Referr - Система крауд-маркетингу

AI для SEO та лінкбілдінгу: яку роль відіграє штучний інтелект у просуванні сайтів сьогодні. Досвід 19 SEO-експертів

Автор: Олена Туранова
16 Листопада 2023

Олена Туранова
Олена Туранова
Контент-маркетолог referr.com.ua

За останні роки штучний інтелект (AI) досягнув значних успіхів і змінив багато галузей. Ніша SEO та лінкбілдінгу не є винятком. Ця технологія може суттєво змінити процес просування сайтів посиланнями, значно полегшивши роботу фахівцям.

Після появи ChatGPT, а згодом і Google Bard на українському ринку, тема використання штучного інтелекту у лінкбілдінгу та SEO стала однією із топових. З того часу з’явилося сотні статей, відео, вебінарів та конференцій. Експерти дають поради щодо ефективної роботи з AI та застерігають від помилок, які можуть вплинути на індексацію сайту.

Ми теж вирішили спитати експертів про AI. Але не про теорію, а про їх реальний досвід використання штучного інтелекту у роботі. Такі питання нас цікавили:

  1. Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
  2. Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
  3. Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
  4. Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
  5. Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
  6. Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?

А тепер подивимось, що відповіли нам експерти😉

Віктор Гаврюков
Віктор Гаврюков
SEO-спеціаліст, автор блогу SEO-in.top

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Так, частково відмовився. Як приклад, описи для товарів в інтернет-магазинах. Раніше, на “найсолодші” товари наймав копірайтера для кожного тексту. А на інші позиції, наймав його для написання шаблону і генерував з перемінними параметрами. Зараз штучний інтелект може писати унікальні тексти якраз таки для інших товарів. Але для “солодких” — тільки копірайтер. Аналогічно і з рекламними текстами, коли закуповуються посилання — раніше копірайтер, зараз вистачає штучного інтелекту.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Товари та рекламні тексти.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Ні — ще не разу не було проблем. Я намагаюсь писати гарні тексти, а не просто робити кількість. Google подобаються мої тексти.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Та — кожного дня. Мені потрібні різні тексти в роботі й AI допомагає швидко закрити подібні задачі. Наприклад, коли на сайті є проблеми з унікальністю між сторінками — AI допомагає зробити сторінки унікальними між собою і залишити все важливе у контенті. Один з прикладів, коли створюються сторінки під гео.
Якщо казати про незадоволення результатом, то воно може буди лише тоді, коли погано написаний промт. Треба розуміти, що штучний інтелект не замінить реальну експертність, а це означає, що його потрібно виправляти та направляти на правильний шлях.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Як і всі інші зміни — пристосуємось. SEO — це давно не тільки “топорна” оптимізація, коли прописали кейворди та все. Коли з’явилася нульова видача — я пристосувався до цього і пишу контент так, щоб люди хотіли відкрити мій сайт і прочитати повну статтю.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Навряд. Посилання мають дуже вагому значущість й досі. Але доказано на практиці, що гарний контент і сайт має можливість конкурувати.

Георгій Рисак
Георгій Рисак
Chief Marketing Officer, автор блогу та телеграм-каналу SEObag

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Звісно не відмовились. Але використовуємо генерацію як допомогу для мінімізації рутини: підбір топіків, рісьорчі для контенту, структура, драфти тощо. Деякі частини тексту можемо згенерувати. Деякі тексти генеруємо повністю.
Пропорція АІ до райтингу в проєктах першого рівня десь 30%/70%. В проєктах, де ми тільки щось тестуємо або це взагалі щось нове, то 90% генеруємо.
Також генеруємо тексти для посилань, деякі гест-пости або для інших видів посилань де треба текст.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Продуктові сторінки, інфо-контент у блог, інфо-контент для гест-постів.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Індексується 60-65%. В принципі, як і з написаним руками.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Щодня звісно ні. Але якщо використовуємо, то здебільшого для пришвидшення роботи, як і казав вище, рісьорч, рутину, стараємось ним прибрати. З приводу незадоволеності, вона пов`язана з тим, що про певні деталі деяких речей йому ще не відомо і він видає загальну інфу, якої просто недостатньо. Але це буває рідко, бо в мене особисто підхід — не змусити чат думати за мене, а все ж таки просто скоротити об`єм рутини. Думати я поки що сам можу.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
“На завод голоси звуть….”
Думаю, що вплине на всіх. З точки зору проблем з нервовою системою так точно. Адже дійсно, останні два роки показують абсолютну відсутність логіки в алгоритмах роботи Google та апдейтів. А зараз ще й він буде модифікуватися у новій реальності, де буде засилля AI-контенту. І оскільки Google — це все ж таки просто машина, яку розроблюють люди, то не виключені помилки (багато помилок), що призведуть до того, що дійсно нормальні сайти будуть просідати, а незрозуміло які будуть рости й ситуація у видачі буде максимальна незрозуміла для аналізу та якоїсь стратегії.
А з приводу нового вигляду пошукової видачі, де одразу буде відповідь, побудована на контенті, який гугл буде відбирати із сайтів — ну тут не знаю, що сказати, окрім того, що трафіку десь стане менше та відповідно і грошей. Буде видно. Але загалом SEO не помре, просто відбудеться адаптація.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Я вважаю, що всі алгоритми Google будуть апдейтитись, бо так чи інакше в роботі інтенту (мережі) все пов`язане, одне на одне впливає, у вакуумі воно не існує.
Окремо про посилання. Якщо під цим мається на увазі не просто їхню кількість, а якість та всі нюанси (динаміка, тренди, історія донора), то так, вплив таких посилань буде зростати, а “мертві” донори будуть відпадати все більше й більше. Маю на увазі, все більше сайтів не буде передавати лінк-джус.

