Команда Referr підкуповує своїм всеосяжним професіоналізмом як у частині дотримання ТЗ і термінів, так і в частині вирішення різноманітних дрібних питань і проблем, що виникають у процесі роботи над проєктом. І, що важливо — приємне клієнтоорієнтоване спілкування)) Браво, та подальших успіхів!
Конспект Q/A сесії з побудови грамотної SEO-стратегії для нових сайтів з Владиславом Наумовим
Гостем восьмої Q/A сесії в телеграм-каналі Referr був Владислав Наумов.
Владислав — Head of SEO української агенції інтернет-маркетингу Inweb. Займається SEO c 2011 року, починав зі створення та просування тематичного проєкту на медичну тематику. У 2012 році прийшов в Inweb на посаду Junior SEO Specialist, а за 3 роки став Head of SEO.
Зараз є керуючим партнером агентства. У сферу компетенції входить: розробка стратегії розвитку департаменту SEO, автоматизація бізнес-процесів, створення інструментів для спрощення роботи SEO-фахівців, організація ефективної роботи та комунікації.
На сесії обговорювали такі важливі теми, як:
- Коли починати будувати посилання на сайт?
- Рекомендації щодо побудови лінкбілдінг стратегії для сайту розробки ПО на аутсорсингу?
- Чи потрібен інтернет-магазину блог?
- Що робити, коли траст сайту не зростає навіть з посиланнями з якісних донорів?
- Які особливості просування лендінгу?
Під відео на каналі ми додали зручні таймкоди для перегляду окремих відповідей та корисні посилання. А нижче залишаємо конспект з акцентами на цікавих та важливих моментах.
- Яка стратегія просування підійде для нового сайту, а яка для сайту, який вже існує декілька років?
- Що можете сказати щодо просування молодих магазинів на платформі Etsy?
- Часто на молодий сайт ставлять редіректи з дропів. Чи можуть бути санкції за це? Чи існує зараз так звана “Пісочниця”?
- Коли починати будувати посилання на сайт?
- Які можете дати рекомендації щодо лінкбілдінг стратегії для сайту розробки ПО на аутсорсингу?
- Які посилання краще будувати для молодого проєкту?
- Краще довго, але ретельно готувати сайт й випустити його з сотнями оптимізованих сторінок чи якнайшвидше випустити сайт, а потім його допрацьовувати та розвивати?
- Як вийти в ТОП молодому сайту, якщо в ТОПі видачі Rozetka, Allo та інші?
- Який бюджет треба зараз мати, аби створити та запустити середній сервіс послуг, наприклад, в ніші ремонту квартир в Києві, або інтернет-магазин камінів? (бюджет на створення сайту, контент, просування)
- Через скільки часу можна розраховувати на 500+ цільових відвідувачів на добу та який бюджет на SEO-просування закладати на місяць?
- Чи потрібен інтернет-магазину блог?
- Як молодому інтернет-магазину на 1000 позицій розподілити бюджет на посилання? На які сторінки будувати?
- Чи прискорить SEO-зростання сайту покупка контекстної реклами?
- Як обрати сторінки для просування інтернет-магазину з 1000+ позицій? Які швидше дадуть результат? Просувати категорії чи картки товарів?
- Що робити, коли траст сайту не зростає навіть з посиланнями з якісних донорів?
- Які особливості просування лендінгу?
- Якщо у молодого сайту кілька мовних версій, як їх просувати: паралельно, або по черзі?
- Є молодий сайт специфічного обладнання, який просуваємо самостійно. Тематичних майданчиків для розміщення посилань майже немає. Чи є сенс розміщуватися на нетематичних, або на тематичних, але інших регіонів (іноземних)?
Яка стратегія просування підійде для нового сайту, а яка для сайту, який вже існує декілька років?
Стратегію треба будувати з огляду на конкурентів. Як на мене, не важливо, чи працює сайт кілька років, чи він новий. Якщо сайт не просувався, не має стратегії, то її треба створити.
В першу чергу треба проаналізувати сайт та виявити його сильні та слабкі сторони. Слабкими можуть бути:
- внутрішня оптимізація;
- кількість посадкових сторінок;
- охоплення семантики;
- зовнішня оптимізація.
