Співпраця з referr.com.ua/ru була продуктивною і вкладені інвестиції виразно себе окупили. Менеджер завжди був на зв'язку і команда була максимально гнучкою у процесі затвердження майданчиків, коментарів. З основних переваг: Якість коментарів, рідко постер надсилав коментар далекий від контексту тематики нашого вебсайту, а якщо таке і було — адекватно реагували на критику і вносили правки. Швидкі…
Лінкбілдінг для гемблінгу. Просування iGaming сайтів на міжнародних ринках у 2024 році
На частку легального гемблінг бізнесу сьогодні припадає близько 60% світового ринку обсягом понад €45 млрд (11,9% від загального обсягу ринку азартних ігор).
Топові експерти та аналітики прогнозують зростання капіталізації індустрії до 105 млрд доларів вже до 2025 року. Сюди входять онлайн-казино, букмекерські контори та покер. Більшість великих компаній пропонують усі ці продукти.
Індустрія азартних ігор вже зараз є досить масштабною. Багато легальних гемблінг сайтів котируються на світових фондових біржах і витрачають мільйони на рік на створення посилань та позитивної репутації. Це висококонкурентний напрямок, який потребує ретельного підходу до зовнішнього просування.
Однак у Японії, Франції, Туреччині та Індонезії гемблінг бізнес заборонено. Але передчуваючи великі заробітки, багато власників гральних сайтів виводять свої бренди на ринки США та Європи, щоб працювати на законних підставах.
Почну із бази: що таке гемблінг?
Гемблінг (від англ. Gambling, гра на гроші) — це загальне визначення азартних ігор, результат який повністю або здебільшого залежить від удачі.
В оновленній статті я розповім про особливості лінкбілдінгу для гемблінг сайтів під регіони, де ця ніша легалізована.
- 10 головних міфів про лінкбілдінг для гемблінгу
- Що необхідно знати перед стартом просування ігрового сайту на західний ринок
- На що звернути увагу при побудові лінкбілдінг стратегії для гемблінгу
- ТОП-5 методів лінкбілдінгу для гемблінг сайтів
- Поради щодо просування iGaming проєктів, які зроблять вашу кампанію успішною
- Як отримати природні посилання для гемблінг сайтів: грамотна робота з крауд-маркетингом
- Якою має бути базова команда для просування гемблінг сайту
- Що робити, якщо сайт показує зростання, але сил та бюджету вже немає
- На додаток
10 головних міфів про лінкбілдінг для гемблінгу
Зараз у гемблінгу першість тримає Європа — із показником 53% від світового ринку. За нею стійко розмістився азійський регіон та Близький Схід. США — ≈11% ринку, 7% — Океанії та Австралії.
У Азії розвиток гральної промисловості здебільшого стримується державними структурами. При тому, що глави азіатських країн визнають величезні перспективи та можливості цієї ніші.
Частково закрито регіони Південно-Східної Азії: Індії, Японії, Таїланду. У Китаї дозволено державну лотерею та національні азартні ігри, а ось західні — повністю під забороною.
Саме тому китайці використовують проксі-гемблінг (гра в інтернеті через посередника) для ставок на західних сайтах. Також очевидно, що експансія західних гемблінг компаній до азійських держав відбувається з впровадженням нових глобальних технічних рішень.
Все, що написано вище — факти. З ними складно сперечатися. Далі розглянемо 10 основних помилок у гральній індустрії:
- Онлайн-казино — це надприбутковий бізнес. Більшість підприємців вважають гемблінг — золотою жилою, яка без особливих зусиль і вкладень приноситиме мільярди. Насправді все не зовсім так. Гральний бізнес дійсно вимагає значних капіталовкладень (на запуск і розкрутку казино потрібно від 150 тис. доларів і до 20 фахівців у команді) і несе в собі безліч ризиків. Один з таких — раптова заборона регіону, в якому ви організували просування онлайн-казино;
Навіть корпорації-гіганти в ніші гемблінгу можуть опинитися на межі банкрутства. Як, наприклад, Caesars Entertainment. Та й той факт, що у списку Forbes, що складається з 2 тис. компаній, всього 10 місць займають гемблінг платформи змушує замислитися. Зрозуміло, до списку потрапляє лише легальний бізнес, який має всю необхідну документацію та ліцензії. - Заробити в онлайні вже неможливо: ринок ділиться між великими гравцями. Це досить суб’єктивний вислів, який може підійти під будь-яку нішу. Вийти в топ за правильного просування можна і в гральній індустрії. Головне, знати ринок, його правила та закони. Та й варто бути готовим до того, що доведеться не просто вкласти багато фінансів у запуск та розвиток бізнесу, а й, можливо, мати на рахунку близько мільйона доларів для виплат. Така вимога часто трапляється серед обов’язкових при придбанні ліцензії.