Микола Шмичков
Микола Шмичков
CEO SEOquick

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Ми перейшли на третій варіант роботи. Ми почали співпрацювати з авторами контенту:
  1. парсимо контент, який ранжується та витягуємо імена на прізвища авторів;
  2. знаходимо їх email та соціальні мережі;
  3. пропонуємо співпрацю.
Авторів відбираємо дуже ретельно. Дивимось на якість написаних матеріалів.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Щодо авторів для лонгрідів — так, виключно через пошук авторів.
Для опису карток товарів ми проводимо навчання для співробітників, які працюють на клієнта — даємо вимоги, яких треба дотримуватись.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Через вищезазначений метод проблем не маємо.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Так, я дуже ретельно про це розповів у своїй статті про ChatGPT. І виклав його плюси та мінуси.
Як використовую:
  • допомагає робити висновки за великими пластами тексту;
  • допомагає створювати зміст майбутнього контенту;
  • допомагає із визначеннями;
  • вміє зробити реструктуризацію написаного мною тексту у більш читабельний формат.
Щодо мінусів:
  • ChatGPT-3 генерує контент автоматично, а це означає, що якість тексту може бути менш надійною, ніж у матеріалів, створених реальними людьми.
  • Сервіс може створювати контент, який вже існує в інших джерелах, що може призвести до проблем з унікальністю.
  • ШІ може мати обмежений контекст, що призведе до генерації контенту, який не відповідає вимогам SEO.
  • ChatGPT-3 може створювати контент, який не відповідає вимогам SEO, оскільки його алгоритм генерації непередбачуваний. Контент потребує додаткового редагування, оскільки може містити помилки.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Я думаю, якщо ви не будете лінуватися додавати до термінів визначення, стисло давати відповіді на ключові слова, у вас є майбутнє з Google Perspectives (джерело).
Щодо Generative results (джерело), потрібно не нехтувати контентною частиною на вашій сторінці. Здебільшого не забувати про текстовий контент, його структурну частину, відеоконтент, оптимізацію субтитрів на всі мови та таймкоди.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Як і завжди. Посилання завжди будуть основою для прискорення індексації, трасту сайту (так, PR хоч і невидимий, патент його існує, і цей функціонал досі працює).
Я поки що не бачив жодного сайту у конкурентній ніші без посилань у топах. Тому нехтування посиланнями може призвести до сильного сповільнення просування. АЛЕ! Тепер треба дуже сильно диверсифікувати методи просування. Бо якщо ви будете просто повторювати методи конкурентів, ви ніяк не просунетесь вище за них. Наприклад, просто купувати статті із сайтів, що продають такі ж статті для конкурентів та інших сайтів — це дорога у темряву, у попереднє століття. Ми розробили щонайменше три нові стратегії, які влучно втілюємо для наших клієнтів в Україні та Сполучених штатах (наш проєкт unmiss.com), про які Анатолій Улітовський постійно наголошує у своїх подкастах.

Іван Палій
Іван Палій
Head of Product у Sitechecker, Teacher у Boosta Academy

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
50/50
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
  • AI — описи послуг, блоки контенту, де необхідно дати відповіді на стандартні питання “що таке …”.
  • Копірайтери — написання тексту для основних посадкових сторінок, що продають.
  • Співпраця з експертами — детальні лонгріди на теми, як правильно щось робити та в якій послідовності.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Ми заздалегідь не публікуємо одразу те, що видав AI. Наш експерт править контент, додає картинки, перелінковує з тематичними матеріалами, щось додає від себе в контент. Тому проблем з індексацією поки немає.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Саме я використовую його для:
  • Створення формул для Google Sheets за заданими людською мовою правилами.
  • Пошуку граматичних помилок у тексті або певних фраз, речень, які варто переписати більш зрозумілою мовою.
  • Генерації варіантів title\description для сторінок.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
  • Будуть більше експериментувати з Google Ads.
  • Будуть детальніше досліджувати нішу, чи варто в неї заходити враховуючи те, що волюм ключу буде вже не так важливий, як те чи є там відповідь від AI.
  • Будуть шукати варіанти партнерства з великими ЗМІ та сайтами, які будуть потрапляти у відповіді AI.
  • Будуть шукати способи сподобатись AI своєю сторінкою.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Я б сказав, що вони поки лишаються найбільш надійним фактором в плані прогнозування якості сайту. Їх достатньо легко виміряти гуглу і на них досить дорого впливати з боку вебмайстрів. Тому вони можуть стати більш вагомими, якщо гугл не піде далі у розвитку EEAT і у розпізнаванні авторства тексту.

