Ігор Рудник
Керівник referr.com.ua

Анкори посилань — ефективний інструмент, який може підняти сайт у видачі Google або навпаки, завести під санкції за неправильне його використання.

У цій статті я докладніше розповім, що таке анкори посилань і які вони бувають, а також детально розберемо питання використання анкорів у просування сайту посиланнями.

Важливо:

  • спочатку внутрішня оптимізація сайту, потім зовнішня (не навпаки);
  • ви повинні розуміти, навіщо потрібні посилання та як вони працюють;
  • будьте вкрай обережні, якщо ви займаєтесь просуванням нового сайту.
Зміст
  1. Анкор посилання — що це означає
  2. Види анкорів посилань для сайту
  3. Що таке анкор-лист
  4. Як скласти грамотний анкор-лист: покрокове керівництво
  5. Відповіді на найпоширеніші запитання
  6. Генератори анкорів посилань: навіщо вони потрібні та чи варто їх використовувати
  7. Які анкори прописувати у коментарях на форумах та у спільнотах
  8. На додаток

Анкор посилання — що це означає

Анкор посилання — це текст, на який клікає користувач, щоб перейти за посиланням.

Альтернативне визначення: анкором посилання називають текст, розміщений між тегами <a> та </a>. У HTML-коді він виглядає так:

<a href=”https://referr.com.ua/”>Система крауд-маркетингу</a>

У BBCODE анкор посилання розміщується між тегами [url] та [/url]:

https://referr.com.ua/”]Система крауд-маркетингу

В обох випадках підсумковий результат виходить наступним:

Система крауд-маркетингу

І якщо ви клікнете по ньому, то перейдете на наш сервіс. Власне текст посилання («Система крауд-маркетингу») і називається анкором.

Написання анкору посилання у BBCODE здебільшого зустрічається на форумах. На решті сайтів (блоги, інтернет-магазини) використовується звичний HTML.

Анкор посилання, тобто текст, враховується пошуковими системами та досить сильно впливає на позиції сайту у результатах видачі. Тому анкорам приділяють багато уваги. SEO-фахівці нескінченно сперечаються про те, як правильно їх писати, в якій пропорції розподіляти тощо.

Види анкорів посилань для сайту

Існує декілька видів анкорів посилань. Це підґрунтя, на якому виникають суперечки. Які анкори використовувати для сайту? У якому співвідношенні? Від яких взагалі краще відмовитись? Перш ніж відповісти на ці питання, розглянемо класифікацію анкорів.

Безанкорні посилання

Найбезпечніший вид анкорів – безанкорні посилання. Їх рекомендуємо використовувати більше ніж 80% у посилальному профілі сайту.

Безанкорні посилання — зовнішні посилання, у яких замість ключових слів використовується формальний посилальний текст. Вони бувають кількох видів:

Анкор у вигляді URL. Простіше кажучи, це звичайні URL-посилання виду:

  • https://referr.com.ua/
  • https://www.referr.com.ua/
  • referr.com.ua/
  • www.referr.com.ua/

Для пошукових систем посилання з https і www або без них — це зовсім різні анкори. Користуйтеся цим, щоб урізноманітнити свій анкор-лист.

Брендові анкори. Окрім звичайних URL-посилань, безанкорними посиланнями також вважаються брендові запити. Тобто адреса сайту, назва компанії, сервісу. У деяких випадках це ім’я людини. Таке часто практикується у сфері послуг.

Брендові анкори можна писати як українською, англійською, так і іншими мовами (якщо просуваєтеся на міжнародні ринки):

  • Referr;
  • Реферр.

І навіть з помилкою – наприклад, Refer, Реферер, Реффер.

Загальні фрази. Також до безанкорних посилань відносяться загальні фрази на кшталт «тут», «там», «за посиланням» тощо. Нижче ми зібрали для вас список безанкорних анкорів (загальних фраз) 😉