- Гемблінг в онлайні — це складно. Здається, що цей міф вигадали невпевнені у собі молоді бізнесмени, які погано вивчили ринок і не розуміють, як він функціонує. Насправді гральні платформи набагато простіші за звичайні бухгалтерські програми. Та й у світі досить постачальників програмного забезпечення для азартних ігор у мережі.
- Більшість онлайн-казино працює нелегально. На всіх великих ринках встановлені найжорстокіші правила регулювання такого бізнесу. Лідер — ринок США, який регулюється окремо у кожному штаті. Аналогічно й у Європі. Тому зайти туди нелегально — неймовірно складно. На сьогодні ліцензії на гемблінг-бізнес видають місцеві: для країни, в якій працює компанія. Вже не можна оформити юридичні документи десь на островах. Хочете просуватися у Британії — отримайте британську ліцензію. А це робить запуск «псевдоказино» практично неможливим.
- Гемблінг тісно пов’язаний з організованою злочинністю. Це велика помилка. Великі гравці ніші часто піддаються перевіркам. Оскільки вони цінують своє ім’я, то навряд ризикуватимуть. У зв’язку з цим гемблінг на Заході мало відрізняється навіть від банківської справи.
- Гемблінг у мережі — це лише казино. Гемблінгом заведено називати будь-які види азартних ігор. Серед них і букмекерські контори, і лотереї, і покер. Сьогодні більшість лідерів індустрії схиляються до універсалізації гральних сайтів, пропонуючи своїм клієнтам широкий вибір азартних ігор — від спортивних ставок до слотів та покеру. Найчастіше створюють не сайти-агрегатори, де можна знайти всі види одразу, а цілі сітки сайтів за тематиками.
- В азартні онлайн-ігри грають лише молоді, «просунуті» користувачі. Дивлячись про який регіон йдеться. На Заході давно стерлися кордони. Гемблінг сайти за кордоном — це лише розвага.
- Краще інвестувати у стартапи іншої галузі. В Україні ніша гемблінга справді має не найкращу репутацію. Але на європейському ринку та ринку США — це цілком розумне та прибуткове інвестування. Якщо у вас є достатньо коштів для вкладень і ви готові чекати від трьох до п’яти років, поки бізнес окупиться, то прибуток вас приємно здивує. Гемблінг — багатомільярдна ніша, де грошей вистачить усім.
- В онлайн-іграх головне залучити велику кількість клієнтів. У принципі, кількість не відіграє великої ролі. Як і в будь-якому іншому бізнесі, власників більше цікавлять «хай-ролери» або «кити» — гравці, які роблять великі ставки.
- Гемблінг платформи створені для того, щоб дурити людей на гроші. На легальному ринку платформи збудовані шляхом генерації випадкових чисел. Тому виграш чи програш — справа випадку.
Розробники ігрового софту в обов’язковому порядку тестують слоти на чесність та коректну роботу у спеціальних незалежних лабораторіях.
Що необхідно знати перед стартом просування ігрового сайту на західний ринок
Із нюансами індустрії розібралися. Тепер давайте поговоримо про те, з чого розпочати свою стратегію виходу на світовий ринок гемблінгу або, простими словами, як розкрутити казино.
Насамперед, перед просуванням, потрібно переконатися в тому, що ваш сайт працює правильно, є вся необхідна інформація та надана актуальна документація. Без ліцензії та юридичних документів виходити на ринок не можна. Це призведе до наслідків, починаючи від великого штрафу і закінчуючи кримінальною відповідальністю.