Едуард Харітонов
Едуард Харітонов
Head of SEO

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Ні. Копірайтери — 30%. AI + редактор — 70%.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Я використовую генерований контент для текстів під лінки: GP, PBN тощо. На сайти, які просуваю, головний контент не генерую. Тільки окремі блоки.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
AI генерований контент індексується на рівні з контентом від копірайтерів.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
  • генерація текстів;
  • генерація метатегів для PBN;
  • розробка скриптів та плагінів;
  • розробка інструкцій для .htaccess.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Спостерігаю. Зараз виглядає, як заміна того, що зветься Featured snippet.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Прийде час — побачимо. В будь-якому разі, треба більше посилань : )
Теоретично, може бути будь-що. Наприклад, більша вага авторському контенту або ще більша вага посилань з контенту, написаного людиною.

Владислав Наумов
Владислав Наумов
Head of SEO у Inweb

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Не відмовились повністю та і не збираємось це робити. На клієнтські сайти не пишемо контент через AI, тільки у деяких випадках. Я б сказав, що пропорція десь 80 на 20. Тобто 80% контенту ми продовжуємо писати своїми силами, без AI. Основна причина в тому, що AI не може написати якісний та перевірений контент під конкретну компанію. Як AI напише контент на сторінку послуги “Ринопластика”, у кожної клініки своє обладнання, свої методи роботи, свої процеси. Інформація з інших сайтів тут не дуже допоможе). Навіть якщо писати за допомогою AI, то цей контент потрібно багато редагувати, що навіть часто не дає економії часу чи коштів. Але у деяких випадках це дуже добрий інструмент, який допомагає пришвидшити чи навіть автоматизувати написання контенту.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
  • Використовуємо AI для:
  • Створення описів для деяких типів товарів;
  • Блоків FAQ;
  • Виявлення негативних відгуків на сайті;
  • Перекладу контенту;
  • Статей для Outreach;
  • Написання текстів для крауду;
  • Створення тем для статей у блог та Outreach;
  • Написання статей чи невеличких блоків контенту.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Ні, таких проблем не помічали, AI контент індексується не гірше за людський)
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Зараз щось прогнозувати дуже важко, подивимось що з цього вийде. Теоретично, це дуже сильно знизить CTR для органіки та ускладнить отримання трафіку.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Не думаю, скоріше за все вимоги щодо авторитетності та правдивості контенту стануть ще більш суворими. AI не має зараз актуальної інформації, тому за деякими темами просто не в змозі дати якісний та правдивий контент. Тому, з часом, контент, написаний експертом буде мати навіть більшу цінність.

Максим Федорук
Максим Федорук
Head of SEO Фокстрот

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Частково. Ми білий бренд і маємо відповідати за якість контенту.
Як приклад, для генерації контенту на картки товарів не використовуємо AI. Бо в нього є так звані галюцинації, він не може відрізнити ноутбук в якому різниця в 1 параметр. Тому ми використовуємо для цих потреб вендорский контент з рерайтом або в оригіналі та унікалізуємо картку шляхом інших контентних блоків. Пропорції на цей момент: понад 85% — це копірайтинг.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Де AI використовуємо:
  • контент для крауду;
  • почали з блоками FAQ, але після того, як Google підрізав блоки у видачі, стало не так актуально;
  • контент для PBN;
  • тестимо:  контент для розміщення посилань на зовнішніх донорах. Але в залежності від ціни донора, на дорожчих — все ж таки юзаємо копірайт;
  • тестимо: контент для лонг тейл запитів, на яких точно ніхто не буде писати копірайт і раніше контент збирався шляхом блоків з відгуками клієнтів. Але важливо, при генерації не брати тупо згенерований контент. Можливо модернізувати, як промти для генерації. Так і допрацьовувати контент через редакторів, щоб підвищити якість, то дооптимізувати під SEO ТЗ.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Для пришвидшення індексації використовуємо:
Проблем з індексом не маємо, бо не маємо так сказати чистого AI-контенту (весь з доопрацюваннями). По ранжуванню, результат різний: десь в топі, десь не дуже гарні результати. Але це вже нюанси: конкурентність запиту, якість домену, якщо говоримо про PBN тощо.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
У щоденній роботі не використовуємо, зараз більше тестимо з AI, чим обов’язковий параметр для роботи. Якщо дивитись, що тестили, то список дуже широкий: від попси jasper.ai, writesonic.com, bard, ChatGPT до різних плагінів для пришвидшення роботи працівників з AI, щоб час від генерації до розміщення був мінімальний.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Негативно, Google все більше намагається відповідати на запит користувача у своїй видачі, тим самим знижуючи органічний трафік сайтів і збільшуючи кількість рекламних блоків. В принципі, логіка зрозуміла, Google не благодійна організація і чим більше реклами, тим більше вони заробляють.
На SEO-спеціалістів вплине в залежності від ніші. Оскільки Google обіцяє не виводити блок з AI на нішах, котрі підпадають під YMYL. То медицина, банківська сфера та інші не отримають критичних змін.
З того, що можу сказати після перегляду Beta-версії, це:
Дуже часто відповіді несуть водянистий контент і не відповідають на інтент користувача. Тому не отримавши вичерпної відповіді користувач продовжить пошук у видачі й це плюс.
Мінус, хоч і до якості відповідей є питання, але при інтеграції рекламних блоків із товарами, така відповідь буде забирати трафік і продажі. Бо, наприклад, за запитом “ноутбуки до 1,5 кг” гугл зможе видати рекламний блок з підбіркою товарів. Тому подивимось на практиці, під будь-які зміни можливо адаптуватись та маніпулювати результатами видачі + не забуваємо, що AI легко може потрапити під обмеження GDPR (але це не точно:))
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Посилання завжди були одним з ключових факторів. Не бачив я сайтів за конкурентними запитам без посилань. Якщо взяти сценарій, що Google частково підрізав органічний трафік. То якщо ви не у топ-5, а можливо й у топ-3, то трафіку ви не отримаєте зовсім. І для заходу в ТОП ви будете проробляти такі сценарії:
  • Технічка — маст хев, без якісного фундаменту нічого не росте. Якщо росте, це більш рандом, чим правило;
  • Розширення структури — теж база, чим більше охоплено СЯ, тим більше шансів отримати трафік;
  • Контент — до контенту можуть бути питання, бо вважаю, що пошуковим системам буде складно ідентифікувати де AI контент, а де копірайтер. Причому у якісніших сценаріях генерований AI контент ще допрацьовують копірайтери, редактори згідно з ТЗ. Та і самі генератори контенту з кожним апдейтом все кращі;
  • Посилання — а от вагомість посилань тільки зросте, бо все-таки не буде все ідеально з ідентифікацією контенту. Але важливо грамотно спланувати стратегію нарощування посилань, бо все ж таки не всі посилання корисні. Та й посилання на хорошому донорі сьогодні — це не значить, що через рік — це все ще гарний донор. Тому хороша практика робити аудит профілю посилань і підчищати зовсім шлакові домени. Ну і робити аналіз результатів після нарощування посилань, щоб виділити ті параметри й типи донорів, які дають максимальний результат.

