10 травня о 9:00 запрошуємо вас на SEO-конференцію Collaborator — масштабний галузевий івент про просування на західні ринки 💙
Referr - Система крауд-маркетингу

Конспект Q/A сесії з ефективного лінкбілдінгу для маркетплейсів України з Максимом Федоруком

Автор: Олена Туранова
28 Грудня 2022

Олена Туранова
Олена Туранова
Контент-маркетолог referr.com.ua

Нещодавно пройшла дев’ята та завершальна Q/A сесія 2022 року, гостем якої був Максим Федорук.

Максим — Head of SEO у Фокстрот. Спеціаліст з просування великих сайтів на український ринок.

На сесії обговорювали такі важливі теми, як:

  • Який вплив буде нового Spam Update на посилання та на різні ніші?
  • Яке ставлення до генерованого AI-контенту?
  • Як оцінити конкуренцію кластерів запитів?
  • Як конкурувати за посиланнями з великими сайтами?
  • Чи потрібно знімати .ru посилання з великих доменів? Як краще з ними вчинити?

Під відео на каналі ми додали зручні таймкоди для перегляду окремих відповідей та корисні посилання. А нижче залишаємо конспект з акцентами на цікавих та важливих моментах.

Зміст
  1. Як індексуєте сторінки фільтрів? Чи всі є у видачі?
  2. Який вплив буде нового Spam Update на посилання та на різні ніші? Наприклад, сіра ніша?
  3. А як краще реагувати на лінк-спам апдейт, коли у вас один сайт білого e-commerce, що просідає у видачі?
  4. Як зрозуміти, що апдейт вже вплинув, або не вплине на сайт?
  5. Як часто ви бачите, що невеликому чи середньому інтернет-магазину вдається забрати у трафік у великого маркетплейса в певних категоріях?
  6. Чи працює ще крауд-маркетинг? Наскільки сильно впливає на просування сайту? Чи можливо вийти до ТОПу без вічних посилань?
  7. Чи використовують такі великі сайти PBN?
  8. Яка структура вашого SEO-департаменту? Скільки людей необхідно для просування таких масштабних сайтів?
  9. Який відсоток трафіку у Фокстроті приходиться на сторінки українською мовою? Чи зростає цей відсоток?
  10. Як ви ставитеся до генерованого AI-контенту? Чи тестували вже?
  11. Що був за “посилальний вибух” у профілі Фокстрота?
  12. Якщо посилання немає у Search Console, то воно не працює?
  13. Як оцінити конкуренцію кластерів запитів? Наприклад, чи має шанси зараз вийти в ТОП інтернет-магазин з продажу генераторів?
  14. Внутрішня перелінкування сайту у вас ставиться руками чи власними інструментами?
  15. Яка мінімально необхідна кількість товарів для категорії, щоб був сенс її просувати? Або інакше: якщо в наявності мало товарів певної категорії, а додавати їх до іншої категорії немає сенсу, оскільки там різна семантика — що порадите (окрім створення копій цього ж товару в різних варіаціях)?
  16. Як максимально ефективно розподілити невеликий бюджет на лінкбілдінг для інтернет-магазину?
  17. Чи збираєте окремо семантику під перелінкування?
  18. За скільки часу потрібно починати прокачувати сезонні товари, щоб у сезон все працювало як потрібно? Як краще підготуватися до сезону?
  19. Чи потрібно знімати .ru посилання з великих доменів? Як краще з ними вчинити?
  20. Як правильно побудувати анкор-лист для просування конкретної сторінки товару?
  21. Як визначити, що зроблене перелінкування принесло шкоду (якщо на сайті в цей період було багато змін)? Чи варто повертати все, як було?
  22. Як конкурувати за посиланнями з великими сайтами?
  23. Як часто треба передивлятися лінкбілдінг план? Умовно, кожного місяця дивитися на конкурентів чи є інший оптимальний час?

Як індексуєте сторінки фільтрів? Чи всі є у видачі?

Це стандартна тема, якщо сайт великий. В будь-якого великого сайту є проблема з індексацією, якщо сторінок дуже багато.