Слід вивчити популярні регіони, де дозволена гемблінг-індустрія, особливості просування в них, юридичні тонкощі та прямих конкурентів. Ось кілька коментарів про те, як просувати гемблінг на Заході:
- Велика Британія. Сюди хочуть увійти всі гравці. У цьому регіоні щільно забитий топ та монополія видачі. Початківцям просуватися складно (читаємо «практично неможливо»). Вимагає величезних вкладень та довго окупається. Але результат вартий того.
Найкраще створювати вузькоспрямовану платформу. При створенні платформ широкого спектру необхідно покривати всю відповідну семантику і розставляти пріоритети для кожного кластера. Зазвичай використовують такі методи лінкбілдінгу, як PBN та аутрич рівня PRO. Бюджет від $10-20 тис. на місяць. - Польща. Велика кількість трафіку за середнього грошового вихлопу. Рівень конкуренції також середній. Найбільш популярні методи лінкбілдінгу: ті самі PBN і аутрич. Контент відносно недорогий. Вартість посилань середня. Чудовий регіон для старту.
- Скандинавія. Дуже дорогий у плані просування гемблінг сайтів регіон. Тут високий цінник і на контент, і на посилання. При цьому суворі перевірки та регулярні «сюрпризи» на законодавчому рівні. Потрапити в топ вкрай складно, дорого та довго.
- Канада та США. Є трафік, хороший потенційний дохід, середня конкуренція, вартість посилань і контенту висока. З боку закону все більш менш стабільно. Нагадуємо, що у США ліцензії видаються кожним штатом окремо.
Якщо ви вирішили створити і просувати свій гемблінг сайт, рекомендую звернути увагу на більш прості регіони з меншим рівнем ризику. - Австрія та Швейцарія. Конкуренція середня. Контент також середнього рівня, трохи дорожче, тому що німецькою. Переважна більшість сайтів просувається за допомогою PBN. До 150 PBN вартістю від $250 до $1000. Ціни на посилання досить високі.
- Німеччина. Рівень конкуренції трохи нижчий, ніж у Великобританії. Потенційний дохід високий. Але при цьому потрібно просуватися з використанням дуже якісного контенту. Посилання коштують чимало, на рівні Австрії та Швейцарії.
- Румунія. Багато трафіку. Потенційний прибуток середній. Просуватися там просто. Посилання стоять у межах розумного. Але важливо знати, що уряд Румунії вимагає від власника сайту взяти ліцензію на афіліат. Інакше сайт буде заблоковано.
- Чехія. Конкуренція середня. Сайти за рівнем знаходяться між Великобританією/Німеччиною та Румунією. Прибуток середній. Просуватися нескладно та не дуже дорого.
- Італія. Багато трафіку. Але сталого топу поки що немає. Це означає, що потрапити туди може кожен, хто має великий бюджет і грамотну стратегію. Але ринок скоріше для усталених гравців. Контент середньої якості. Вихлоп непоганий при врахуванні всіх нюансів.
Якщо ви новачок з невеликою базою знань, гарною командою та середнім для цього ринку бюджетом (від $150 тис.), то орієнтуйтеся на такі регіони, як Польща, Румунія, Чехія.
Якщо ви впевнені у собі та своїх силах — обирайте будь-який регіон. Але намагайтеся не розпорошуватися, а заточувати компанію під конкретну країну. Ну і, звичайно, бути готовим вкласти понад $200 тис. на запуск і розкрутку.
На що звернути увагу при побудові лінкбілдінг стратегії для гемблінгу
При побудові стратегії під обраний регіон важливо враховувати, що просування сайту казино буде довгостроковим. Миттєвих результатів не чекайте. При цьому важливо все робити законно і не приймати ризикованих рішень.
Що робимо?
- Аналізуємо конкурентів у топі та молоді сайти, які вже досягли успіху. Дивимося на все: на сайт, функціонал, спецпропозиції, правила, документи, профіль, методи просування та контент. Аналіз конкурентів — відмінний помічник при створенні ефективної стратегії.
- Ретельно обираємо методи лінкбілдінгу та майданчики для розміщення. Більше про це дивіться у статті.
- Збираємо сильну команду. Маркетинг, дизайн, софт, SEO-оптимізатор, команда продавців та ін. Ви повинні бути впевнені, що вони найкращі. Інакше у топ не потрапити.