Олег Данкевич
Олег Данкевич
CEO Ari Company

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Відмовитись повністю від послуг копірайтерів на користь генерації контенту є нецілеспрямованим. І хоча AI-генерований контент стає все більш популярним, це не означає, що він може повністю замінити роботу людей. AI може бути корисним інструментом для генерації контенту, особливо в областях, де великі обсяги інформації потрібно створити в короткі терміни або для рутинних завдань. AI може створювати текст на основі шаблонів, перетворювати дані в зрозумілу форму, генерувати звіти тощо. Однак, для багатьох видів контенту, особливо того, що вимагає творчого підходу, стильної письмової мови, унікальності та глибини знань, люди залишаються незамінними. Копірайтери можуть створювати оригінальний, змістовний та емоційно зворушливий контент, що важко досягти для AI. Тому в більшості випадків ми використовуємо обидва підходи які сполучають потужності AI для автоматизації деяких завдань із залученням копірайтерів для створення унікального, високоякісного контенту.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Так, ми використовуємо AI для генерації контенту для різних типів контенту, зокрема:
  • Описи товарів. AI може бути використаний для автоматичного створення описів товарів на основі характеристик та даних про продукт. Це може значно полегшити завдання наповнення інтернет-магазинів чи каталогів.
  • Новинні статті. У деяких випадках AI може бути залучений для автоматичного створення коротких новинних статей на основі фактів, подій та даних з різних джерел.
  • Лонгріди. Хоча створення складних та глибоких лонгрідів є складнішим завданням для AI, це все ж можливо. AI може бути використаний для підтримки створення контенту, наприклад, зібравши та організувавши інформацію, що стане базою для подальшого написання людиною.
  • Соціальні медіа. AI може генерувати короткі та прості повідомлення для соціальних медіа на основі ключових слів, трендів або інтересів аудиторії.
  • Технічна документація. Для технічних описів, інструкцій та документації AI може допомагати автоматизувати процес створення, забезпечуючи швидше та більш систематизоване представлення інформації. Проте варто пам’ятати, що незалежно від типу контенту, зміст має бути якісним, зрозумілим та відповідати потребам аудиторії. Комбінування роботи AI зі здатними копірайтерами може допомогти забезпечити високоякісний та різноманітний контент для вашого бізнесу чи проєкту.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
AI-згенерований контент може стикатися з певними проблемами індексації пошуковими системами, такими як Google. Оскільки більшість AI-заснованих систем, таких як GPT-3/4, створюють текст на основі шаблонів та контексту, вміст може бути менш оригінальним або більше схожим на наявний контент, що може впливати на його рейтинг в пошукових системах. Крім того, деякий AI-згенерований контент може бути занадто низької якості, містити граматичні помилки або бути безглуздим, що також може негативно впливати на його індексацію пошуковими системами.
Для розв’язання проблем індексації AI-контенту, якщо такі існують, можуть бути застосовані наступні підходи:
  • Перевірка на якість. Впевніться, що контент, створений AI, має високу якість, правильну граматику та сенс. Перед публікацією можна провести ретельну редакцію та корекцію помилок.
  • Диверсифікація контенту. Використовуйте різноманітні методи створення контенту, залучаючи як AI, так і живих авторів. Це допоможе створити більш унікальний та різноманітний контент.
  • Оптимізація ключових слів. При генерації AI-контенту зверніть увагу на ключові слова та SEO-оптимізацію, щоб забезпечити вищий рейтинг у пошукових системах.
  • Модерація контенту. Перевіряйте AI-згенерований контент перед публікацією, щоб упевнитися, що він відповідає вашим стандартам і якості.
  • Розвивайте AI-систему. Якщо ви маєте власну AI-систему для генерації контенту, постійно вдосконалюйте її, навчайте нових моделей і коригуйте проблеми. Зверніть увагу, що пошукові системи постійно вдосконалюють свої алгоритми, і реакція на AI-зміст може змінюватися з часом. Важливо дотримуватися кращих практик і залишатися в курсі оновлень, щоб забезпечити ефективну індексацію вашого контенту.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Ось декілька прикладів, які ми використовуємо в реальних операційних роботах:
  • Контент-маркетинг. Використання AI для генерації блогових постів, статей, новинних звітів та іншого контенту з можливістю автоматичної оптимізації під ключові слова та SEO.
  • Класифікація даних. Використання AI для автоматичної класифікації великих обсягів даних, таких як електронні листи, документи, соціальні медіа тощо.
