За 6 років у SEO вперше зіштовхнувся з професіоналами лінкбілдінгу. Команда закрила питання з посилальною масою сайту повністю. Ефект від посилань значно кращий, ніж від сторонніх організацій, самостійного розміщення та статей з бірж, які в результаті виходили дорожче і забирали багато часу. Тепер працюємо на постійній основі з Referr за зовнішніми посиланнями. Якщо лінкбілдінг, то…
Як писати ідеальні листи для аутрічу
Механік лінкбілдінгу дуже багато та ефективність використання багатьох із них залежить від уміння вебмайстра спілкуватися з власниками сайтів. Це актуально для гостьового постінгу та аутрічу. В Україні купівля посилань безпосередньо не дуже поширена, а на іноземних ринках більшість оптимізаторів закуповують посилання без допомоги посередників.
У минулій статті ми розповідали, що таке аутріч і як використовувати його для просування сайту в Google. Якщо вже прочитали цей матеріал і тепер хочете перейти до активних дій, наша нова стаття закриє всі питання.
Сьогодні ви дізнаєтесь, як писати ефективні листи для аутрічу. Розберемо основні помилки, покажемо як створити оптимальну структуру листа та поділимося корисними інструментами, які допомагають автоматизувати частину завдань при надсиланні ланцюжків листів🤫
Як листи впливають на ефективність лінкбілдінгу
При покупці беклінків через посилальні біржі оптимізатори практично не спілкуються з власниками сайтів. Завдяки автоматизації процесу закупівля відбувається з мінімальною участю двох сторін.
Читайте також: «Огляд 10 кращих бірж посилань для просування сайту у 2024 році»
Аутріч — найхардкорніший метод нарощування посилань. Фахівцям з аутрічу мимоволі доводиться прокачувати навички email-маркетингу.
Ефективність використання аутрічу як методу лінкбілдінгу залежить від якості листів, які оптимізатор надсилає власникам сайтів. Якщо вони будуть шаблонними та недостатньо якісними, відповідь можна чекати місяцями або її взагалі не буде.
Перший крок — відправка «холодного листа», який теоретично має запустити процес взаємодії між двома сторонами. В ідеальних умовах власник сайту відразу відкриє листа, відповість на нього та розпочнеться обговорення умов.
Якісні листи для аутрічу вирішують такі завдання:
- Скорочують час відповіді. Якщо у вебмайстра в поштовій скриньці щоденно накопичуються десятки чи сотні листів, він може відповідати на них вибірково.
- Допомагають встановити базовий контакт. Адресат може не відповісти одразу, але якщо він відкриє лист та ознайомиться зі вмістом, шанси на подальшу взаємодію збільшаться.
- Дозволяють вирішити нестандартні завдання. Якщо хочете не просто поставити посилання, а зробити промокампанію або інший нестандартний формат реклами, креативний лист допоможе.
- Допомагають збудувати довгострокову співпрацю. Якщо перший досвід роботи буде позитивним, далі можна зв’язуватися з вебмайстром безпосередньо іншими каналами.
- Позбавляють попадання в спам. Лист вебмайстру може не потрапити у вхідні та тоді шанс закрити угоду впаде до нуля.
Формула ефективного листа для аутрічу складається з кількох компонентів: релевантність, персоналізація, креативність та технічні моменти. З першою категорією не все так просто, а ось технічні налаштування достатньо виконати один раз і далі процес йтиме швидше.
Починаючим лінкбілдерам, які раніше не працювали з аутрічем, варто запам’ятати, що ідеального шаблону листа не існує. Навіть якщо візьмете приклад з інтернету з хорошими показниками відкриваності (Open Rate) і відповідей (Replay Rate) результат може бути негативним.
Головні помилки в написанні аутріч листів
Багато успішних лінкбілдерів не знають, як писати аутріч листи, тому що вони ніколи не стикалися з цим методом нарощування посилань і використовували відносно прості підходи.