В нас в принципі більша частина фільтрів в індексі. Багато фільтрів залежать від того, чи є товар в наявності. Вони можуть вилітати в архів і я не можу сказати, що у нас весь архів повністю в індексі.

Тут треба розбиратися більш детально. По-перше, ви повинні подивитися на вашу перелінковку: можливо ці фільтри десь ізольовані, або мають велику вкладеність. Якщо у них велика вкладеність, то скоріш за все, бот до них може не доходити.

Також у вас можуть бути певні проблеми. Наприклад, сайти на ReactJS часто мають проблеми з рендерингом, перелінковкою та технічною частиною.

І, загалом, у вас може бути молодий сайт, котрий ще не має таких лімітів від Google.

Як це вивчати і як із цим боротися? Ідеальний формат — використовувати логи, аби розуміти, на які сторінки заходить бот.

Ви можете зпарсити сайт, взяти логи, закинути це в BigQuery, зматчити це все і зрозуміти, які сторінки бот обходить, які ні. І до того ж можна іншу інформацію додати, і ви отримаєте повну картину.

Наприклад, що 20-30% посилань не обходяться ботом протягом пів року. Тоді ви будете виводити типологію цих сторінок: чи це є архівні якісь сторінки, чи такі, що мають велику вкладеність. А далі вже почнете працювати з перелінковкою, робити якісь “дурілки”, можливо, посилальну стратегію застосуєте, або крауд-маркетингом проллєте.

Також треба дивитися, як бачить бот ваш сайт. Бо якщо у вас проблеми з рендерингом і ваші блоки перелінковки в меню скриптові й бот їх не бачить, то він туди й не потрапить. Посилання на розділи, немає зовнішніх, а на вашому сайті це ізольовано.

Плюс Google Index Api. Туди можна по 200 URL’s завантажити і таким чином із цим боротися додатково. Але я б робив акцент на технічку.

Якщо простіше, я б узяв JetOctopus. Там все можна зробити автоматично. Там ви можете під’єднати дані з Search Console, парсинг сайту зробити й плюс логи туди теж. Можна деякі речі, якщо бюджет дозволяє, за допомогою сервісів вирішувати, і тоді вже робити якусь аналітику, на фоні того, що треба правити.

Який вплив буде нового Spam Update на посилання та на різні ніші? Наприклад, сіра ніша?

Я вже бачу, що e-commerce хитає. Білі ніші, окрім медицини, зазвичай, спокійно переносять подібні апдейти, але вже зараз ми бачимо, що видача нестабільна. Але ніякої паніки немає😄

Треба чекати, коли апдейт закінчиться, а тоді вже аналізувати, чому одні просіли, а інші виросли.

А у сірих нішах та медицині завжди рандом: кожен апдейт починає творити дива.

Якщо не прив’язуватись до посилального апдейту, то контент апдейт може зачепити сайти, які використовували AI-генерацію. Така генерація зроблена на сяк-так. Розрахунок лише на масовість сайту. Таке може вилетіти з видачі Google.

А як краще реагувати на лінк-спам апдейт, коли у вас один сайт білого e-commerce, що просідає у видачі?

Як взагалі дійти до висновку, що це через посилання, можливо, це взагалі не пов’язано? Абстрактно, візьмемо сайт середнього e-commerce. В нього сотні тисяч сторінок. Пройшов спам-апдейт. Ви робите висновок, що щось пішло не так, щось може просіло, щось виросло. Відповідно, як проаналізувати, які висновки зробити?

Під час апдейту найголовніший момент — не поспішати, якщо сайт не вилетів із ТОП-10. Якщо ви бачите, що сайт конкретно вилетів, то він вже не повернеться. Я не бачив таких кейсів, щоб сайт вилітав з ТОП-100 і повертався через тиждень назад.

Якщо у вас є невеликі просідання, я б радив почекати, тому що ви можете потім повернутися на свої позиції. Під час апдейту є зміни, коли він котиться. І часто трапляється, коли в e-commerce наче “лід рушив”, у всіх нові позиції, але протягом двох тижнів всі повернулися на плюс-мінус ті самі позиції, де були.