  • Клієнтська підтримка. Впровадження AI-чатботів для автоматичного відповідання на запитання клієнтів на вебсайтах або платформах підтримки.
  • Аналіз великих даних. Використання AI для знаходження патернів, трендів та інсайтів у великих обсягах даних.
  • Оптимізація роботи. Використання AI для автоматичного контролю над процесами роботи, оптимізації робочого графіка, планування тощо.
Щодо експериментів, можуть виникати випадки, коли AI не може забезпечити необхідний рівень якості чи надійності. Наприклад:
  • Генерація креативного контенту. AI може створювати текст на основі шаблонів та контексту, але він не завжди здатен забезпечити творчість та оригінальність, яку може дати людський мозок.
  • Мовний стиль і емоційний тон. AI-засновані системи можуть мати проблеми з втіленням певного мовного стилю, емоційного тону або здатністю передати певні почуття в контенті, як це можуть робити люди.
  • Розпізнавання візуального контенту. AI може мати обмежену здатність до точного розпізнавання складних візуальних об’єктів або нюансів у зображеннях. Тому, хоча AI має свої унікальні переваги, він не завжди може замінити людську творчість, розуміння та емоції. З цього приводу часто шукаються оптимальні рішення, де можливості AI комбінуються зі здібностями та кращими аспектами роботи людей.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Це дуже цікаве запитання, оскільки поки загальної картини не видно. Схоже що Google планує дуже сильно її змінити та розпочати тотальну крадіжку трафіку із проєктів. Для усіх SEO-спеціалістів це призведе до термінового навчання. Оновлення своїх баз знань та, на мою думку, з’являться нові звання у SEO. Тотальної монополії не буде, бо Google потрібні сайти та їх контент для навчання своїх AI та інших систем, а найголовніше це заробіток від ADS.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Посилання збільшать свою вагомість, як фактор ранжирування у пошукових системах. Посилання є важливим елементом алгоритмів пошукових систем, які допомагають визначити авторитетність та популярність вебсторінок.
Одним із викликів AI-заснованого контенту є те, що AI може створювати великий обсяг текстів без зусиль людей, включаючи низькоякісний чи малоцінний контент. Це може призвести до надмірного засмічення пошукових систем штучними сторінками, що погіршить користувацький досвід.
У таких випадках пошукові системи можуть змінити алгоритми ранжирування, щоб більше покладатись на якісні посилання як один зі способів визначення авторитетних та цінних джерел інформації. Це допоможе збалансувати вплив AI-контенту на ранжирування сторінок і зберегти довіру до результатів пошуку.
Проте, потрібно враховувати, що алгоритми пошукових систем постійно розвиваються, і рішення щодо вагомості факторів ранжування можуть змінюватись з часом. Важливо, щоб SEO-спеціалісти та вебмайстри продовжували враховувати найкращі практики SEO та фокусувалися на створенні високоякісного, цінного і корисного контенту для користувачів.
P.S. На мою думку, тепер авторитетні (реальні) автори будуть на вагу золота.

Богдан Черняков
Богдан Черняков
SEO Team Lead у Boosta

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Частково так. Пропорція наразі 50/50.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Гест пости, рев`ю, коментарі, дописування наявного тексту, контент для експериментальних проєктів.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Такої проблеми немає. Контент чудово індексується, якщо його згенеровано з якісним промптом та відредаговано едітором.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Я всім раджу хоча б протягом тижня спробувати використовувати ChatGPT замість звичних пошукових систем у розрізі фактажних, локальних та інформаційних запитів. Можливо, ви будете вражені тим, що у деяких випадках він надаватиме більш релевантну інформацію, ніж ПС.
Також обов’язково спробуйте долучити AI до своїх звичних задач:
  • потрібно знайти нові локальні ГП? Запитайте у GPT, де їх купити;
  • сітейшни? Він з великою ймовірністю видасть вам кілька нових майданчиків;
  • попросіть його оцінити ваш проєкт або контент;
  • запитайте про культурні особливості країни, під яку ви просуваєте сайт.
Думаю, що далі кожен сам у змозі продовжити цей список. На фініші ви маєте зафіксувати для себе десятки нових задач, які можуть допомогти покращити ваш продукт.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Будь-які зміни відкривають нові можливості. SEO-фахівці та ВМ-и в цьому плані не виключення, їм у будь-якому випадку доведеться опанувати механіки роботи з AI. Доля органічного трафіку у класичних сайтів зменшиться. Але вважаю, що АІ-шна видача прийде не у всі ніші. Тому, якщо ви відчуваєте, що не в змозі отримати/втримати топ-3, то саме час задуматись, які з ніш AI омине.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Цілком можливо.

