Чи вплинули останні апдейти Google на показники вашого сайту/сайтів клієнтів? Якщо так, то як саме?
Так, є досвід як негативний, так і позитивний.
На жаль, AI виявився гарбузом, а не каретою: переклади, створені шляхом GPT
Призвели до краху деяких сайтів клієнтів. І вже ручний переклад не допомагає — мабуть, до нових апдейтів.
Ось як виглядає типовий фільтр на GPT контент на різних мовах (причому англійський оригінал був якісний):
Де ми не дивилися на GPT контент, а творили руками (і перекладали на інші мови) у нас пішло велике зростання:

Тому ми про це казали у своїх подкастах та вебінарах — що Google не дасть використовувати просто GPT для контенту просто так.
Що думаєте стосовно нової видачі Google з використанням AI? Як вона вплине на SEO індустрію?
Не думаю, що кардинально. Ми пережили розширені сніпети й zero clicks для CTR в 49%. Все одно брендові запити мали CTR>40%, послуги все одно мали норм клікабельність.
Це почистило трафік від незацікавленої аудиторії.
На SEO, по-перше, вплине відмова від пагінації на основній стрічці та наявність нових рекламних елементів. Про це ми наголошували в останніх випусках нашої Кузні на каналі. Наявність GPT в Bing вплине більше на ВЧ запити та інформаційні запити. Але я більше переживаю, що відеоконтент у видачі почне забирати на себе всі кліки, ніж статті. Я вже спостерігаю Тікток та Інстаграм у ТОП видачі та в окремих елементах.
Ера статей «про все» у минулому. 2025 рік буде про розвиток бренду, відеоконтент у всіх форматах.
Як ви змінили (і чи змінили) стратегію роботи з посиланнями після останніх апдейтів Google?
Я б взагалі відмовився від посилань у тому вигляді, як вони створюються. Всі ці біржі, де я можу прислати будь-який текст, навіть згенерований в GPT, майданчику, який навіть нічого не скаже, із зображеннями, які згенеровані в GPT чи взяті з інших сторінок — і ніякої перевірки. І це вони роблять за невеличкі гроші. Як ви думаєте, що думає Google Про ці майданчики? І про посилання звідти?
Можу сказати, що посилання з сайту ВНЗ працює краще, ніж куплене посилання з сайту Focus.ua. Я проводив подібні експерименти — і звичайні лінки з .edu сайтів в новинах (які я роблю клієнтам через їх PR програми) працюють краще.
Як ви думаєте, чи зміниться надалі вага лінків? (в перспективі 1-2 років, та 3-5 років)
Вона вже змінилася. І якість лінків тепер дуже понизилася в рахунку ваги на фактори ранжування. Є клієнт який не робив жодного лінку, просто ми провели аудит контенту та технічного аудиту, привели контент до ладу, і він подвоїв трафік (тематика встановлення вікон) за пів року:

Чи сайт в тематиці запчастин для техніки. Нульовий бюджет на лінки, 99% на контент. Просто прописуємо категорії та перелінковуємо як треба. Ніякого GPT — і результат:

Всі ці біржі — ₚосійські міралінкси, гогетлінкси, сапи — це все викинуті гроші будь-якого клієнта. З останніх апдейтів можу точно сказати.
Є обов’язковий мінімум присутності у посиланнях — каталоги, карти, агрегатори, сайти пошуку вакансій, бізнес сторінки у соцмережі, сайти відгуків та деякі сайти, де можна засабмітити чи свій контент, чи послуги, чи товари. Все інше — виглядає дуже неякісно. І не дає свого результату.
Якщо вам потрібна згадка в ЗМІ, продумайте текст, який ви хочете розмістити. Зв’яжіться ж їх журналістом та проведіть інтерв’ю. Взнайте, що треба, щоб новина потрапила у їх соцмережі. Вам потрібна АУДИТОРІЯ, а не просто посилання.
Посилання має бути доречним. Це може бути інформація про акцію, PR стаття про новини вашого бізнесу, чи ваша думка як представника компанії. Чи згадка вашої компанії у новинах. Те, що зараз роблять SEO спеціалісти, це вже шлях, що ми пройшли. І не хочемо до нього повертатися.