Все почалося з того, що вирішив оновити функціонал сайту. Після доопрацювання та покращення програмістом, постало питання про зовнішню оптимізацію та просування сайту. Якось я цією справою давно не займався. Компанію Referr знайшов у статті про посилання в блогу Нетології (там я проходив навчання інтернет-маркетингу та ресурсам, які вони радять, я довіряю більше інших). Наша співпраця…
Які можливості інструмент від Google Looker Studio відкриває SEO-фахівцям
Щодня SEO-фахівцю потрібно працювати з великою кількістю даних, як-от волюм, позиції, CTR, KD, кліки та покази. Їхній моніторинг й аналіз є критично важливими як для відстежування стану проєкту, так і для побудови стратегій чи презентації своїх результатів. Важливо не тільки зібрати інформацію, але й перетворити великі масиви даних на чіткі, зрозумілі та корисні інсайти. Саме тут на допомогу приходить Looker Studio (раніше відомий як Google Data Studio) — корисна платформа для створення звітів.
Looker Studio пропонує унікальні можливості для комплексної візуалізації SEO-даних: він дає змогу збирати всі важливі показники роботи вебсайту в одному місці, створювати легкі для сприйняття графіки та налаштовувати звіти відповідно до потреб кожного SEO-фахівця. Це допоможе відстежувати тенденції, ухвалювати рішення на основі даних, а також ділитися даними з колегами та клієнтами у зручному форматі.
У цій статті розглянемо, чим Looker Studio може бути корисним для SEO, і які шаблони дадуть змогу використати дані максимально ефективно.
Базові знання про Looker Studio
Looker Studio — яка спочатку була відома як Google Data Studio — це інструмент, що перетворює дані на інформаційні панелі та звіти. По суті, ви імпортуєте набори даних у певні шаблони, а потім ці шаблони форматують дані на інформаційних панелях, роблячи їх візуально привабливішими та легшими для сприйняття. Інструмент безплатний для використання.
Looker Studio може підключати різні джерела даних, як-от бази даних, платформи автоматизації маркетингу та різний софт для SEO. Цікавим для SEO-фахівця є те, що інструмент вивантажує всі ключі та сторінки вашого домену із Search Console, не обмежуючись 1000. Тож періодично я просто створюю таблицю з ключами за потрібний період та експортую їх у Google Spreadsheet. У звітах ми в Boosta найчастіше використовуємо такі джерела: Google Search Console, Google Analytics, BigQuery, Google SpeadSheets, Ahrefs.
Як налаштувати Looker Studio
Щоб створити обліковий запис у Looker Studio, достатньо мати акаунт у Google. Є два основні способи створення звітів.
Створення звіту з нуля
- Натисніть кнопку «Порожній звіт», після чого відкриється новий незаповнений шаблон.
- Приєднайте необхідні джерела даних.
- Додайте до звіту необхідні сторінки, графіки та таблиці.
Після налаштування ви можете поділитися доступом до звітів, створених у Looker Studio, з будь-ким, хто має обліковий запис Google (подібно до інших їхніх продуктів). І якщо вам потрібно експортувати свій звіт у PDF Looker Studio, ви також можете це зробити.
Періодично потрібно обʼєднати дані з різних джерел: Search Console для різних доменів, різні таблиці, Search Console та Ahrefs тощо. У такому випадку корисною є функція Blended Data: вона дає змогу поєднувати дані з інших джерел у єдиний звіт. Для цього вам потрібно налаштувати обʼєднання даних у редакторі (усього можна обʼєднати до п’яти таблиць).
Детальна інструкція доступна за посиланням.
Використання готових шаблонів
Набагато простіший варіант — використати готовий шаблон Looker Studio. Переваги цього підходу:
- Економія часу на створення дашборду
- Миттєве завантаження структури
- Легкий імпорт власних даних
- Мінімум налаштувань
Просто оберіть шаблон, який найбільше відповідає вашим потребам, й імпортуйте власні дані. Як це зробити:
- Три крапки згори шаблону -> Make a Copy
- Оберіть нові ресурси даних із вашого сайту
Обидва способи дають змогу створити ефективну та зручну звітність у Looker Studio. Проте другий є простішим, оскільки можна знайти й налаштувати потрібний шаблон для себе. Проте не всі шаблони безплатні.
Які шаблони можуть стати в пригоді
Шаблони для аналізу ранжування
Шаблон дає змогу моніторити результати сайту як у класичному вигляді Google Search Console, так і з деякими додатковими даними. Шаблонів представлено доволі багато, тож кожен може обрати якийсь собі до смаку або ж обʼєднати графіки з різних. Ось вони:
Google Search Console Reporting від Exomania
Google Search Console Reporting дає змогу побачити зведені дані з ранжування й трафіку за ключами, кластерами та гео. Цікавою є візуалізація ключів за сторінками та ключів із можливістю просування. Щоб під’єднати, треба створити два Data Source: Site / Site Impressions / Web і Site / Url Impressions / Web.
Search Console Report
Search Console Report — це звичайна класика для тих, хто не любить переключатись між звітами в Search Console.
Executive SEO Summary Report
У шаблоні Executive SEO Summary Report зручно переглядати тренди кліків, імпресій і трафіку як для всього сайту, так і для окремих сторінок і ключів. Окрім того, він дає змогу проаналізувати брендові/non-brand ключі. Для цього після копіювання шаблону вам потрібно буде в налаштуваннях фільтра (Branded query filter — клікнути ABC біля поля Control field) замінити в функції фразу «Your Brand Terms Here» на ваш брендовий ключ. Якщо їх декілька, розділіть їх вертикальною рискою ( | ). Наприклад, rozetka|Rozetka.