Владислав Моргун
Владислав Моргун
Senior SEO

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Ні, повністю від копірайтерів відмовитися поки неможливо, бо для дійсно якісного контенту потрібна людина. Станом на сьогодні, LLM може дійсно допомагати у швидкому написанні текстів, але без копірайтера або редактора дані тексти можуть не досягати поточного рівня якості, який видає людина.
Є дві основні проблеми:
  1. LLM не має бази знань. Тобто LLM не оперує фактами, в середині неї немає онтологій, а отже чим складніше питання, тим можливість того, що інформація буде неперевіреною — вище
  2. LLM навчають на певному корпусі текстів, що може містити з вашої тематики багато стилізованих текстів і, наприклад, якби ми не задавали prompt з різними налаштуваннями стилю — все одно ми будемо отримувати водянистий, рекламний, “мотиваційний” текст, замість сухого інформаційного.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Найкраще зараз LLM працюють для невеликих текстів. Mini SEO-тексти на лендінги (по 500 символів зі змінними), що раніше створювали через spin content генератори, описи для карток товарів, листи для outreach, рерайт новин, рерайт PR статей для посилань, коментарі для крауд-маркетингу. Якщо робити якісь дійсно великі тексти, то тільки у напівавтоматичному режимі за невеликими пасажами.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Через те, що ми використовуємо LLM (Chat GPT, LLaMA, Vicuna), як додаткову допомогу (автоматизацію), то проблем немає. Але якщо у вас є проблеми, то це ті самі проблеми та рішення, що були у часи генерації текстів з використанням ланцюгів Маркова.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Якщо не розглядати “щоденні операції”, як генерацію контенту, листів outreach, etc то я використовую AI для:
  • допомоги в вивчені чогось нового. ChatGPT, etc дозволяють швидко розібратися у нових нішах, тематиках з якими мені потрібно буде працювати;
  • написання коду. Часто потрібно щось автоматизувати й з AI стало легше шукати варіанти розв’язання задач автоматизації, але є ще питання до того на яких прикладах AI вчився і те, що часто він “придумує”, наприклад, вигадані бібліотеки на python, бо це LLM. Раніше “писав код за 3 години, дебажив годину”, а зараз “пишу код за 20 хвилин, дебажу 3 дні”. Але є свої плюси;
  • brainstorm.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
SEO може змінюватися. Наприклад, розвиток технологій веброзробки підштовхнув google до core web vitals. Покриття мобільними телефонами та інтернетом — змусило google взяти на себе відповідальність за YMYL тематики (з приходом непідготовленої аудиторії). Але кожного разу SEO-спеціалісти навчалися та розвивалися. Аналогічно і з новою видачею, буде більше уваги до schema, до тестів з покращення CTR, до формулювань в текстовій оптимізації тощо.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Вважаю, що все йде до того, щоб поведінкові фактори стали основними, але звісно ми маємо купу проблем, наприклад, у вузьких нішах чи невеликих локалях, де не буде вистачати даних для ПФ ніколи, а тому будуть використовуватися інші фактори. Посилання, текст тощо і надалі будуть важливими, а AI нічого глобально не змінить, бо яка різниця текст написаний AI чи людиною, якщо він покриває пошуковий інтент?

Ігор Волков
Ігор Волков
Outreach TL, Affiliate Marketing TL у Sitechecker

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Частково відмовились. Якщо взяти пропорцію, то наразі 60%/40% на користь копірайтерів.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
В основному, це короткі технічні статті по типу How to Fix. ШІ дуже гарно справляється з такого роду текстами.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Ні, не маємо. Весь контент залітає в індексацію без проблем.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Щоб прям кожного дня, то не використовую. Проте доволі часто проводимо експерименти із написанням листів для аутріч розсилок і ШІ показує дуже хороші результати (інколи навіть кращий % відкриттів та відповідей, ніж у працівника). Також часто використовуємо для підготовки коротких технічних статей.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Думаю, що певним категоріям сайтів буде доволі скрутно (такі як сайти-ревьюшники), але, в цілому, все буде добре, без роботи не залишимось =) Просто дещо зміняться акценти та задачі у SEO-спеціалістів.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
На мою думку, вони як і раніше були вагомим фактором у просуванні сайту (хоч Google весь час казав, що це не так) так і буде надалі. Посилання також можуть працювати як допоміжний фактор у фільтрації Гуглом якісного та неякісного контенту.

Дмитро Клюшник
Дмитро Клюшник
Head of SEO у Howly

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Стало 50/50.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Ми робимо маленькі та середні статті на схожі тематики за допомогою AI, та тексти на LP. Після того, як стаття почне ранжуватись, вже апдейтимо за допомогою людини.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Проблем немає — все індексується, бо обсяги не більше 300 сторінок на місяць.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Використовуємо або для генерації контенту, або для перекладів. В усіх інших задачах є більш ефективні спеціалізовані інструменти.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Як завжди. Ще трохи прикрутить гайки, але поки буде існувати Google Ads буде існувати й Google Organic. Питання лише в пропорціях 🙂
Також окремо слід розглядати білі ніші та сірі. І інформаційні ніші та транзакційні (типу ecommerce).
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Швидше контент стане менш вагомим фактором. Посилання залишаться приблизно як є. А ось поведінкові фактори та big data в serp буде грати все більшу роль.