- Розроблюємо якісну контентну та лінкбілдінг стратегію. Не важливо яким методом ви просуваєтеся: аутрічем, крауд-маркетингом або PBN. Скрізь потрібен якісний контент та стратегія. Також не забувайте про семантичне ядро сайту. Намагайтеся будувати контент навколо нього.
- Складаємо чіткий план аутрічу. На західному ринку аутріч — один із найефективніших методів лінкбілдінгу під будь-яку нішу. У гемблінгу слід приділити особливу увагу його побудові, тому що розумний аутріч призводить до отримання більш дешевих та якісних посилань. Але «дешевші» — це не за ціною посилання в Україні. Ви в будь-якому випадку повинні бути готові до того, що лінкбілдінг для гемблінг сайтів — це дорого.
- Створюємо продукт, враховуючи інтент. У ніші гемблінгу в топі зазвичай сайти, вік яких від 4 років. Будуйте висококласний та затребуваний на ринку продукт, щоб сподобатися розпещеним сервісам та вимогливим гравцям. А також обов’язково враховуйте: що саме хоче знайти користувач на сторінці та креативно опрацьовуйте подачу корисного контенту.
- Знаходимо надійних партнерів. Більшість вебмайстрів роблять сайти з оглядами ігрових брендів та слотів. Вибирайте для роботи партнерські програми (affiliate programs) із надійною репутацією. Це прискорить ваш старт і дасть величезну кількість необхідних даних про особливості того чи іншого ринку. А також гарантуватиме своєчасні та чесні виплати заповітної ревшари (revenue share).
Що не робимо?
- Не слідкуємо за тенденціями в лінкбілдінгу і менше експериментуємо. Особливо якщо ви спостерігаєте за розміщенням посилань не у вашій ніші. Найчастіше це призводить до поганих наслідків.
- Не перенасичуємо контент ключовими словами. Не варто сильно спамити. Особливо якщо ви новачок на цьому ринку. Молоді сайти з переспамленим контентом — ціль для алгоритмів Google. Більше про просування під Google читайте у статті.
- Не розміщуємо велику кількість комерційних анкорів на початковому етапі. Причина аналогічна до попередньої.
- Не використовуємо корпоративну адресу пошти для аутрічу. Це може призвести до поганих наслідків. Починаючи від блокування пошти до блокування всього сервісу.
- Не варто недооцінювати витрати на просування. Вам потрібно не просто зайняти топову позицію у вибраному регіоні, а й утримати її. Готуйтеся до значних витрат із самого початку. Ви повинні розуміти, що чим більше інвестуєте коштів на старті (3-5 років), тим більше отримаєте у майбутньому.
Стаття в тему: Просування сайтів у США.
ТОП-5 методів лінкбілдінгу для гемблінг сайтів
Як я й писала вище, є кілька ефективних і вельми популярних методів отримання посилань для просування гемблінг сайтів на Заході. Серед них:
- Крауд-маркетинг. Один із способів розкрутити гральний бізнес. Це отримання природних посилань з форумів та тематичних спільнот. Крауд-маркетинг допомагає гемблінг сайтам не лише вирішувати SEO-завдання, але й вибудовувати позитивну репутацію навколо бренду. У гемблінг ніші це дуже важливо. Але набагато вигідніше за бюджетом та за якістю віддати крауд-маркетингову кампанію у руки професіоналів.
- Аутріч. Це можуть бути гостьові статті у тематичних блогах, тематичні рейтинги, сторінки з промокодами, конкурсами та оглядами. Знаючі фахівці наголошують на одночасному розміщенні в оглядах гральних закладів, оглядах слотів і відгуках на сервіси. Головне грамотно підійти до побудови зв’язків та бути обережними. Але ви повинні розуміти, що одне посилання, здобуте на якісному донорі шляхом аутрічу на західному ринку, коштуватиме від $250 і вище.
- PBN. Вартісний, але робочий спосіб просування гемблінг сайтів. Використовується у більшості регіонів, де гемблінг дозволено на законодавчому рівні. Однак цей метод можна по праву назвати одним із дорогих, враховуючи специфіку західного ринку.