Я не думаю, що стратегія для нового сайту буде відрізнятися від стратегії для старого. Можливо, старий сайт не підходить під нішу і його треба переробляти, або робити новий. На це теж треба звертати увагу.
Що можете сказати щодо просування молодих магазинів на платформі Etsy?
Це не зовсім класичне SEO. Проте я не спеціаліст в Etsy. Наскільки я знаю, це як просування товарів на Амазоні.
Часто на молодий сайт ставлять редіректи з дропів. Чи можуть бути санкції за це? Чи існує зараз так звана “Пісочниця”?
Не знаю, де дуже часто проставляють на молоді сайти дропи, це, напевно, сайти, які роблять SEO-спеціалісти.
Зазвичай клієнти не знають про таке та не роблять. В Україні я з цим не зустрічався, це роблять на західні ринки, але, знов таки, це роблять SEO-спеціалісти.
Я не думаю, що можуть бути якісь санкції. За що? За те, що проставили редирект? Я у своїй практиці з таким ні разу не стикався.
Десь 8-10 років тому в нас був клієнт на послузі із SERM. Наша задача була “завалити” його конкурента, URL-адресу за невеликим кластером. Я вирішив тоді закупити десь на 5$ 400 дуже поганих посилань. Я думав, що сайт просяде, бо всі так говорять. Але сайт тільки виріс. Клієнт був не задоволений такою послугою, бо його сайт отримав ще гірші позиції.
Навіть погані посилання впливають. Якщо вони дуже погані, Google їх просто ігнорує.
Якщо редирект буде тематичним, із сайту, схожого за тематикою та контекстом, це буде або в плюс, або може нічого не дати. Кожен робить, як вміє, за власними тактиками.
Але так робити правильно, коли відкривається новий бізнес. Це набагато краще, ніж з нуля будувати. Якщо вдасться знайти хороший дроп, щоб редиректити, це супер.
З приводу “Пісочниці”: Google потрібен певний час, щоб визначити, наскільки якісний сайт та на які запити відповідає, але це не буде дуже довго. Я думаю, 2-3 тижні й все буде добре😄
Раніше казали, що “Пісочниця” — це пів року, або навіть рік, але я такого не зустрічав. Ми в агенції робимо послугу “SEO на етапі розробки”, коли ми розробляємо структуру сайту ще до його релізу. Тоді при запуску дуже швидко сайт росте та показує позиції. Я не зустрічав такого. Можливо десь у когось є, але скоріш за все це через помилки в технічному плані.
Коли починати будувати посилання на сайт?
Немає ніяких обмежень. Якщо сайт вже доступний для індексації та сканування, можна вже вибудовувати свою стратегію з нарощування посилальної маси.
Деякі сайти починають будувати посилальну масу, навіть коли є лише заглушка на сайт, щоб, коли опублікують повну версію, вже мати базу із посилань.
Є рекомендація Google, що краще в процесі розробки сайту, чи, коли домен припаркований, залишати якусь заглушку із контентом. На кшталт: «Сайт буде запущено зовсім скоро». Це буде краще надалі, при релізі.
До нас часто звертаються за послугою лінкбілдінгу та стверджують, що на сайті все ідеально, їм робили багато аудитів, все супер, дублів нема, потрібні тільки посилання.
Але я вважаю, що дуже важливо займатися внутрішньою оптимізацією, писати гарні тексти, які будуть відповідати на запити користувачів, а потім вже будувати посилання. Тільки тоді посилання дадуть максимальний ефект.
Коли ви посилаєтесь на сторінку, в якої 25 дублів, а контент написаний за 30 гривень копірайтером із російської біржі, то я не думаю, що у вас будуть результати. Треба займатися комплексно.
Якщо ви оптимізували котрийсь кластер сторінок, або одну важливу сторінку, треба дивитись, як змінюються позиції та регулярно допрацьовувати сторінку, щоб вона ранжувалась якомога вище.
Якщо у вас 30 запитів, половина з яких на позиції 10-15, то треба змінювати контент, додавати зображення, писати альти з ключовими словами, додати розмітку, вписати таблицю.
Таблиці дуже гарно працюють, якщо їх правильно зверстати. Вони виводяться в сніппет і дають CTR.
Так само як і розмітка on-page. Але її теж треба робити правильно, не просто накидати туди символів у Юнікоді.
