У другій половині 2019 року ми отримали завдання з просування двох сайтів проєкту Ratatype: молодих, орієнтованих на іноземний ринок, мовами, яких ми не знаємо (французька та іспанська) та ще й з дуже обмеженим бюджетом.

Ставимо ціль

Насамперед потрібно визначити ціль, вона ж — KPI, обов’язково з цифрою. Це ми зробили. Без виміру результату і самого результату не буде.

Тут важливо вивчити нішу та регіон, на який плануєте просуватися. Наприклад, ви робите сумки для байкерів:

  • Визначтеся з регіоном (ви продаватимете на ринок лише своєї країни або все-таки ще кудись).
  • Прикиньте, скільки може бути байкерів у цьому регіоні (пошукайте спільноти, історію продажу байків тощо).
  • Придивіться до конкурентів: скільки до них ходить користувачів?
  • Поставте ціль.

Пишемо план

Коли є ціль, постає питання контролю багатьох питань: витрати часу, грошей та інших ресурсів. Тут на допомогу приходить планування.

  • Конкретні завдання — що треба зробити;
  • Терміни — коли треба зробити;
  • Бюджети — скільки на це потрібно грошей;
  • Додаткові ресурси — чи знадобиться чиясь допомога;
  • Попередні цілі — скільки посилань потрібно отримати на конкретному етапі.

Як тільки ви знайдете конкурентів, точно будете більше розуміти ринок.

Як шукати конкурентів

Вбиваємо в Google слова, які стосуються вашого продукту та дивимось, хто в результатах пошуку. Також можна використовувати й автоматизовані інструменти. Наприклад, Similarweb або Serpstat.

Serpstat видасть вам “хмару” конкурентів, навіть у безкоштовній версії.
У Similarweb ви зможете оцінити, чи конкуренти вони вам. Побачте відвідуваність, розподіл трафіку та географію.

Далі додайте їх до таблиці з потрібними параметрами.

Як аналізувати конкурентів

Беремо кожного конкурента і дивимося його в Ahrefs (для аналізу вистачить пробної версії на 1 тиждень) або Serpstat. На основі цих даних будуватимемо стратегію просування сайту в Іспанії та Франції.

На що дивитись?

На нові беклінки (це сторінки, які посилаються на конкурента).

Як дивитися?

Намагатися зрозуміти стратегію.

Наприклад, бачимо, що є багато посилань з форумів — отже, вони підключили крауд-маркетинг (про нього трохи пізніше).

Або багато посилань йде з blogpost або подібного роду сайтів (site.google) — означає активно використовують web 2.0 або зовсім будують сітку PBN (Private Blog Network — приватна мережа вебсайтів/блогів).

Або багато посилань йде з аналізаторів сайтів і директорій — швидше за все, вони намагаються використати найлегший і безкоштовний спосіб просування.

Що це вам дасть?

Ви зрозумієте, який метод використовують конкуренти для просування. Важливо задіяти саме те, чим вони не користуються.

Що ще?

Ви можете знайти сайти, які дають трафік конкурентам, та спробувати використати їх для просування вашого ресурсу.

Налаштовуємо сайт зсередини

Тут йдеться про ключові слова, тобто про слова, за якими ви хочете, щоб ваш сайт знаходили користувачі.

  • Звертаємось до списку конкурентів.
  • Аналізуємо найбільш топові та частотні запити.
  • Складаємо список та порівнюємо зі своїми ключовими словами.
  • Додаємо відсутні ключові слова до текстів вашого сайту.

Готово! Тепер тексти стали більше відповідати пошуковим інтересам користувачів.

Налаштування мультимовності

Якщо у вас сайт з різними мовними версіями, а може з кількома доменами (як у нас), то обов’язково треба налаштувати мультимовність. Якщо зробити все так, як каже Google, то можна тільки на цьому заробити собі користувачів і трохи довіри від пошукової системи.

Шукаємо людей з вашої чи суміжної галузі

Для нас такими людьми є вчителі. Дуже багато з них є у Linkedin. Це гарний канал, де можна знайти потенційних користувачів вашого продукту або тих, хто його просуватиме. Тут я вам пораджу інструмент, який нам дуже допоміг — recruitin.net.

У ньому можна вказати:

  • посаду;
  • регіон;
  • ключові слова, які потрібно виключити або, навпаки, включити у пошук;
  • поточне місце роботи.