Посилання з соціальних профілів, посилання з сайтів каталогів, посилання з сайтів пошуку роботи, крауд-маркетинг, гостьові статті та інші механіки лінкбілдінгу вимагають певних навичок, але саме при використанні аутрічу проявляється справжня майстерність фахівця.
Не кожен може зробити так, щоб на його листа відповіли протягом робочого дня і відповідь була позитивною. Навіть у крутих лінкбілдерів бувають промахи, але здебільшого вони досягають мети. Розберімо найпоширеніші помилки, які заважають отримувати посилання з трастових донорів.
Перед тим як почати писати аутріч лист, поставте себе на місце власника сайту і дивіться на кожну помилку його очима. Уявіть, що вам щодня на пошту надходять десятки листів і серед них доводиться вибирати більш-менш нормальні.
Лист не відформатований
Ділове листування поступово мігрує до месенджерів і там можна особливо не морочитися з форматуванням, але при спілкуванні поштою так робити не можна. В аутріч листах необхідно виділяти важливі думки, але без фанатизму.
Можна звернути увагу на ціну та унікальну торгову пропозицію, щоб співрозмовник чіплявся очима за важливі моменти при читанні. Відсутність абзаців, активних посилань, списків та інших елементів форматування сильно знижує Replay Rate.
Як треба:
- однаковий шрифт;
- однаковий розмір гарнітури шрифту;
- розбиття на абзаци;
- виділення ключових думок.
Орфографічні та смислові помилки
Багато вебмайстрів беруть готові шаблони аутріч листа, змінюють базові дані та відправляють одержувачу, сподіваючись швидко закрити угоду. Минає тиждень, два, а відповіді все немає. Вони перечитують лист і виявляється, що в ньому неправильно вказано ім’я, не погоджено пропозиції або взагалі йдеться про інший сайт.
Зазвичай цієї помилки припускаються новачки, але й у досвідчених лінкбілдерів періодично виникають проблеми на цьому ґрунті. Перед тим як натиснути кнопку «Надіслати», перечитайте лист кілька разів і переконайтеся, що в ньому немає грубих помилок.
Як треба:
- перевірте актуальність вмісту;
- віддайте на вичитування нейтиву, якщо пишіть незнайомою мовою;
- перечитайте кілька разів і максимально скоротіть;
- перевірте помилки за допомогою сервісів для перевірки орфографії та пунктуації.
Дивний email
Уявіть, що вам надходить лист від «Володимира 34», у якого адреса поштової скриньки складається з набору літер та цифр. Він довго не може перейти до суті й вам здається, що 2 хвилини читання були витрачені дарма.
Коли ми відкриваємо поштовий клієнт, то відразу звертаємо увагу на тему та одержувача. Якщо після першого ознайомлення немає бажання натиснути на рядок з листом, відправник так і залишиться без відповіді.
Як треба:
- пошта на своєму домені (опціонально);
- тематичну поштову скриньку у форматі «manager@domain.ua» або «marketing-agency@domain.com»;
- персоналізований профіль: оформлена анкета, фото та підпис.
Нерелевантна тема листа
Від теми листа залежить, чи відкриють його, чи відправлять до кошика. Гарантій на успішне прочитання листа для аутрічу немає, але перший крок у довгому ланцюжку буде закритий. А далі все залежить від структури контенту всередині та інтересу вебмайстра до пропозиції.
Ім’я відправника та тема листа мають бути оформлені так, щоб в одержувача виникло бажання відкрити його або хоча б не переносити листа до папки «Спам». Тут працює правило «Чим простіше, тим краще».
Як треба:
- довжина 30-50 символів;
- тема розкриває сенс пропозиції;
- мінімальний рівень креативу та клікбейту;
- фокус на персоналізації;
- використання «болей» — пропозиція має розв’язувати проблему вебмайстра.
Відсутність персоналізації
Масові розсилки з листами, написаними за шаблоном, усім відверто набридли. Особливо якщо йдеться про власників великих сайтів, які отримують десятки звернень щодня. Вони ліниво відкривають поштову скриньку та починають вибирати, який лист відкрити першим.