Якщо минуло два тижні, нічого не змінилося, але ви бачите, що ви були ТОП-1, а стали ТОП-8, я б радив почати вивчати тих, хто виріс. Вивчати їх посилальний профіль, дивитися, що у них зроблено з текстами, посиланнями тощо. Якщо апдейт посилальний, то, зрозуміло, більше робимо акцент на посилальний профіль. Починаємо аналізувати свій профіль та профілі прямих конкурентів.

У чому важливість посилання, наприклад, для великого сайту. Під час закупівлі посилань ми ставимо параметри якості сайту. Але донор якісний лише на момент покупки. Можливо, ті донори, яких ми проставили на цю сторінку, стали низькоякісними.

Ми дивимося, що є у конкурента, що є у нас, і на основі цього можна робити якусь аналітику. Але краще дочекатися моменту, коли все нормалізується, тоді можна робити якийсь прогноз.

Як зрозуміти, що апдейт вже вплинув, або не вплине на сайт?

Google потрібно на викочування апдейту близько 2 тижнів. Швидше за все, на третьому тижні дані вже зібралися і, якщо хитання буде, воно буде мінімальним. Далі будуємо прогноз та збираємо помилки, похибки.

Можна для себе зробити за три тижні. Немає чіткого правила, коли розпочати. Але якщо ми розуміємо, що йде максимальний дев’ятибальний шторм, краще його перечекати та почати щось робити, коли буде 1-2 бали.

Як часто ви бачите, що невеликому чи середньому інтернет-магазину вдається забрати у трафік у великого маркетплейса в певних категоріях?

У мене є добрий приклад, коли середній сайт може виграти у великих гравців.

Візьмемо вихід нових айфонів. Нові айфони — це завжди новий запит. iPhone 15 — це свіжий запит. Він не прокачувався десятиліттями.

Нішеві сайти, які займаються айфонами завжди досить конкурентні. Вони мають низку переваг перед маркетплейсами. Наприклад, жоден білий гравець не має права заздалегідь створити сторінку айфонів нового модельного ряду та качати її. Apple нас змусить її видалити. А дрібні сайти таку можливість мають.

Зрозуміло, що згодом, коли такі бюджетні “машини” розгойдуються, а нам дають добро робити все — починається гра бюджетів.

Зрозуміло, що з бюджетом у 2000$, ви не встоїте проти маркетплейсу. Але отримати трафік і продаж на старті, поки ваші великі конкуренти не можуть щось зробити, ви можете.

Були тренди, коли в категоріях старих, які існують з моменту зародження інтернет-магазинів, нішеві сайти можуть виходити в ТОП. Припустимо, “холодильники Харків” чи “кондиціонери Харків”, нішу точно не пам’ятаю, але у локальних регіонах будуть локальні гравці. Крім бюджетних магазинів будуть локальні гравці, які забиратимуть регіональний трафік.

Тому, якщо запит новий або регіональний, вільно можна заходити в ТОПи. Або не брати ключ “телевізор” або “холодильник”, а шукати низькочастотний, яким ви зможете вийти на перші позиції.

Мінус великого сайту у тому, що не можна контролювати всю гру.

Якщо ми дивимося популярні ключі, то навіть низькочастотні та середньочастотні не всі потрапляють на око. І навряд чи ми будемо щось робити, якщо “просів” ключ із частотністю 10.

Чи працює ще крауд-маркетинг? Наскільки сильно впливає на просування сайту? Чи можливо вийти до ТОПу без вічних посилань?

Крауд-маркетинг для просування сайту — це одна з важливих стратегій. Майже будь-якому сайту потрібно багато безанкорних посилань, а крауд-маркетинг — це найдешевший спосіб їх отримувати.

Не братимемо весь сайт, візьмемо якусь ізольовану сторінку. Якщо ви хочете написати кілька анкорів, наприклад, “телевізор”, “купити”, то захочете додати й інші, “розбавлюючі” ключі. В будь-якому випадку, кількість безанкорних посилань має бути значною для цієї сторінки.