Жодних платних пакетів у Linkedin. Вводите дані та отримуєте посилання на видачу Google. І це фантастика! Клікаєте за посиланням у Google і все, ви на сторінці потрібної людини. Далі натискаєте “Встановити контакт” та “Персоналізувати”.

Це дає можливість написати коротке повідомлення, чому ви хочете зафрендитися. Досвідченим шляхом ми переконалися, що так можна отримати більше відгуків.

Ставимо легкі посилання

Вони ж сабміти. Це те, що не вимагає від вас грошей, потрібен лише час.

1. Директорії — це ресурси зі списком сайтів, якщо коротко.

  • Шукайте в Google директорії за запитами: directory submission, directory, directory List. Ми знайшли понад 100.
  • Забирайте зі списку директорії з низьким рейтингом (поріг можете собі вигадувати самі, для нас це було не менше 10 за checktrust (наразі за ahrefs)). Ремарка: якщо посилання на сайт буде розміщене на майданчику з поганою репутацією, воно може спрацювати в мінус.
  • Пройдіться по списку та відмовтеся від платного розміщення.

2. Джоб-сайти — такі, як work.ua. Можна створити профіль та вказати там посилання на свій проєкт.

Шукайте сайти за запитами: List of job site, job site, work site. В нас вийшло близько 50 ресурсів.

3. Аналізатори сайтів — це сайти, на яких можна побачити дані про інші ресурси. Наприклад, відвідуваність, помилки на сайті та інше. Здобути посилання в такий спосіб дуже просто.

  • Знайдіть аналізатори за запитом: analyze site. У нас знайшлося понад 60.
  • Заберіть зі списку майданчики з низьким рейтингом.

4. Сервіси обміну презентаціями — завантажте презентацію на сайт і зробіть її публічною, а у презентації чи описі до неї вкажіть посилання на ваш ресурс.

  • Знайдіть сайти за запитами: slideshare, pdf share. Ми отримали трохи більше 10.
  • Зробіть тематичні презентації, що підходять вашому сайту.
  • Розмістіть презентації.

5. Соціальні мережі — думаю, не варто пояснювати детально. Це все, що схоже на Facebook або Linkedin.

  • Шукайте соціальні мережі за запитом: social network. Нам вдалося знайти близько 30-ти.
  • Ознайомтеся з кожною соціальною мережею та визначте рівень її адекватності (так можна виключити сайти знайомств).
  • Реєструйте свій профіль та публікуйте дописи.

Важливо: Профіль треба заповнювати хоча б мінімально, додавати фото, щоб він виглядав природніше. Можна вибрати для себе топ соціальних мереж, в яких періодично будете щось постити. У мене вийшло: 3 іспаномовні соцмережі, 2 професійні (наприклад, ProductHunt) і кілька англомовних. Щотижня я публікую допис у 3-4 з них.

6. Відеохостинги — сайти, що дозволяють завантажувати та переглядати відео в браузері.

  • Увімкніть пошук за запитами: video hosting, video sharing. Ми знайшли понад 20.
  • Додайте свої відео або зробіть їх із презентацій.
  • Підключіть крауд-маркетинг.

Так ми формуємо громадську думку про продукт, масово популяризуємо його, розбавляємо посилальний профіль сайту і вкладаємо у свідомість аудиторії наш бренд.

Робимо ми це не самі, а за допомогою Referr — гарна команда, середня ціна на ринку, дуже лояльний підхід до клієнтів. Можна й самим, але ми цю частину роботи вирішили делегувати.

Що таке аутріч і навіщо він потрібен

Якщо ви хочете, щоб інтернет про вас дізнався, то вам треба бути скрізь. Потрібно, щоб ваш бренд та посилання на сайт з’явилися на зовнішніх майданчиках. Як це зробити? Треба про це попросити. Цей процес називається аутріч.

  • Відбираєте різні цікаві вам запити. Приблизно по 10 штук на кожну мову.
  • Збираєте топ-100 з Google за кожним із них і завантажуєте ці сайти в будь-який SEO-інструмент.
  • Видаляєте дублікати та майданчики з низьким рейтингом.
  • Сортуєте всі сайти за відвідуваністю та починаєте зв’язуватися з власниками/вебмастерами найбільш відвідуваних.
  • Ледь не забула! Пишите статті або пропонуєте існуючі.

Як писати шаблони листів

Визначте, які типи прохань у вас можуть бути та напишіть під них шаблони. Наприклад, прохання додати посилання до вже існуючої статті, запит на розміщення матеріалу (статті, картинки, інфографіки, тощо).