Складність аналізу цього типу посилань у тому, що досвідчені вебмайстри приховують їх від усіх сервісів, крім Google Бота. Саме це часто призводить до помилок початкової оцінки: скільки коштуватиме просування у топ. - Лом. Досить популярний у гемблінг ніші спосіб просування шляхом отримання посилань із ламаних сайтів. Це в рази дешевше, ніж аутріч та PBN, але й за ефективністю трохи просідає. Зазвичай використовують як доповнення до основних способів.
Не рекомендую користуватися цим способом через величезні юридичні ризики та кримінальну відповідальність за несанкціонований доступ до сайтів. Ваш ресурс неможливо буде продати хорошому інвестору у майбутньому. - Link Insertion. Простий у реалізації, але складний на первинних етапах спосіб лінкбілдінгу для iGaming ніші. Має на увазі додавання посилання на сторінку, що вже є в топі.
Складність полягає в тому, щоб домовитися з власниками майданчиків. Особливо якщо сторінка суміжної тематики. Та й коштує це значно дорожче за інші методи. Адже сторінка вже на перших позиціях у видачі. Однак саме це і робить Link Insertion ефективним способом просування гемблінг сайтів.
Це популярні та відносно нескладні методи лінкбілдінгу для гральних сайтів. При правильному підході вони здатні просунути ваш сервіс. Але слід одразу виділити на них пристойний бюджет.
Запис прямого ефіру з побудовою лінкбілдінг стратегії для гемблінг сайтів та інших проєктів складних тематик:
Корисні чек-листи, добірки майданчиків для лінкбілдінгу та шаблони стратегій ви знайдете в телеграм-боті Referr — https://t.me/referrcomua_bot 🤖
Перші результати будуть лише через 3-6 місяців. І я не про потрапляння у топ за СЧ чи ВЧ ключами. Я про системну побудову посилального профілю сайту командою.
Щоб потрапити у топ за правильними кейвордами (залежно від обраного регіону, стратегії та вкладень) та окупити інвестиції потрібно мінімум 3-4 роки.
Що стосується фішок лінкбілдінгу для гемблінг проєктів, то досвідчені фахівці з просування гральних сайтів часто займаються розміщенням посилань в 3-4 рівні та підклеюванням потужних дропів 301 редиректом. Але посилання з головних сторінок («жирних морд») найпопулярніші.
Поради щодо просування iGaming проєктів, які зроблять вашу кампанію успішною
Враховуючи рівень конкуренції в ніші гемблінгу, просування невеликих сайтів iGaming — понад важке завдання. Відвідуючи будь-який більш менш популярний ресурс, ми обов’язково натрапимо на рекламу онлайн-казино або ставок на спорт. Це і банерна реклама, і короткі відеоролики, і невеликі спливаючі вікна. Способів привернути увагу відвідувачів у гемблінг проєктів дуже багато.
У такому разі потрібно діяти суто навпаки. Спробуємо продумати наші кроки:
- Банерна реклама на мордах. Це реальна проблема для користувачів. Дратівлива реклама, яка інколи займає понад 30% сторінки, в апріорі, не може впливати позитивно. Особливо, якщо ми говоримо про нетематичні ресурси.
- Що робимо: вибираємо тематичні або навколотематичні сайти (бізнес, фінанси, стиль життя, хобі/розваги/дозвілля, сайти відгуків, технології тощо) та розміщуємо акуратний нативний банер з лаконічною рекламою та вигідною спецпропозицією. І відмовляємось від спливаючих вікон. Окрім негативу вони нічого не викличуть.
- Рекламні вставки у фільмах та відео. Ще один популярний спосіб залучення гравців. На відміну від банерної реклами, він показує велику ефективність. Але їм легко зіпсувати враження.
- Що робимо: зменшуємо звук і робимо плавне входження у відео + дублюємо субтитрами, бо через раптовість, часто люди вимикають звук і судомно шукають кнопку «пропустити». Скорочуємо ролик до 5-7 секунд. Так ймовірність, що його подивляться буде значно вищою. Не вставляйте більше двох роликів на один фільм/відео. Чим більше реклами, тим більший негатив. Особливо під час перегляду серіалів. Якщо в кожній серії буде по 5 роликів, то до кінця сезону ваш бренд викликатиме лише сіпання ока.
- Реклама у топових блогерів. Працювало на відмінно років 5 тому. Нині ж блогерам-мільйонникам довіряють дедалі менше.