Якщо ви нарощуватимете посилальний профіль сторінки через блоги з новинами, це буде дуже дорого. Тому крауд-маркетинг — це класний формат для створення природного профілю. Без безанкорів ви точно нічого не зможете зробити, ви, швидше за все, попадете під фільтр. А безанкорні посилання ефективніше отримувати за допомогою крауд-маркетингу.

Є інтернет-магазини, які розміщуються на сайтах виробників, як партнери. Це не зовсім крауд-маркетинг, проте, це один із варіантів безкоштовного лінкбілдінгу. Це додаткові методи, але крауд-маркетинг — король у відношенні ціни.

Чи використовують такі великі сайти PBN?

Так. PBN — це можливість отримати посилання з головної сторінки сайту і контролювати свій посилальний профіль.

Візьмемо, наприклад, великий сайт новин. Так, він трастовий, але ціна за розміщення велика. Крім того, ми отримаємо посилання з внутрішньої сторінки ресурсу. Якщо у домену DR 70, то у його внутрішнього URL DR може бути навіть 0. Він може мати глибоку вкладеність.

Якщо брати прорахунки, то я маю сумніви, що там велика посилальна вага передається. Але, якщо ми перехопили якийсь великий домен, особливо цільовий, нашої тематики, він має хороший DR і ми ставимо посилання з головної сторінки, воно максимально передасть посилальну вагу.

Далі йдуть питання щодо якості PBN, чи має вона органічний трафік, чи це для передачі ваги. Але використовуємо, тому що це один із варіантів боротьби. У всіх ключових конкурентів посилальні профілі схожі, тому кожен намагається знайти способи вирости. Тому PBN усі юзають.

Також зараз є проблема у тих, хто хоче прокачувати російськомовні сторінки. Там закрилися усі біржі, ми їх не використовуємо. Дедалі менше українських сайтів хочуть розміщувати російські статті з російськомовним анкором. Тому, якщо вам потрібно буде просувати таку сторінку, PBN — це гарна можливість, аби стаття та анкори були потрібною мовою і вага передалася.

У нас PBN менше в рази, порівнюючи з, наприклад, гемблінгом, але якісніші. У нас цільовий домен, тематичні тексти, великий статейник. Нам вони потрібні точково, а не як основа лінкбілдінг стратегії.

Яка структура вашого SEO-департаменту? Скільки людей необхідно для просування таких масштабних сайтів?

У нас є трохи розбиття: частина людей з боку агентства, частина інхаус. Нам завжди приємна експертиза зі сторони, тому що коли працюєш в рамках одного сайту, можна швидко замилити око. І можливість легкого масштабування, якщо потрібно швидко “прирости” у людях.

Якщо брати команду з двох половин, то зі мною працює 6 осіб. Є джуни, мідли, сеньйори — різна градація. Це від обсягу, що більше сайт, то більше команда може зростати. В основному додається в джунах, тому що дуже багато рутини. Наприклад, написати метатеги на розділ. Цю 1000 метаданих потрібно на місяць зробити. І від обсягу люди додаються.

Який відсоток трафіку у Фокстроті приходиться на сторінки українською мовою? Чи зростає цей відсоток?

Тут складно дивитися, бо через зміни у законодавстві зараз весь трафік заходить на українські сторінки. По країні у нас 70% російськомовних запитів та 30% україномовних, але є тренд у зростання україномовних запитів. Я думаю, це не швидкий процес, але рік-два і буде більше україномовних запитів, ніж російськомовних.

Як ви ставитеся до генерованого AI-контенту? Чи тестували вже?

Зараз прогрес дуже помітний. Якість текстів, як на мене, залишається середньою. Для України, враховуючи ціну написання текстів, легше писати за допомогою копірайтера.

Але, хто працює з закордонним гео, ті можуть підтвердити: якщо, наприклад, в USA ви писатимете тексти через копірайтера, ви будете банкрутом.