Персоналізація повинна бути такою, щоб потенційний партнер захотів відкрити листа, а після прочитання зрозумів, що пропозиція йому цікава.
Як треба:
- розкажіть про себе та свій проєкт;
- вивчіть особистість адресата та особливості проєкту;
- зверніться до одержувача;
- сфокусуйте увагу на персоналізованій пропозиції;
- уникайте надмірних лестощів та не відходьте від теми.
Пряма пропозиція
Мало хто любить читати довгі листи, написані за шаблоном. Специфіка SEO така, що багато часу йде на рутину. Якщо вебмайстер постійно заробляє на outreach, він буде читати більшість листів, що приходять, але деякі може відсунути на другий план.
Головне правило продажу у будь-якій ніші «Не продавати з порога». Почніть діалог, введіть у курс справи й потім переходьте до деталей угоди. Хоча все залежить від конкретного випадку — якщо в розділі «Розміщення посилань» написано, що контактна особа не любить ліричних відступів, одразу переходьте до справи.
Як треба:
- представтеся і похваліть одержувача та його сайт;
- розкажіть про свій проєкт;
- сформулюйте завдання;
- опишіть суть прохання;
- запитайте додаткову інформацію.
Відсутність прикладів
Помилка є актуальною у випадках, коли виникає необхідність не просто інтегрувати посилання в уже готову чи нову статтю, а налагодити довгострокову співпрацю. Якщо хочете розмістити кілька гостьових постів, то треба показати успішні приклади.
Використовуйте приклади з обережністю, тому що якщо вони не відповідатимуть характеру завдання, можуть виникнути проблеми. Потенційний партнер побачить, що рекламодавець не проаналізував його проєкт, а просто використав шаблони листів для аутрічу.
Як треба:
- 2-3 приклади;
- приклади на тему завдання;
- приклади демонструють вигоду від співпраці.
Розмита цільова дія
Уявіть, що на пошту надходить гарний лист із високою вартістю за беклінк і рука тягнеться до кнопки «Відповісти», але щось заважає це зробити. Дається взнаки відсутність чіткої цільової дії. Отримувач листа має розуміти, що треба зробити для продовження діалогу.
Якщо хочете зв’язатися з вебмайстром у месенджері або попросити контакт людини, яка займається розміщенням посилань — сфокусуйте увагу співрозмовника на цьому завданні.
Як треба:
- напишіть покроковий алгоритм дій;
- розкажіть про оптимальний анкор, тип посилання та кількість розміщень;
- додайте деталі, які можуть вплинути на успішну співпрацю.
Відсутність запитання у фіналі
Розмита цільова дія перетинається з тим, що у фіналі немає запитання, на яке хочеться відповісти. Наприклад, лист складено добре, всі дані є, але в отримувача в голові виникає запитання: «А що далі?».
Якщо він буде дуже зацікавлений у пропозиції, то відповість на неї, але може і не відповісти. Наприкінці листа завжди має бути запитання, яке демонструє логічне завершення думки та необхідність виконання дії у відповідь.
Як треба:
- чітке запитання наприкінці;
- запитання, яке залучає до діалогу;
- використовуйте персоналізацію у запитанні;
- ще раз опишіть переваги від угоди.
Відсутність підпису
Одна з головних помилок email-маркетингу для аутрічу — детальне вітання на самому початку. Оптимізатори розповідають про свій досвід у SEO, досягнення і дають іншу нерелевантну інформацію. Свій профайл можна вставити наприкінці, тому що він має незначний вплив на угоду.
Врахуйте, що текст зазвичай читається по діагоналі, тому навряд чи хтось витрачатиме час на ваші кейси успішного просування. Зібрати важливу інформацію про себе краще в кінці після того, як закінчиться основний контент листа.
Як треба:
- ім’я (+ можливо прізвище);
- посада;
- час активності;
- важлива додаткова інформація.