Список загальних фраз безанкорних посилань для сайтів

  • тут
  • за посиланням
  • на сайті
  • докладніше
  • читайте тут
  • у статті
  • у матеріалі
  • дивіться тут
  • дізнайтесь
  • у відео
  • на сторінці
  • сюди
  • приклад
  • джерело
  • у джерелі
  • туди
  • у блозі
  • коментар
  • конкретніше
  • там
  • дізнатися більше
  • посилання
  • такий
  • така
  • такі
  • опис
  • в описі
  • ось
  • цей
  • ця
  • вибирайте
  • вибрати
  • посилання
  • за цим посиланням
  • докладний опис
  • подивитися
  • деталі
  • опис тут
  • варіанти
  • у цьому варіанті
  • ще
  • відвідати сайт автора
  • рекомендуємо
  • пишуть
  • розповідають
  • показують
  • варіанти
  • повний опис
  • дивитися
  • у списку
  • усі відгуки
  • усі параметри
  • інший
  • інша
  • інші
  • наприклад
  • інше
  • інформація
  • додаткова інформація
  • посилання на сайт
  • докладніше про автора
  • цю сторінку
  • дивитися тут
  • натисніть, щоб дізнатися більше
  • додаткову інформацію
  • додатково
  • на додаток
  • офіційний сайт
  • на офіційному сайті
  • перевірте це
  • дізнатися це
  • знайдете більше
  • огляд
  • прочитати в огляді
  • спробуйте тут
  • продовження
  • продовження тут
  • продовження за посиланням
  • відвідати сайт
  • наступний
  • далі
  • пояснення
  • використовувати це посилання
  • результати
  • додаткові ресурси
  • у цьому ресурсі
  • у цьому дописі 
  • у дописі
  • в останньому дописі
  • дізнайтесь тут
  • цей пост
  • корисний ресурс
  • корисна стаття
  • корисне джерело
  • першоджерело

Список загальних фраз безанкорних посилань для сайтів під міжнародні ринки

  • source
  • check this out
  • this contact form
  • navigate here
  • comment is here
  • weblink
  • check over here
  • this content
  • news
  • more about the author
  • click site
  • navigate to this website
  • useful reference
  • this page
  • get more Info
  • see here
  • this website
  • click to read more
  • find more info
  • see it here
  • read this article
  • browse this site
  • check here
  • original site
  • more info here
  • official site
  • look at this site
  • check it out
  • visit
  • click for more info
  • view publisher site
  • get more information
  • see this
  • directory
  • see this here
  • other
  • look at this web-site
  • their explanation
  • find more
  • read more here
  • here
  • visit website
  • hop over to this website
  • click
  • this site
  • read review
  • try here
  • clicking here
  • page
  • read this post here
  • recommended you read
  • go to this web-site
  • this
  • more hints
  • you could check here
  • continued
  • try this
  • you could try here
  • website here
  • useful source
  • read the full info here
  • click resources
  • over here
  • like this
  • learn more
  • site web
  • navigate to this web-site
  • get the facts
  • try this out
  • visit the website
  • you could look here
  • content
  • go to this site
  • website link
  • read this
  • official statement
  • reference
  • additional info
  • additional reading
  • important source
  • you can check here
  • this link
  • see post
  • next
  • click reference
  • visit site
  • look here
  • try this web-site
  • click to read
  • check this site out
  • go to website
  • you can look here
  • read more
  • more
  • explanation
  • use this link
  • best site
  • blog here
  • discover this info here
  • he has a good point
  • straight from the source
  • find here
  • article
  • click to investigate
  • look at here now
  • here are the findings
  • view
  • click to find out more
  • important site
  • click here to investigate
  • browse around this site
  • click for more
  • important link
  • hop over to this web-site
  • my website
  • browse around here
  • recommended site
  • website
  • click this site
  • hop over to this site
  • click here to read
  • read here
  • click now
  • informative post
  • top article
  • useful site
  • click this over here now
  • resource
  • about his
  • navigate to this site
  • click this
  • click here for more info
  • investigate this site
  • more helpful hints
  • read
  • over at this website
  • find
  • go to the website
  • try this site
  • look at more info
  • look what i found
  • websites
  • extra resources
  • click here for more
  • find out here now
  • home
  • site here
  • discover here
  • click here for info
  • try this website
  • go
  • look at here
  • see this website
  • visit this page
  • click here
  • check this
  • redirected here
  • visit this site right here
  • review
  • right here
  • article source
  • visite site
  • web link
  • description
  • latest blog post
  • find out this here
  • find more information
  • continue reading this
  • this post
  • official website
  • learn the facts here now
  • related site
  • click this link
  • visit this link
  • you can try here
  • linked here
  • you can find out more
  • see this site
  • additional resources
  • website
  • pop over to this site
  • view it now
  • their website
  • special info
  • you could try these out
  • site
  • helpful site
  • more info
  • go right here
  • this article
  • visit their website
  • check out here
  • official source
  • look at this
  • see page
  • find out here
  • look these up
  • find out more
  • go now
  • that site
  • image source
  • useful content
  • sites
  • view it
  • full article
  • visit this web-site
  • see
  • our site
  • look at this now
  • find out
  • Read Full Report
  • see here now
  • visit here
  • click here to find out more
  • why not check here
  • published here
  • check
  • discover this
  • from this source
  • basics
  • read what he said
  • visit the site
  • browse around this web-site
  • visit this site
  • link
  • click for source
  • click this link now
  • blog
  • why not look here
  • more information
  • look at these guys
  • site link
  • helpful hints
  • pop over to this web-site
  • go to my site
  • see this page
  • browse around this website
  • view website
  • webpage
  • discover more here
  • learn more here
  • company website
  • click for info
  • read full article
  • his response
  • click over here
  • take a look at the site here
  • more tips here
  • helpful resources
  • check out this site
  • look at this website
  • have a peek at this site
  • the original source
  • continue
  • visit our website
  • visit this website
  • go to this website
  • pop over here
  • home page
  • recommended reading
  • these details
  • advice
  • try these out
  • check my reference
  • useful link
  • hop over to here
  • click this link here now
  • blog link
  • continue reading