Ілля Черепинець
Ілля Черепинець
Senior SEO Specialist

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Генерація контенту складає приблизно 20% загального обсягу контенту.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Генерація аутріч статей та генерація нових типів сторінок + інфо контент.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Так, така проблема є. Tir2 / Tir3 посилання, як і раніше, розв’язують проблеми з індексацією.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
  • Аналіз контенту, те що не зовсім може бути зрозуміло людині, AI може витягнути в один клік.
  • Генерація структури для статей та відповіді на листи.
  • Створення кастомних плагінів на хром та schema org розмітка для сайтів робиться в один клік.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Буде боляче і менше трафіку, але це все буде залежати від пошукових запитів. В Google 3.5 мільярда пошукових запитів щодня. Мало ймовірно, що у всіх цих запитів Bard зможе забрати весь трафік.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Зараз зовнішні посилання тільки допомагають краще ранжувати AI контент. Тут складно відповісти, що вони стануть вагомим фактором, якщо вони зараз працюють на підсилення як звичайного, так і AI контенту.

Олександр Павлуцький
Олександр Павлуцький
Керівник Repalm

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Не відмовились, під всі важливі сторінки пишемо виключно копірайтерами.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Під аутріч.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Так, періодично трапляється з аутрічом та іншими типами контенту. Перегенерюємо текст + додаємо діпл та інші штуки.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
В команді є спеціалісти, які дійсно щодня по декілька годин користуються чатом. Від створення ТЗшок, статей до задач “збери мені список бонусів на цих сайтах”. Безліч задач.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Стане більша рубка за ТОП, тому що ніхто крім ТОП3 не буде отримувати трафік. Але це все ще вилами по воді, тому що зараз все тільки тестується і не дуже зрозуміло, що саме буде на виході. Час від часу мої думки з цього питання стрибають від “нам срака” до “нічого не зміниться” 🙂
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Думаю, що фактор посилань глобально з кожним роком потрошки зменшується, тому не вірю, що він стане більш вагомим у майбутньому.

Ігор Шулежко
Ігор Шулежко
СЕО SEO Audit Center

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Тут важко. Я вважаю, що копірайтери важливі, але тепер до них в мене запит на створення більшої кількості контенту, ніж раніше. Якщо ми говоримо про прості ніші. Вважаю, що вони повинні мінімум в рази швидше робити контент.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Описи товарів, тексти для категорій в інтернет-магазинах — це все для генерації. Лонгріди — відповідальність за копірайтерами.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Просто бачу погану індексацію всього.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
  • пошук ідей для кейвордів
  • генерація контенту
  • дооптимізация контенту
  • перевірка на заспамленність
  • тощо
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Поки не знаю. Буду думати, коли воно з’явиться.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Посилання завжди вагомі.

Артур Квак
Артур Квак
Керівник Compas Agency

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Орієнтовно відмовились на 30%.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Почали генерувати коментарі для форумів та блогів та описи низькочастотних товарів через ШІ.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Якщо кожен генерований контент перевіряти вручну та видозмінювати проблем з індексацією не має. Для швидкого додання в індекс сторінки, користуємося omegaindexer.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Досить часто використовую ШІ, для складання контент-планів, розписування інструкцій, знаходження відповіді на запитання. Я бачу майбутнє за ШІ, потрібно максимально впроваджувати його застосування в процесах, але не забувати про якість.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Думаю, що це покращить результати видачі за інформаційними запитами. Зараз особливу увагу потрібно приділяти саме комерційним запитам та відгукам з фото. Чим краще ваш контент буде відповідати запитам як експерт, тип краще він буде ранжуватись.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Думаю що ні. Посилання будуть мати таку саму роль, що і раніше.

Вадим Курило
Вадим Курило
IT-підприємець

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Значною мірою, так. Зараз на копірайтері 20% роботи лежить. В першу чергу, це промпти та незначні редагування тексту на виході.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Будь-якого.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Залежить від статті на виході. Якщо стаття складається з 1-2 запитів, то, скоріше за все, вона хоча й проіндексується, але не займе високих позицій. Якщо ж для статті задавалось 10-15 детальних специфічних запитів, розкрита тема, додані зображення/графіки та вичитано все копірайтером, то проблем в індексації та позиціях немає.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Останній приклад застосування: для одного з проєктів потрібно було зробити розділ з FAQ. Ми згодували ChatGPT інформацію про проєкт, його цільову аудиторію і попросили зробити список FAQ, котрі б цікавили цю аудиторію в рамках проєкту. За 10 хв було 40 запитань, які покрили всі необхідні аспекти.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Як і з іншими видачами, всі адаптуються до неї й до схеми роботи. Зміниться просто підхід.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Ні. Маю на увазі, що посилання теж є різними: editorial, PBN, крауд. І всі вони працюють з різною ефективністю. Я не очікую, що спамні посилання, які не працювали раніше, тепер почнуть працювати. Тому не став би узагальнювати, що тепер всі загалом лінки будуть добре працювати. Що працювало раніше, те буде й далі. Що не працювало — не буде.