Шаблони необхідно перекласти на потрібні мови. Не пишіть іспанцям англійською, інакше знизиться вірогідність позитивного відгуку.

Яким має бути лист:

  • Зрозуміла тема
  • Невеликий об’єм
  • Складається з пунктів:
    • привітання;
    • похвала ресурсу, статті, товару;
    • головне прохання — поясніть, чого хочете;
    • питання, яке спонукатиме до відповіді.

Бонус. Що ще допомагає у просуванні

Пишіть технічні статті або статті про вашу роботу над проектом. Створіть свою рубрику у Facebook, Medium або скрізь одразу. Пишіть рідною мовою та перекладайте англійською, а краще мовою країни, в якій ведете просування.

Сплески від аутрічу. Важливо розуміти, що аутріч працює не лише як можливість отримати посилання. Ви можете розмістити посилання на ресурс, який привабить хороший трафік на ваш сайт.

Користувачі будуть зацікавлені у вашому ресурсі, проведуть достатній час і виконають якісь цільові дії.

У Франції та Іспанії про нас написали статтю 2 ресурси із відвідуваністю близько 1 млн/місяць на кожному. Після цього стався вибух на сайтах, який спричинив багато позитивних моментів.

  • Ми отримали безкоштовний додатковий трафік на сайт.
  • Прокачали брендовий запит.
  • І найголовніше — вишли на новий рівень відвідуваності. Дуже добре це видно на першому графіку для нашого французького домену.

Ratatype.fr:

Продвижение сайтов во Франции

Ratatype.es:

Продвижение сайтов во Франции

Випадковість! Так буває. У середині лютого на нашому іспанському сайті різко зріс трафік.

Перша думка: хтось про нас написав.

Перевірили та зрозуміли, що трафік виріс органічно. Виявилося, що виріс інтерес до одного з наших головних запитів (test de mecanografía).

Інтерес був 3-денний, наші позиції зросли майже в 2 рази і, як видно з графіку, після цього сильно змінилися.

Помилки, або що не вийшло

1. Неправильні цілі. Ми їх завищили, а при постановці спиралися не на дані. Варто вивчити ринок, нішу та поставити амбітну, але реальну ціль. Інакше в якийсь момент опускатимуться руки, а це точно не на корись бізнесу.
Нашою метою було 10 000 користувачів на тиждень на двох сайтах до кінця року. Ми дивилися на досвід просування Ratatype на англомовний ринок 6 років тому. Не подивилися на частоту запитів нашої тематики та не порівняли її з кількістю мешканців країни. Наприклад, Америка виявилася вчетверо більшою за Францію+Іспанію.

2. Біржі. Тут у нас не вийшло. Спочатку ми не знайшли потрібної кількості майданчиків. Їх було мало, вони були дорогі й ми були не готові. Через 4 місяці вирішили все ж таки спробувати.
Головне, що хотіли отримати від майданчика — це трафік. Тому при виборі керувалися критеріями: відвідуваність, анонс на головнійсторінці та ціна. Вибрали два майданчики з трафіком 9 млн та 400 000 користувачів на місяць. З ціною $100 та $30 відповідно. У результаті нічого.
Чому так сталося:
– не звернули увагу на розподіл трафіку між десктопом та мобайлом (а для нас це важливо, оскільки основний наш трафік — це десктоп);
– не подивилися, звідки йдуть користувачі. Наприклад, на тому майданчику, де 9 млн/місяць, вони приходять із Google за якимись специфічними запитами та не на головну сторінку.
Тому моя порада така: користуватися біржами можна, але до вибору майданчиків підходити потрібно дуже ретельно. Та й не варто користуватися ними на старті. Тим більше якщо фінансів на це немає.

Замість висновків

Коли починали просування сайту в Іспанії та Франції, ми не вірили в успіх, оскільки не було знань та ресурсів. Але ми не боялися пробувати, багато читали, вчилися. Результат нам сподобався:

Ratatype.fr — середня позиція 7,4.
Ratatype.es — 10,2 (вже майже топ-10).

Ми активно продовжуємо просування цих сайтів в Іспанії та Франції. І вирішили поділитися нашим досвідом, щоб усі, хто має сайт, скористалися цією інструкцією та прорвалися в топ-10.

Автор: Дар’я Півень, менеджер з розвитку проекту Ratatype