Перевага безанкорних посилань – природність. Звичайні користувачі залишають на сайтах та форумах саме такі посилання. Тобто або просто копіюють посилання блогу, сервісу, інтернет-магазину, або пишуть щось на зразок «докладніше дивіться тут».

Комерційні анкори

Комерційні анкори — це ключові фрази, за якими ви плануєте ранжувати сторінки в пошукових системах.

Як правило, вони містять такі слова:

  • купити;
  • замовити;
  • ціна;
  • продаж;
  • дешево;
  • недорого;
  • тощо

У результаті виходить таке:

Зрозуміло, що такі фрази виглядають неприродно. Звичайна людина у поодиноких ситуаціях стала б використовувати такі формулювання.

Однак, посилання з такими анкорами допомагають ранжуватися сторінкам краще та швидше, але це маніпулятивна техніка. Google це легко бачить і карає такі сайти. Цю межу дозволеності намагаються виявити багато SEO-фахівців, але правила гри Google змінює в односторонньому порядку. Саме тому ми рекомендуємо використовувати переважно безанкорні посилання.

Важливо! Анкори з використанням комерційних фраз потрібно використовувати, але виключно на трастових майданчиках та у кількості 10-20% від загальної маси.

Анкори посилань з точним входженням

Анкор посилання відповідає ключовій фразі:

Точне входження може бути як із відмінюванням слів, так і без. Це на розсуд SEO-фахівця.

Анкори посилань із частковим входженням ключової фрази

Розділене входження передбачає свободу відмінювання і використання додаткових слів для розширення варіацій фрази:

Тепер ви знаєте усі типи анкорів. Залишилось навчитися їх комбінувати.

Чи готові перейти до наступного кроку?

Почнімо!

Що таке анкор-лист

Анкор-лист — це список всіх анкорів посилань, які посилаються на певну сторінку. Google аналізує ваш сайт, отримує докладне «досьє», а далі вирішує, які посилання враховувати, а які вважати спамними.

Подивитися анкор-лист будь-якого сайту (свого чи конкурентів) можете і ви. Сервісів для цього існує достатньо. Кращі Ahrefs і Majestic.

Анкор-лист унікальний для кожного сайту. Ба більше, він постійно змінюється.

Приклад безпечного анкор-листа (більшість посилань безанкорні):

Якщо ви розвиваєте проєкт з довгостроковою перспективою, необхідно концентруватися саме на безпечному посилальному профілі, тобто:

  • 80% безанкорних посилань;
  • 20% комерційних анкорів.

Важливо! Якщо ви досвідчений спеціаліст, ви можете проаналізувати конкурентів та зрозуміти оптимальне співвідношення для конкретної ніші. Однак якщо ви тільки починаєте займатися SEO-просуванням, краще виходити з головного постулату «не зашкодити».

Як скласти грамотний анкор-лист: покрокове керівництво

Перед початком просування сайту посиланнями, треба скласти грамотний список анкорів. Навіщо? Щоб надалі знати, які анкори та в якій кількості використовувати при отриманні посилань.

Проаналізуйте сайти конкурентів

Насамперед треба знайти сайти конкурентів, які займають перші 10 позицій у результатах пошуку у вашій ніші.

Найпростіший спосіб — введіть ключові слова в Google і таким чином відберіть 10-15 кращих сайтів.

Використовуючи Ahrefs, або Majestic, аналізуйте анкорний лист кожного конкурента.

На що дивитись:

  1. співвідношення безанкорних посилань та комерційних анкорів;
  2. конкретні фрази.