Генерований контент часто обговорюється під закордонні проєкти, тому що це класна можливість заощадити на сайті до того, як він принесе мільйони.

Якість залежить від того, наскільки ви гарно пропрацюєте шаблони та чи серйозно поставитеся до цієї роботи.

Генерує більш-менш читабельний текст. Є сайти з 300К відвідувань на місяць і 90% там генерованого контенту. Це метод економії. Не хочеться на старті проєкту, який ще нічого не дає, витратити весь бюджет. Його краще на посилання витратити.

Що був за “посилальний вибух” у профілі Фокстрота?

Це не тільки у нас. Ще в ряді e-commerce проєктів. Це давня історія, ті посилання вже відвалюються. Чи це китайські, чи корейські сайти, які вели на локальний adult.

Це була спроба просувати сайт через пошуковий рядок і внутрішній пошук на сайті. Коли вводиш запит, а пошук створює сторінку.

Я так розумію, вони без розбору. Ми знаходили й дрібні сайти, які зачепило. Розрахунок на те, що у вас пошук не закритий, або, в кращому випадку, не закритий через robots, а robots.txt — це не надійний формат.

Розрахунок був на те, що десь воно почне індексуватися. Вони пишуть свій локальний низькочастотний сайт, а у вас ресурс великий, трастовий, і сторінка зайшла, де не було закрито від індексації. Воно б і у них вилізло в локальній видачі.

Це такий спосіб просування. Вони точно не моніторили результат своєї роботи. Ми перевірили, чи у нас Китай і Корея закриті, з них взагалі на сайт зайти не можна. Почали робити обмеження і зрозуміли, що вони “примазалися” до нашого URL-пошуку, і генерують, не дивлячись.

Ніякої шкоди від такого немає. Ми планомірно все в Disallow Tools закидали й з усього цього спаму Google у консолі побачив 1 або 2 посилання. Це настільки “якісні” ресурси, що Google їх не побачив. Якщо дивитися Ahrefs, це просто спам, який заважає аналізувати. Ти заходиш і бачиш кілограм китайських URL’s.

Якщо посилання немає у Search Console, то воно не працює?

Якщо брати з того, що ми дивимося по Google, то хотілося б посилання бачити в Search Console, тому що це для нас єдина метрика. Але головне, щоб сторінка в Google була проіндексована і ми хоча б у кеші побачили, що вона є, що він її побачив, вона є в індексі, отже вона працює.

Моніторинг консолі — це не найзручніша й оновлювана штука. Найчастіше всі беруть за мірило Ahrefs.

Як оцінити конкуренцію кластерів запитів? Наприклад, чи має шанси зараз вийти в ТОП інтернет-магазин з продажу генераторів?

Можна брати якісь сервіси на кшталт Ahrefs, щоб подивитися складність за ключем — це найпростіша метрика.

Але для детального аналізу, якщо ми беремо, наприклад, запит “телевізори” і розуміємо, що хочемо за цим ключем ранжуватися, є ТОП-10. Ми можемо подивитися їх посилальні профілі, скільки посилань є на домені, а також його вік.

Якщо за всіма параметрами ви є неконкурентними, краще цей запит ігнорувати. Якщо у вас сайту рік, а іншим по 10 років, це вже мінус. Якщо ви розумієте, що навряд чи швидко наростите 50 посилань на сторінку, це теж мінус. До того ж у домену може бути вже тисяча посилань і це вам теж мінус, тому що вага домену на цю сторінку мало працюватиме.

Крім цього, мало враховують бренд. Користувачі можуть вибирати великі бренди, навіть, якщо вони на п’ятій сторінці видачі.

Можна ще побачити, скільки сторінка існує. Якщо сторінка стара, її важче вибивати з ТОПу. В неї вже поведінкові чинники набиті. Я дивився б у бік середньочастотних запитів та низькочастотних, де буде менше посилань, і бажано, де у видачі вже є дрібні гравці.

Внутрішня перелінкування сайту у вас ставиться руками чи власними інструментами?

50 на 50. Ми зараз активно вводимо оновлення, де перед картками товарів з’являються блоки перелінкування. Хочемо в рамках категорії перекидати.