- Що робимо: звертаємось до справді креативних. Вони зможуть обіграти рекламу цікаво. Приклади таких в Україні: Kreat for Jysk (ці працюють на замовлення з різними брендами, окрім Jysk, їх можна зустріти у профілях аптек, ювелірних магазинів, маркетів косметики тощо), Влад Шевченко, ellevika.
Також рекомендую підключати невеликих інфлюєнсерів. Від 5-10 тис. підписників. Це будуть більш «живі ролики». Особливо, якщо ви надасте тестовий депозит, щоб виконавець сам зайшов, зареєструвався, поюзав та поділився враженнями з аудиторією у відео чи прямому етері.
- Що робимо: звертаємось до справді креативних. Вони зможуть обіграти рекламу цікаво. Приклади таких в Україні: Kreat for Jysk (ці працюють на замовлення з різними брендами, окрім Jysk, їх можна зустріти у профілях аптек, ювелірних магазинів, маркетів косметики тощо), Влад Шевченко, ellevika.
- Гостьові статті. Сухі інфостаті ніхто не читає, а ось детальний гайд роботи з сайтом для новачків або фішки для постійних користувачів — топ контент.
- Що робимо: розміщуємось у ЗМІ, тематичних та навколотематичних блогах. Додаємо до матеріалу поради та фішки роботи з вашим сервісом, а також детальну покрокову інструкцію з описом. Не забуваємо про акції.
Підключаємо експертів галузі та замовляємо у них докладні, а головне, правдиві огляди.
- Що робимо: розміщуємось у ЗМІ, тематичних та навколотематичних блогах. Додаємо до матеріалу поради та фішки роботи з вашим сервісом, а також детальну покрокову інструкцію з описом. Не забуваємо про акції.
- Рейтинги, огляди, добірки. Часто проєкти додаються у всілякі добірки та рейтинги, але не стежать за актуальністю інформації та відгуками.
- Що робимо: додаємося на трастових донорах, вносимо дані до бази та регулярно стежимо за актуальністю цін, акцій, послуг. Обов’язково спостерігаємо за відгуками та підключаємо якісний крауд для гемблінгу.
- Нішеві івенти. Найчастіше власники невеликих гемблінг сайтів залишаються в тіні. Але це зовсім правильно. Вебінари та конференції — це чудовий спосіб познайомитися не лише зі своїми конкурентами, а й із топовими медіа, блогерами, інфлюєнсерами, спонсорами тощо.
- Що робимо: стежимо за нішевою тусовкою та беремо участь як гості та, можливо, спікери. Це дозволить вигідно прорекламувати себе.
- Соціальні мережі та месенджери. Пряма реклама в соцмережах та месенджерах — заїжджена тема. Потрібно правильно підходити до цього способу залучення аудиторії.
- Що робимо: заводимо сторінки, наймаємо кріейтерів та створюємо цікавий, розважальний контент. Регулярно проводимо стріми та розігруємо призи (тільки без підписок на спонсорів).
- Спонсорство офлайн заходів: ігри, змагання, конференції. Сплатити такі івенти далеко не все, що потрібно. Ще, як мінімум, онлайн та офлайн реклама, подарунки, промо, спецдекорації, форма, костюми, аніматори та багато іншого.
- Що робимо: дбаємо не тільки про банери та відео/аудіо контент, а й про брендовані «плюшки» для гостей, а також вигідні пропозиції для нових учасників.
Всі ці методи супроводжуються активним обміном лінків, що дозволяє вигідно наростити посилальну масу і просунути гемблінг сайт в топ.
Як отримати природні посилання для гемблінг сайтів: грамотна робота з крауд-маркетингом
Ще раз, крауд-маркетинг — це розміщення експертних коментарів на форумах, сайтах запитань-відповідей та під тематичними статтями з можливістю коментування.
Для гемблінг сайтів крауд-маркетинг допомагає:
- безпечно наростити посилальну масу сайту;
- залучити вмотивовану цільову аудиторію;
- збільшити рівень довіри цільової аудиторії;
- збільшити впізнаваність компанії у мережі.
Налаштовуємо крауд для гемблінгу: пошук майданчиків та відбір обговорень на основі конкурентів
Пошук майданчиків на основі конкурентів
Перше, на що варто звернути увагу під час просування сайтів азартних ігор за допомогою крауд-маркетингу — пошук майданчиків для розміщення експертних коментарів.