Аналіз можна проводити як на рівні домену, так і на рівні окремих сторінок.

Головне завдання на етапі аналізу конкурентів – визначити співвідношення анкорних/безанкорних посилань для конкретної ніші.

Важливо! При аналізі обов’язково звертайте увагу на вік та розмір сайту, намагайтеся наголошувати на сайтах з вашої вагової категорії, але які досягли більшого.
Якщо вашому проєкту 3 роки, дивіться на сайти, які молодші, але мають кращий результат. Дивитися на сайти з віком 10-15 років немає сенсу, для них працюють інші правила гри.

Складіть брендові анкори

Аналізуючи анкор-листи конкурентів, ви побачите, що приблизно 50% посилань брендові. Як згадувалося раніше, до таких анкорів відносяться:

  • URL-посилання;
  • найменування компанії;
  • ім’я засновника.

Комбінуйте ці варіанти та отримайте десятки брендових анкорів.

Для прикладу візьмемо біржу прямої реклами Collaborator. Можна придумати такі брендові анкори:

  • біржа/сервіс Collaborator;
  • сайт Collaborator;
  • сайт коллаборатора;
  • керівник біржі Коллаборатор.

Ви можете писати назву компанії з великої чи маленької літери. Українські назви можна писати транслітом англійською та навпаки.

Розподіляємо анкори посилань на сторінках сайту

У більшості сайтів наступний розподіл:

  • на головну сторінку посилаються брендові анкори (URL-посилання, назва компанії, ім’я засновника);
  • на посадкові сторінки, головну та корисний контент (керівництва, цікаві статті) посилаються природні анкори (тут, там тощо);
  • на важливі сторінки послуг посилаються комерційні анкори.

Врахуйте! У топі не завжди є якісні сайти, що використовують білі методи просування. Якщо бачите сумнівний ресурс, виключіть його з добірки та замініть іншим. Орієнтуватися на «сірі» сайти не потрібно.

Заздалегідь підготовлений анкор-лист допоможе зекономити час на формуванні завдань для лінкбілдерів та подальшому контролі. Дозволить уникнути ситуацій, коли на 2% сторінок припадає 90% посилань.

Відповіді на найпоширеніші запитання

Як правильно писати анкори? Яке співвідношення робити між анкорними та безанкорними посиланнями? Запитань багато, тому розглянемо кожне з них детальніше.

Як правильно писати анкори посилань?

Правило одне – анкори мають бути читабельними. Жодних «замовити просування Дніпро недорого». Ми так не говоримо.

Google визначать такі анкори спамними. Користувачам це теж сильно впадає в очі, оскільки фраза нечитабельна.

Як правильно вставляти анкори?

Посилання має бути вставлене у контексті обговорення. Коли людина перейшла за посиланням, то її очікування має бути виправданим. Якщо анкор «купити ноутбук» вестиме на сторінку з пилотягами, то це некоректно вставлене посилання.

Не зовсім зрозуміло?

Загляньте у Вікіпедію. Це найкращий сайт в Інтернеті за якістю внутрішніх зворотних посилань:

Якої довжини мають бути анкори?

Існує думка, що довжина анкору разом із навколопосилальним текстом не повинна перевищувати 100 символів. Але це просто думка одного оптимізатора.

Жорстких обмежень тут нема. Якщо це безанкор, то довжина може бути будь-якою (залежить від адреси сайту). Якщо анкор — то постарайтеся використати фразу з 3-4 слів.

Цього достатньо. Не потрібно вводити обмеження для ваших лінкбілдерів або підрядників, виду: «довжина анкору не повинна перевищувати 50 символів», що це дасть?

Яке повинно бути відсоткове співвідношення між анкором/безанкором?

Як думаєте, яке співвідношення є оптимальним? 50 на 50? 90 на 10 на користь безанкорних посилань? Чи 70 на 30 на користь анкорних?

Правильна відповідь – аналізуйте конкурентів.

Алгоритм:

  • знайдіть 10-15 сайтів конкурентів, які займають перші 10 позицій у вашій ніші;
  • проаналізуйте їх анкор-лист (у тому ж Ahrefs);
  • подивіться кількість анкорних та безанкорних посилань;
  • робіть висновки.

Якщо ви хочете безпечну лінкбілдінг стратегію на усі випадки життя, то використовуйте цю:

  • 80% посилань безанкорних;
  • 20% посилань акнорних.