Немає каналів зв’язку
Частина вебмайстрів, які розміщують посилання постійно, використовують пошту як основний робочий канал. Але є й ті, хто воліють оперативно розв’язувати питання у соціальних мережах та месенджерах.
Якщо лист не містить додаткових каналів зв’язку, це знижує шанс на швидку відповідь. Якщо перед вашим листом у вебмайстра ще 50, черга може дійти до нього за тиждень-два.
Як треба:
- посилання на соцмережі та месенджери наприкінці листа;
- час активності;
- пріоритетний канал зв’язку.
Помилки email-маркетингу простіше розбирати на прикладах листів для аутрічу. У мережі багато шаблонів і не все зроблено якісно.
Оптимальна структура аутріч листа
Ми вже говорили, що ідеальних шаблонів немає і показники, які були в інших фахівців, у кожному випадку відрізнятимуться. Користь готових шаблонів у цьому, що можуть показати неочевидні підходи до вирішення завдання.
Структура листа може відрізнятися залежно від завдання та особи одержувача. Якщо чітко знаєте, що достатньо надіслати комерційну пропозицію на кілька рядків, складати повноцінний лист необов’язково. Але завжди краще зробити більше, ніж потрібно.
Оптимальна структура аутріч листа:
- вітання
- комплімент
- сенс пропозиції
- заклик до дії
- підпис
- додаткові канали зв’язку
Кожен з цих пунктів можна розписувати до нескінченності, але немає нічого кращого за практику. Коли ви відправите кілька сотень персоналізованих листів, зможете знайти оптимальну формулу під свій проєкт чи глобальний напрямок.
Головна порада – вивчайте проєкт та одержувача. Чим більше інформації зможете зібрати, тим вище можливість отримати посилання з популярного ресурсу. А згодом накопичити пласт трастових беклінків, які стануть ідеальним фундаментом для успішного просування сайту.
Як підвищити ефективність розсилок для аутрічу
Настав час перейти до практичних порад, які значно підвищують ефективність розсилок для аутрічу. Уважно проаналізуйте їх та використовуйте на практиці, щоб створювати ідеальні outreach-кампанії та отримувати профіт на постійній основі.
Усі поради написані з урахуванням практичного досвіду. Деякі з них можуть здатися досвідченим лінкбілдерам очевидними, але успіх розв’язання будь-якого завдання, пов’язаного з пошуковою оптимізацією, залежить від очевидних речей.
Грамотно вибирайте час відправлення
Лист може бути гарним, бюджет на розміщення посилань великим, а відгуку не буде. Проблема в тому, що лист прийшов не в той момент, і поки людина дійшла до пошти, він загубився серед інших листів. Тоді коли краще відправляти аутрич лист?
Вибирайте оптимальний час для надсилання. У більшості випадків це ранок робочого дня, коли вебмайстри перевіряють поштові скриньки та беруться за традиційний аналіз пропозицій. Маркетологи рекомендують надсилати листи у вівторок та четвер о 8:00 та 17:00, але статистика не завжди працює у конкретному випадку.
Нагадуйте про себе
Успішно закритий ланцюжок в аутрічі зазвичай складається з 3 і більше «торкань». У деяких випадках виходить виконати завдання за 2 кроки. Якщо у вітальному листі були вказані всі деталі та обговорювати більше нічого, можна одразу переходити до справи.
Мовою email-маркетологів повторні листи називаються follow-up. Не бійтеся відправляти фоллоу-апи, якщо впевнені, що нагадування про себе не зруйнує позитивні враження.
Повторні листи можна розтягнути на 7-10 днів. Аутріч-кампанії практично завжди будуються на кількох листах і без пінгу отримати очікувані результати навряд чи вдасться. Досвід email-маркетологів показує, що єдиний follow-up може підвищити Replay Rate на 50-100%.
Використовуйте інструменти автоматизації
Якщо збираєтеся надіслати 10 листів, то використовувати інструменти автоматизації необов’язково. Хоча навіть у цьому випадку вони допоможуть заощадити час.