Що потрібно робити?
Відкриваємо у Ahrefs наш цільовий сайт і переходимо у вкладку «Домени-конкуренти»:
Обов’язково ставимо гео-фільтр та клацаємо на «Експорт»:
Отриманий список конкурентів відкриваємо по черзі для індивідуального аналізу.
На що звернути увагу під час відбору конкурентів?
Рейтинг домену (DR). Має бути не менше 10.
Кількість беклінків та доменів-донорів. Від 1к зворотних посилань та понад 100 донорів.
Динаміка посилальної маси. Планомірно зростаюча, без різких скачків.
Розподіл dofollow/nofollow. Наявність у сайту nofollow посилань свідчить про органічність просування.
Анкори. Повинні переважати безанкорні посилання, а комерційні анкори написані грамотно.
Конкурентні сайти з гарним посилальним профілем виділяємо і «знайомимося» з їх зворотними посиланнями.
Тепер, коли список майданчиків маємо, перейдемо до ретельного аналізу кожного.
Відбір обговорень
Перш ніж розміщуватись у знайденій гілці, подивимося на:
Трафік майданчику. Щонайменше 10к користувачів на місяць. Дивимося по SimilarWeb:
Тематичність обговорення. Завжди дивимося на тему саме обговорення, а не майданчика. Часто буває так, що форум загальнотематичний або зовсім на іншу тематику, а обговорення цілком підходить для розміщення крауд-лінки.
Географія майданчика. Не женіться за тим, щоб географія вашої цільової аудиторії переважала. Якщо необхідний регіон є у списку — це підходящий майданчик.
Активність аудиторії. Завжди звертайте увагу на дату останнього повідомлення у гілці та загальну кількість коментарів.
Майданчики знайдені, обговорення відібрано. Що робимо далі? Для того, щоб ваші пости не вважали спамом, після реєстрації необхідно підготувати обліковий запис.
Розміщення крауд-маркетингових дописів
Готуємо обліковий запис для розміщення
Підготовлені акаунти — запорука успіху при просуванні крауд-маркетингом. Яким має бути обліковий запис, щоб ваші дописи не видалялися модераторами?
- з ім’ям, прізвищем або нікнеймом (можна не ламати голову, а скористатися генераторами);
- фото/картинка (аналогічно, використовуйте фотостоки або пошук за картинками);
- заповнена анкета (регіон, дата народження, хобі, рід діяльності тощо);
- наявність не менше 15 повідомлень на різні теми;
- понад 2 тижні «життя» перед розміщенням допису з посиланням.
Пишемо крауд-маркетинговий допис
- визначаємо біль учасників обговорення;
- намагаємось вирішити їх своїм дописом;
- нативно згадуємо сайт (за потребою);
- пишемо грамотно (але не перестарайтеся, у реальному житті люди можуть зробити помилку або опечатку);
- не вступаємо у конфлікт/суперечку з учасниками обговорення;
- додаємо, за можливості, картинку.
Способи реалізації крауд-маркетингової кампанії
Тепер ми знаємо як знайти та відібрати обговорення для крауд-маркетингу, як підготувати аккаунт та написати експертний коментар для гемблінг-сайту. Далі давайте визначимося з тим, хто цим усім займатиметься.
Відразу хочу сказати, що крауд-маркетинг — не покупні посилання на біржі. Його не підключають одноразово, а реалізують протягом тривалого періоду часу, нарощуючи посилальну масу і пропрацьовуючи репутацію.
Щоб ефективно просуватися за допомогою експертних коментарів, важливо щомісяця збільшувати їх кількість.
При аналізі конкурентів, визначте середню кількість посилань, здобутих ними на форумах, сайтах запитань-відповідей та під тематичними статтями.
З цієї кількості починаємо просування крауд-лінками. Приклад стратегії:
- 1 місяць — 50 лінків;
- 2 місяць — 80 лінків;
- 3 місяць — 110 лінків;
- і т.д.
Важливо забезпечити планомірне зростання посилальної маси.