Тарас Гуща
Тарас Гуща
Founder seo.ua

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
AI виконує лише первинну роботу, далі все одно все перевіряють райтери та едітори. Якість в багатьох тематиках лишається слабкою, промтів не вистачає. Також треба ключі прописувати. Назвав би пропорцію 50/50.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Лонгріди нормально ще AI без втручання роботи людей не видає. Стандартні описи, FAQ, невеличкі статті для лінкбілдингу в принципі може.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Є питання щодо індексації AI-контенту, та й не лише AI-контенту. Стандартні SEO-методи дають індексацію до 30% в перші 2-3 тижні. Але основні заміри робимо через 2 місяці. Намагаємося досягнути індексації у 90% за такий період. Робота авторів після AI сильно допомагає.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Так, постійно використовуємо, особливо райтери та контент-менеджери. Генерування первинної структури, тайтлів, анкорів, HTML-коду для вставки в CMS тощо.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Тут лише час покаже як саме вплине. Думаю, що трафіку сеошного буде ставати все менше, а його добувати буде все важче. Робота стане дорожчою і важчою.
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Певно, що посилання, авторство та E-E-A-T стануть більш вагомими факторами ранжування в майбутньому. Гугл вже почав боротися з генерованими відгуками. Що може стати наступним?

Андрій Тимошенко
Андрій Тимошенко
Head of SEO у Netsolid Investment

Чи відмовились від послуг копірайтерів на користь генерації контенту? Якщо частково, то вкажіть, будь ласка, пропорцію
Ні, повністю не відмовились. Використовуємо AI лише для певних типів контенту, та все одно навіть для таких текстів є етап редагування людиною. Тому можу сказати, що в 70% тексти пише людина (AI тут як помічник), а у решті 30% людина є редактором.
Якщо так, то якого типу (лонгріди, описи товарів тощо)?
Використовуємо AI здебільшого для аутріч статей, меншою мірою для інформаційних статей на власних проєктах. Важливі сторінки наповнюють професійні копірайтери.
Чи маєте проблеми з індексацією AI контенту? Як вирішуєте?
Так, іноді буває що сторінки з AI текстами випадають з індексу через певний час. Але лише маленький відсоток, і ця проблема вирішується якіснішими промптами та редагуванням.
Чи дійсно використовуєте AI у щоденній операційній роботі? Наведіть декілька прикладів, якщо так. Якщо ні, то цікаво почути з чим експериментували, але залишились незадоволені результатом
Так, здебільшого у роботі з текстами, меншою мірою — зображеннями. Відношення до цього — як просто до сервісу, що пришвидшує роботу. На мою думку, AI не зможуть повноцінно замінити райтерів, якщо мова йде про дійсно якісних та професіональних райтерів, які добре розбираються у тому, що пишуть.
Що думаєте стосовно нової видачі Google? Як це вплине на SEO-спеціалістів та вебмайстрів?
Інформаційним проєктам буде важко. В цілому, на SEO трафіку це відобразиться більше в негативному плані, але з іншого боку, гугл відповідає на питання прямо у видачі вже давно, і нічого, SEO не вмерло. Пристосуємося)
Чи стануть посилання більш вагомим фактором у період засилля AI контенту?
Посилання були, є і будуть найвагомішим фактором. Завжди.

А що б ви відповіли на ці запитання? Пишіть у коментарях👇

Роман Рибальченко
Засновник маркетингового проекту roman.ua
Інтернет-агентства

SEO дуже ускладнилося. Чим далі, тим краще пошукові системи визначають придбані посилання на біржах. Я рекомендую своїм клієнтам на консалтингу проєкт Referr для розбавлення посилального профілю та створення рекомендаційних посилань. Посилань, які залишено там, де спілкується цільова аудиторія. Посилань, за якими переходять живі люди й пишуть у коментарях «дякую, що підказали». Команда Referr підходить до…

Ознайомитись з усіма 298 відгуками
Кейс Крауд-маркетинг для інтернет-магазину алкогольно-безалкогольного комбінату🥂 У 2,5 рази більше продажів

+22

до DR по Ahrefs

x2.5

зростання кількості продажів з сайту

x2.3

зростання органічного трафіку

Ілля Сафронов SEO-фахівець «АБК Дніпро»
Вивчити детальний кейс
Інші статті
18 Листопада, 2024
Як писати ідеальні листи для аутрічу
Механік лінкбілдінгу дуже багато та ефективність використання багатьох із них залежить від уміння вебмайстра... Читати повністю
14 Жовтня, 2024
Що таке аутріч і як його використовувати для просування сайту
Нарощування посилальної маси — одне з пріоритетних завдань під час роботи з інформаційними та комерційними проєктами в... Читати повністю
17 Вересня, 2024
Ефективне нарощування посилальної маси у 2024 році. Посібник для початківців
Бажаєте якнайшвидше отримати віддачу від вашого сайту?Розумію вас.Знаєте, що сайту потрібні посилання, але не... Читати повністю
Зареєструйтесь
Чи не підійшов тариф? Зверніться до нашого менеджера

Залишити відповідь

Ваш e-mail не буде опубліковано. Усі поля є обов'язковими для заповнення.