Ті, хто не працюють з аутрічем на потоці, зазвичай обходяться базовим поштовим клієнтом та готовими шаблонами. Якщо плануєте побудувати довгостроковий процес розміщення посилань, запасіться інструментами, які полегшать виконання рутинних завдань.
Рекомендуємо використовувати:
- Ahrefs: SEO аналіз потенційних донорів;
- Snov.io: перевірка email-адрес, запуск тригерних розсилок, відстеження листів та інші завдання;
- Pitchbox: ведення аутріч-кампаній на міжнародних ринках;
- Hunter.io: швидкий пошук email-адрес на сайтах;
- Mailtrack: відстеження статусу прочитання листа в інтерфейсі Gmail;
- GMass: масове надсилання листів через Gmail;
- WiseStamp: створення підписів;
- Contacts+ for Gmail: створення профілів співрозмовників;
- Sortd for Gmail: сортування листів за статусом у форматі канбан-дощок;
- клієнти Airmail або eM Client: надсилання листів з робочого столу та смартфона.
Рекомендуємо звернути особливу увагу на послуги Reply.io та Snov.io, які дозволяють надсилати ланцюжки листів. Ланцюжок будується за принципом основний лист + фолло-апи за кілька днів в автоматичному режимі. Такий підхід дозволяє досягти максимальної ефективності.
Використовуйте готові шаблони для аутрічу
У мережі багато готових прикладів листів для аутрічу. Які показують, кому писати, як це робити та на які точки «тиснути». Шаблони не варто сприймати як готове рішення для конкретного завдання. Вони виконують роль навігатора, який вказує у якому напрямі рухатися.
Хороші приклади аутріч листів є в бібліотеці шаблонів сервісу Lemlist, що позиціонує себе, як ідеальний інструмент для автоматизації аутріч-кампаній. Можете сміливо використовувати їх шаблони листів для аутрічу. У списку є варіанти різних завдань: від пошуку партнерів для digital-студії до підвищення продажів SaaS-сервісу.
Прокачуйте навички email-маркетингу
Аутріч — не лише креативні листи, а насамперед глибокий аналіз, інструменти автоматизації та велика кількість другорядних завдань, які поступово призводять до вирішення головного.
Добірка корисних матеріалів для новачків:
- докладний гайд з аутрічу, який є частиною курсу з лінкбілдінгу від Ігоря Рудника;
- вебінар Collaborator про отримання безкоштовних посилань через аутріч із Олександрою Хіловою;
- вебінар Collaborator про те, як розміщувати посилання на майданчиках з DR 75+ для B2B SaaS в US з Content Marketer & Freelance Writer Євгенією Романчук;
- вебінар Collaborator про те, як оцінити якість та підвищити ефективність аутрічу з SEO-експертом Іллею Черепинцем.
У фіналі хочемо відзначити, що аутріч-кампанії вимагають максимальної зосередженості та роботи в режимі Non Stop. Якщо використовуєте наші поради на практиці та зможете поставити процес на потік, доведеться справлятися з великим об’ємом вхідних листів.
Якщо в процесі зрозумієте, що не впораєтеся із завданням самостійно, викликайте на допомогу фахівців Referr.
В рамках послуги «SEO лінкбілдінг під ключ» ми надаємо як крауд-маркетингові посилання та посилання сабміти, так і розміщення гостьових постів (можливе написання контенту з боку нашої команди).
А замовивши Link Insertion для вашого міжнародного проєкту, ви отримаєте унікальні посилання на сторінках, що вже існують, мають вагу та видимість у Google за релевантними запитами. Link Insertion забезпечить вашому сайту швидше зростання і можливість обійти навіть найсталіших конкурентів.
А наші кейси про просування посиланнями проєктів різних ніш та регіонів, а також лінкбілдінг відгуки клієнтів Referr наочно продемонструють результативність підходу команди та багаторічний досвід.