Є три найголовніші способи реалізації крауд-маркетингової кампанії:
- Самостійно. Якщо ви добре знаєтеся на всіх нюансах крауд-маркетингу, вмієте знайти обговорення, підготувати акаунти і написати гарний допис — вам цей спосіб підходить на всі 100%. Однак пам’ятайте, що обсяги постійно зростатимуть і вам знадобиться багато часу на реалізацію.
- Фриланс. Цей спосіб підходить лише тоді, коли ви повністю довіряєте виконавцям. Однак буде важко відстежити якість та ефективність виконаної ними роботи.
- Аутсорс. Найоптимальніший метод реалізації крауд-маркетингу. Головне — вибрати правильну компанію, таку як Referr. Все, що вам потрібно буде зробити — це зареєструвати особистий кабінет, додати сайт та вибрати тариф. Решта за нами: розробка стратегії та ТЗ, індивідуальний відбір обговорень для вашого проєкту, підготовка облікових записів та розміщення експертних коментарів з гарантією.
Крім цього, у Referr є вигідна партнерська програма:
Якою має бути базова команда для просування гемблінг сайту
Зрозуміло, можна просувати сайт своїми руками. Але таке просування принесе результат лише на старті. Чим більший сайт, тим більше часу, сил та фінансових вкладень знадобиться. Більшість гемблінг проєктів, що просуваються на Захід, складаються з:
- Крутого SEO Team-Lead;
- Junior SEO, помічника тимліда;
- Лінкбілдера, який займається розміщенням посилань вручну або замовляє їх у аутсорсерів (на посилальних біржах);
- Контент-маркетолога, який контролює весь процес розміщення посилань, створення контенту та відстежує репутацію бізнесу у мережі;
- Фрилансерів (пишуть контент, створюють візуали, роблять відеомонтаж).
Якщо дозволяє бюджет, то можна найняти штатного дизайнера, монтажера, копірайтера. А от якщо бюджет скромний, а самостійно ви вже не справляєтесь, то посади можна об’єднувати:
- Крутий SEO Team-Lead;
- Контент-маркетолог, який займатиметься і контентом, і розміщенням посилань, і виконуватиме деякі завдання Junior SEO;
- Фрилансери.
Особливо рекомендую звернути увагу на добір фрилансерів, що створюють текстовий контент. Вони обов’язково мають бути носіями мови.
Копірайтери з України, які опанували іноземну мову, так чи інакше, вживають застарілі слова та словосполучення, які в розмовній мові не використовуються. І лише носій мови відрізнить хорошого копірайтера від «шаблонного». Виходить замкнене коло:)
Послуги пруфридерів-носіїв мови коштують досить дорого. Іноді простіше передати просування гемблінг сайту професіоналам. Не хочеться довго і монотонно вишукувати гідних фрилансерів для роботи з контентом? Рекомендую вам комплексний лінкбілдінг від Referr.com.ua. Ми допоможемо вам у вирішенні ваших завдань
Що робити, якщо сайт показує зростання, але сил та бюджету вже немає
Це питання цікавить багатьох власників гральних сайтів, які показують непогане зростання і, можливо, навіть потрапили до топу. Усвідомлюючи, які фінанси вже були вкладені у їх створення та просування, у критичних ситуаціях хочеться повернути хоча б частину прибутку. Вихід справді є.
Якщо ви розумієте, що ресурсів у вас більше немає, шукайте інвестора з досвідом у гемблінгу. Як варіант, ви завжди можете зв’язатися з Catena Media та запропонувати їм викупити ваш сайт. Catena Media — холдинг-гігант, який займається просуванням гемблінг сайтів.
Він котирується на біржі та тримає за собою топи у багатьох регіонах. Catena пропонує власникам успішних гральних сайтів викупити їхній бізнес за трирічну прибутковість. Це навряд чи покриє 100% вкладень, але буде чудовим виходом із ситуації.
На додаток
На додаток до статті рекомендую переглянути запис сесії питань відповідей з Владиславом Маликом (працює в ніші iGaming у Boosta):
Текстова версія тут.
У вас сайт азартних ігор і ви не знаєте з чого почати його просування? Реєструйтеся в Referr! Наші менеджери допоможуть вам проаналізувати сайт, конкурентів та розробити для вас безпечну та ефективну стратегію просування природними посиланнями. Працюємо у 40+ країнах популярними мовами світу.