Візьмемо iPhone 14. До нього ми хочемо вивести iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max. Це передача посилальної ваги між собою та спрощення навігації користувача. Це автоматизувати не можна, їх доводиться робити руками.

Для нас це плюс до продажу, плюс у поведінкові та передача ваги, а для користувача це можливість швидкої навігації, яку не можна автоматизувати.

Якщо кажемо про якість перелінкування, то у нас: меню + фільтри — це основа. Але є багато автогенерації. Це відгуки та інший контент, який ми збираємо “на льоту”. Наприклад, FAQ. Ми маємо певний алгоритм. Припустимо, є категорія, в ній сортування: дорогі, популярні тощо. Можна за цим сортуванням зробити будь-який список.

Перелінкування дає класний ефект. Якщо хочемо прокачати картку товару, наприклад. Найважливіший для продажу товар знаходиться на старті лістингу. Цим займаються не SEO-спеціалісти, а категорійні менеджери, які знають, де краще маржа, що краще продається, у чого сезон — це контролюють інші відділи, у яких більше аналітики.

Але все автоматизувати ви не зможете. Найстандартніше перелінкування — з карток товару в характеристики. Якщо фільтр відкритий для індексації, можна робити так, щоб у характеристиці товару було розміщене посилання на цей фільтр. Якщо ви просуваєте картку товару, ви просуваєте і фільтри.

Яка мінімально необхідна кількість товарів для категорії, щоб був сенс її просувати? Або інакше: якщо в наявності мало товарів певної категорії, а додавати їх до іншої категорії немає сенсу, оскільки там різна семантика — що порадите (окрім створення копій цього ж товару в різних варіаціях)?

Я б навпаки не рекомендував копію робити. Для Google буде плюс те, що у вас багато карток товару. Але для користувача — це мінус. Якщо він зайде на ваш лістинг, а там буде 30 карток — копій одного й того самого товару.

Беремо запит, беремо ТОП-10 і дивимося, скільки товару є у сайтів з ТОПу, у кожного гравця. І вираховуємо середнє арифметичне для першої сторінки. Не дивимося весь товар, дивимось першу сторінку пагінації. У вас має бути товарів у наявності не менше.

Якщо у всіх конкурентів 26 товарів, у вас — 4. Створюйте архів. Ви можете вивести картку товару, якого немає в наявності та зробити кнопку “повідомте про наявність”.

Можливо, у вас багато людей цікавитиметься цим товаром і його можна буде докупити, тому що багато заявок на цей товар. Наприклад, Playstation рідко бувають у наявності, але заявок там мільярд. Попит закривається. Якщо є 700 охочих купити 1 коробку товару, але стратегія продажів — архівний товар продає.

Як максимально ефективно розподілити невеликий бюджет на лінкбілдінг для інтернет-магазину?

Питання, за які ключі ви боретеся. Я б радив із малим бюджетом нарощувати на низькочастотних.

Якщо маємо семантику та розуміємо, що не можемо конкурувати з великими гравцями, то створюємо багато низькочастотних сторінок і туди ллємо, наприклад, крауд-маркетинг. Ось вам стратегія.

Навіть у великих сайтів НЧ запити не сильно пропрацьовані. Ви можете почати ранжуватися за ними. Шляхом прокачування низькочастотних та середньочастотних запитів отримати перші гроші та йти у більш серйозні категорії.

Якщо є 5000 грн, то на крауд-маркетинг у вас вистачатиме, на якусь адекватну кількість безанкорних посилань. А якщо ви анкори ставитимете, то це 2-3 посилання і все.

Чи збираєте окремо семантику під перелінкування?

Ні. Стандартна робота з будь-якою категорією. Є планова робота з розділами, збирається семантика. На основі цієї семантики ми розуміємо, наприклад, що ми можемо створити, де маємо товар. І цієї семантики нам вистачає і на анкор-лист, і на перелінкування. Немає сенсу робити подвійну роботу.