Google Search Console Rankings від Radyant
Google Search Console Rankings — цей шаблон дублює першу сторінку Google Search Console Reporting від Exomania, але він зручний тим, що вам не потрібно копіювати й налаштовувати свої ресурси даних. Достатньо обрати ваш сайт із випадаючого списку й подивитись дані. Гарний варіант, коли немає часу або потреби налаштовувати власний шаблон.
Шаблон Google Analytics Universal
Google Analytics Universal — шаблон для тих, хто дуже сумує за старою версією Google Analytics. Він не потребує додаткового копіювання й налаштування — достатньо обрати ваш сайт із випадаючого списку. Тут ви побачите старі й приємні очам метрики. Шаблон можна кастомізувати, але за це потрібно буде заплатити додатково.
Шаблон аналізу ключових слів з Ahrefs від Merci Larry
Шаблон допоможе вам отримати цікаву та цінну інформацію з ключових слів Ahrefs. Відображає, у яких SERP ранжується ваш сайт і з якою часткою ключових слів, яка середня KD для кожного типу SERP і середню кількість слів у запитах для кожного типу видачі.
Оскільки для цього шаблону не використовується конектор з Ahrefs, для його налаштування вам знадобиться попрацювати з Google Spreadsheet. Детальна інструкція з налаштування тут.
Шаблон репорту аудиту Screaming Frog
Screaming Frog — один із найбільш цікавих і корисних для мене шаблонів, який дає змогу створити повністю автоматизований звіт у Google Looker Studio про сканування для моніторингу стану сайту, виявлення проблем і відстеження продуктивності.
Крім того, він дає змогу використати заплановані сканування Screamng Frog, одноразово або через вибрані проміжки часу. Цю функцію можна знайти в програмі в розділі File > Scheduling.
У налаштуваннях SEO Spider ви підключаєте результати сканування до облікового запису Google Drive, після чого він додає отримані дані як новий рядок у таблиці Google. Вони в Looker оновлюються з кожним новим скануванням. Тут можна переглянути коди відповіді, структуру сайту, онпейдж, помилки контенту, структуровані дані й інші зі стандартного звіту краулінга.
Детальна інструкція з налаштування звіту тут.
Визначаємо, які пошукові запити приводять найбільше відвідувачів на сайт
З цим допоможе інструмент Google Search Console bubble chart. Діаграма візуалізує, які пошукові запити наводять найбільше відвідувачів на ваш сайт, а які менш ефективні. «Бульбашкова» діаграма допомагає аналізувати ефективність ключів. Вісь Y показує середню позицію, вісь X — CTR. Розмір кола відображає загальну кількість кліків, а колір означає категорію пристроїв. Червоні базисні лінії показують середні значення кожної осі й поділяють діаграму на квадранти, які відповідають чотирма типами ефективності запитів. Квадранти вашої діаграми відрізнятимуться від представлених у цій статті.
На діаграмі представлені чотири групи елементів, аналіз яких допоможе визначити, які запити вимагають оптимізації.
- Верхня позиція, висока CTR. Запит відмінно працює, нема потреби щось змінювати.
- Найнижча позиція, високий CTR. Користувачі вважають важливими запити з цієї категорії, оскільки CTR високий, проте позиції ваших посилань за ними нижчі за середню для вашого сайту.
- Низька позиція, низький CTR. Під час аналізу запитів із низьким CTR (тобто в цій і наступній категорії) звертайте увагу на розмір кіл. Великі кола означають, що, попри низький CTR, ці запити дають багато трафіку. Навіть якщо вам здається, що зусилля з оптимізації запитів із цієї категорії не виправдаються, запити можна розділити на дві групи:
Пов’язані запити. Якщо цей запит є важливим для вас, спочатку дотримуйтеся того, щоб ваш сайт з’являвся в результатах пошуку за ним. Такі запити легко оптимізувати, тому займіться ними раніше, ніж тими, які не призводять до показу вашого сайту в результатах пошуку.
Незв’язані запити. Якщо запит не пов’язаний із вашим сайтом, то вам, імовірно, слід доопрацювати контент так, щоб він задовольняв запити, що приносять великий обсяг трафіку.
- Верхня позиція, низький CTR. Показник CTR може бути низьким із низки причин. Вивчіть найбільші кола, щоб перевірити такі гіпотези:
Гіпотеза №1. Ваші конкуренти розмітили структуровані дані та показують у пошуку розширені результати, які здаються користувачам більш привабливими.
Гіпотеза №2. Спробуйте змінити вигляд ваших результатів у пошуку. Можливо, ваш сайт випадково або в результаті оптимізації став показуватися на запити, які не цікавлять користувачів у зв’язку з вашим сайтом.
Гіпотеза №3. Користувачі могли вже знайти інформацію, що їх цікавить, наприклад, години роботи вашої організації або контактний телефон.
Збираємо дані про досвід користувачів
CrUX Dashboard v2 — інструмент візуалізації даних про продуктивність вебсайтів, створений на основі Looker Studio. Інформацію він бере з набору даних BigQuery, а всі запити SQL обробляє за вас «під капотом». Панель моніторингу показує розподіл User Experience, відображений через ключові показники продуктивності, і те, як він змінюється з часом. Він також показує, як поступово змінюються розподіли якісних показників, як-от тип пристрою й ефективний тип з’єднання.
Отримати доступ до панелі управління можна, ввівши ваш домен тут.