Не забувайте про різноманітність та природність. Використовуйте різні варіанти анкорних та безанкорних посилань. Пишіть їх у точному та частковому входженні. Чим більше варіантів, тим природнішим виглядає анкор-лист.

Скільки разів використовувати один і той же анкор?

Нема чітких правил.

Важливо не впадати у крайнощі. Не потрібно розміщувати 100 посилань зі 100 з одним анкором, намагайтеся створювати природний посилальний профіль.

Як писати навколопосилальний текст?

Навколопосилальний текст пишеться за певними правилами:

  • складайте грамотну пропозицію, щоб вона легко читалася і природно виглядала разом з анкором;
  • використовуйте тематичні слова (особливо актуально при проставленні безанкорів, оскільки вони допоможуть пошукачам зрозуміти, про що йдеться).

Навколопосилальний текст може знаходитися до і після анкору. Або з обох сторін (тобто посилання буде розташоване посередині пропозиції). Це не має значення.

Приклад безанкорного посилання з текстом:

«Замовити крауд-посилання ви можете тут».

Приклад анкору з навколопосилальний текстом:

«Перед тим як купити посилання у гест пості, порівняйте ціни на інших майданчиках».

Генератори анкорів посилань: навіщо вони потрібні та чи варто їх використовувати

Існують безкоштовні онлайн-сервіси, які можуть чергувати слова. З їх допомогою ви можете за лічені хвилини згенерувати сотні різних анкорів.

Чи є сенс використовувати такі послуги? Залежить від ситуації. Генератор дуже допоможе при створенні брендових запитів. Досить вигадати різні способи їх написання — і програма згенерує сотні варіантів.

Також генератор стане у пригоді інтернет-магазинам, які продають однотипні товари (наприклад, мобільні телефони) і доставляють їх по всій країні. У цьому випадку можна, як мінімум, комбінувати назву моделі та місто.

Для анкорів з 1-2 слів такі послуги не дуже актуальні. Адже з фраз «докладніше тут» чи «на цьому сайті» багато варіантів не згенеруєш.

Це лише інструмент, який ви можете використовувати для своїх цілей.

Які анкори прописувати у коментарях на форумах та у спільнотах

Правильно прописані анкори під час просування крауд-маркетингом підвищують ефективність від нього в рази.

Ми рекомендуємо на форумах та у спільнотах уникати комерційних анкорів, віддаючи перевагу URL-посиланням та брендовим. Адже, якщо учасник обговорення захоче поділиться з аудиторією своїм досвідом та корисним посиланням, то навряд чи він підбиратиме спеціальний анкор. Стандартне посилання – ідеальний варіант.

До речі, не варто ігнорувати й згадки компанії без посилання. Вони теж відіграють важливу роль при просуванні:

  1. залучають цільову аудиторію на сайт;
  2. збільшують довіру аудиторії до бренду;
  3. покращують впізнаваність бренду у мережі;
  4. тощо.

Головне: зберігати максимальну природність.

На додаток

Як правильно побудувати анкор-лист для просування сторінки товару? Відповідь Максима Федорука (таймінг):

Чи є різниця у використанні анкорних і безанкорних nofollow посилань? Відповідь Андрія Тимошенко (таймінг):

Після запуску нового сайту одразу ставити анкорні посилання або у перші місяці, в основному, безанкорні? Відповідь Владислава Маліка (таймінг):

Як розподіляти безанкорні посилання та анкори, які повторюють ключові слова залежно від якості донорів? Чи безпечно на топові майданчики ставити SEO-анкори? Відповідь Артема Пилипця (таймінг):


Потрібні якісні посилання без залучення до процесу? Реєструйтеся в нашій системі крауд-маркетингу та комплексного лінкбілдингу Referr та отримайте безкоштовну стратегію просування сайту посиланнями будь-якої тематики під український та міжнародні ринки😊

А також зверніть увагу на наші нові послуги:

Link Insertion — ексклюзивні посилання з існуючих сторінок, які вже мають трафік, вагу та ранжуються до Google за релевантними пошуковими запитами.

Аутріч — механіка отримання посилання шляхом комунікації з іншими вебмайстрами. Аутріч дозволяє добувати трастові лінки з ресурсів, які не розміщують пропозиції з бірж і взагалі не представлені на таких майданчиках. Це основа гест постів, Link Insertion, обміну посиланнями, інформаційного партнерства тощо.

Tier-2 та Tier-3 посилання — просування сайту, що передбачає створення ієрархічної структури посилань, де посилання другого та третього рівнів посилюють вагу та авторитет посилань першого рівня, які ведуть безпосередньо на цільовий сайт.