За скільки часу потрібно починати прокачувати сезонні товари, щоб у сезон все працювало як потрібно? Як краще підготуватися до сезону?

Візьмемо Чорну П’ятницю, з якою у нас вічні “бодання”. Найвеселіший період. Найчастіше всі активно починають Чорну П’ятницю прокачувати за півтора місяця до неї. З огляду на те, що всі сторінки вже прокачані роками. У когось гірше прокачана, то “сани треба готувати ще влітку”. Ви просто не встигнете адекватно наростити таку кількість посилань, яка є у конкурентів, щоб зайти в ТОПи.

І так з будь-якою сезонною групою. Якщо ми хочемо продати холодильник влітку, то вже на початку весни нам треба розпочинати роботу з посиланнями на цю категорію. Ви десь розмістились. Поки посилання зайде в індекс, поки Google його якось визначить і гіпотетично отримаєте якусь передачу ваги, пройде час. І буде дуже прикро, якщо ви класно прокачали категорію холодильники, а вона вийде в ТОП, коли цей товар вже не потрібен.

А краще не холодильники, а кондиціонери. І вони у вас у пік спеки не вистрілили, а вистрілили взимку у лютий мінус.

Три місяці оптимально, аби все прокачати. Але бувають ситуативні методи, коли намагаємося максимально наростити посилальну масу, через рівні, через URL прокачати її. Навіть коли це не наш сайт, намагаємося прискорити процес, якщо за стратегією сильно горить.

Чи потрібно знімати .ru посилання з великих доменів? Як краще з ними вчинити?

Швидше за все вам буде гірше. Якщо у вас 30% посилань, і ви їх зняли, то посилальної ваги вам це точно не додасть.

Якщо це принципово, то треба розуміти, що заміна цього коштуватиме багато грошей і швидше за все буде шило на мило: ви не отримаєте глобального зростання, якщо знімете. А якщо просто знімете, отримаєте проблеми.

Як правильно побудувати анкор-лист для просування конкретної сторінки товару?

Якщо брати, навіть, кілометровий URL для товару — ок, але дивлячись де розміщувати.

Якщо ми розміщуємо у блозі, то таке посилання буде виглядати вкрай дивно. Але якщо це розміщення на форумах, то там люди діляться посиланнями й це нормально.

Підтовари я не рекомендував би сильно спамити анкором, бо дорого. Припустимо, айфони живуть кілька років, а візьмемо телевізор Samsung — побув 3 місяці і його більше не буде.

Інша річ, якщо ви бачите, що картка товару ранжується, то можете нормальним анкором просувати. Буває навіть, що коли фільтр добре прокачаний, Google починає ранжувати за запитами картки товару. Якщо картка товару зайшла, то, можливо, вам варто зосередитися на її просуванні.

Можливо, Google її сприймає як максимально трастову. Так, пішла канібалізація, але знову ж таки питання “а чому ні?”. Якщо сторінка залітає в ТОПи і їй треба просто додати посилання, то чому ні.
А так, якби через якісь форуми розглядав пріоритет, то чому б і ні. Можна назву товару десь кидати, але це дорого. Не так багато товарів, які хотілося б просувати анкором.

Як визначити, що зроблене перелінкування принесло шкоду (якщо на сайті в цей період було багато змін)? Чи варто повертати все, як було?

Коли відбуваються зміни на сайті, можна наробити чудес. Перше питання в тому, якщо йде багато змін, це найгірший варіант. Звичайні правила, коли проходить оновлення дизайну на сайті. Якщо ви змінили весь свій сайт, то не зможете зробити нормальну аналітику, тому що у вас змінилося все.

Зазвичай, коли змінюється якась кнопочка, тільки фільтр змінився на одній сторінці, у вас є з чим порівнювати. Якщо у вас змінилося все поспіль, це повний рандом. Якщо ви наробили змін, то я думаю ніяк.

Можна логічно припустити, куди ви зливаєте посилальну вагу. Але думаю, що можна будувати гіпотези, але відповіді конкретної не буде.

Можна зайти в ті ж логи та подивитися, наприклад, як часто бот почав заходити на якісь URL’s. Ефект перелінкування можна спробувати визначити. А наскільки саме воно завдало шкоди, тут складно.

Як конкурувати за посиланнями з великими сайтами?

Якщо брати ешелон, де дуже великі сайти, де 60 млн корисних URL’s. Знову ж таки, всі URL’s, які ранжуються, якщо подивитися через Ahrefs, то з 90% там будуть 1-2 посилання. Просто величезний домен, який кермує. Вільно можна вибивати з ТОПу. Вам потрібно зробити посилальний профіль краще, ніж у конкурентної сторінки.

Бажано не мати молодий сайт, бо конкурувати буде важко. Але можете зробити кращий посилальний профіль, ніж у маркетплейсів. І просуватися за низькочастотними запитами. Це точно допоможе підняти ваш сайт.

Для боротьби з маркетплейсом у вас має бути більше товарів, кращий посилальний профіль, трохи більше контенту, текстів. Якщо і цього замало — докидаєте PBN.

Якщо не вистачає бюджету маркетплейс подолати, можна до нього інтегруватися.

Як часто треба передивлятися лінкбілдінг план? Умовно, кожного місяця дивитися на конкурентів чи є інший оптимальний час?

За посиланнями найчастіше йде місячний план, тому що процес від старту, коли ми аналізуємо конкурентів, поки сформували листи на закупівлю, поки воно закупилося, поки розмістилося, місяць і минає. Якось прискорювати цей план нема сенсу, бо будуть дуже вузькі рамки. І ми не розумітимемо подіяло чи ні. Дуже швидко все.

Потрібно орієнтуватися за бюджетом. Навіть великий бюджет не є нескінченним. Сторінок багато, бюджет швидко закінчується.

У вас є “людино-години”, за якими ви розумієте, скільки категорій може один фахівець охопити на місяць. І від цього залежить, скільки категорій ви на місяць візьмете в опрацювання, у плані збору семантики, метаданих, текстів — повний комплекс.

І окремо беремо розробку. Розробка — це “найвеселіше”, тому що планування є, а вчасно ніколи не робиться. Зробили, на тестуванні його загорнули, пішли помилки й строк може, замість запланованого місяця, тривати два.

Розробка більше на квартал йде. Ми намагаємося робити беклог майже на рік Накидаємо багато завдань, дивимося фішки українських конкурентів, закордонних, в беклог закидаємо, пріоритезуємо, і вже в міру того, як наші розробники справляються з цією історією, ми починаємо її далі пушити.


На цьому все✅

Якщо хочете дізнатися про історію працевлаштування Максима у велику компанію та минулий досвід роботи — переходьте на відеозапис сесії до нашого YouTube-каналу.

Підписуйтеся на телеграм-канал Referr, щоб першим дізнаватися про нові сесії питань та відповідей, а також долучайтеся до лінкбілдінг чату, аби дискутувати на тему просування сайтів посиланнями.

Тетяна Шульгене
Бізнес-консультант, займається просуванням контентних проєктів
Контентні проєкти

До початку роботи з Referr мала досвід співпраці з іншими виконавцями, що призводило до неякісного виконання замовлення та співпраця швидко закінчувалася. Менеджери Referr допомогли у розробці стратегії, внаслідок чого позиції стали дуже швидко зростати, результат було видно вже через 2 тижні. Хочу відзначити також швидку та зручну роботу в особистому кабінеті, чудову комунікацію. Завдяки зростанню…

Ознайомитись з усіма 290 відгуками
Кейс Просування молодого інтернет-магазину на польський ринок🛫 На 370% більше цільового трафіку

x3.7

зростання цільового трафіку

+37

унікальних доменів, що посилаються

x9.5

зростання продажів

Андрій Підприємець
Вивчити детальний кейс
Зареєструйтесь
Чи не підійшов тариф? Зверніться до нашого менеджера

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опубліковано. Усі поля є обов'язковими для заповнення.

Бажаєте отримати безкоштовну консультацію про лінкбілдінг?👻 Заповнити бриф