Посилання — це важливо. Але вони повинні бути якісними. Не просто багато будь-яких, а краще 1 якісне посилання, ніж 50 поганих.
Раніше посилання — це була панацея, можна було купити посилань та вести в тТОПі одночасно 50 проєктів. Але вже 2022 рік, часи змінюються.
Які можете дати рекомендації щодо лінкбілдінг стратегії для сайту розробки ПО на аутсорсингу?
Треба робити акцент на інформаційній складовій, бо на комерційні сторінки попиту дуже мало, конкурентів багато, під час війни всі хочуть працювати зі Штатами, Британією, Європою, всі хочуть на аутсорс та робити якусь роботу. Неважливо, це розробка ПО чи інші послуги, але хочуть отримувати 50$ за годину і платити українському розробнику 25$ на годину.
Там конкуренція велика, і, навіть, якщо ви будете в ТОПі за якимсь комерційним запитом, це не дасть багато лідів. Навіть на п’ятому місці CTR вкрай малий і попиту мало. Тому трафіку та лідів не буде багато.
Виходячи із цього, всі конкуренти працюють на інформаційну складову.
Візьмем за приклад Serpstat. В них дуже багато послуг для SEO-спеціалістів, але не думаю, що є багато попиту, аби знайти систему для перевірки позицій. Тому вони займаються веденням якісного блогу і створюють контент, який буде корисним для їх ЦА. Це не завжди щось про SEO чи контекстну рекламу, там в цілому про маркетинг.
Тут те саме, треба розвивати інформаційну складову, писати статті, які будуть цікаві вашій цільовій аудиторії.
Також можна робити спеціалізовані посадкові сторінки. Наприклад, у вас є якесь рішення для роздрібної торгівлі чи ресторанів. Не писати, що ми в цілому можемо розробити систему для всіх, а йти у нішування.
Які посилання краще будувати для молодого проєкту?
Посилання можна розділити на три типи:
- Аутріч,
- Крауд,
- Сабміти, каталоги — посилання, які можна створити самостійно.
Я б рекомендував вивантажити посилання всіх прямих конкурентів і поділити ці посилання на 3 типи:
- Сабміти, які ми можемо додати власноруч;
- Крауд-маркетинг — взяти базу форумів, де ми можемо розміститися;
- Аутріч — подивитися, на яких ресурсах розміщаються конкуренти.
Будуть ресурси, на яких неможливо просто розмістити посилання через партнерство компаній. Але це можна взяти до уваги. Наприклад, скористатися аутрічем. Написати вебмайстрам/власникам сайту та дізнатися можливі умови такого розміщення. За кордоном інші ціні на аутріч та є проблеми з оплатою, бо це все інші юрисдикції.
Для нового сайту треба одразу проаналізувати конкурентів і виявити, які посилання можна отримати вже завтра через сабміти. А згодом вже будувати стратегію та бюджет на крауд-маркетинг і аутріч.
Якщо регіон просування Європа чи Америка, можна дивитися в сторону дропів, бо так дешевше, ніж купляти якісні посилання. Але це треба вміти робити. А якщо замовляти в когось, це буде коштувати дуже дорого і якість часто не дуже хороша.
Ми розмовляли з декількома компаніями, які це роблять. Вони пропонують 10 дропів за 1000$. Там такі 10 дропів, що будь-який розробник зробить їх за 100$ за пару днів. Вони однакові та ще й з нульовим посилальним профілем. Краще самому.
Та поки формуєте стратегію, можете вже розміщувати сабміти, щоб вони починали працювати.
Краще довго, але ретельно готувати сайт й випустити його з сотнями оптимізованих сторінок чи якнайшвидше випустити сайт, а потім його допрацьовувати та розвивати?
Я за другий варіант.
Але треба, щоб MVP цього сайту було без критичних помилок. Це нормально, коли треба з чогось починати, щоб сайт приносив дохід. Можна сайт доводити до ідеалу багато років і так ні до чого не прийти. Треба з чогось почати та допрацьовувати його в майбутньому.
Але краще, щоб SEO-спеціаліст переглянув сайт та виправив всі критичні помилки. До критичних я відношу, наприклад, дублі. Їх завжди багато і вони не дають ранжуватись.
Сайт як будинок: завжди знайдеш якусь роботу, щось покращити чи оптимізувати.
