лінки у гостьових статтях, outreach посилання, Tier-2,3 посилання, а також ексклюзивну послугу Link Insertion для міжнародних проєктів

Читайте кейси просування сайтів і реферр відгуки, щоб глибше вивчити наші стратегії лінкбілдингу та їх ефективність.


На додаток подивіться наші ролики: