I would like to thank the Referr team and separately the manager Yulia for the services in building the link mass for our online store. Special thanks for the incredibly fast feedback, loyalty, and expertise.
Конспект Q/A сесії з просування сайтів за допомогою PBN з Миколою Кодієм
Q/A сесії з експертами у SEO та лінкбілдінгу в телеграм-каналі Referr набувають популярності. Черга дійшла і до відомого спеціаліста з PBN Миколи Кодія.
Микола — засновник та власник PBN.Link. Має 14+ річний досвід у клієнтському SEO. З 2019 року шукає дропи та створює PBN під клієнтів з різним гео: Україна, США, Європа, В’єтнам, Танзанія, Філіппіни, Індонезія. Власник найбільшого телеграм-каналу по дропах.
- Для яких проєктів потрібні PBN?
- Як визначити скільки сайтів має бути в мережі, щоб підняти запити сторінки чи сайту в ТОП?
- Як знайти сітку конкурентів?
- Для дропів краще використовувати шаредні хостинги чи VPS?
- Чи можна хостити всі PBN на одному сервері?
На ці та інші питання відповідає Микола під час Q/A сесії:
Під відео на каналі ми додали зручні таймкоди для перегляду окремих відповідей та корисні посилання.
Для тих, у кого немає часу на перегляд годинного відео, ми підготували конспект, де виділили основні думки та поради експерта з цієї теми.
- Цікавить критерій оцінки тексту. Наскільки текст має бути непоганим, щоб не хвилюючись його публікувати на сітку? Дивимось тільки на унікальність чи ще є критерії? Можливо будуть поради по налаштуванню конвеєра текстів для дропів?
- Що краще працює (в сенсі передачі посилальної ваги): редирект із дропу на цільову сторінку чи анкорне посилання з контенту цього дропу?
- Чим контролювати сітку (моніторинг, додавання контенту)?
- Якими інструментами користуватися для масового створення PBN?
- Яким інструментом можна пакетно перевірити домени у вебархіві? Раніше для цього можна було використовувати Rush Analytics. Чи є якісь інші інструменти?
- Якщо домен тематичний, то можна 301 редирект на внутрішні сторінки, а якщо домен, наприклад: регіональний сайт новин, громадська організація чи релігійна організація?
- Проєкт який просувається: біла тематика з високою конкуренцією. Ринок: Україна, США — це окремі сайти з різним продуктом. Чи є сенс брати прокачані та покинуті блоги на blogspot? Та чи взагалі це можливо?
- Чи треба на сайт на дропі додавати нові посилання (крауд, сабміти), чи достатньо його наявної посилальної маси?
- Для економії на хостингу чи є сенс робити таким чином:
- Як визначити скільки сайтів має бути в мережі, щоб підняти запити сторінки чи сайту до топу?
- Як знайти сітку конкурентів?
- Яку аналітику та у чому дивитися по сітці? Дашборди та інші програми для аналітики чи банально один онлайн-сервіс?
- Розкажіть про найбільш паливні футпрінти
- Якщо знайшли хороші дропи, але в архіві немає гарних сторінок, то як бути? Робити новий вебсайт чи вистачить просто лендінгу?
- Що працює краще: відновлений контент з вебархіву чи новий контент з рерайту або AI контент? І чи потрібно оновлювати контент на дропах, якщо так, то як часто? Архіварікс не завжди відновлює дроп добре.
- Що краще, ставити посилання з усіх дропів на головний сайт чи слабші дропи посилати на сильніші, а вже сильніші на головний сайт?
- Для дропів краще використовувати шаредні хостинги чи VPS?
- Афілят фільтр — це міф? У вас ніколи не падали сітки?
- Чи можна хостити всі PBN на одному сервері? Тобто в них буде одна ІР. Чи не буде це футпринтом?
- Якщо всі сайти з сітки будуть посилатися на однакових реципієнтів? Якщо їх багато буде. Це не призведе до пониження?
- Для яких проєктів потрібні PBN?
Цікавить критерій оцінки тексту. Наскільки текст має бути непоганим, щоб не хвилюючись його публікувати на сітку? Дивимось тільки на унікальність чи ще є критерії? Можливо будуть поради по налаштуванню конвеєра текстів для дропів?
Я вважаю, що саме PBN потрібні для посилань. І в цьому контексті робити якесь дуже сильне наголошення на якості текстів, на мій погляд, не цілком справедливо.
Достатньо дивитися на те, щоб текст був унікальний та Google нормального його індексував, давав якісь позиції. І в цілому, якщо ви з такої сторінки ставите посилання, то воно гарно відпрацює і з нього буде потрібний ефект.
А щодо масового знаходження текстів, можу порадити подивитися та почитати про сервіси генерації текстів. Для PBN вони підходять та працюють. Можна робити рерайт, можна робити синонімайз, тобто, парсити якісь тексти та робити їх унікальними, додавати на PBN і скоріш за все вони будуть працювати.
Я у своїй роботі більше користуюсь тим, що є у вебархіві, тому питання масової генерації текстів в мене немає.
Що краще працює (в сенсі передачі посилальної ваги): редирект із дропу на цільову сторінку чи анкорне посилання з контенту цього дропу?
Примітка: 80% посилальної маси спрямовані на головну сторінку дропу.
Коли ми говоримо про редирект, ми намагаємось показати Google чи іншій пошуковій системі, що наш сайт кудись переїхав. І навіть якщо це не так, якщо ми підклеюємо інший сайт, для Google це буде виглядати наче переїзд сайту.
Якщо цей переїзд подобається Google, він бачить, що це можливо, або по якимсь алгоритмам він його приймає, то у вас є можливість передати майже всі посилання, які є на сайті, з якого ви робите редирект.
Якщо ви тільки ставите посилання, навіть з головної сторінки, навіть якщо вона буде анкорна та тільки одна, у вас буде передача ваги менша.
Єдине, в чому така критична різниця, в тому, що посилання ви можете поставити з будь-якого сайту. Якщо грамотно поставити посилання з сайту про штори на сайт продажу картин, це може працювати. А при підклейці редиректом є шанс, що це не спрацює.
Тобто, посилання більш універсальні, але передають меншу вагу. Редирект дає більше ваги, але може не спрацювати. Тому багато людей, в тому числі і я, рекомендують для редиректу підібрати більш тематичні дропи для вашого сайту. Тоді ймовірність, що він спрацює, буде набагато вищою.
Чим контролювати сітку (моніторинг, додавання контенту)?
Я зазвичай уточнюю розмір сітки. Бо дуже багато ситуацій, коли сітка на 10-20 сайтів, а хочуть зробити навколо неї таку систему, яка займе більше часу і бюджету, ніж вся сітка в цілому.
Невеликим сіткам я рекомендую робити моніторинг в Microsoft Excel.
Якщо у вас більш об’ємна сітка, я раджу подивитись на панелі моніторингу. Я, на жаль, знаю лише російські варіанти SiteControl та Панель Дугласа — вони достатньо відомі. Міжнародного аналога я не знаходив, і сумніваюсь, що він є.
Для моніторингу сайтів в цілому, достатньо файлика в Excel. Або для великих сіток, я знаю, що в компаніях, які ведуть багато PBN, вони замовляють під себе якийсь сервіс або софт, куди додають свої PBN і там їх контролюють, звідти проставляють посилання, там мають нагадування про продовження доменів та ін.
Але часто моніторингу приділяють велику увагу, коли він її не потребує.
Якими інструментами користуватися для масового створення PBN?
Для масового створення можу згадати лише Цербер. Це софт, який дозволяє встановлювати WordPress, публікувати там статті та саме вести PBN, якщо вони робляться на WordPress.
Якщо ми говоримо про невеликі сітки, то я не рекомендую використовувати WordPress із багатьох причин. Це довго, тут є ризик постійний, що їх можуть зламати, їх треба оновлювати, потрібен хостинг, який буде із більшою кількістю ресурсів і тому подібне.
Якщо ви робите якісь невеликі сітки, то я рекомендую використовувати Archivarix в якості CMS. Це не автоматизує створення, але полегшує і пришвидшує. Можна робити набагато швидше і сайти будуть унікальними, відносно WordPress та будь-якої іншої CMS.
Стосовно автоматизації, я б радив наймати людину, яка буде цим займатися. Частину роботи можна автоматизувати через якісь сервіси, а частину буде робити якась людина.
Яким інструментом можна пакетно перевірити домени у вебархіві? Раніше для цього можна було використовувати Rush Analytics. Чи є якісь інші інструменти?
Я не чув про інші інструменти та не користувався Rush Analytics.
По моїй методиці відбору дропів, контент із вебархіву, якщо він був китайський, відсіюється на інших етапах. Там будуть або посилання не ті, або в індексі буде щось не те, або будуть негарні анкори.
Всі ці сайти зазвичай вибраковуються на минулих етапах і вкрай рідко мені треба аналізувати сайт, зайти в вебархів, де я дивлюсь. І на цьому етапі 2-3 із 10 можуть мати щось в вебархіві таке, через що я їх не візьму.
Відповідаючи на питання: ні, таких інструментів я не знаю, але, можливо, вони є.
Якщо домен тематичний, то можна 301 редирект на внутрішні сторінки, а якщо домен, наприклад: регіональний сайт новин, громадська організація чи релігійна організація?
Варіанти дій від автора запитання:
- Створити внутрішню сторінку під свою тематику, в першому абзаці поставити посилання на свій сайт та вивісити на першій сторінці в якості анонсу із посиланням. Так отримаємо посилання із внутрішньої сторінки та з головної, при цьому тематика донора не змінюються;
- На донорі підняти новий сайт під свою тематику на 4-5 сторінок, на одній зі сторінок поставити посилання на свій сайт. В такому випадку чи доцільно буде виводити анонс на свій сайт на головній?
Почну відповідати з кінця, чи є сенс ставити посилання так, щоб воно було і на головній, і на внутрішній. Це залежить від вашої стратегії. Якщо ви хочете отримати посилання з головної та ще й внутрішнє посилання, то можете ставити.
Це не залежить від того, змінювали ви тематику, чи ні.
Що стосується зміни тематики, то вона може не змінитися. Я іноді намагаюсь десь змінити тематику і якщо вона не підходить, то я або готую сайт під редирект, або щось інше. Але в цілому я намагаюся залишити ту тематику, яка була.
Не завжди можна успішно змінити тематику. Ви можете її змінити та Google не прийме її — це можна подивитися по ранжуванню сайту. Сайт буде проіндексований, але не буде якихось позицій, навіть на 7-10 сторінках пошуку. Якщо такі позиції є, значить зміна тематики сподобалась Google і він її буде враховувати.
Якщо ми говоримо про сайти новин чи якісь регіональні сайти, особливо державних структур, то вони більш легко можуть змінювати тематику через те, що вона у них дуже-дуже розмита. Бо на сайті новин одна стаття про їжу, інша — про курс долара, третя про пальто.
Посилання з такого сайту можна поставити на будь-яку тематику, та й саму тематику змінити під те, що вам підходить.
Проєкт який просувається: біла тематика з високою конкуренцією. Ринок: Україна, США — це окремі сайти з різним продуктом. Чи є сенс брати прокачані та покинуті блоги на blogspot? Та чи взагалі це можливо?
Сенс є, наскільки я пам’ятаю. Я давно вже не дивився їх, не стикався. Але коли я намагався зареєструвати якісь покинуті блоги, то Google не давав це зробити. Якщо за такою адресою щось було, то Google просто не дасть вам її зареєструвати. Якщо можливість є, то так, це нормальний варіант. Але скоріш за все можливості просто немає.
Чи треба на сайт на дропі додавати нові посилання (крауд, сабміти), чи достатньо його наявної посилальної маси?
Мається на увазі, в перші місяці після його підйому. Чи треба періодично, раз на рік або раз на пів року проставляти якісь посилання на PBN?
PBN для Google виступає як один із мільярдів сайтів. Якщо із сайтом проводяться якісь роботи із додавання контенту, навіть якщо він буде мати посилання на ваш сайт, це все одно буде новий контент (якщо будуть додаватися нові посилання на ваш сайт). Це все сигнали для Google, що сайт розвивається, що йому можна довіряти, що посилання із нього мають якусь вагу.
Тому я вважаю, що буде дуже гарно, якщо ви періодично будете додавати якісь посилання на ваші сітки.
Я намагаюсь якось оптимізувати витрати на це, тому підключаю або крауд недорого, або сабміти, або дуже хороші посилання з профілів.
НІ в якому випадку не спам низької якості — це радше зашкодить.
Але реєстрація профілів із безанкорними посиланнями не нашкодить сайту чи навіть дасть якийсь плюс.
І в цілому, якщо у вас буде позитивна динаміка посильного профілю на сайті із вашої PBN, то це буде тільки плюс для сітки й вона буде потроху передавати все більше ваги на ваш головний сайт.
Для економії на хостингу чи є сенс робити таким чином:
- зібрати сайт на WordPress;
- проставити всі посилання;
- почистити весь WordPress мотлох;
- перегнати сайт в html;
- закинути його на сервер.
Зрозуміло, що потім можливості редагувати його не буде, але чи це потрібно? Зрозуміло, що всю мережу для одного проєкту на хостинг ставити не треба, але, наприклад, на один хостинг покласти 5 сайтів під один проєкт, 5 — під другий, 5 — під третій?
Я дуже люблю, коли люди додають собі клопоту, вигадуючи такі фантастичні речі.
Я вважаю, що треба робити максимально просто швидко та легко. Тому замість WordPress рекомендую використовувати Archivarix — це така CMS, в ній можна редагувати, вона має гарні функції для відновлення з вебархіву.
І найголовніше, що сайти на WordPress дуже однотипні. Навіть якщо ви використовуєте різні шаблони, після 30-50 сайтів у вас буде 5-10 схожих шаблонів, на яких ви будете тільки колір і логотип міняти.
Відновлюючи сайти з вебархіву ви отримуєте їх максимально різними. Якийсь був на файлах, якийсь на Joomla, якийсь на WordPress, і всі сайти на різних CMS — таким чином ви не будете додавати ще один футпрінт до вашої сітки.
Відповідаючи на питання: я б так не робив, бо це важко і не має сенсу. Навіщо створювати сайт на CMS із базою даних, потім його переводити в HTML? HTML редагувати дійсно буде важко. Навіщо це, якщо можна використовувати CMS без баз даних, або той же Archivarix (він займає дуже мало місця, потребує мало ресурсів сервера та закриває більшість питань по його використанню).
Як визначити скільки сайтів має бути в мережі, щоб підняти запити сторінки чи сайту до топу?
Популярне питання, це все хочуть знати.
Дуже просто буде, якщо ви аналізуєте ваших конкурентів і бачите, що у них є сітка на 10-15 PBN. Ви можете прикинути, що вам треба мінімум стільки ж.
Складніше, коли конкурент не використовує PBN, або ви його не бачите, не можете знайти. Тут треба вже якось щось рахувати.
Я в таких випадках використовую метод знайомого спеціаліста з лінкбілдінгу.
Він радить клієнтам взяти 20 PBN. Через якийсь час вони повертаються, кажуть, все класно, але сайт не виріс. Він каже: “Візьміть ще 20 штук”. Вони беруть ще 20. І так до якихось великих чисел доходить і в якийсь момент сайт починає рости.
Якщо ви аналізуєте нішу і бачите, що сайт має дуже багато топового аутрічу, він дуже багато коштує. Явно, що там 10 сайтів із PBN вам не допоможуть. І така ж ситуація в іншу сторону. Якщо ви бачите у видачі 1 сайт, який заточений під ключове слово, а потім йде група в телеграмі, інстаграм, якась стаття 5 рівня вкладеності, то ви можете почати із 10-15 PBN, залежно від бюджету, і намагатись за їх допомогою вийти в топ.
Скільки треба PBN, щоб поставити знак рівності між аутрічем та PBN, я не знаю. Це чисто на вподобання оптимізатора чи лінкбілдера.
Це більше надивленість, тож якось підказати точні значення я не можу і не знаю навіть людей, які так можуть. Тобто робіть, аналізуйте, якщо мало — робіть більше. Звучить не точно, але це точно працює.
Як знайти сітку конкурентів?
Є кілька методів, але я зазвичай наголошую на 2 моментах.
Перше — навіщо її шукати? Ок, ви бачите, що хтось там є в топі, якісь посилання ви бачите, якісь — ні. Вважайте, що у нього є сітка PBN та робіть собі таку ж. Якщо вона є, ви його обійдете. Якщо її немає, то це все одно зіграє в плюс для вас, у вас буде своя база сайтів для посилань.
Я думаю, що витрачати зусилля на пошук не дуже розумно. Краще витратити ці ж зусилля на побудову своєї PBN.
І другий момент. Євген Шестаков у мене в чаті написав варіант, що можна закрити сітку від усіх IP, крім Google. І тоді ви дійсно цю сітку не зможете знайти. А навіть якщо зможете десь у видачі побачити, то не зможете на неї зайти. Тобто є варіант повністю, на 99,9% закрити сітку, і ви її не знайдете. І це не надто важко.
У мене на каналі також були статті про пошук. Там декілька варіантів. Через різні сервіси аналізу сайту шукати, де сайт ще не закрили. Або дивитись за новими входженнями ключових слів для нових сторінок сайту. Та інші варіанти — краще почитати, там є і приклади, і назви сервісів.
Але я наголошую, що я не сильно бачу в цьому сенс, це не сильно допоможе вам у просуванні вашого сайту.
Яку аналітику та у чому дивитися по сітці? Дашборди та інші програми для аналітики чи банально один онлайн-сервіс?
Так, як це дивитися, я вже назвав.
Про аналітику — я не ставлю аналітику на більшість PBN, бо не бачу в цьому сенсу. Я періодично дивлюсь на показники ключових слів та трафіку через Ahrefs. Завантажую по 200 штук на масовий аналіз та дивлюся на більшість показників. Потім, якщо мене щось зацікавило, дивлюся за якими ключовими словами почав ранжуватись сайт, і в цілому все.
Розкажіть про найбільш паливні футпрінти
Найбільш паливний футпринт — це, мабуть, робити всі сайти на одному шаблоні WordPress, змінюючи лише колір.
Кольорів багато і, змінюючи його на півтон, люди думають, що роблять унікальний сайт. Я бачив таку сітку, і це виглядає дуже смішно, коли один шаблон, а на ньому один сайт зелений, другий зеленіший.
Я не вважаю, що якісь футпрінти можуть зашкодити просуванню, або Google знайде вашу сітку.
Більшість футпрінтів — міф. Не публікувати сайти в телеграмі, не вести базу в Google Таблицях, бо, мовляв, Google все забанить і все.
Я на вебінарах прошу слухачів надіслати мені кейс, коли у когось забанили сітку, або вона перестала працювати, або її викинуло з індексу лише через те, що зареєстрували всі домени в один день, або використовували неунікальні тексти тощо. Ну, за неунікальні тексти ще щось може бути, але більшість із футпринтів будуть міфами.
Якщо знайшли хороші дропи, але в архіві немає гарних сторінок, то як бути? Робити новий вебсайт чи вистачить просто лендінгу?
Є лайфхак. Якщо за вашим сайтом у вебархіві або немає сторінок, або їх важко відновлювати, або вам вони не подобаються, або інший варіант — ви можете взяти такий же сайт вашої тематики (знайти його за ключовим словом), подивитись, що він теж дроп, та відновити контент звідти.
Якщо це сайти одної тематики, одної ніші, сайт скоріш за все проіндексується і з ним все буде ок.
Якщо є бажання відновити в форматі лендінгу — так, можна робити, це не проблема.
Якщо сайт, який був на цьому дропі, був на 1-5 сторінок і ви відновите сайт на кілька сторінок, то це в цілому буде ок, Google не буде очікувати, що ви дасте йому сайт на багато сторінок.
Що працює краще: відновлений контент з вебархіву чи новий контент з рерайту або AI контент? І чи потрібно оновлювати контент на дропах, якщо так, то як часто? Архіварікс не завжди відновлює дроп добре.
Я використовую відновлений контент, якщо він є. В більшості випадків, якщо сайт був нормальний (а ми стараємось добирати нормальні дропи для роботи), то там був хороший контент. І в якійсь частині моїх сайтів, після відновлення, часто буває, що стріляє трафік. Ну, аналітику я не ставлю, оцінити важко. Але по Ahrefs я бачу, що за деякими ключами із частотністю 500 і більше, сайти на 1-3 позиції, значить трафік там є.
Якщо сайт так ранжується, значить контент ок і можна використовувати відновлений.
Чи треба оновлювати контент — я не знаю, наскільки це слушно для звичайних сайтів. У вас є сайт про ті ж штори — як часто ви оновлюєте контент? Скоріш за все ви додаєте нові статті. А оновлювати там весь контент на головній сторінці — я не бачу сенсу і я так не роблю.
Що краще, ставити посилання з усіх дропів на головний сайт чи слабші дропи посилати на сильніші, а вже сильніші на головний сайт?
Залежить від того, яка у вас стратегія і як ви робите свою сітку.
Один із методів прокачки дропів — це саме посилання з одного дропа на інший, або підклеювання 1-5-10 дропів на ваш основний дроп, з якого ви ставите посилання.
Це більше про прокачку вашої сітки. Якщо ви хочете її прокачати й у вас є можливість прокачати посиланнями з інших, слабкіших дропів, або навіть редіректами — ви можете робити так.