Як вийти в ТОП молодому сайту, якщо в ТОПі видачі Rozetka, Allo та інші?
Ніяк. Це залежить від ніші.
Якщо ви продаєте мобільні телефони, то ніяк. Чому користувач повинен зайти на ваш сайт, а не на сайт відомого магазину чи агрегатора? Треба, щоб ви самі собі відповіли на це питання, чим ви краще за Алло, Розетку, Комфі, Ельдорадо та решту великих сайтів?
Можна намагатися бути вище за регіональними запитами. Наприклад: “Купити айфон в Одесі”. Один наш сайт має поганий вигляд, він набагато гірший за популярні магазини, але він в ТОПі.
Я б рекомендував в такій ситуації вилізти до ТОПу за низькочастотними запитами. За тими, для яких у великих конкурентів немає посадкових сторінок, або вони на це не звертають уваги. Якщо є 10 запитів із частотою 10, нащо великому ними займатися? Вони радше візьмуться за запит на 1000.
Наприклад “купити червоний телефон”. Можна додавати за кольорами чи обсягом пам’яті. На айфонах точно є попит на таке, а на Самсунгах, на флагманських моделях навряд.
Який бюджет треба зараз мати, аби створити та запустити середній сервіс послуг, наприклад, в ніші ремонту квартир в Києві, або інтернет-магазин камінів? (бюджет на створення сайту, контент, просування)
Якщо ремонт квартир в Києві, то я б починав із якогось конструктора, на кшталт WebFlow. Тільди в нас вже нема, ми її не розглядаємо, WebFlow — норм. Там можна зробити все, що необхідно.
Зазвичай на сайті послуг немає критичних помилок із дублікатами, фільтрами тощо, тому конструктор не буде великою проблемою. Розмістити контент можна, все зробити для оптимізації можна. І це не буде дорого.
Я думаю, за 300-400$ можна знайти дизайнера на фрилансі, який оформить весь контент.
Якщо ремонт квартир, то там буде багато послуг, сторінок на 50. На стільки сторінок тексти будуть залежати від вартості копірайтера. Треба дивитися на конкурентів, на їх об’єм.
Зазвичай на сторінках послуг пишуть великі тексти, щоб відповісти на всі питання клієнта. Які матеріали використовуємо, як все проходить, які періоди оплати — описується вся процедура по, наприклад, шпаклюванні. Сторінка буде велика і контенту буде багато, тисяч на 5 символів. По бюджету, я думаю, 500$ вистачить.
По SEO залежить від фрилансера чи агентства, яке це буде робити. У всіх різна вартість. Тут 1000$ на місяць, разом із посиланнями, це можливо.
Якщо інтернет-магазин, і це новий бізнес, я б рекомендував використовувати Хорошоп. Там виправлені всі основні помилки. Помилки там є, але вони некритичні. Там можна по SEO зробити все, що потрібно. Там є шаблони метатегів та можна міняти сторінки, як захочеться.
І ціна не дуже велика. Там дві моделі оплати. Перша — просто купити сайт, він коштував десь 15000 грн разово. І друга модель — це оплата за кількість покупок на сайті.
Але я б рекомендував брати цей варіант, бо спершу треба протестувати бізнес-модель. Можна розробити унікальний сайт на Open Cart, витратити на це кілька тисяч доларів, але раптом бізнес не буде працювати через ряд факторів.
Якщо розробляти унікальний сайт у Хорошопі, це буде кілька тисяч доларів, діапазон цін від 1000$ до 100 000$. Зазвичай за декілька тисяч ви отримаєте шаблонний сайт, а не унікальний дизайн.
Краще купити шаблон за 50$, ніж малювати дизайн з нуля та нескінченно правити.
Просування теж за ціною буде плюс-мінус 1000$ — це середня ціна на ринку як для магазину, так і для сайту послуг.
До речі, сайти послуг значно легше просувати, бо там SEO-спеціаліст може впливати майже на все.
А в інтернет-магазині SEO-спеціаліст не може впливати на асортимент товару. Якщо в категорії два товари, то в топі ми не будемо.
Це смішно, але це реалії. Є клієнти з брендовим магазином одягу, у яких 4 плаття. А на Ламоді їх 20 000+. Конкурувати з ними майже неможливо.
На асортимент не можуть впливати, на ціни теж. На фільтри теж погано впливають, це має якийсь контент-менеджер робити, оновлювати умови доставлення й оплати тощо.
А на послугах SEO-спеціаліст може все зробити самостійно, якщо сайт хороший. Може написати тестовий текст, який буде відповідати на питання користувачів; дати необхідну інформацію: від цін до потрібних умов доставлення, якщо це, наприклад, виготовлення меблів на замовлення. Але основне питання — асортимент.
Отже, сайту послуг я б рекомендував почати з конструктора Webflow. Розробка дизайну буде коштувати 300$, контент близько 500$, тому що треба багато великих текстів. І просування близько 1000$.
Для інтернет-магазинів я б рекомендував Хорошоп. Це теж конструктор, тому краще починати з нього, а потім переїхати, якщо буде потреба. По контенту дуже залежить від ніші. На все писати тексти — це дуже дорого, треба обирати. А за вартістю просування теж близько 1000$.
Але можна знайти дешевше, є багато фрилансерів, у яких немає роботи, але хороших спеціалістів треба вміти обирати.
Через скільки часу можна розраховувати на 500+ цільових відвідувачів на добу та який бюджет на SEO-просування закладати на місяць?
Залежить від ніші. Є ніші, де трафіку дуже багато, і там 500 — це мало, а є де 500 — недосяжне число.
Наприклад, прибирання квартир. Там 500 відвідувачів на день за одним регіоном — це нереально. Якщо не за інформаційним трафіком, а за комерційним.
Якщо це інтернет-магазин з асортиментом як в Епіцентру, то там така кількість вже за пару тижнів після релізу.
Ще залежить, чи є у вас програміст і копірайтер. Якщо вони на вашій стороні, це буде дешевше для вас.
Також залежить від конкурентів, скільки у них посилань та реферальних доменів. Якщо у них 800, а у вас 0, то треба кілька років йти до цього показника. Це не дає гарантії, що ви будете ранжуватись так, як і вони, але на це треба впливати, щоб підвищити шанси на трафік.
Чи потрібен інтернет-магазину блог?
Залежить від тематики. Якщо є про що там писати, то потрібен.
Візьмемо Розетку, як вони роблять. Вони знімають відео про товари. Це дуже корисно для конверсії. Коли ви щось вибираєте, і є відео, де людина робить розпакування, ви можете побачити, що саме купуєте. Це корисно.
А просто писати статті на кшталт “Як обрати мобільний телефон” — це нікому не потрібно.
Якщо є інформація, якою ви можете поділитись із користувачами та вона буде корисною, тема незаїжджена, то можна писати.
Як молодому інтернет-магазину на 1000 позицій розподілити бюджет на посилання? На які сторінки будувати?
Там, де у вас хороші позиції, які ви можете покращити.
Спочатку треба зібрати семантичне ядро і побачити, де є точка зростання. У вас є кластер запитів, які знаходяться дуже близько до ТОПу. Близько — це вже 4, тому що на 4 місці невеликий CTR, найкращий CTR у ТОП-1, треба туди.
Якщо ви виростите з п’ятої позиції видачі до третьої — це вже буде x5.
В мережі є графіки, де вимірюють середній CTR, залежно від тематики. Я не дуже пам’ятаю, але нижче третьої позиції дуже малий трафік був. Навіть якщо там буде 100 запитів у місяць, то CTR 3% — це три сеанси. А на третьому місці, умовно, 25 і це дуже велика різниця.
Чи прискорить SEO-зростання сайту покупка контекстної реклами?
Ні. Це міф. У нас навіть в Google My Business хтось запитав про це пару років тому, я відповів, і мене назвали некомпетентним.
Є такий міф, що контекстна реклама впливає на органіку. Начебто платний трафік, Google розуміє, як він себе поводить, як він що купує. Ні. Це різні типи трафіку, вони оцінюються по-різному. Тому що якість трафіку з контекстної реклами напряму залежить від того, як її налаштували.
Виходячи з якості сайту для контексту, не можна робити висновки про якість сайту для органіки. Це різні речі. Але такий міф ходить вже дуже давно і багато людей будуть в це вірити. Тому що колись так збіглося, що сайт виріс, коли запустили контекстну рекламу.
Я працюю в агенції 10 років і бачив таке 1 раз. Хоча в нас є два основні відділи, SEO та контекст, і дуже багато проєктів працюють. Але щось ми не помічаємо такої ситуації, щоб з рекламою починаємо працювати та в SEO щось росте чи падає.
Це є в ASO, при просуванні мобільних додатків. Там пряма залежність. Якщо ви купуєте контекстну рекламу мобільного додатка в Apple Search Ads або в Google Ads, то у вас будуть рости позиції в органічній видачі Store. Це факт. А от для сайтів так не працює, на жаль.
Як обрати сторінки для просування інтернет-магазину з 1000+ позицій? Які швидше дадуть результат? Просувати категорії чи картки товарів?
Якщо сайт нульовий, трафіку немає, треба орієнтуватись на конкурентів. Подивитися через Serpstat, які сторінки там збирають трафік. Вивантажити інформацію, проаналізувати, і зрозуміти, в чому ви будете кращими за конкурентів.
Наприклад, за асортиментом. Асортимент для інтернет-магазину дуже важливий. Якщо у вас 10 товарів, а у конкурента 500, ви не будете в ТОПі, навіть, якщо за іншими показниками ви кращі.
А щодо категорії чи картки, то я б обирав, де менше конкурентів. Чим менше запитів, тим краще для нового сайту, бо так буде легше.
Припустимо, є категорія, де за семантикою є 100 запитів, з різною частотністю. І є товари, де 3 запити з частотністю 10. Я б починав із товарів, тому що так буде легше та швидше отримати результат. Бо за категорією просуваються всі конкуренти, всі щось роблять. А за товарами — ні.
Чи можна взяти підкатегорію. Наприклад, мобільні телефони. Є бренди, сторінки брендів. Зазвичай створюють просто сторінку “мобільні телефони”. Не створюють сторінки брендів, або важливих підбрендів. А це може бути важливим користувачам.
Або, наприклад, мікрохвильовки. Всі просуваються за запитом “купити мікрохвильовку” та за брендами. Там великий попит і конкуренція. Можна взяти фільтри, де вона менша.
Частотність запитів в Google Ads не означає, що 100 — це 100 людей шукають на місяць інформацію. Це орієнтовне число, щоб зрозуміти рівень попиту. Буває, що частотність 0, а на сайт приходять по 30 людей на день, бо він у ТОП-1.
Якщо на якусь категорію чи товар є 2 запити, це не значить, що буде 20 пошуків в місяць. Є статистика, що 80% запитів не повторюються. Я можу помилятися в числі, може 70 чи 60, але більша частина не повторюється, люди запитують, як їм зручно.
Я б починав із тих товарів, які мають найменшу конкуренцію і в яких є шанси потрапити до ТОПу.
Чи за асортиментом та за карткою товару. Якщо вона заповнена і там є вся інформація: доставляння, оплата, опис, характеристики, відгуки. Якщо самі не можете написати, замовте десь.
Хоча зазвичай використовують шаблон для всіх товарів, але, якщо він пріоритетний, краще написати. Бувають, люди запитують за артикулом, особливо в автомобільній тематиці, якась запчастина має довгий список номерів для автомобілів на які вона підходить. Треба подивитися артикул. Якщо люди його шукають, його можна використовувати як ключове слово в Title, Description, H1-H3 тощо.
Також впливає кількість зображень товару. Як на конверсію, так і на позицію. Не сильно, але впливає. Намагайтеся додавати в Alt цих зображень ключові слова. Не спамити, потроху.
Якщо товарів 1000, і в альти додати ключові слова, то це на об’ємі може дати непоганий буст.
Що робити, коли траст сайту не зростає навіть з посиланнями з якісних донорів?
Що таке “траст”? Може, DR Ahrefs?
DR Ahrefs — це їх внутрішня метрика, ніхто не знає, як вона рахується і як часто оновлюється. Хоча, може там у них написано, як часто вона оновлюється. Але формули там немає, ми не знаємо, як точно це рахується. Я б зовсім не звертав уваги на ці показники.
Бізнесу важливий дохід. Я б орієнтувався на дохід і кількість товарів. А чи росте DR я не дивлюсь.
Мені здається, що є закономірність: чим більш просунутий сайт, чим сильніший профіль, то і DR вищий. Коли ти дивишся на конкурентів і в них DR вище, ти хочеш і собі підняти.
Але на дохід це не впливає. Раніше всі ганялися за PR. Коли був Яндекс, ганялись за тІЦ.
Головне — скільки доходу приносить сайт. Це основний KPI при просуванні. Неважливо, скільки там трафіку. Якщо сайт приносить гроші й виконує KPI, які ставить бізнес перед цим каналом.
Навіть трафік за органікою може не зрости ніяк, залишитись на тому ж рівні, але дохід виросте шляхом конверсії. Можна впровадити рекомендації щодо авторитетності й таке інше, і виросте конверсія, і це буде вже краще. Тому метрики — це таке.
Але все одно побачити в ТОПі сайти з нульовим DR — це рідкість.
Буває. Навіть в тематиці просування сайтів. Недавно в ТОПі був якийсь нульовий сайт, зібраний на колінці, за запитом “просування сайтів Одеса”. І висів там багато часу, і нічого. На нього, якщо не помиляюсь, навіть посилань не було. А називався він на кирилиці “просування сайту в Одесі”. Там був просто текст дуже великий.
Які особливості просування лендінгу?
Якщо у вас є лендінг про одну послугу, або один якийсь товар, то проблем не буде. Але, знов таки, залежить від конкурентів у ніші. Якщо ви конкуруєте з Алло чи Ельдорадо, навряд вилетить. Але якщо це якась послуга в регіоні, є якийсь кластер запитів і одна сторінка, то проблем не буде.
Проблеми з’являються, коли багато сторінок. Одним лендінгом дуже грішать юристи. У них всіх одна проблема. Є сторінка “цивільні спори”, є текст невеличкий і вони пишуть, що вирішують всі цивільні суперечки. А які? Їх дуже багато видів. Від аліментів до всиновлення. А посадкових сторінок немає, їх треба робити.
Якщо це один кластер запитів, це можна робити. А якщо їх багато, то треба робити окремі посадкові сторінки. І ще буває, сторінки “контакти” треба, якийсь прайс.
Якщо у молодого сайту кілька мовних версій, як їх просувати: паралельно, або по черзі?
Технічні моменти робляться одразу для всіх мовних версій. Тобто, це паралельний процес.
Якщо йдеться про зовнішнє просування, чи написання контенту, то треба виходити з бізнесу й попиту в цій тематиці на різних мовах.
Якщо це, припустимо, Україна, і є українська, російська та англійська. Всі технічні моменти одразу виконуються на всіх версіях. А от тексти та зовнішнє просування треба вирішувати, виходячи із цілей.
Українською легше буде просуватись, бо менше контенту зараз, ніж російською. Треба зібрати семантику, зрозуміти, скільки є попиту на кожен кластер, і виходячи з цього робити висновок, де буде легше просунути сайт.
Я б обирав українську, бо це буде легше, бо досі не всі створили українську версію, оптимізували її та нею займались. НЕ всі виконують правильно вимоги мовного закону. Але це, напевно, стосується більше великих брендів, яким користувачі пишуть про своє незадоволення, або пишуть в потрібні інстанції, якщо закон не виконується. А для невеликих сайтів скарги ніхто не пише, бо користувачів немає.
Є молодий сайт специфічного обладнання, який просуваємо самостійно. Тематичних майданчиків для розміщення посилань майже немає. Чи є сенс розміщуватися на нетематичних, або на тематичних, але інших регіонів (іноземних)?
Я б розміщував краще на нетематичних, але в тому ж регіоні. Якщо тематика дуже вузька і немає багато донорів, то їх і не буде. В Україні це, в основному, сайти ЗМІ, в них немає ніякої тематики. В іншому регіоні можна, але не в першу чергу.
В першу чергу на всіх тематичних донорах. Потім на українських.
Поки що все🙂
Підписуйтесь на телеграм-канал Referr, щоб першим дізнаватися про нові сесії питань та відповідей, долучайтеся до лінкбілдінг чату, щоб дискутувати на тему просування сайтів посиланнями та не забудьте приєднатися до нашого YouTube-каналу, де ми постійно розміщуємо записи Q/A сесій з експертами. Також рекомендуємо додати наш блог у закладки, щоб не пропустити нові конспекти сесій.