Якщо є можливість прокачати сітку через крауд чи прогони — можна прокачувати так. А з вже прокачаних дропів ставити посилання на свій основний сайт.
Це не питання, як використовувати дропи, це питання, як прокачувати вашу сітку. Якщо хочете так — можна так. Це робочий варіант. Я, правда, частіше використовую підклеювання дропів, тому що слабкіші дропи бувають в тій же тематиці, в якій ви знайшли сильніший дроп. Ви його підклеюєте та у вас буде підкачаний дроп, з якого можна ставити посилання далі.
Для дропів краще використовувати шаредні хостинги чи VPS?
Я не знаю, чи “краще” — це просто різні варіанти.
У мене частина сіток розбиті по доволі дешевим шаред хостингам, проте надійним. Щоб хостинг не закрився через рік, або у нього був аптайм 80%.
Нормальний хостинг, навіть не дуже дорогий — це ок. Якщо ви хочете все повісити на VPS — це теж ок. VPS буде трохи дорожче. Якщо ви оперуєте якимось великими сітками, просто закладіть в ціну витрати на VPS.
Афілят фільтр — це міф? У вас ніколи не падали сітки?
У мене ні.
У мене не було фідбеків, що вони фільтруються, баняться. Якщо ви спокійно, з розумом, зі знаннями підходите до цього, то у вас все буде ок.
Якщо ви робите швидко, і знаєте, що треба шукати дропи з 30+ по Majestic і обираєте лише такі дропи, не дивлячись зовсім ні на що, то у вас можуть бути проблеми.
Чи можна хостити всі PBN на одному сервері? Тобто в них буде одна ІР. Чи не буде це футпринтом?
IP — це один із найпаливніших футпринтів. Це один із футпринтів, який дійсно важливий. Я не стикаюся із ним, тому що я всі сайти будую через Cloudflare із підміною IP; у сайтів різні ns-сервери та в цілому вони будуть виглядати максимально унікально.
Тому на одному хостингу або на одній VPS можна розміщати достатньо велику кількість сайтів. Єдине, по чому вони можуть спалитися — це саме по аптайму серверу. Якщо це поганий хостинг, то всі сайти можуть випасти на день і бути недоступними. Саме всі сайти.
Тому треба обирати нормальний хостинг, маскувати його за клаудом і все буде ок.
Якщо всі сайти з сітки будуть посилатися на однакових реципієнтів? Якщо їх багато буде. Це не призведе до пониження?
Я з таким не стикався. Посилання з PBN такі ж, як посилання з інших сайтів.
Якщо на ваш сайт буде багато посилань з інших сайтів — це не призведе до пониження? Скоріш за все ні.
Якщо ви грамотно ставите посилання, грамотно обираєте анкор, не забуваєте про безанкор, робите нормальний навколопосилальний текст, то, скоріш за все, все буде ок і проблем не буде.
Для яких проєктів потрібні PBN?
Взагалі PBN потрібні для тих проєктів, де отримати посилання стає або дуже дорого, або їх дуже мало, або ви вже використали всі посилання, які були у вашій ніші, у вашій базі, у ваших аутрічерів.
Це три основні пункти. А далі вони розкриваються, кожен пункт окремо під свої деталі. Найбільш потребує PBN ніша гемблінгу, тому що дуже мало вебмайстрів згодні розміщувати посилання на казино, ставки та таке інше. Тому своя PBN тут дасть можливість розміщувати посилання на ваш сайт.
І також ніші про написання дипломів, курсових, медицина, фінанси. Все впирається в те, що посилання дуже дорогі, або їх мало, або немає, де їх розміщувати. І тоді є сенс будувати PBN.
Я часто наголошую, що для багатьох сайтів, ніш та тематик в Україні та в деяких країнах Європи, не треба PBN в цілому. Тобто є місця, в Україні так точно, де можна купити нормальні посилання і не витрачати час на побудову PBN, на підбір дропів та на всі роботи, пов’язані із цим.
З цієї теми у нас поки що все🤓
Підписуйтесь на телеграм-канал Referr, щоб першим дізнаватися про нові сесії питань та відповідей, долучайтеся до лінкбілдінг чату, щоб дискутувати на тему просування сайтів посиланнями та не забудьте приєднатися до нашого YouTube-каналу, де ми постійно розміщуємо записи Q/A сесій з експертами. Також рекомендуємо додати наш блог у закладки, щоб не пропустити нові конспекти сесій😉